a. omdat ik wil weten of dat blijft hangenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:51 schreef vethard het volgende:
waarom open je er een topic over?
en mdf aan een plafond ?
sjezus wat een kamer... licht groenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:56 schreef blieblie het volgende:
Het zou er zo uit komen te zien:
[afbeelding]
(Paint is okee, ow en links is bovenaanzicht, rechts vooraanzicht )
Zwarte lijn is de groene muur
Grijs is mijn bed
Rood zijn ikea schilderijthingy's
Wit is de MDF plaat (Worden dus 2 platen tegen elkaar aan)
Geel rond zijn 3 spotjes gericht op die ikeatoelie
Geel sliertje is lichtslang die bovenop de plaat ligt
Zwarte puntjes zijn gaatjes geboord in de MDF plaat, de bedoeling is dat ik er sterrenbeelden in boor zodat je een soort van sterrennacht ziet.
Ik heb al gehoord dat die lichtslang alleen zichtbaar is als ik dat over de gaten heen "leg". Nadeel, dan ligt er wel een 160watt aan lichtslang (er van uitgaande dat ik 10m lichtslang nodig heb) op een houten plaat tussen 7cm ruimte tussen de plaat en het plafond. Wordt dat niet te heet?
Anders moet ik opzoek naar zacht witte led lichtslang, en dies een beetje duur.
Nog 2 foto's ter verduidelijking:
Muur:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmmm, is wel het overwegen waard. Alleen is een TL niet echt dimbaar.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ziet er wel gaaf uit.
Ik zou alleen geloof ik niet een lichtslang doen. Ik zou ergens tussen die ruimte een TL balk in doen, veel meer licht dan die lichtslang. Wat je ook wel eens ziet is dat men een snoer met kerstboomlampjes gebruikt en die lampjes dan in de gaatjes propt. Dan moet je dus de gaatjes groot genoeg maken.
Kan ook, is alleen wel een hel van een werk. Ik ken mezelf en vrees dat ik op de helft er genoeg van hebquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:33 schreef Étoile het volgende:
Zou je dat niet veel beter met allemaal ledlampjes kunnen doen?
Edit: Zoiets bedoel ik http://home.zonnet.nl/fam-meijden/sterrenhemel.htm
Perfect dimbaar, alleen niet met de goedkope prut dimmers van de gamma enzo. Kijk eens naar de dimmers van b.v. Merten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:41 schreef blieblie het volgende:
Hmmm, is wel het overwegen waard. Alleen is een TL niet echt dimbaar.
Een snoer kerstlampjesquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:23 schreef indahnesia.com het volgende:
zijn die rode LEDjes of gewoon kleine lampjes?
TL-Buis kun je wel dimmen, maar dan wel in combinatie met een elektronisch voorschakelapparaatquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:12 schreef blieblie het volgende:
Nouw, ik bedoelde een klein beetje zoiets-maar-dan-groter.
Ik vind het alleen niet mooi dat je die lampjes uit ziet steken.
Dat van die dimmers ga ik ff nachecken. Maar toch ben ik om een rare reden niet helemaal content met de TL buis oplossing. Ik weet alleen niet waarom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |