abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35419460
Als ik over een week of 2 ruim een maand thuis zit wil ik eindelijk mijn slaapkamer voorzien van licht .
Nu is het plan om aan het plafond 2m2 MDF te schroeven. Als ik 12mm dik MDF gebruik en de platen met een stukje hout van 7cm ertussen op de 4 hoekpunten en 1 punt in het midden vast schroef in het plafond (heavy duty plafond waar ik een hamerboor voor nodig had om er gaten in te krijgen), gaat dat goed? Dat ik het met schroeven van 6mm doorsnee en 12cm lang in het plafond jas.
pi_35420119
waarom open je er een topic over?
en mdf aan een plafond ?
pi_35420319
Het zou er zo uit komen te zien:

(Paint is okee , ow en links is bovenaanzicht, rechts vooraanzicht )
Zwarte lijn is de groene muur
Grijs is mijn bed
Rood zijn ikea schilderijthingy's
Wit is de MDF plaat (Worden dus 2 platen tegen elkaar aan)
Geel rond zijn 3 spotjes gericht op die ikeatoelie
Geel sliertje is lichtslang die bovenop de plaat ligt
Zwarte puntjes zijn gaatjes geboord in de MDF plaat, de bedoeling is dat ik er sterrenbeelden in boor zodat je een soort van sterrennacht ziet.

Ik heb al gehoord dat die lichtslang alleen zichtbaar is als ik dat over de gaten heen "leg". Nadeel, dan ligt er wel een 160watt aan lichtslang (er van uitgaande dat ik 10m lichtslang nodig heb) op een houten plaat tussen 7cm ruimte tussen de plaat en het plafond. Wordt dat niet te heet?
Anders moet ik opzoek naar zacht witte led lichtslang, en dies een beetje duur.

Nog 2 foto's ter verduidelijking:
Muur:

pi_35420336
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:51 schreef vethard het volgende:
waarom open je er een topic over?
en mdf aan een plafond ?
a. omdat ik wil weten of dat blijft hangen
b. ja
pi_35420968
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:56 schreef blieblie het volgende:
Het zou er zo uit komen te zien:
[afbeelding]
(Paint is okee , ow en links is bovenaanzicht, rechts vooraanzicht )
Zwarte lijn is de groene muur
Grijs is mijn bed
Rood zijn ikea schilderijthingy's
Wit is de MDF plaat (Worden dus 2 platen tegen elkaar aan)
Geel rond zijn 3 spotjes gericht op die ikeatoelie
Geel sliertje is lichtslang die bovenop de plaat ligt
Zwarte puntjes zijn gaatjes geboord in de MDF plaat, de bedoeling is dat ik er sterrenbeelden in boor zodat je een soort van sterrennacht ziet.

Ik heb al gehoord dat die lichtslang alleen zichtbaar is als ik dat over de gaten heen "leg". Nadeel, dan ligt er wel een 160watt aan lichtslang (er van uitgaande dat ik 10m lichtslang nodig heb) op een houten plaat tussen 7cm ruimte tussen de plaat en het plafond. Wordt dat niet te heet?
Anders moet ik opzoek naar zacht witte led lichtslang, en dies een beetje duur.

Nog 2 foto's ter verduidelijking:
Muur:
[afbeelding]
[afbeelding]
sjezus wat een kamer... licht groen

en over die sterrenhemel... dat is nog niet eens zo'n gek idee... zou je overal licht kunnen hebben...
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:24:45 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35423877
Ziet er wel gaaf uit.
Ik zou alleen geloof ik niet een lichtslang doen. Ik zou ergens tussen die ruimte een TL balk in doen, veel meer licht dan die lichtslang. Wat je ook wel eens ziet is dat men een snoer met kerstboomlampjes gebruikt en die lampjes dan in de gaatjes propt. Dan moet je dus de gaatjes groot genoeg maken.
pi_35424212
Zou je dat niet veel beter met allemaal ledlampjes kunnen doen?

Edit: Zoiets bedoel ik http://home.zonnet.nl/fam-meijden/sterrenhemel.htm
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35434276
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ziet er wel gaaf uit.
Ik zou alleen geloof ik niet een lichtslang doen. Ik zou ergens tussen die ruimte een TL balk in doen, veel meer licht dan die lichtslang. Wat je ook wel eens ziet is dat men een snoer met kerstboomlampjes gebruikt en die lampjes dan in de gaatjes propt. Dan moet je dus de gaatjes groot genoeg maken.
Hmmm, is wel het overwegen waard. Alleen is een TL niet echt dimbaar.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:33 schreef Étoile het volgende:
Zou je dat niet veel beter met allemaal ledlampjes kunnen doen?

Edit: Zoiets bedoel ik http://home.zonnet.nl/fam-meijden/sterrenhemel.htm
Kan ook, is alleen wel een hel van een werk. Ik ken mezelf en vrees dat ik op de helft er genoeg van heb . En dan komt het weer niet af. Is ook zonde. Jammer trouwens dat die kerel felle witte leds heeft gebruikt. Hij had beter warm witte leds kunnen gebruiken.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:13:08 #9
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_35436754
Zoiets, maar dan groter .

Mijn idee, en zéér naar tevredenheid uitgevoerd door mijn . De witte en de rooie lampjes kunnen apart geschakeld.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_35437224
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:41 schreef blieblie het volgende:
Hmmm, is wel het overwegen waard. Alleen is een TL niet echt dimbaar.
Perfect dimbaar, alleen niet met de goedkope prut dimmers van de gamma enzo. Kijk eens naar de dimmers van b.v. Merten.

Alle type lampen, ventulatoren enz dimbaar (op de oudere series spaarlampen na) Of een speoele draaiknop, of alleen een vlak waarmee je de lamp in en uitschakeld door er kort tegen aan te drukken, bij lang drukken dimt de lamp. de laatste dimstand wordt onthouden. Schakel en dimbaar vanaf meerdere punten door extra aanraak sensors te plaatsen of via IR of radiografische afstandbediening.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:29:13 #12
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_35437283
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:23 schreef indahnesia.com het volgende:
zijn die rode LEDjes of gewoon kleine lampjes?
Een snoer kerstlampjes .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_35461937
Nouw, ik bedoelde een klein beetje zoiets-maar-dan-groter .
Ik vind het alleen niet mooi dat je die lampjes uit ziet steken.

Dat van die dimmers ga ik ff nachecken. Maar toch ben ik om een rare reden niet helemaal content met de TL buis oplossing. Ik weet alleen niet waarom .
pi_35467315
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:12 schreef blieblie het volgende:
Nouw, ik bedoelde een klein beetje zoiets-maar-dan-groter .
Ik vind het alleen niet mooi dat je die lampjes uit ziet steken.

Dat van die dimmers ga ik ff nachecken. Maar toch ben ik om een rare reden niet helemaal content met de TL buis oplossing. Ik weet alleen niet waarom .
TL-Buis kun je wel dimmen, maar dan wel in combinatie met een elektronisch voorschakelapparaat . Je hebt trouwens nu ook nieuwe T5 buizen, die zijn mooi dun en als je dan de kleur warmwit neemt in combinatie met een dimmer, dan kun je een sfeervol effect creeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')