Dan ga ik het in ieder geval eens proberen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
8 Minuten??
Gebruik je laffie toverrijst?
Zou kunnen, ik werk nooit met snelkookrijst, zit geen smaak aan.
Maar kook het tot het gaar is, dus na 8 minuten even een lepeltje proeven.
Wat bedoel je met een plaatje eronder?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laag pitje zetten, plaatje eronder, regelmatig controleren of het niet droogkookt en dan wat heet water erbij doen..
vlamverdelerquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een plaatje eronder?
Als het enige verschil de kooktijd is kan ik dat zeker wel doen ja.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zou ook niet van die saaie snelkookrijst nemen, koop eens zo'n kilozak Surinaamse rijst, of Basmatirijst ofzo. Kooktijd is wel iets van 15 mins, maar het smaakt veel beter.
Ja, voor mij dus, waarschijnlijk. Tenminste, kan je die koperen bodem zien of is er overheen geschilderd?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vlamverdeler
Zo een ding wat je tussen de pan en gaspit zet
Vaak is het een plaatje asbest.
Voor mensen die geen goeie pannen hebben (met koperen bodems)
Blokker?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:38 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja, voor mij dus, waarschijnlijk. Tenminste, kan je die koperen bodem zien of is er overheen geschilderd?
Waar koop je zo'n plaatje en hoeveel kost het?
En je weet toevallig niet de naam van die stoofschotel? Want anders zou ik hier even kunnen gaan zoeken in het griekse kookboekquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:07 schreef krakkemieke het volgende:
Bij ons heeft de griek ook die pasta bij een stoofschotel. Het ziet eruit als frummeltjes die je tussen je vingers rolt.
tvpquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:21 schreef Tezz het volgende:
Ik maak het heel vaak, ik kook vaak grieks. Ik doe het altijd zo:
Ik neem een basmati of pandan rijst en kook deze in water met een blikje tomatenpurree en een blikje tomaten met sap. En dan zachtjes koken. Wel opletten, want het kookt snel droog. Na de kooktijd giet ik af (als er nog wat af te gieten valt) en doe ik er verse basilicum, een klein teentje knof en wat peper uit de molen en grof zeezout bij. Dan nog eventjes laten staan.
Daarna kun je mooie cannellen scheppen op het bord ! Of een vormpje kiezen (een klein glas bijvoorbeeld) en torentjes bouwen! Ziet er leuk uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |