abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35412098
Je kent ze wel.
Mensen die op een verjaardagsfeestje naar je toekomen en vragen of ik verstand heb van computers.

Mijn ervaring laatst:
'Een beetje', zeg ik nog bescheiden. Maar zelfs dat weerhoudt de gastheer niet om dan zijn probleem voor te leggen ('Mijn pc is traag, ik denk dat het een virus is'), en voor je het weet zit je achter desbetreffende pc, raak je in discussie met andere mensen die ook 'een beetje' verstand van computers hebben, terwijl je in jip-en-janneke-taal zo goed mogelijk probeert uit te leggen wat er precies fout zit.

En ik neem mezelf voor dat ik de volgende keer doe of ik een digibeet ben, en dat ik bewonderend op een afstand sta te kijken hoe een ander de kastanjes uit het vuur haalt, maar dat lukt me toch niet.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:05:41 #2
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_35412331
* tsjsieb herkent het

'k zit nu zelfs een *****packard-bell van een kennis van mijn broer opnieuw te installeren
(en die hadden natuurlijk niet netjes de master-boot dvd/cd's gebrand wat normaal na de 1e installatie moet om later evt. een back-up van je windows te kunnen terugzetten)

donderdag 23 februari 2006 @ 17:06:51 #3
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35412370
Ik herken het ook. Ik blijf steeds zeggen dat ik ook niet zoveel weet, maar ik blijf heilig voor hen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:15:59 #4
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_35412657
meestal kwestie van, dat moet ik voor me zien.. en dan geld kloppen
Ga me zuurverdiende kennis niet zo vrijgeven? 22 jaar studie, en niks voor terug zien ? Blijft je pc mooi traag
Starbucks, waar blijf je
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:26 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_35412778
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:15 schreef doctor.starbucks het volgende:
meestal kwestie van, dat moet ik voor me zien.. en dan geld kloppen
Ga me zuurverdiende kennis niet zo vrijgeven? 22 jaar studie, en niks voor terug zien ? Blijft je pc mooi traag
Zit wat in. Als het viaviavia is wel ja
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:21:11 #6
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_35412831
Blijft leuk pc's fixen op verjaardagen....

Onder het motto nou je toch al hier bent kun je EVEN kijken naar mijn pc hij doet zo raar de laatste tijd. Er komen allemaal venster als ik op internet surf.
Afhankellijk van wie die pc is wil ik nog wel eens kijken maar wat mij opvalt is dat de bediening in de kamer waar de pc staat uitermate slecht is.

Als ik geen zin heb dan is mijn standaard uitvlucht: Sorry ik heb nu geen tijd ik zit op een verjaardag. Ik kan morgen wel langs komen maar dat kost dan 100 euro per uur en omdat het zo dichtbij is geen voorrijkosten.
Op de een of andere manier hoeft het dan in eens niet meer.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_35412858

Dan koop je die. Wij redden ons er ook mee.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 17:23:49 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35412920
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:05 schreef tsjsieb het volgende:

'k zit nu zelfs een *****packard-bell van een kennis van mijn broer opnieuw te installeren
(en die hadden natuurlijk niet netjes de master-boot dvd/cd's gebrand wat normaal na de 1e installatie moet om later evt. een back-up van je windows te kunnen terugzetten)

ook bekend als packard-Hell maarja ik heb er een laptop van en geen problemen

ik zou nooit een packard bell desktop computer willen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35412965

Of die.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:26:30 #10
128471 doctor.starbucks
pi_35413006
Packard bell, sorry.. die ondersteunen we al jaren niet meer

*denkt aan de vastgesoldeerde rommel op het moederbord.. vervang dat maar ens zelf...* wilde de servicedienst een godsvermogen voor hebben.

Trouwens, zonet, alles betaald, das natuurlijk onder voorbehoud.. familie enzo is de ene hand wast de ander *badkamer zo laten verbouwen *
Starbucks, waar blijf je
pi_35413027
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:22 schreef Vlindur het volgende:
[afbeelding]

Dan koop je die. Wij redden ons er ook mee.
Dan kun je net zo goed een t-shirt met de tekst "ik ben een computernerd" kopen
pi_35413042
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:27 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed een t-shirt met de tekst "ik ben een computernerd" kopen
Die zijn er ook ja.
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 17:28:52 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35413072
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:26 schreef doctor.starbucks het volgende:
Packard bell, sorry.. die ondersteunen we al jaren niet meer

*denkt aan de vastgesoldeerde rommel op het moederbord.. vervang dat maar ens zelf...* wilde de servicedienst een godsvermogen voor hebben.
idd .. maarja op een laptop is toch zowiezo alles geintregeerd
pi_35413705
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:26 schreef doctor.starbucks het volgende:
Trouwens, zonet, alles betaald, das natuurlijk onder voorbehoud.. familie enzo is de ene hand wast de ander *badkamer zo laten verbouwen *
Tsja, als je ene broer therapeut is en je andere cabaretier heeft dat ook geen zin natuurlijk
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:00:16 #15
128471 doctor.starbucks
pi_35414004
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

idd .. maarja op een laptop is toch zowiezo alles geintregeerd
is nog veel modulair.. denk ens aan wifikaart en in sommige gevallen de grafische kaart... opticaldrive, magnetic drive, keyboard.. muis
Starbucks, waar blijf je
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 18:01:37 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35414049
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:00 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

is nog veel modulair.. denk ens aan wifikaart en in sommige gevallen de grafische kaart... opticaldrive, magnetic drive, keyboard.. muis
Ik hoop dat in mijn ding nog een wifi kaart past .... (dat heb ik eigenlijk hard nodig eens checken)
pi_35414972
Gewoon grof geld vragen, een timmerman komt toch ook niet de hele dag aan je huis klussen? Werkt uitstekend en hoef je ook niet de hele avond over compu's te lullen
pi_35415146
Ik luister altijd er even naar en geef ze wat oplossingen. Vaak spreek ik ook af om even te kijken bij ze en soms installeer ik dan een virusscannertje ofzo, maar verder niks.

Ik geef ze aan wat het probleem is en bied ze een oplossing (vaak een computerwinkel die reperaties uitvoert). Zelf kost het mij teveel tijd, meer dan 30 minuten wil ik er niet aan kwijt zijn namelijk.

Als ze denken dat ze een virus hebben kan je er bijv. heen gaan, maar je kan ook zeggen: wij hebben goede ervaringen met dit en dit product (bijv. norton internet security 2006 waarin ook spyware e.d. herkenning zit) en je verteld ze waar het goedkoop aan te schaffen is en legt ze uit dat ze eerst de oude virusscanner moeten verwijderen. Dan gaan ze wel stappen ondernemen en anders pech. Als ze vragen of je het gratis kan leveren zeg je gewoon dat je dat niet wilt ofzo. Laat ze eerst zelf moeite doen en help ze gewoon af en toe tijdens dat proces.

En anders 15 euro per uur en 3/4 van de vragen krijg je niet meer. Maar zoals ik al zei, de betalende klanten gaan ook service verwachten op een gegeven moment en dat is echt minder. Ook al krijg je geld. Zo kreeg ik weleens 50 euro voor het inbouwen van een dvd brander, dat ik daarna elke week wel een keer gebeld werd om uit te leggen hoe je een dvd moest branden gaat op den duur echter wel irriteren. Dan liever niet snel een extra zakcentje.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:25:57 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_35416656
heel herkenbaar. Iedereen weet dat ik er verstand van heb. Dus ik doe altijd het volgeden.

Hey kan je even kijken naar mijn computer? Ik heb een probleem er mee namelijk. Ok en ik loop netjes mee.

Kijk zo raar als ik dit doe dan gaat het fout zie je wel? Dat is het probleem.

Hmmm laat mij eens kijken. Ah ja inderdaad zeg, je hebt een probleem ja.
En dan loop ik terug naar de kamer en ga lekker genieten van mijn drankje.

Die gezichten zijn dan onbetaalbaar

Ja hallo ik kom hier voor een verjaardag hoor niet voor de PC
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_35416778
Haha, gelukkig denkt mijn pa altijd dat ie er beter in is dan ik, dus dat probleem lost zichzelf op
pi_35417507
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:29 schreef boyv het volgende:
Haha, gelukkig denkt mijn pa altijd dat ie er beter in is dan ik, dus dat probleem lost zichzelf op
Dat veroorzaakt hier vaker een probleem dat het een probleem oplost.

Maar het is inderdaad heel herkenbaar, gelukkig krijg ik er vaker wel iets voor dan niet iets voor.

Laatst een routertje geinstalleerd, 10 minuten werk en 20 euro verdient...
pi_35418204
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:38 schreef Nemephis het volgende:
Gewoon grof geld vragen, een timmerman komt toch ook niet de hele dag aan je huis klussen? Werkt uitstekend en hoef je ook niet de hele avond over compu's te lullen
Kom op zeg, dat doe je toch niet. Als er een timmerman op je verjaardag komt dan vraag je die toch ook gewoon of ie de klemmende deur even wil repareren.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35418369
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:06 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat doe je toch niet. Als er een timmerman op je verjaardag komt dan vraag je die toch ook gewoon of ie de klemmende deur even wil repareren.
Maar niet of ie ook gelijk de complete schuifpui renoveert
pi_35419650
Ik ken het ook. Zit je uren bij mensen thuis spyware te verwijderen (=wachten), windows te installeren (=wachten) en weet ik het allemaal. Ben d'r mee opgehouden. En als men het toch gefixt wil hebben, dan brengen ze de hele PC maar langs. Kan ik het lekker in m'n eigen tijd doen. .
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
pi_35421187
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:25 schreef ook_gek het volgende:
heel herkenbaar. Iedereen weet dat ik er verstand van heb. Dus ik doe altijd het volgeden.

Hey kan je even kijken naar mijn computer? Ik heb een probleem er mee namelijk. Ok en ik loop netjes mee.

Kijk zo raar als ik dit doe dan gaat het fout zie je wel? Dat is het probleem.

Hmmm laat mij eens kijken. Ah ja inderdaad zeg, je hebt een probleem ja.
En dan loop ik terug naar de kamer en ga lekker genieten van mijn drankje.

Die gezichten zijn dan onbetaalbaar

Ja hallo ik kom hier voor een verjaardag hoor niet voor de PC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')