Jammer dat de goal van Blondelle aan een eigen doelpunt gegeven is, want hij kopte hem toch echt binnen. Dat hij dan via de schouder van een tegenstander in het goal vliegt vind ik overdreven om dat een eigen goal te noemen, hoe doen ze het dan bij een van richting veranderd schot? Ach die rode kaart (twee keer geel) sloeg nergens op, mijn maat zei het al, een goede scheids die voelt zo'n tweede overtreding aan, die weet dat het een debutant is en geeft zo'n jongen geen geel. Het was echt geen geel, in ieder geval als er rood uit zou volgen. Wedstrijd over. We gaven de tweede helft al belachelijk veel ruimte weg, maar na die rode kaart was het helemaal open huis.
Die 1-2 was echt typerend. Vrije trap, iedereen staat te slapen, Vicelich zet het op 'n rennen en goal. Zo slecht. Die 1-3 wist je dat die zou komen, 95ste minuut is dan alleen weer zo zuur. Erg jammer, want we speelde de eerste helft zeker niet slecht, ook niet goed, maar er werd wel gevoetbald (wat je van Roda niet kon zeggen). Als Junker nou is wat schotkracht heeft, iets scherper WORDT, want het begint er zo op te lijken dat hij faalangst heeft ofzo. Maargoed, de echte kans op de 1-0 was van Janssen. Ipv een laag schuivertje moet je zo'n bal natuurlijk keihard in de bovenhoek knallen. Nu dacht Kujovic weer dat hij kon keepen.
Positief punt is Wapenaar. Op Noord gingen der al minder mensen klappen dan voorheen bij zijn opkomst in de 2e helft, en hij werd zelfs een paar keer uitgejouwd. Toch kon ons boe-geroep het klapvolk niet overtreffen, waardoor hij vermoedelijk nog steeds positief aan de 2e helft begon. Maar ik zie kansen dit seizoen wat dat betreft.
Sturing is weg, en hij denkt laat ik is de harde hand toepassen? Knopper, Junker en Janssen wisselen... Dat had die never nooiit niet gedaan als woensdag zijn contract verlengt was. Knopper had hij sowieso niet mee moeten beginnen: knopper rechtsbuiten? Die kerel liep of in het centrum of als linksbuiten, en Verhaegh is lang nog niet de mengeling tussen Vreven en Trabelsi. Kortom, we hadden NIKS op rechts. Janssen wisselen was gewoon dom, want wie is nou de man met de gouden trap die in de laatste minuten nog ff de 2-2 kan binnenknallen? (uit een vrije trap). Haal dan een stofzuiger deruit, en gooi daarvoor in de plaats Kaya derin. Junker wisselen was ok.
Sturing: KIES tussen de 4 middenvelders! Je hebt godverdomme zelf een rechtsbuiten naar Vitesse gehaald (De Mul) en dan zet je die op de bank. En de mensen die De Mul slecht vonden/vinden, dat vind ik echt onzin. Na de thuiswedstrijd tegen RKC (4-2) was hij de held, en sindsdien is het "Ga toch terug naar AJAX". Kneusjes.
Volgende week thuis tegen RBC, ik mag toch hopen dat als we die verliezen (en die kans acht ik nog best groot ook), dat Sturing dan voortijdig de laan uit vliegt, want zo gaan we inderdaad richting nacompetitie als Willem II zo productief blijft