quote:Kamp wil verbod op kraken
Van onze parlementaire redactie
NIJMEGEN, donderdag
Het kabinet moet haast maken met de invoering van een algemeen verbod op kraken.
Minister Kamp (Defensie) heeft dat gisteren gezegd tijdens een verkiezingsbijeenkomst van de VVD.
„Wij vinden dat geen enkele vorm van diefstal mag worden geaccepteerd”, aldus de bewindsman.
Al langer is een meerderheid van de Tweede Kamer, bestaande uit onder andere CDA, VVD en LPF, voor een dergelijk verbod op kraken, maar dat heeft nog niet tot wetgeving geleid. Nu is het nog zo dat alleen het kraken van een pand dat korter dan een jaar heeft leeggestaan, strafbaar is.[
Heel simpel: omdat er woningnood is en anders is het zonde van de woonruimte.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:58 schreef buzzer het volgende:
ik heb dat nog nooit begrepen waarom kraken na een jaar wel legaal is. Het blijft iemands eigendom, hoe dan ook, en daar hoor je gewoon vanaf te blijven.
En daar zit hem de crux. Zorg er maar voor dat een huis niet als beleggingsobject gebruikt kan worden, zonder dat het een woonfunctie heeft. De huizen zijn tegenwoordig al duur genoeg (huren ook) en ik zit niet te wachten op huisjesmelkers die de prijzen verder opvoeren door huizen moedwillig leeg te laten staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef desiredbard het volgende:
IDD Goede zaak!
Moeten ze alleen ook de wet aanpassen aangaande speculatie:
Het deugd natuurlijk niet dat je een huis voor 3 jaar kan dichtspijkeren omdat het een belegging is geen woning.
Beleggen mag maar dan verplicht verhuren, en zorgen dat de eigenaar, ten alle tijden zijn huis kan verkopen zonder door zijn huurders en hun rechten bellemert te worden.
Wat hadden ze dan gedaan die eikels?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:22 schreef desiredbard het volgende:
Ik denk niet dat huisjesmelkers huizen leeg laten staan om de prijs op te drijven.
Ik verhuuyr zelf een huis uit, en dat staat op het moment leeg.....
De reden is dat een kennis van mij zijn huis verhuurde had via de sociale dienst...en in 9 maanden hebben de nigerianen die erin zaten voor een kleine 8000 schade aangericht.
Ik krijg op het moment alleen dit soort huurders ...en wacht liever tot ik een werkend persoon/gezin vindt.
Het is namelijk veel te lastig een huurder uit te zetten, je hebt als eigenaar geen poot om op te staan (en dat is in NL nog veel erger)
??? VVD... Links......quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Vreemd dat de linkse partijen tegen een kraakverbod zijn.
Zou dat komen omdat alle parasieten van deze maatschappij linkse stemmers zijn?
Heb je wel eens gezien wat voor tuig kraakt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef Lempicka het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik voor of tegen een verbod moet zijn, Kraken is natuurlijk niet zo netjes het pand is andermans eigendom, maar ja er blijft natuurlijk wel sprake van een tekort aan goedkope huurwoningen, en leegstand lost dat zeker niet op..
Ik ben er nog niet uit.
Misschien is het mijn perceptie, maar de meeste kraakpanden die ik ken, liggen op aantrekkelijke plaatsen in de buurt van het centrum van de stad. Het zijn niet bepaald goedkope huurwoningen. In de buitenwijken van de steden kom ik ze zelden tegen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef Lempicka het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik voor of tegen een verbod moet zijn, Kraken is natuurlijk niet zo netjes het pand is andermans eigendom, maar ja er blijft natuurlijk wel sprake van een tekort aan goedkope huurwoningen, en leegstand lost dat zeker niet op..
Ik ben er nog niet uit.
Je kunt je afvragen wat erger is, langharige werkschuwe krakers in je huis of ranzige fraudulerende Nigerianen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:54 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien wat voor tuig kraakt?
Of een leegstaand huisquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat erger is, langharige werkschuwe krakers in je huis of ranzige fraudulerende Nigerianen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |