abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:55:18 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35400673
quote:
Kamp wil verbod op kraken

Van onze parlementaire redactie

NIJMEGEN, donderdag

Het kabinet moet haast maken met de invoering van een algemeen verbod op kraken.
Minister Kamp (Defensie) heeft dat gisteren gezegd tijdens een verkiezingsbijeenkomst van de VVD.
„Wij vinden dat geen enkele vorm van diefstal mag worden geaccepteerd”, aldus de bewindsman.
Al langer is een meerderheid van de Tweede Kamer, bestaande uit onder andere CDA, VVD en LPF, voor een dergelijk verbod op kraken, maar dat heeft nog niet tot wetgeving geleid. Nu is het nog zo dat alleen het kraken van een pand dat korter dan een jaar heeft leeggestaan, strafbaar is.[

Goeie zaak! Werd eens tijd dat ze dat aanpakte. Alleen snap ik niet dat het nog zo lang heeft geduurd, aangezien er al langer een meerderheid in de kamer is om het aan te pakken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:57:15 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35400754
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35400791
IDD Goede zaak!

Moeten ze alleen ook de wet aanpassen aangaande speculatie:
Het deugd natuurlijk niet dat je een huis voor 3 jaar kan dichtspijkeren omdat het een belegging is geen woning.

Beleggen mag maar dan verplicht verhuren, en zorgen dat de eigenaar, ten alle tijden zijn huis kan verkopen zonder door zijn huurders en hun rechten bellemert te worden.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35400794
ik heb dat nog nooit begrepen waarom kraken na een jaar wel legaal is. Het blijft iemands eigendom, hoe dan ook, en daar hoor je gewoon vanaf te blijven.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35401441
Er zijn ook gevallen dat de buurt ervan op knapt, leegstaand pand met zwervers of een bewoond pand met gezellige mensen maar nu moet ik wel toegeven dat de meesten er een zooitje van maken maar die gasten zijn natuurlijk hard aan het puberen waardoor ze zich in het zwart kleden en met spuitbussen zichzelf afzetten tegen de maatschappij. Ik denk mede doordat huurders zo beschermd zijn mensen wel 10x nadenken voordat ze iets gaan verhuren.
Het is ook vreemd dat fabriekspanden niet verhuurd mogen worden aan bv studenten omdat het niet geschikt zou zijn of in strijd is met het bestemmingsplan maar als het gekraakt word mag er wel in gewoond worden.
pi_35401621
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:58 schreef buzzer het volgende:
ik heb dat nog nooit begrepen waarom kraken na een jaar wel legaal is. Het blijft iemands eigendom, hoe dan ook, en daar hoor je gewoon vanaf te blijven.
Heel simpel: omdat er woningnood is en anders is het zonde van de woonruimte.
pi_35402199
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef desiredbard het volgende:
IDD Goede zaak!

Moeten ze alleen ook de wet aanpassen aangaande speculatie:
Het deugd natuurlijk niet dat je een huis voor 3 jaar kan dichtspijkeren omdat het een belegging is geen woning.

Beleggen mag maar dan verplicht verhuren, en zorgen dat de eigenaar, ten alle tijden zijn huis kan verkopen zonder door zijn huurders en hun rechten bellemert te worden.
En daar zit hem de crux. Zorg er maar voor dat een huis niet als beleggingsobject gebruikt kan worden, zonder dat het een woonfunctie heeft. De huizen zijn tegenwoordig al duur genoeg (huren ook) en ik zit niet te wachten op huisjesmelkers die de prijzen verder opvoeren door huizen moedwillig leeg te laten staan.
pi_35403758
Ik denk niet dat huisjesmelkers huizen leeg laten staan om de prijs op te drijven.
Ik verhuuyr zelf een huis uit, en dat staat op het moment leeg.....
De reden is dat een kennis van mij zijn huis verhuurde had via de sociale dienst...en in 9 maanden hebben de nigerianen die erin zaten voor een kleine 8000 schade aangericht.

Ik krijg op het moment alleen dit soort huurders ...en wacht liever tot ik een werkend persoon/gezin vindt.

Het is namelijk veel te lastig een huurder uit te zetten, je hebt als eigenaar geen poot om op te staan (en dat is in NL nog veel erger)
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:51:32 #9
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35404818
zeer slechte zaak. Dit in combinatie met de liberalisering van de huurmarkt en de woningnood zal exponentieel groeien.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:21:06 #10
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35405869
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:22 schreef desiredbard het volgende:
Ik denk niet dat huisjesmelkers huizen leeg laten staan om de prijs op te drijven.
Ik verhuuyr zelf een huis uit, en dat staat op het moment leeg.....
De reden is dat een kennis van mij zijn huis verhuurde had via de sociale dienst...en in 9 maanden hebben de nigerianen die erin zaten voor een kleine 8000 schade aangericht.

Ik krijg op het moment alleen dit soort huurders ...en wacht liever tot ik een werkend persoon/gezin vindt.

Het is namelijk veel te lastig een huurder uit te zetten, je hebt als eigenaar geen poot om op te staan (en dat is in NL nog veel erger)
Wat hadden ze dan gedaan die eikels?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35406497
Tegeltjes van de muur tapijt naar de klote waterschade in de keuken . gasfornuis zo smerig dat je het alleen schoonkrijgt met een kernbom, alles moet opnieuw geverft worden.

(En daarnaast alle ellende met wat ze probeerden uit te vreten)
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:39:26 #12
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_35406589
Wat hierbij ook van belang is zijn de vele vertragingen bij bestemmingsplannen. Wanneer een projectontwikkelaar met plannen komt, wordt daar door allerlei belangengroepen vaak tot aan de hoge raad tegen geprotesteerd. Intussen heeft de ontwikkelaar de panden al verworven, maar mag nog niets doen. Dat werkt leegstand in de hand, waar krakers misbruik van maken.

Kraken is een merkwaardig fenomeen in de Nederlandse wetgeving en het zou bijzonder goed zijn als hier een einde aan werd gemaakt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_35406792
Vreemd dat de linkse partijen tegen een kraakverbod zijn.
Zou dat komen omdat alle parasieten van deze maatschappij linkse stemmers zijn?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_35406849
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Vreemd dat de linkse partijen tegen een kraakverbod zijn.
Zou dat komen omdat alle parasieten van deze maatschappij linkse stemmers zijn?
??? VVD... Links......
pi_35406902
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik voor of tegen een verbod moet zijn, Kraken is natuurlijk niet zo netjes het pand is andermans eigendom, maar ja er blijft natuurlijk wel sprake van een tekort aan goedkope huurwoningen, en leegstand lost dat zeker niet op..

Ik ben er nog niet uit.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35407128
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

??? VVD... Links......
het woordje NIET was weggevallen
pi_35407156
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef Lempicka het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik voor of tegen een verbod moet zijn, Kraken is natuurlijk niet zo netjes het pand is andermans eigendom, maar ja er blijft natuurlijk wel sprake van een tekort aan goedkope huurwoningen, en leegstand lost dat zeker niet op..

Ik ben er nog niet uit.
Heb je wel eens gezien wat voor tuig kraakt?
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:54:09 #18
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_35407158
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef Lempicka het volgende:

Ik ben er nog niet uit.
Misschien is het mijn perceptie, maar de meeste kraakpanden die ik ken, liggen op aantrekkelijke plaatsen in de buurt van het centrum van de stad. Het zijn niet bepaald goedkope huurwoningen. In de buitenwijken van de steden kom ik ze zelden tegen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:38 #19
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35408732
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Heb je wel eens gezien wat voor tuig kraakt?
Je kunt je afvragen wat erger is, langharige werkschuwe krakers in je huis of ranzige fraudulerende Nigerianen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35409498
Even voor de goede orde: leegstand doordat de eigenaar het als beleggingsobject ziet komt nagenoeg niet meer voor in Amsterdam. De huizenprijzen zijn daarvoor gewoon op dit moment te hoog om nog als beleggingsobject te kunnen fungeren (behalve als je het verhuurt). Meestal blijft een pand langdurig leeg staan omdat regelmatig bouwtekeningen worden afgewezen en dergelijke. Als je als eigenaar momenteel na 1 jaar leegstand nog geen goedgekeurde bouwtekening hebt dan mag er gekraakt worden. Echter, een bezwaar kost al gauw een half jaar voordat het behandelt wordt en als het dan ook nog eens gegrond wordt beschouwd dan zit je al gauw aan een jaar. Hier in de Jordaan komt dat in ieder geval regelmatig voor.

Ik ben absoluut voorstander van een vrebod op kraken. Zeker gezien het feit dat het gewoon ook vreemd is dat sommige mensen kapitalen kwijt zijn om een huis te kopen of anderen jaren moeten wachten op een huurhuis. Dan is het gewoon niet eerlijk en sociaal als er tegenlijkertijd andere mensen zonder problemen zomaar ergens mogen gaan wonen.
pi_35409648
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat erger is, langharige werkschuwe krakers in je huis of ranzige fraudulerende Nigerianen.
Of een leegstaand huis
Die twee groepen zijn toch even erg langharig is ranzig....die nigerianen zijn nog een
beetje inventief met hun bedelmailtjes...... het lijkt een beetje op werk....e-mails schrijven

En ziet hier beneden....onze KLOWJOW is ook wakker geworden

[ Bericht 6% gewijzigd door desiredbard op 23-02-2006 16:32:22 ]
pi_35410963
Topic loopt inderdaad al hier: VVD: kraken moet verboden worden.
Daar verder graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')