Even weer een update over onze keukenwinkelvorderingen
![]()
.
Wij willen graag een kastenwand in de keuken, met een stuk of 6 of 7 hoge kasten. En een kookeiland, van 3,5 bij 1meter 20. Daarin moeten aan de keukenkant ladekasten komen, en aan de andere kant komt een bar idee.
Afgelopen vrijdag zijn we dus bij superkeukens geweest, waar ik een hele goede indruk bij
had. Heel aardig, en niet duwen na de offerte. 22,500 euro kwamen ze uit (in tegenstelling tot de 18000 die ik eerder noemde, kwam nog btw bij en de zijkanten van het kookeiland waren niet in graniet). Maar, is al weer heel wat lager dan de eerste offerte die we kregen bij Piet Klerkx (26000 euro), welke met ATAG ipv AEG inbouwapparatuur was en geen inbouwkoffiezetter had.
Afgelopen zaterdag zijn we voor inbouwapparatuur bij
http://www.keukenwinkelinvinkel.nl geweest. Daar had ik de goedkoopste apparatuur gezien, die uit faillissementspartijen wordt opgekocht. Helaas blijken dat echt wel B keuze artikelen te zijn. Overal zat wel een krasje of iets dergelijks op, en van de afzuigkap had ik het gevoel dat er hier en daar iets weer aan elkaar was gekit, maar dat weet ik niet zeker. Ze waren heel aardig hoor, helemaal niets mis mee. Maar ik betaal liever een paar honderd euro meer aan apparatuur die helemaal goed is, dan dat er ergens een krasje of deukje zit.
Daarna zijn we naar alma keukens in Duitsland gereden (in Kleve).
(
http://www.alma-kuechen.de). Dat waren ten eerste hele mooie keukens, ze kunnen in elke RAL kleur worden geleverd en ze zijn heel flexibel met kastjes. Niet een bepaald aantal inbouwkasten, maar je kunt de keuken echt helemaal op maat laten maken. Dat hebben we dus laten tekenen, en daar is een hele leuke keuken uitgekomen. De duitsers kunnen de kasten tegen een laag bedrag leveren (wij kwamen nu op 7000 euro uit, tegen ongeveer 11000 in NL). Maar graniet en inbouwapparatuur (van AEG in ons geval) was heel duur waardoor de offerte toch nog hoog was. Kopen we het graniet en het AEG spul in NL of via Internet, dan zitten we nu op een offerte van 16000 euro voor de complete keuken, op maat gemaakt. Zijn wij erg content mee.
Wij willen nu nog een offerte laten maken bij keukenwinkelintiel (zoiets heet het), en bij een meubelmaker. Ook gaan we nog bij AEG langs omdat we de inbouwapparatuur die wij op het oog hebben nog nooit hebben gezien en dat eigenlijk wel willen. Daarna hakken we de knoop door.