abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35433425
Ook eens bij superkeukens geweest, leuke keukens en zoiezo al een stuk goedkoper, best goedespullen en een leuke verkoper. De keukenzaak er tegen over had exact dezelfde modellen staat voor meer dan de dubbele prijs.
pi_35433724
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

TWEEDUIZEND euro

Maakt ie de ovenschotels zelf ofzo?
Maar wat is het voor een oven dan?
Mwah, adviesprijs van onze combi-compact-oven van Siemens is ook 2400 euro.... maar 1300 euro betaald uiteindelijk
pi_35435820
ik heb mijn keuken bij de keukenconcurrent gekocht.
Enorm veel kunnen afdingen, en alles is goed geleverd en erg netjes geinstalleerd.
Ze hebben zelfs nog een extra kastje wat ik zelf zou doen voor mijn opgehangen.
pi_35436476
Mn broer heeft ook net een keuken in hoogglans wit.... staat echt heel mooi. Zelf had ik eerst ook het idee dat t een beetje té was, maar het is serieus mooi geworden gewoon Zou ik zelf ook wel voor kiezen als ik er nu eentje nodig had (helaas zit ik nu in een huurhuis waar net een nieuwe keuken in is gezet.... maar om nou te zeggen dat dit mijn keus zou zijn.... )
pi_35436505
Ik ga ook een nieuwe keuken kopen, maar als ik vragen mag; hoeveel dingen jullie af (van de offerte waar al de zogenaamde 'standaardkorting' vanaf is)? En welke argumenten gebruiken jullie hiervoor? Ik heb echt geen idee wat gebruikelijk is.
pi_35436659
Je moet die snaken goed in de gaten houden wat betreft het geen ze in rekening brengen. Heb het al meerdere malen gezien dat als er 2 partijen werken (dus de loodgieter die de leidingen aanlegt, en de keukenboer die de keuken plaatst) en je spreekt af dat de loodgieter de leidingen op de juiste plek legt, dat de keukenboer dat ook nog even doodleuk in rekening brengt. Verder is het altijd handig om qua inbouw-apperatuur even bij de diverse zaken binnen te wandelen voor prijs-opgaaf. Neem de goedkoopste prijsopgaaf, en loop daarmee naar de tent waar je je keuken wilt kopen.... vergelijk dat even met zijn prijs. Als zijn prijs voor de apperatuur nou stevig er boven ligt, dan kun je er best met ze over praten en even laten zien dat je het elders een stuk goedkoper kunt krijgen. Meestal dat ze dan hun prijs gelijk trekken met de goedkoopste die je zelf hebt kunnen vinden.
pi_35437799
Dank je wel kroegtijger.
Ik zie prijsverschillen van enkele duizenden euro's (op het totaalbedrag), maar ook al ga ik met de meest goedkope offerte naar de winkel waar ik de keuken wil kopen, dan nog ben ik bang dat ik daar ook flink bedonderd word. Hoe gaan jullie (andere keukenkopers) hiermee om? Hoe kom je erachter of je een redelijke prijs betaalt? kom je waarschijnlijk nooit achter, maar heb geen zin om duizenden euro's aan de keukenboer kado te geven
pi_35438214
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:44 schreef mipi het volgende:
Dank je wel kroegtijger.
Ik zie prijsverschillen van enkele duizenden euro's (op het totaalbedrag), maar ook al ga ik met de meest goedkope offerte naar de winkel waar ik de keuken wil kopen, dan nog ben ik bang dat ik daar ook flink bedonderd word. Hoe gaan jullie (andere keukenkopers) hiermee om? Hoe kom je erachter of je een redelijke prijs betaalt? kom je waarschijnlijk nooit achter, maar heb geen zin om duizenden euro's aan de keukenboer kado te geven
Je zal ongetwijfeld worden bedonderd ja.... de kunst is alleen om je zo min mogelijk te laten bedonderen. Neem dan ook goed de tijd om een offerte door te nemen en zet niet blindelings ergens een krabbel onder. Zoek uit wat ze precies leveren en gaan doen voor het geld dat je betaald, en controleer ook of dat daadwerkelijk nodig is (zoals ik al eerder als voorbeeld gaf dubbel werk in rekening brengen). Kijk ook goed naar hun garantie-voorwaarden (geldt de garantie alleen voor het materiaal, of ook voor het geleverde werk? hoe lang is de garantie? etc...) Keukenboeren lijken er een sport van te maken om je dingen te verkopen die je óf helemaal niet nodig hebt, óf je dubbel laten betalen voor handelingen, die alleen onder een andere naam worden vermeld. Vraag álles na hoe het precies in elkaar zit en voel je niet bezwaard hierover.... je geeft een hoop geld uit, een beetje fatsoenlijke voorlichting mag je dan ook wel verwachten
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:57:33 #39
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35450890
tijdens een keukenverkoop gesprek konden wij meekijken met de verkoper, op een gegeven moment waren we aangekomen bij de prijs onderhandelingen. Wat ons toen ontzettend opviel is dat de montagekosten gekoppeld waren aan de totaal prijs van de keuken, dit was ongeveer 10% van het geheel. We begonnen op ¤ 28.000 en de montage zat toen op ¤ 2.750,- uit eindelijk kregen we als prijs ¤ 18.000 mee , de montage zakte naar ¤ 1.700,-

Uiteindelijk hebben we onze keuken in Duitsland besteld, daar kregen we een totaal prijs, dus incl montage die ongeveer 25% onder die ¤ 18.000 ligt, voor precies de zelde keuken.

Het enige wat we zelf moeten (laten) doen is het verleggen van een gasleiding, afvoer en de waterleiding.
pi_35453510
Eerste offerte was 35.000 excl. montage, uiteindelijk 17.500 incl montage (nog geld zat trouwens).
Kortom het loont op zijn zachtst gezegd de moeite te onderhandelen. Het is gewoon een spel, na een paar keer bod/tegenbod, moet d everkoper naar de "bedrijfsleider" (zo niet dan is je bod te hoog), sterker nog, zo lang de bedrijfsleider er niet bij komt zitten zit je te hoog met je bod.

Tip: op het moment van tekenen, kun je nog de montage kosten verdienen door d eopmerking (met pen ind e hand om te tekenen : " dat is toch wel incl. montage he?" en hoppa weer minimaal 1000 euro verdiend.

enne: op de standaardvraag: "wat wil je uitgeven" geen antwoord geven, anders kom je NOOIT meer onder dat bedrag uit, gegarandeerd !

je zult versteld staan wat er mogelijk is... !

Enne: ze verdienen nog steeds genoeg aan jje hoor !
Gelukkig zonder haar
pi_35459350
Wij komen net van superkeukens in Almere vandaan en zijn danig onder de indruk.

Geen oude, uitgezakte verkoper maar een fris jong meisje van 20 jaar die ons heel goed heeft geholpen. De prijs vinden wij nog te duur (18000 euro, in vergelijk met de offerte van Piet Klerkx die was 28000 euro), maar qua kwaliteit en mogelijkheden helemaal goed. Veel meer flexibiliteit ook. Keukenblad kon in een stuk dus hoeft er geen naad in, keukenkastjes in werkelijk alle soorten en maten.

En we kregen een zeer goede gespecificeerde offerte mee naar huis, niets meteen beslissen.
Echt top!
pi_35469754
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij komen net van superkeukens in Almere vandaan en zijn danig onder de indruk.

Geen oude, uitgezakte verkoper maar een fris jong meisje van 20 jaar die ons heel goed heeft geholpen. De prijs vinden wij nog te duur (18000 euro, in vergelijk met de offerte van Piet Klerkx die was 28000 euro), maar qua kwaliteit en mogelijkheden helemaal goed. Veel meer flexibiliteit ook. Keukenblad kon in een stuk dus hoeft er geen naad in, keukenkastjes in werkelijk alle soorten en maten.

En we kregen een zeer goede gespecificeerde offerte mee naar huis, niets meteen beslissen.
Echt top!
Ik wil toch onze keukenleverancier ff spammen: Philipo keukens in Aalsmeer en in Almere (dacht ik). Geen fancy showroom, en dure verkooppraatjes. Nee, meedenken en eerlijke prijzen.

Maar ook daar kun je onderhandelen, geen 1000-den euro's, maar op 17000 naar 15000 gezakt. Naar mijn mening een eerlijk prijs, voor 2 (!) keukens (Keuken en bijkeuken) inclusief alle inbouwapparatuur (Alles Siemens topline)
- Koelkast
- Vrieskast
- Vaatwasser
- Combioven
- Wasemkap
- 90 cm breed gasstel (M-systems ipv Siemens)
- Inbouwwasmachine
- Inbouwdroger
- 2 Spoelbakken
- 2 Kranen
- Keuken maxiline, hoogglans rood

Foto's komen zodra die geplaatst is.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:18:32 #43
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35481180
Heb net een keuken gekocht bij Tulp keukens in Goes..
heerlijk.. specs volgen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35481552
Ah, interesting.

'k Moet eerst maar eens bij Ikea gaan kijken. .
pi_35483612
vandaag ook even weer bij superkeukens langs geweest, we wilden even wat tegels uitzoeken, maar aangezien ze die daar niet verkopen konden we een frontje en stukje werkblad meekrijgen. Dus daarmee gewapend naar de tegelswinkel, dat valt ook niet mee zeg! Wat voor tegel zouden jullie kiezen bij een creme hoogglans keuken? Ik heb een mooie tegels gezien, 10x30 cm heel strak. In mat en glans verkrijgbaar. Wordt een glanzende tegel too much bij het geheel???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_35491308
als ik zeg ik wil voor max 2000 een keuken met semi-bijna-top Siemens apparatuur, lachen jullie me dan uit of .... ?? tenslotte is hierboven gezegd, ALLES is mogelijk, kwestie van onderhandelen
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_35492821
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Razz_Gul het volgende:
als ik zeg ik wil voor max 2000 een keuken met semi-bijna-top Siemens apparatuur, lachen jullie me dan uit of .... ?? tenslotte is hierboven gezegd, ALLES is mogelijk, kwestie van onderhandelen
Zoek op internet de prijzen van de apparatuur op en je weet of het mogelijk is.
Ligt er ook aan hoe groot je keuken is natuurlijk.

(Maar 2000e is mischien net 100e te weinig budget..)
pi_35493442
voor 2000 euro een hele keuken ? dacht het niet...
Gelukkig zonder haar
pi_35493761
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Razz_Gul het volgende:
semi-bijna-top Siemens apparatuur
Is dat Chinees pisbakkenstaal, van het merk Machu Pichu?
pi_35519053
wij hebben een aantal apparaten van het zusje van siemens, constructa... is wel goedkoper, maar als er iets mee zou zijn komt de monteur van siemens, en er zit siemensspul in, alleen het omhulsel is constructa
pi_35530181
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Is dat Chinees pisbakkenstaal, van het merk Machu Pichu?
hoor ik daar een kat schijten ?
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:38 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Zoek op internet de prijzen van de apparatuur op en je weet of het mogelijk is.
Ligt er ook aan hoe groot je keuken is natuurlijk.

(Maar 2000e is mischien net 100e te weinig budget..)
je bedoelt 1000e..

Ik ben me van bewust dat 2000 max onmogelijk is maar zoals aangegeven kun je die gasten misschien wel zover krijgen. 5000 is waar ik niet over heen ga maar dan heb je ook nix qua inbouw app als je alles bij een boer afneemt. Me keuken aspiraties laat ik voorlopig rusten, ff door sparen.
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_35541854
op het forum van Trosradar heb je trouwens ook een grote hoeveelheid Keuken-ellende + informatie.
pi_35553897
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:59 schreef Razz_Gul het volgende:
je bedoelt 1000e..

Ik ben me van bewust dat 2000 max onmogelijk is maar zoals aangegeven kun je die gasten misschien wel zover krijgen. 5000 is waar ik niet over heen ga maar dan heb je ook nix qua inbouw app als je alles bij een boer afneemt. Me keuken aspiraties laat ik voorlopig rusten, ff door sparen.
Dat "100e" was ironisch bedoelt

Indien je handig bent en zelf je kastjes in elkaar klust denk ik dat 2 a 3000e voor een fatsoenlijke keuken zeker te doen is.
pi_35557979
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:28 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat "100e" was ironisch bedoelt

Indien je handig bent en zelf je kastjes in elkaar klust denk ik dat 2 a 3000e voor een fatsoenlijke keuken zeker te doen is.
Exclusief apparatuur dan toch wel neem ik aan?
pi_35558453
ik zit er aan te denken om de keuken zelf te bouwen.. ik kan goedkoop aan de materialen komen en beschik tot een volledige werkplaats met alle apparatuur en machines om te kunnen zagen en frezen ed..

nu zit ik er alleen aan te denken om mijn frontjes van MDF te maken en die te laten spuiten.
als je gaat kijken voor een keuken, merk dan op dat de kastjes of van spaanplaat of mdf zijn.. en die kosten inkoop rond de 25-30 euro per plaat ( 310x207 ) en geloof me.. daar kan je aardig wat kastjes uithalen..

laat merken dat je weet wat er te koop is.. en wees niet bang om te bijdehand te zijn..

iemand btw tips om net over de grens ergens te gaan kijken voor een keuken.? bij oldenzaal is toch ook zo een terrein met allemaal keuken boeren.. iemand ervaring daarmee.?
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 07:41:05 #56
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35564753
Wat je zou kunnen doen als je zelf wil bouwen is een ritje wagen naar Bergen op Zoom, naar de Bruynzeel keukens fabriek.

Daar hebben ze op bepaalde tijden opening in het zogenaamde "afkeur-kot", waar alles wat niet geleverd kon worden in terecht komt tegen ontzettend lage prijzen.

Zie dus deurtje die beschadigd zijn, over waren, ook veel inbouwapparatuur komt hier terecht.
Ik heb daar m'n vorige aanrechtblad vandaan en m'n afzuigkap.

Veel van de spullen daar zijn gewoon teveel gemaakt en dus over. En op die manier komen ze ervan af..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:05:09 #57
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_35567407
Onze keuken komt van Ikea en heeft incl apparatuur ong 3100 euro gekost.
apparatuur: afzuigkap, gaskookplaat, oven, vaatwasser. (allemaal Whirlpool; geen topmerk, maar dat kan ook niet voor die prijs)
Het is niet zo'n grote keuken:
Onder 4 kastjes w.o.1x gootsteenkastje,(60 cm) 1x vaatwasser (60 cm), 1x oven (60 cm) en 1 apothekerskast met bestekla (50 cm)
Boven 3 kastjes van 60x92 cm en 1 kastje van 50x92 cm.
Werkblad is van watervast verlijmd multiplex.

De kwaliteit is in mijn ogen prima. Het zijn stevige deuren en stevige scharnieren die erin zitten. Bovendien kun je die scharnieren zo vervangen mocht dit nodig zijn.
Je moet het wel zelf in elkaar zetten. En als je daar geen kijk op hebt, moet je er niet aan beginnen.

Plus dat je nog de kosten hebt evt voor het aanleggen van de waterleidingen, afvoer, electra. (maar dat hadden wij gelukkig allemaal in eigen beheer, dus kosteloos)
So Long and Thanks for All the Fish
pi_35567737
Wij hebbne hetzelfde ervaren als de meesten bij alle keukenboeren. Zelfs als je op de prijs uitkomt die je in gedachten had, dan nog loop je de winkel uit denkende dat je onwijs genaaid bent.

Hun "Willen jullie de keuken wat hoger ? Dat kan, dat kost 2200 EURO extra"
Wij "Dan hebben we dus hogere onderkastjes enzo ?"
Hun "Nee, dan krijg je hogere pootjes en een hogere plint"
... en dan na veel onderhandelen kan dit ook voor 250 EURO !!!! Da's dus minder dan 20% van de prijs die eerst genoemd werd !!

Ik ben geen enorme fan van IKEA, maar een keuken kopen is daar helder, duidelijk en transparant. Als je je keuken hoger wilt, dan bestel je een hogere plint en hogere pootjes en waren wij 60 EURO meer kwijt in totaal (werkhoogte is nu 96 cm)

De keuken die je op het plaatje hieronder ziet, heeft 4300 EURO gekost, inclusief alle apparatuur en excl. plaatsing.

Plaatsing kostte ons bij een externe aannemer zo'n 1100 EURO incl. al het leidingwerk).

Keuken is hoogglans wit en het blad is spaanplaat-met-fineer met RVS voorzijde. Achterblad is hetzelfde motief als het werkblad, maar dan dunnere spaanplaat.

Apparatuur is van alles de duurste versies van Whirpool die IKEA verkoopt, maar wel nog koken op gas (gas-op-glas). Verder dus koelkast/vriezer, vaatwasser, afzuigkap met 2 motoren, combi-magnetron allemaal inbegrepen.

Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze info ...

(en ja, we missen nog een laatje )

Poffervier
pi_35567916
ik vind het een mooie keuken! Leuk om een hoogglans keuken te zien, die hebben wij ook gekocht voor in ons nieuwbouwhuis. De opstelling lijkt ook gelijk
Wij hebben alleen een schouw boven de kookplaat (inductie) en wij hebben geen apothekerskast
pi_35568125
Even weer een update over onze keukenwinkelvorderingen .

Wij willen graag een kastenwand in de keuken, met een stuk of 6 of 7 hoge kasten. En een kookeiland, van 3,5 bij 1meter 20. Daarin moeten aan de keukenkant ladekasten komen, en aan de andere kant komt een bar idee.

Afgelopen vrijdag zijn we dus bij superkeukens geweest, waar ik een hele goede indruk bij
had. Heel aardig, en niet duwen na de offerte. 22,500 euro kwamen ze uit (in tegenstelling tot de 18000 die ik eerder noemde, kwam nog btw bij en de zijkanten van het kookeiland waren niet in graniet). Maar, is al weer heel wat lager dan de eerste offerte die we kregen bij Piet Klerkx (26000 euro), welke met ATAG ipv AEG inbouwapparatuur was en geen inbouwkoffiezetter had.

Afgelopen zaterdag zijn we voor inbouwapparatuur bij http://www.keukenwinkelinvinkel.nl geweest. Daar had ik de goedkoopste apparatuur gezien, die uit faillissementspartijen wordt opgekocht. Helaas blijken dat echt wel B keuze artikelen te zijn. Overal zat wel een krasje of iets dergelijks op, en van de afzuigkap had ik het gevoel dat er hier en daar iets weer aan elkaar was gekit, maar dat weet ik niet zeker. Ze waren heel aardig hoor, helemaal niets mis mee. Maar ik betaal liever een paar honderd euro meer aan apparatuur die helemaal goed is, dan dat er ergens een krasje of deukje zit.

Daarna zijn we naar alma keukens in Duitsland gereden (in Kleve).
(http://www.alma-kuechen.de). Dat waren ten eerste hele mooie keukens, ze kunnen in elke RAL kleur worden geleverd en ze zijn heel flexibel met kastjes. Niet een bepaald aantal inbouwkasten, maar je kunt de keuken echt helemaal op maat laten maken. Dat hebben we dus laten tekenen, en daar is een hele leuke keuken uitgekomen. De duitsers kunnen de kasten tegen een laag bedrag leveren (wij kwamen nu op 7000 euro uit, tegen ongeveer 11000 in NL). Maar graniet en inbouwapparatuur (van AEG in ons geval) was heel duur waardoor de offerte toch nog hoog was. Kopen we het graniet en het AEG spul in NL of via Internet, dan zitten we nu op een offerte van 16000 euro voor de complete keuken, op maat gemaakt. Zijn wij erg content mee.

Wij willen nu nog een offerte laten maken bij keukenwinkelintiel (zoiets heet het), en bij een meubelmaker. Ook gaan we nog bij AEG langs omdat we de inbouwapparatuur die wij op het oog hebben nog nooit hebben gezien en dat eigenlijk wel willen. Daarna hakken we de knoop door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')