Als het meezit komt er vanavond eerst een update van de verbouwing. is ook alweer 4 weken terug dacht ik.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:10 schreef arithaterhorst het volgende:
Oh, gaaf deze links.
Ik ben tegenwoordig helemaal into keukens
Ben benieuwd naar je nieuwe keuken, sanger!
Foto's foto's foto's![]()
![]()
Diefstalgevaar? geen deuren met sloten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:18 schreef kaputwiehund het volgende:
Mijn keuken is gisteren geplaatst. Alleen de oven moet er nog in, maar die laten we in verband met diefstalgevaar nog even achterwege totdat we er definitief wonen. Ik zal proberen morgen wat foto's er op te zetten.
TWEEDUIZEND euroquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Kijk met mijn koelkast van 122 cm hoog zullen ze niet zo snel gaan lopen. Maar met mijn compacte oven van 2.000 Euro loop je toch een stuk makkelijker weg. Bovendien is een leeg gat in de keuken voor inbrekers ook een sein dat er met hun komst rekening is gehouden.
Mijn oven is ook 1750 euroquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
TWEEDUIZEND euro![]()
Maakt ie de ovenschotels zelf ofzo?![]()
Maar wat is het voor een oven dan?
Ik ben het hier vollidig mee eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:46 schreef dekilo het volgende:
Wohnwelt pallen.
Superveel keuze en super prijzen.
Heb er zelf een keuken van en deze is tip top.
2 X een garantie kwestie gehad en dat hebben ze top afgehandeld.
Het is een hele grote winkelquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:29 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij gaan zaterdag langs Wohnwelt![]()
![]()
![]()
Gaan we ook doen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Keukencentrum Tiel!
Als je de kans hebt zou ik daar echt even langs gaan.
Ken nu 4 mensen die dara een keuken vandaan hebben en allemaal stukken goedkoper dan elders. 1 persoon kon er zelfs zijn 'bouwboete' (dat hij niet de preferred keukenboer koos) van betalen en hield nog over.
Oh, en het zijn geen lullige simpele keukens.
http://www.keukencentrumtiel.nl/
Een tip van mijn kant:quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:52 schreef kaputwiehund het volgende:
Misschien nog een aardige tip om je onderhandelingpositie te versterken. Zorg dat je weet wat je wilt. Laat daar door een Nederlandse toko een offerte van maken. Laat vervolgens in Duitsland voor exact dezelde keuken met exact dezelfde apparatuur een offerte maken. (dan zal die Duitse offerte waarschijnlijk een stuk lager zijn). Leg die offerte vervolgens voor aan de Nederlandse keukenboer waar je het beste gevoel bij hebt. In ons geval liep hij rood aan en begon lichtelijk te zweten. Daarna moest hij zogenaam even naar boven om de offerte op de computer te kijken en vervolgens kwam hij een kwartier later terug met de mededeling dat ze het toch voor de Duitse wilden doen. Tussen zijn eerste bod na onderhandeling over de korting en hetgeen we nu betalen zit nog bijna 1.000 Euro
Leuk detail: zowel Keukenmaxx als Mandemakers zijn onderdeel van DMGquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:35 schreef sanger het volgende:
tip
Is de tip nu: beter de boel zelf flessen dan zelf geflest worden?quote:
Bezoek anders eens een interieurbouwer. En haal je apparatuur zelf ergens op internet via de goedkoopste toko.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef arithaterhorst het volgende:
Het feit dat ze bij mandemakers ineens 50% omlaag kunnen zegt al voldoende dan. Dus wij hebben ons nu als doel gesteld naar die keukenzaken te gaan waar wel inzage in dit soort zaken wordt gegeven of anders gewoon niet.![]()
Mwah, adviesprijs van onze combi-compact-oven van Siemens is ook 2400 euro.... maar 1300 euro betaald uiteindelijkquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
TWEEDUIZEND euro![]()
Maakt ie de ovenschotels zelf ofzo?![]()
Maar wat is het voor een oven dan?
Je zal ongetwijfeld worden bedonderd ja.... de kunst is alleen om je zo min mogelijk te laten bedonderen. Neem dan ook goed de tijd om een offerte door te nemen en zet niet blindelings ergens een krabbel onder. Zoek uit wat ze precies leveren en gaan doen voor het geld dat je betaald, en controleer ook of dat daadwerkelijk nodig is (zoals ik al eerder als voorbeeld gaf dubbel werk in rekening brengen). Kijk ook goed naar hun garantie-voorwaarden (geldt de garantie alleen voor het materiaal, of ook voor het geleverde werk? hoe lang is de garantie? etc...) Keukenboeren lijken er een sport van te maken om je dingen te verkopen die je óf helemaal niet nodig hebt, óf je dubbel laten betalen voor handelingen, die alleen onder een andere naam worden vermeld. Vraag álles na hoe het precies in elkaar zit en voel je niet bezwaard hierover.... je geeft een hoop geld uit, een beetje fatsoenlijke voorlichting mag je dan ook wel verwachtenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:44 schreef mipi het volgende:
Dank je wel kroegtijger.
Ik zie prijsverschillen van enkele duizenden euro's (op het totaalbedrag), maar ook al ga ik met de meest goedkope offerte naar de winkel waar ik de keuken wil kopen, dan nog ben ik bang dat ik daar ook flink bedonderd word. Hoe gaan jullie (andere keukenkopers) hiermee om? Hoe kom je erachter of je een redelijke prijs betaalt? kom je waarschijnlijk nooit achter, maar heb geen zin om duizenden euro's aan de keukenboer kado te geven
Ik wil toch onze keukenleverancier ff spammen: Philipo keukens in Aalsmeer en in Almere (dacht ik). Geen fancy showroom, en dure verkooppraatjes. Nee, meedenken en eerlijke prijzen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij komen net van superkeukens in Almere vandaan en zijn danig onder de indruk.![]()
Geen oude, uitgezakte verkoper maar een fris jong meisje van 20 jaar die ons heel goed heeft geholpen. De prijs vinden wij nog te duur (18000 euro, in vergelijk met de offerte van Piet Klerkx die was 28000 euro), maar qua kwaliteit en mogelijkheden helemaal goed. Veel meer flexibiliteit ook. Keukenblad kon in een stuk dus hoeft er geen naad in, keukenkastjes in werkelijk alle soorten en maten.![]()
En we kregen een zeer goede gespecificeerde offerte mee naar huis, niets meteen beslissen.
Echt top!![]()
Zoek op internet de prijzen van de apparatuur op en je weet of het mogelijk is.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Razz_Gul het volgende:
als ik zeg ik wil voor max 2000 een keuken met semi-bijna-top Siemens apparatuur, lachen jullie me dan uit of .... ?? tenslotte is hierboven gezegd, ALLES is mogelijk, kwestie van onderhandelen![]()
Is dat Chinees pisbakkenstaal, van het merk Machu Pichu?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:56 schreef Razz_Gul het volgende:
semi-bijna-top Siemens apparatuur
hoor ik daar een kat schijten ?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Is dat Chinees pisbakkenstaal, van het merk Machu Pichu?
je bedoelt 1000e..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:38 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zoek op internet de prijzen van de apparatuur op en je weet of het mogelijk is.
Ligt er ook aan hoe groot je keuken is natuurlijk.
(Maar 2000e is mischien net 100e te weinig budget..)
Dat "100e" was ironisch bedoeltquote:Op zondag 26 februari 2006 23:59 schreef Razz_Gul het volgende:
je bedoelt 1000e..
Ik ben me van bewust dat 2000 max onmogelijk is maar zoals aangegeven kun je die gasten misschien wel zover krijgen. 5000 is waar ik niet over heen ga maar dan heb je ook nix qua inbouw app als je alles bij een boer afneemt. Me keuken aspiraties laat ik voorlopig rusten, ff door sparen.
Exclusief apparatuur dan toch wel neem ik aan?quote:Op maandag 27 februari 2006 20:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat "100e" was ironisch bedoelt
Indien je handig bent en zelf je kastjes in elkaar klust denk ik dat 2 a 3000e voor een fatsoenlijke keuken zeker te doen is.
Zoals ik al eerder tiptte:quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:35 schreef arithaterhorst het volgende:
Even weer een update over onze keukenwinkelvorderingen.
Wij willen graag een kastenwand in de keuken, met een stuk of 6 of 7 hoge kasten. En een kookeiland, van 3,5 bij 1meter 20. Daarin moeten aan de keukenkant ladekasten komen, en aan de andere kant komt een bar idee.
Afgelopen vrijdag zijn we dus bij superkeukens geweest, waar ik een hele goede indruk bij
had. Heel aardig, en niet duwen na de offerte. 22,500 euro kwamen ze uit (in tegenstelling tot de 18000 die ik eerder noemde, kwam nog btw bij en de zijkanten van het kookeiland waren niet in graniet). Maar, is al weer heel wat lager dan de eerste offerte die we kregen bij Piet Klerkx (26000 euro), welke met ATAG ipv AEG inbouwapparatuur was en geen inbouwkoffiezetter had.
Afgelopen zaterdag zijn we voor inbouwapparatuur bij http://www.keukenwinkelinvinkel.nl geweest. Daar had ik de goedkoopste apparatuur gezien, die uit faillissementspartijen wordt opgekocht. Helaas blijken dat echt wel B keuze artikelen te zijn. Overal zat wel een krasje of iets dergelijks op, en van de afzuigkap had ik het gevoel dat er hier en daar iets weer aan elkaar was gekit, maar dat weet ik niet zeker. Ze waren heel aardig hoor, helemaal niets mis mee. Maar ik betaal liever een paar honderd euro meer aan apparatuur die helemaal goed is, dan dat er ergens een krasje of deukje zit.
Daarna zijn we naar alma keukens in Duitsland gereden (in Kleve).
(http://www.alma-kuechen.de). Dat waren ten eerste hele mooie keukens, ze kunnen in elke RAL kleur worden geleverd en ze zijn heel flexibel met kastjes. Niet een bepaald aantal inbouwkasten, maar je kunt de keuken echt helemaal op maat laten maken. Dat hebben we dus laten tekenen, en daar is een hele leuke keuken uitgekomen. De duitsers kunnen de kasten tegen een laag bedrag leveren (wij kwamen nu op 7000 euro uit, tegen ongeveer 11000 in NL). Maar graniet en inbouwapparatuur (van AEG in ons geval) was heel duur waardoor de offerte toch nog hoog was. Kopen we het graniet en het AEG spul in NL of via Internet, dan zitten we nu op een offerte van 16000 euro voor de complete keuken, op maat gemaakt. Zijn wij erg content mee.
Wij willen nu nog een offerte laten maken bij keukenwinkelintiel (zoiets heet het), en bij een meubelmaker. Ook gaan we nog bij AEG langs omdat we de inbouwapparatuur die wij op het oog hebben nog nooit hebben gezien en dat eigenlijk wel willen. Daarna hakken we de knoop door.![]()
![]()
![]()
Ik vind AEG zo mooi. Het design spreekt me erg aan, en dat er geen koppelstukken tussen de domino's zit.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:47 schreef kaputwiehund het volgende:
bij Alma in Kleve ben ik ook geweest. Die verkoper spreekt net zo goed Nederlands als dat Rudi Carell Duits sprak. Waarom wil je eigenlijk perse AEG apparatuur? Ik ben met de offerte van Alma naar een keukenboer in mijn woonplaats gegaan. Toen kon hij van mij stikken of slikken. Hij koos voor het laatste.
Waar kan je volgens hen dan nog wel veilig een keuken kopen??quote:Op maandag 27 februari 2006 14:32 schreef DanielaJurcevice het volgende:
op het forum van Trosradar heb je trouwens ook een grote hoeveelheid Keuken-ellende + informatie.
graniet is zoiezo duur.. en 10 ruggen.. had dat niet voor minder gekend.?quote:Op maandag 6 maart 2006 22:17 schreef kleine83 het volgende:
wij hebben ook een nieuwe keuken gekocht alleen het duurt nog erg lang voordat hij geplaatst word want het huis moet nog gebouwd worden. zoiezo vind ik het moeilijk wat duur en niet duur is.
wij hebben een hoekkeuken gekocht,de ene kant is 3 meter en de andere hoek is dik 1 meter (dus niet erg groot) en in een nisje van 60 cm breed en 33/34cm diep wordt een servieskast op maat gemaakt. we hebben een vaatwasser,inductiekookplaat,koelkast,combimagnetron en een eilandschouwkap allemaal van pelgrim en we hebben een granieten blad.we hebben gewone kastjes en onder de kookplaat 3 grote lades. En we hebben 3 lampjes die aangaan door een beweging eronder te maken. wij waren 10.000 euro kwijt. veel of niet veel??
dus je vind het duur? we hebben er veel vanaf gekregen maar denk dan nog dat ze ons hebben opgelicht maar ja dat zal altijd wel maar goed. als ik zie wat mijn ouders hebben betaald 3 jaar geleden en dan vergelijk met wat wij nu hebben betaald valt het mee maar ja is altijd zo moeilijk hequote:Op donderdag 9 maart 2006 19:52 schreef dutchmage het volgende:
[..]
graniet is zoiezo duur.. en 10 ruggen.. had dat niet voor minder gekend.?
dat ben ik met je eens..quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:16 schreef kleine83 het volgende:
[..]
dus je vind het duur? we hebben er veel vanaf gekregen maar denk dan nog dat ze ons hebben opgelicht maar ja dat zal altijd wel maar goed. als ik zie wat mijn ouders hebben betaald 3 jaar geleden en dan vergelijk met wat wij nu hebben betaald valt het mee maar ja is altijd zo moeilijk he
Ga met die 1200e naar een steen/graniet boer en je hebt een granieten keukenblad.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:40 schreef dutchmage het volgende:
dat ben ik met je eens..
ik heb me uit de markt laten kopen bij brugman, ik had een tekening laten maken bij de keukenconcurrent en die voorgelegd met de prijs.. gezegd wat ik er voor wilde betalen, en toen zijn we gaan puzzelen.. scheelde 5000 euro met de keukenconccurent, met als enigste nadeel dat ik mijn werkblad zelf moet verzorgen.. maar goed dat spaarde me al bijn 1200 euro uit..
uuhmquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ga met die 1200e naar een steen/graniet boer en je hebt een granieten keukenblad.
En 10.000e voor een keuken met Pelgrim apparatuur vind ik aan de hoge kant.
Mijn keuken was ~8500e, lengte bij elkaar 4mtr40 (1stuk 3mtr20 en 1stuk 1mtr20 voor kast/deur). Hoogglans, granieten blad (70tot90cm diep). En alles Siemens top-of-the-line apparatuur.
Dat lukt dan mischien weer net niet voor 1200equote:Op donderdag 9 maart 2006 22:05 schreef dutchmage het volgende:
uuhmik vergat er bij te zeggen dat het 3 werkbladen moeten worden van elk 2 meter
![]()
Goede tip!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:22 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat lukt dan mischien weer net niet voor 1200e
Maar wie weet, ga gewoon eens wat natuursteenleveranciers af en laat ze een offerte maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |