Haat die mensen ook!! Altijd anderen aan het afkraken maar zelf zijn het van die bekakte paupers..quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:31 schreef Maikuuul het volgende:
Zo gaar, hebje zoeen gare gast van boven in Holland, schijnbaar zonder dialect. Gaan ze wat andere mensen afzeiken met een schitterend mooi dialect, behalve friesch want das hendig gaar.
Das net een andere taal. Maar goed.
Volgens mij komt deze haat omdat ze jaloers zijn dat zij niet zoeen mooi taaltje hebben
Dusjeh zo gaar zijn die dialect haat mensen totally n00b !
Het is sowieso géen Ljouwert. Dat die kutfriezen dat nu nog steeds niet begrijpen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:37 schreef eBay het volgende:
1 maart 2006 Harksitting Provinsjale Steaten oer rapport "Transparantie effecten Zoutwinning
Fryslân"
Bureau Alterra út Wageningen hat yn opdracht fan Provinsjale Steaten it einrapport fan it ûndersyk nei de gefolgen fan de sâltwinning yn Noardwest Fryslân opsteld. It rapport is op 1 febrewaris oanbean oan Provinsjale Steaten en publyk makke.
Provinsjale Steaten noegje jo út jo miening te jaan oer it rapport "Transparantie effecten Zoutwinning Fryslân"
De opsteller fan it ûndersyksrapport, dr.ir. L.C.P.M. Stuyt, sil it rapport koart taljochtsje.
Dernei is der gelegenheid om ferdúdlikende fragen te stellen oan alle stakeholders.
Dernei kinne jo jo miening jaan oer it einrapport.
Jo kinne jo miening ek skriftlik jaan troch in brief te stjoeren oan Provinsjale Steaten fan Fryslân, postbus 20120, 8900 HM Ljouwert, e-mail: statengriffie@fryslan.nl.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:34 schreef skiczukie het volgende:
Maar dat Limbogelul is nog het ergst.
vergeet niet eerst alle marokkanen erbij te gooienquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:34 schreef Marruk het volgende:
Fries is net zo verstaanbaar als limburgs.
Afschaffen die hap dus. Limburg gaat naar België en Friesland stekken we af en duwen we in zee.
Ik ben geen fries en praat geen fries maar als je dit gewoon rustig leest dan is het makkelijk te volgen en te begrijpen. Maarja voor een bekakte pauper hollander zal het wel weer te moeilijk zijn...quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:37 schreef eBay het volgende:
1 maart 2006 Harksitting Provinsjale Steaten oer rapport "Transparantie effecten Zoutwinning
Fryslân"
Bureau Alterra út Wageningen hat yn opdracht fan Provinsjale Steaten it einrapport fan it ûndersyk nei de gefolgen fan de sâltwinning yn Noardwest Fryslân opsteld. It rapport is op 1 febrewaris oanbean oan Provinsjale Steaten en publyk makke.
Provinsjale Steaten noegje jo út jo miening te jaan oer it rapport "Transparantie effecten Zoutwinning Fryslân"
De opsteller fan it ûndersyksrapport, dr.ir. L.C.P.M. Stuyt, sil it rapport koart taljochtsje.
Dernei is der gelegenheid om ferdúdlikende fragen te stellen oan alle stakeholders.
Dernei kinne jo jo miening jaan oer it einrapport.
Jo kinne jo miening ek skriftlik jaan troch in brief te stjoeren oan Provinsjale Steaten fan Fryslân, postbus 20120, 8900 HM Ljouwert, e-mail: statengriffie@fryslan.nl.
Ach, anti-dialecten hebben hendig geen karakter man.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:31 schreef Maikuuul het volgende:
Zo gaar, hebje zoeen gare gast van boven in Holland, schijnbaar zonder dialect. Gaan ze wat andere mensen afzeiken met een schitterend mooi dialect, behalve friesch want das hendig gaar.
Volgens mij komt deze haat omdat ze jaloers zijn dat zij niet zoeen mooi taaltje hebben
iddquote:Op donderdag 23 februari 2006 01:48 schreef Bloody_Hell het volgende:
Kealke, dat kump zoa: ze schnappe ut neet dus motte der oug nix van hûbbe. mae doa deisse nix aan loat die lambel mear.
Ik heb vandaag weer een échte Fries moeten aanhoren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:46 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat is gewoon stoer, net zoals zittend plassen voor wijven en homo's is.
Dat is duidelijk géen Fries!quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:48 schreef Bloody_Hell het volgende:
Kealke, dat kump zoa: ze schnappe ut neet dus motte der oug nix van hûbbe. mae doa deisse nix aan loat die lambel mear.
Nouja, Friezen die met een licht accent spreken zijn stoer danquote:Op donderdag 23 februari 2006 01:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb vandaag weer een échte Fries moeten aanhoren.Een wijf van in de 50. Haar dochter zou even ´lekker gjin shoppe´ in Zwolle, en volgende week met een vriendin in Amsterdam. ´Jah dat is wol djoer seker´.. Ik kots op die mensen.
Als je het maar niet over mij hebt. Mijn moeder is een Amsterdammer en mijn vader een Yugo. Dat je dat niet vergeet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Nouja, Friezen die met een licht accent spreken zijn stoer dan.
De wijzende vinger heeft gesproken. Amen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als je het maar niet over mij hebt. Mijn moeder is een Amsterdammer en mijn vader een Yugo. Dat je dat niet vergeet.
Vertel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:56 schreef xrrwr het volgende:
Laatste weekend zat ik nog in Maastricht....
Friet bestellen is daar al een opgave.
wablief?quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:56 schreef xrrwr het volgende:
Laatste weekend zat ik nog in Maastricht....
Friet bestellen is daar al een opgave.
Een heleboel gebrabbel, toen werd me met handgebaren duidelijk gemaakt dat ik mocht bestellen.quote:
Ow, erg spannend.quote:Op donderdag 23 februari 2006 02:00 schreef xrrwr het volgende:
[..]
Een heleboel gebrabbel, toen werd me met handgebaren duidelijk gemaakt dat ik mocht bestellen.
Hetzelfde liedje toen het klaar was.
Tering héquote:Op donderdag 23 februari 2006 02:00 schreef xrrwr het volgende:
[..]
Een heleboel gebrabbel, toen werd me met handgebaren duidelijk gemaakt dat ik mocht bestellen.
Ich dênk dasse mos goan fitsequote:Op donderdag 23 februari 2006 02:00 schreef xrrwr het volgende:
[..]
De frietekes misschien. Misschien zullen we het weten, misschien ook niet, het zal me niet boeien.quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:37 schreef eBay het volgende:
Fryslân"
... stakeholders ...
Dat is idd echt erg en het domme is dat die mensen allemaal dialect kunnen praten maar het niet doen tegen elkaar. Krijg je van die achterlijke taal wat ze dan produceren..quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:23 schreef renwan het volgende:
Het kerkraadse/heerlense dialect is nog wel het ergst van alle, stom half duits gemekker dat het is![]()
iddquote:Op donderdag 23 februari 2006 06:52 schreef StefanP het volgende:
Dialecten zijn voor boeren. ABN voor beschaafde mensen.
JAA!!quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:34 schreef Marruk het volgende:
Fries is net zo verstaanbaar als limburgs.
Afschaffen die hap dus. Limburg gaat naar België en Friesland stekken we af en duwen we in zee.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 06:52 schreef StefanP het volgende:
Dialecten zijn voor boeren. ABN voor beschaafde mensen.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:58 schreef Afwazig het volgende:
Iedereen die fries spreekt voor het vuurpeleton zeg ik je!
Wat dan wel ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:39 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het is sowieso géen Ljouwert. Dat die kutfriezen dat nu nog steeds niet begrijpen.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 07:57 schreef buzzer het volgende:
Eerder andersom: ik vind dialect geweldig, vooral in de achterhoek en de kop van Overijssel
En dan hebben ze zo'n harde Gquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:31 schreef Maikuuul het volgende:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:56 schreef Dirktator het volgende:
Ach man, die lamballe zien gewoën allemaol jaloers op ozze moeie taal. Wach maar as de vastelaovend weer aangebraoke is: dan komme allemaol die Huilanders nao Mestreech en Venlo öm dao te kenne zoepe.
Paaf alaaf!
Wat zeg je?quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:20 schreef mkrijt het volgende:
Wèt je, ik vind dat jullie nie motte zèke âhvâh kankâhdialecte enzâh. Zaulang we elkaah kunne vestaan gaat ut mènsinziens heilemaal prima.
Maah as ut nie meâh te vestaan is motte ze hun grafbek dich hâhwe!
Het komt er op neer dat hij zijn grafbek moet houden omdat ie niet te verstaan is... (voor jou..)quote:
Cruif is een Amsterdammer. Het dialect aldaar klinkt heel anders dan wat er in de rest van Noord-Holland wordt gesproken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Gister weer zo'n Noord-Hollander op TV ( Cruijf ): Dat heb die goed gedaan
quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:50 schreef Joppy het volgende:
Fries en Limburgs zijn het ergst om aan te horen. Daarna dialecten als Gronings, Twents, bepaalde soorten Brabants, iets minder erg, maar nog steeds ergerlijk.
Dialecten als het Amsterdams, Haags, Rotterdams, somminge soorten Brabants, Achterhoeks, West-Fries zijn beter uit te houden en kunnen soms wel cool klinken.
Maar gewoon beschaafd Nederlands (zonder hete aardappel in de keel dus) klinkt nog altijd gewoon het best!
Zwak van jequote:Op donderdag 23 februari 2006 15:04 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een zwak voor mooie meisjes die een beetje brabants praten![]()
![]()
Maar, om Def P maar eens te quoten: "Het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet"quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wij zouden ze moeten uitlachen want wij kennen daarnaast ook nog eens beter Nederlands.
Oohh JAAHJAAAH Ik krijg een ORZZASME!!!quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2006 07:57 schreef buzzer het volgende:
Eerder andersom: ik vind dialect geweldig, vooral in de achterhoek en de kop van Overijssel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |