8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopenquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:30 schreef Zwansen het volgende:
Hier spreekt de meester!
Ik heb ook meerdere malen een ongegroeide gehad, met als hoogtepunt eentje die maar liefst 7 of 8 jaar heeft geduurd.
De eerste had ik toen ik een jaar of 10 was, ik naar de dokter toe, verdoving, au, nagel er in zijn geheel afgehaald, klaar. Maar toen ie opnieuw aangroeide, groeide hij gelijk weer in. Die ging na een tijdje vanzelf over, maar toen begon de andere teen.
Ik heb daar echt jaren mee rondgelopen, wild vlees waar het Tsunamiegebied een week van kon eten, elke dag mijn sok onder het bloed. Zelfs mijn schoenen soms. Maar toch blijven doorlopen, voetballen etc. met die teen. Ik durfde gewoon niet meer naar de dokter toe, ik wilde niet weer die verschrikkelijke spuiten (dacht ik) en die dagen van herstel.
Totdat ik op een dag thuis kwam en mijn moeder zei dat ze een afspraak met de huisarts had gemaakt, ik ontkwam er niet meer aan.Die verwees me door naar het ziekenhuis voor een operatie. De verdovingen vielen echt reuze mee van wat ik verwacht had, (wss had ik het in mijn gedachten veel erger gemaakt in al die jaren) en sindsdien nooit meer last gehad.
Wel zei de chirurg dat ie nog niet vaak zoiets had meegemaakt, en nadat ik klaar was, kwam ik naast een andere lotgenoot te liggen. Zijn verklaring was dat ie er veel te lang mee had gelopen, maar een maand of 4. Toen ik zei dat ik er al 7 of 8 jaar mee liep trok ie wit weg.
Het is wel leuk dat als ik ergens loop waar het druk is, ik nog steeds mijn rechtervoet uit voorzorg terugtrek. Want wat was het een hel als mensen erop gingen staan.
Zelfde hier, loop ook meer op mijn buitenkanten. En onbewust til ik bij het lopen mijn grote teen een beetje op..quote:Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:
[..]
8 jaar dude en ik maar klagen in de 3 jaar dat er mee heb gelopen, Maar ik herken het verhaal wel elke dag rode sokken of sokken die zelfs vastzaten aan me teen met een verse korst
...
Wat ik er wel aan over gehouden heb is dat mijn voet nu niet meer normaal kan neerzetten (Als je ingegroeide teen nagels heb wil je die ontzien dus til je het pijnlijke deel van je voet op ) nu ik geen ingeroeide teennagels meer heb zet ik nogsteeds mijn voet niet helemaal normaal neer maar een klein beetje naar buiten gedraait , Niet erg storend maar me schoenen slijten wel scheef af
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
yup zo zag de mijne er begin 2005 ook uit..quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het niet, ik heb goede hoop dat ik straks weer gewoon recht loop (voorzover ik dat al kan, ik loop sowieso niet helemaal jofel). Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan een podoloog. Die kan eventueel zooltjes voor je maken. Scheef lopen belast je rug namelijk verkeerd en daar kun je problemen mee krijgen op termijn.
Mijn klompje
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 april 2006 18:57 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien ik geen nagels meer heb ga ik je niet raadplegen
quote:Op donderdag 6 april 2006 19:14 schreef Rewimo het volgende:
Als je even terugleest zie je dat er al eentje weggehaald was, en de tweede afgelopen maandag.
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isquote:Op donderdag 6 april 2006 18:38 schreef McCarthy het volgende:
ik heb het heel vaak meegemaakt en er zeer veel ervaring mee
je hebt geen operatie nodig, en al helemaal geen verdoving. regelmatig slim wegknippen is voldoende.
Ik ben op zich bereid bij users langs te komen om eens te kijken wat ik kan doen.
bij mij betaal je naar gelang het resultaat, die kou dokter (DIE NIKS KAN) kost GVD geld
ingegroeide nagels wel.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isDat is het namelijk niet.
mijn KNO arts kon ook n.i.k.s.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat jouw huisarts inzake een ingegroeide teennagel niet bekwaam bleek te zijn betekent nog niet dat alle artsen kut medici zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 6 april 2006 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nonsens, het heeft niets met goed knippen te maken. Je beledigt een grote groep mensen met nagelproblemen als je zegt dat het met simpel goed knippen op te lossen isDat is het namelijk niet.
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen danquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:07 schreef miki het volgende:
En Isabeau: goed in de gaten houden! Mocht het rood worden aan de zijkantjes of iets vocht uitkomen, meteen actie ondernemen
Als ik zoiets voel laat ik meteen een stuk nagel wegsnijden (bij de chirurg), omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt. En dan duurt het ook minder lang om te genezen. Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maarquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt misschien heel erg raar uit mijn mond maar eh, wat voor actie moet ik ondernemen dan![]()
Beetje stom om met zoiets al op de stoep van mijn huisarts te staan(ik heb het ook vooral als ik een tijd gelopen heb en mijn schoenen knellen verder helemaal niet of zo).
Nee, want ik liep eerst te veel naar de binnenkant en nou loop ik normaal.quote:Op maandag 3 april 2006 22:17 schreef Steve-O het volgende:
Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets aan ingroeide teennagels over hebben gehouden ?
ah een medestanderquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:05 schreef Sessy het volgende:
De medici in nederland doen alles omslachtig, is mijn ervaring...
Ik zou ook een binnen- en een buitenboordbeugel nodig hebben gehad, zowel onder als boven, volgens de artsen... Toen de verstandskiezen doorkwamen, kwam het hele gebit vanzelf helemaal recht en bij elkaar te staan. En ze zouden nog het liefst je hele tenen amputeren als ze zouden kunnen.
Ik ben het eens met McCarthy, als je het slim bijknipt gaat het vanzelf heel snel weg. En vaak is het uit laten groeien zoals ze suggereren en recht afknippen juist geen optie, hangt ervanaf hoe die groeit. Bij mij groeien de nagels horizontaal op de richting van de tenen, en dan helpt dat niet, dan moet je die hoekjes gewoon 2x per week bijknippen.
Wat ik ook nog destijds deed, was m'n tegen dagelijks in ontsmettingsmiddel baden en met een injectienaald onder de nagel (niet zo dat het gaat bloeden) wat ontsmettingsmiddel spuiten, zodat ook dat hele kleine randje onder de nagel werd ontsmet. Tenminste, als het weer eens rood aan begon te lopen. En 't is uiteindelijk genezen, alleen bijhouden dus.
Er zullen best mensen zijn bij wie dat knippen niet de oplossing is, maar ik ben ervan overtuigd dat de nederlandse medici met kanonnen op muggen schieten waar het dingen betreft die zij operatief denken te kunnen oplossen.
Pak eens een soda badje. Flink wat badpoeder in een heet badje en badderen maar. Voor jouw teen dan he.
Ja, ik heb toen ik een jaar of 12 was een keer een ingegroeide teennagel gehad, maar die heeft de huisarts vakkundig verholpen. Was even doorbijten, maar heb ik nadien nooit meer last van gehad.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:12 schreef miki het volgende:
Heb jij er al eens last van gehad? Anders zou ik eerst even langs een pedicure oid gaan om te laten kijken of ie well op het punt van ingroeien staat zeg maar
Met die amandelen ben ik het helemaal met je eens. Maar het zijn juist vaak de ouders die blijven aandringen op het verwijderen van de amandelen, niet de artsen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:11 schreef McCarthy het volgende:
amandelen knippen, ook al zo'n kut ingreep. Slaat echt nergens op. Als je < 12 bent is het normaal dat je amandeltjes nog wel een gheirriteerd raken, groei je over heen.
en dan heb ik het nog niet eens gehad over jodium
Ik denk dat dat gewoon pus is. Dat bleef bij mij nog ongeveer een maand eruitkomen, heb dat toen diverse malen gevraagd, maar dat was normaal volgens de artsen. Maar inderdaad toch even laten checken voor het geval het opnieuw ontstoken is.quote:Op zondag 9 april 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga morgen even de poli bellen, volgens mij gaat het niet goed hier. Gisteren bij het verschonen van de pleisters zag ik wat gele smurrieBovendien heb ik niet genoeg van die speciale gaasjes die niet aan de wond plakken meegekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |