abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 11:30:41 #201
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36667491
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:11 schreef thaleia het volgende:
Ze hebben het geluid ook dusdanig staan dat de nadruk op de beats ligt....althans vooral in het begin viel dat ons op. Tegen het eind hadden ze dat ofwel aangepast, ofwel het maakte niet meer uit omdat de tent toch al op z'n kop stond.

Maar ik zie ze ook helemaal niet als liedjesschrijvers. Ze moeten het toch ook gewoon van de beats hebben? Niets mis mee imo, voor prachtig gecomponeerde melodieen hebben we weer andere bands
Dat laatste is ook wel zo, maar vooral in het eerste gedeelte na de openingsnummers leken de verschillende nummers erg veel op elkaar, zat er gewoon weinig dynamiek in - als ze iets subtieler gebruik weten te maken van die beats (al is het maar om wat vaker crescendo/descendo of beatloze intermezzo's toe te passen) denk ik dat ze als band nog behoorlijk kunnen groeien.
pi_36667735
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Grobbel het volgende:
En nee, ik lijk niet echt op Giel Beelen.
Lucky you!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36668065
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:15 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het een hangt wellicht met het ander samen. De band deed vanaf het begin nl wel hard zijn best, maar door het geluid kreeg je aanvankelijk een afstandelijk "wat staan die lui daar nou overdreven hun best te doen"-gevoel. Totdat de beuk er wel echt in ging, en dat gebeurde bij elk nummer weer ietsje meer.

Ik ben wel enthousiast, want na John Cale en Gem was dit het eerste concert in lange tijd waarbij we niet voortijdig zijn weggegaan omdat we vonden dat het nu wel lang genoeg had geduurd
Gem

Vond het trouwens wel aardig, niet heel bijzonder ofzo. Ze deden iig leuk hun best, dat pleit voor ze
pi_36676701
Goed, en nu ik

Lieke_K en ik zagen de opkomst somber in, toen een klein half uurtje voor het begin er nog slechts zo'n 40 á 50 mensen in de zaal waren, die voornamelijk tegen de muur aan geplakt stonden.
Maar toch, een half uurtje later was de zaal zo goed als vol, en weer een kwartiertje later kwamen de 5 mannen van Infadels rustig het podium opgelopen. Er klonk ver weg een beetje mat geuich uit de zaal, en vrijwel direct werd Love Like Semtex ingezet. De mensen die in mijn gezichtsveld stonden, zongen iig niet mee, de hoofden gingen hooguit van links naar rechts.. Zo bleef dat een paar nummers lang, tot het blonde huppelkutje voormij zo nodig heel hard op mijn teen moest springen, maar goed, da's dan ook wel weer te overleven natuurlijk. ik vond d'r gewoon heel stom, dat was eerder het probleem De toetsenist, of nouja, de man die af en toe met zijn handen op het toetsenbord ramde, had al snel een dorweekte roze blouse. Na één nummer was de blouse van felroze, naar donkerroze verkleurd. De arme man was dan ook wel héél actief.
De zanger was uitermate goed in hoofden trekken al 'ik krijg bijna een orgasme' of 'ik heb héél erg pijn' en de vage danspasjes waren toch ook wel zeer apart om aan te schouwen (geloof me: hij overtreft de zanger van The Rakes). De bassist en gitarist deden nog een wedstrijdje 'wie kan het meeste herrie produceren) en beide sprongen ze zo af en toe als ware konijntjes over het podium (links, rechts, links, rechts!) De zanger wou ook héél graag dat we even 'absolutely fucking mental' gingen, en bedankte ons wel 5 maal voor het aanwezig zijn, en dat 'ie zo blij was dat ze al 6 uitverkochte optredens hadden in Nederland.
Al met al vond ik het niet zo geweldig. Kwam ook wel door het publiek, wat er maar een beetje saai bij stond. Normaal vind ik een concert veel beter dan het album van een artiest/band klinken, maar dat was hier niet het geval. De zangkwaliteiten van Mr. Mental waren dan ook niet zo geweldig.
conclusie: leuke avond gehad, maar niet zo persé voor herhaling vatbaar.

Ojah, 4 van de heren hebben duidelijk iets met zwart en rood (gezien de kleding) maar de toetsenist, die was meer into roze
Roze boxen, roze keybord, roze weet-ik-veel-wats en een roze lichtkrant. Blijkbaar, voelen ze zich een beetje beledigd dat ze wel eens The Infadels worden genoemd, want op de bewuste lichtkrant schoof (achterstevoren) 'We Are Not The Infadels' voorbij.

en nu ben ik klaar met dit stomme verhaal typen
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 17:02:45 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36679936
Jammer dat het toch wat tegenviel Het publiek klinkt ook wel erg leip... Is wel belangrijk bij een optreden vind ik, of het publiek een beetje actief is. Als ze er bijstaan als een stel zoutzakken dan is het gelijk een stuk minder leuk...
Die toetsenist is echt fucking mental he Viel me ook op van zijn overhemd, dat ding was HE-LE-MAAL doorweekt, freaky...
Trouwens dat de zanger niet kan zingen ben ik niet mee eens, hij bewijst in de toegift dat wel degelijk te kunnen. Tijdens het optreden komt dat helaas niet uit de verf omdat hij overstemd wordt. Jammer dat je niet meer echt de behoefte hebt om ze nog een keer te gaan zien, denk dat je het een stuk leuker had gevonden in Amsterdam
Nog twee opmerkingen: roze is de kleur van Infadels dus niet zo vreemd dat ze allemaal roze details hebben (vond het sjaaltje van de zanger en de bretels van de gitarist wel degelijk roze, maar weet niet wat ze gister aanhadden )) En dat je "we are not the Infadels" voorbij zag komen kan ook aan het feit liggen dat hun cd zo heet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36680149
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef MaJo het volgende:
Jammer dat het toch wat tegenviel Het publiek klinkt ook wel erg leip... Is wel belangrijk bij een optreden vind ik, of het publiek een beetje actief is. Als ze er bijstaan als een stel zoutzakken dan is het gelijk een stuk minder leuk...
Die toetsenist is echt fucking mental he Viel me ook op van zijn overhemd, dat ding was HE-LE-MAAL doorweekt, freaky...
ja, idd.. behóórlijk doorweekt!
quote:
Trouwens dat de zanger niet kan zingen ben ik niet mee eens, hij bewijst in de toegift dat wel degelijk te kunnen. Tijdens het optreden komt dat helaas niet uit de verf omdat hij overstemd wordt.
Ik zeg niet dat hij niet kan zingen, alleen dat 'ie het niet zó geweldig doet. De band moet het daar niet van hebben. Dat akoestische nummer van de toegift klonk wel goed! Daar bewijst 'ie wel weer dat 'ie niet alleen schreeeuwerig kan doen, en dan klinkt het ook best oké. Maar ik had het vooral over het feit dat hij zo overstemd werd, idd.
quote:
Jammer dat je niet meer echt de behoefte hebt om ze nog een keer te gaan zien, denk dat je het een stuk leuker had gevonden in Amsterdam
Nog twee opmerkingen: roze is de kleur van Infadels dus niet zo vreemd dat ze allemaal roze details hebben (vond het sjaaltje van de zanger en de bretels van de gitarist wel degelijk roze, maar weet niet wat ze gister aanhadden ))
Gisteren was het rood! nouja.. euhm..we stonden bijna vooraan, en het leek toch écht rood. Al wist ik niet dat roze 'de kleur van Infadels' is.
quote:
En dat je "we are not the Infadels" voorbij zag komen kan ook aan het feit liggen dat hun cd zo heet
Nee, dat wist ik nog niet, zeg
pi_36681221
Publiek in Nijmegen als altijd vrij lam en tam. Behalve als Mando Diao optreedt, maar dan zijn er eigenlijk ook alleen maar Duitsers.

Verder ben ik het eigenlijk wel volledig met Lienelien eens, met dat verschil dat ik het live toch wel een stukje beter vind dan op de cd.
pi_36681497
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:34 schreef DonStefano het volgende:
Publiek in Nijmegen als altijd vrij lam en tam. Behalve als Mando Diao optreedt, maar dan zijn er eigenlijk ook alleen maar Duitsers.
Die mogen nog wel een keer naar Nijmegen komen (of Amsterdam dan..)
Over het publiek in Nijmegen kan ik weinig zeggen, aangezien het de eerste keer was voor mij in Doornroosje verder ken ik niet echt concertzalen in Nijmegen...

Verder ben ik het eigenlijk wel volledig met Lienelien eens, met dat verschil dat ik het live toch wel een stukje beter vind dan op de cd.
[/quote]

Och, ik vond het niet echt zoveel toevoegen
pi_36728580
Als ze er zo mee zitten dat er The voor Infadels wordt gezet, waarom hebben ze dan als website www.theinfadels.com ?
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:52:16 #210
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36729833
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 02:37 schreef Evertje het volgende:
Als ze er zo mee zitten dat er The voor Infadels wordt gezet, waarom hebben ze dan als website www.theinfadels.com ?
Dat is niet echt hun website, maar ze hebben dat adres ook opgekocht om mensen zo veel mogelijk door te schakelen naar het identieke http://www.infadels.co.uk/ .
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 23:43:42 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36842299
Dat is ook vaag... Op myspace staat nu dat ze 12 juli in Parijs optreden, het hele Paradiso verhaal is weg! En het paste nog zo mooi in het 5 days off verhaal
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36995427
Love like Semtex
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_37011587
Net MTV gekeken? Was niet zo heel boeiend... Vraag me af wanneer ze het volledige optreden uit gaan zenden..!
  zondag 16 april 2006 @ 23:47:57 #214
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37020724
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:01 schreef Lieke_K het volgende:
Net MTV gekeken? Was niet zo heel boeiend... Vraag me af wanneer ze het volledige optreden uit gaan zenden..!
Ja zag het ook

Vrijdag komen ze in Vera, kan er wsl jammergenoeg niet heen
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_37035899
Nou het hele concert(je) werd dus gisteravond uitgezonden... Ik dacht zal wel dezelfde avond rond 0:00 zij, maar toen was het dus net afgelopen, heb alleen I Can't Get Enough gezien... En weer die zeiknatte toetsenist!
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 10:36:12 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37055473
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:58 schreef Lieke_K het volgende:
Nou het hele concert(je) werd dus gisteravond uitgezonden... Ik dacht zal wel dezelfde avond rond 0:00 zij, maar toen was het dus net afgelopen, heb alleen I Can't Get Enough gezien... En weer die zeiknatte toetsenist!
He makes my day
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 17:14:45 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37100576
Check de clip van Love like Semtex op http://www.myspace.com/infadels en dan naar beneden scrollen. Richie (keyboard gozer) is weer lekker fanatiek bezig, net als de rest overigens
pi_37100737
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:14 schreef MaJo het volgende:
Check de clip van Love like Semtex op http://www.myspace.com/infadels en dan naar beneden scrollen. Richie (keyboard gozer) is weer lekker fanatiek bezig, net als de rest overigens
Die clip doet een beetje moeilijk hier
pi_37102985
Hier doet die het goed.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_37114774
Nog 21 uurtjes
  Moderator donderdag 20 april 2006 @ 00:07:50 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37114812
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef Evertje het volgende:
Nog 21 uurtjes
Heel veel plezier morgen! Je gaat je wel vermaken heb ik zo'n vermoeden Laat even weten wat je ervan vond!
pi_37114894
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:06 schreef Evertje het volgende:
Nog 21 uurtjes
Veel plezier, en laat maar ff weten!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 20 april 2006 @ 10:16:02 #223
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_37119921
Ook op parkpop toch? Las ik net in de metro
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_37248117
www.bevrijdingsfestivaloverijssel.nl

5 Mei in Zwolle, gratis
// Last.fm
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:35:01 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37248232
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:31 schreef XxxPimxxX het volgende:
www.bevrijdingsfestivaloverijssel.nl

5 Mei in Zwolle, gratis
Wat een vet programma Spinvis, GEM, Infadels, the Sheer, Opgezwolle. Ik ga op de 5de maar eens richting Zwolle denk ik (en dan 's avonds als afsluiter Dans le Rock in de Melkweg )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')