Het is niet zo goed te zien, maar het zouden heel goed dezelfde schoenen kunnen zijn. Ze hebben iig ook van die haakjes voor de veters. De man had trouwens leren handschoenen, die Ferdi ook lijkt te hebben. Maar ik heb nog nooit een halfverkoold lijk in het echt gezien, dus het zou ook kunnen zijn dat het gewoon verbrand isquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:44 schreef pronkjewail het volgende:
Dit waren de schoenen van de man met de verrekijker:
[ afbeelding ]
Ik vond het nogal opvallend hoe vorige week de nadruk op de schoenen werd gelegd en nu wederom de nadruk op schoenen werd gelegd in het mortuarium.
Dit was trouwens wel een erg vreemd halfverkoold lijk. je kon nog prima zijn gezicht zien?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het is niet zo goed te zien, maar het zouden heel goed dezelfde schoenen kunnen zijn. Ze hebben iig ook van die haakjes voor de veters. De man had trouwens leren handschoenen, die Ferdi ook lijkt te hebben. Maar ik heb nog nooit een halfverkoold lijk in het echt gezien, dus het zou ook kunnen zijn dat het gewoon verbrand is.
Nou, zoals je in de opening kan zien is die sleutel van een postbus. En een stukje verder zie je daar iemand met handschoenen wat inschuiven. Als Ferdi de sleutel had van die postbus, is hij dus niet de man met de handschoenen en verrekijker, denk ik dan. Het zou onzin zijn om één persoon de bus te laten vullen en weer te laten legenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:59 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dit was trouwens wel een erg vreemd halfverkoold lijk. je kon nog prima zijn gezicht zien?![]()
De schoenen deden me qua vorm en lompheid ook aan elkaar denken. Maar als mijn kleine theorie dat Ferdi de kale verrekijker-man is, klopt, dan...wie sticht de branden dan in de rest van het seizoen? Want als Ferdi dood is..
Trouwens, kale verrekijker man ziet er in het begin stukje van vorige week lang uit en hij heeft een beetje dat loopje van Ferdi. Of begin ik nou dingen te zien???
EDIT: en je zag vorige week ook de mond van de kale verrekijkerman. Herkent iemand die lippen???
die rol van Rinus was in seizoen 1 ook al onduidelijkquote:Op zondag 8 februari 2009 00:26 schreef Vlindur het volgende:
De rol van Rinus is me ook nog steeds niet duidelijk..![]()
En ik denk dat Sonja een geheime relatie had met Ferdi
Maar Rinus is toch geen sjaggeraar maar de vastgoedkoning van de omgevingquote:Op zondag 8 februari 2009 01:01 schreef Veerboot het volgende:
Wel een mooie rol, die Rinus de opdringerige sjaggeraar. Hij praat een beetje als Harry Vermeegen trouwens
Schoenen van de persoon in het mortuarium:quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:44 schreef pronkjewail het volgende:
Dit waren de schoenen van de man met de verrekijker:
Ik vond het nogal opvallend hoe vorige week de nadruk op de schoenen werd gelegd en nu wederom de nadruk op schoenen werd gelegd in het mortuarium.
Ja, da's waar. Sjaggeraar klinkt misschien een beetje als een armoedzaaier en dat is het zeker niet. Maar het is wel zo'n type dat overal en nergens een handeltje in ziet en loodsen vol met rotzooi heeft staan. Hoe hij ook kwam voorrijden met die spullen voor Kristelquote:Op zondag 8 februari 2009 01:04 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Maar Rinus is toch geen sjaggeraar maar de vastgoedkoning van de omgeving
alle strandtenten in de wijde omgeving van Boedzand zijn in zijn bezit
ja begon vorig jaar al met dat feestcomitee 500 jaar Boedzand waar Kristel in het bestuur moest en Rinus haar telkens het hof zat te maken. Eerst subtiel maar later steeds minder genuanceerdquote:Op zondag 8 februari 2009 01:25 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Sjaggeraar klinkt misschien een beetje als een armoedzaaier en dat is het zeker niet. Maar het is wel zo'n type dat overal en nergens een handeltje in ziet en loodsen vol met rotzooi heeft staan. Hoe hij ook kwam voorrijden met die spullen voor Kristel
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:59 schreef Stroekie het volgende:
Gelukkiig kan ik nog even doorsoppen, Sander speelt nog steeds mee
Die brand hoeft volgens mij niet per se bij Kristel te zijn, ik geloof dat het halve dorp nog in de fik vliegt?quote:Op zondag 8 februari 2009 13:11 schreef Veerboot het volgende:
Ik heb de intro eens heel langzaam doorspoelend bekeken en dat levert een aantal interessante zaken op. Zo zie je op een gegeven moment (heel kort) twee shots van Ferdi in een brandend huis. Aan de trapleuning op de achtergrond te zien het huis van Kristel, Sonja en Sander, waar hij dus zogenaamd dood gevonden is. Je ziet echter de hand van een tweede persoon door het beeld heen schieten (linksonder), iemand die een soort van afwerend gebaar lijkt te maken. Dus: Ferdi was inderdaad met iemand anders in het huis of is gesnapt toen hij in het huis was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan de verrekijkerman. Dit is niet Ferdi, maar een mij vooralsnog onbekend figuur. Lijkt me een lid van de Turkse maffia.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele andere dingen:
- Wie wordt er hier neergeschoten/-gestoken?
- Wat is dit voor brandend voorwerp?
- Waarom hangt dit dode dier aan een deur en welke rol speelt het?
- Wat zit er in deze postbus en wie maakt 'm open?
- Wie haalt hier een jerrycan uit de auto?
- Wie doet hier een brief op de post (hij?)?
- Wie heeft hier een mes in zijn handen?
Speculeren maar!
Jep, dat is waar. In dat geval is Ferdi dus inderdaad niet dood.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:47 schreef booo het volgende:
[..]
Die brand hoeft volgens mij niet per se bij Kristel te zijn, ik geloof dat het halve dorp nog in de fik vliegt?
Héshit, inderdaad. En alle terugblikken zijn zwart-wit, of niet?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:29 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Jep, dat is waar. In dat geval is Ferdi dus inderdaad niet dood.
sander! Zie aflevering 1 vorige week. Hij moest boodschappen doen voor dat reddingsgebeuren (oa benzine) maar kon het niet meer wegbrengen aangezien Kirstel de auto nodig had.quote:
Super gedaan!quote:Op zondag 8 februari 2009 13:11 schreef Veerboot het volgende:
Enkele andere dingen:
- Wie wordt er hier neergeschoten/-gestoken?
- Wat is dit voor brandend voorwerp?
- Waarom hangt dit dode dier aan een deur en welke rol speelt het?
- Wat zit er in deze postbus en wie maakt 'm open?
- Wie haalt hier een jerrycan uit de auto?
- Wie doet hier een brief op de post (hij?)?
- Wie heeft hier een mes in zijn handen?
Speculeren maar!
Lijkt wel een kat op een schep. In het brandende huis vonden ze immers iets wat leek op een kattenstaart!quote:- Wat is dit voor brandend voorwerp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |