Mensen, wat verwachten jullie allemaal van seizoen 5? (GEEN spoilers aub
![]()
)
I'm Federal Agent Jack Bauer and this is the longest day of my life...Wat is "24"?24 is een thriller van Joel Surnow en Robert Cochran (bekend van Nikita). Deze serie toonde als eerste televisieserie de gebeurtenissen in "real-time"; de gebeurtenissen in de serie duren net zo lang als in het echt (één seizoen is 24 uur, en bestaat uit 24 afleveringen van - 41 minuten zuivere speeltijd).
Er zijn geen flashbacks, maar aan het begin van iedere nieuwe aflevering wordt nog wel kort getoond wat er in de vorige afleveringen is gebeurd. Omdat de serie in de VS rekening hield met de reclames (de gebeurtenissen gingen als het ware tijdens de reclame gewoon door), is één aflevering 41 minuten.
Omdat de gebeurtenissen in real-time getoond worden, gebeuren er soms cruciale dingen op hetzelfde moment. Om dit op te lossen, is er gekozen om dan gebruik te maken van de techniek "split-screen", waarbij meerdere gebeurtenissen in verschillende frames op het scherm getoond worden. Deze techniek wordt echter soms ook gebruikt om één bepaalde gebeurtenis van verschillende punten te laten zien.
Heeft de hitserie ook prijzen gewonnen?Kiefer Sutherland heeft zowel een Golden Globe als (tweemaal) een Golden Satellite Award gewonnen voor zijn rol als Jack Bauer. Surnow en Cochran wonnen een Emmy. Er werd ook een Emmy gewonnen in de categorie Outstanding Single-Camera Picture Editing for a Series.
Over de serie zelf he... Wie spelen er in mee?Ik heb, vanwege eventuele spoilers, alleen het CTU-team geplaatst
![]()
.
Kiefer Sutherland - Jack Bauer
Elisha Cuthbert - Kim Bauer (Jacks dochter)
Sarah Clarke - Nina Myers
Carlos Bernard - Tony Almeida
Karina Arroyave - Jamey Farrell
Eric Balfour - Milo Pressman
Michael O'Neill - Richard Walsh
Xander Berkeley - George Mason
Tamara Tunie - Alberta Green
Paul Schulze - Ryan Chappelle
Wade Andrew Williams - Robert Ellis
Reiko Aylesworth - Michelle Dessler
Sara Gilbert - Paula Shaeffer
James Badge Dale - Chase Edmunds
Louis Lombardi - Edgar Stiles
Mary Lynn Rajskub - Chloe O'Brian
(De overleden personen heb ik vanwege spoilers erin gelaten... kunnen de leken gokken wie er het loodje leggen
)[ Bericht 38% gewijzigd door MrManiak op 22-02-2006 20:01:25 ]
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!