abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:39:52 #1
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_35377442
Mensen, wat verwachten jullie allemaal van seizoen 5? (GEEN spoilers aub )

I'm Federal Agent Jack Bauer and this is the longest day of my life...

Wat is "24"?

24 is een thriller van Joel Surnow en Robert Cochran (bekend van Nikita). Deze serie toonde als eerste televisieserie de gebeurtenissen in "real-time"; de gebeurtenissen in de serie duren net zo lang als in het echt (één seizoen is 24 uur, en bestaat uit 24 afleveringen van - 41 minuten zuivere speeltijd).

Er zijn geen flashbacks, maar aan het begin van iedere nieuwe aflevering wordt nog wel kort getoond wat er in de vorige afleveringen is gebeurd. Omdat de serie in de VS rekening hield met de reclames (de gebeurtenissen gingen als het ware tijdens de reclame gewoon door), is één aflevering 41 minuten.

Omdat de gebeurtenissen in real-time getoond worden, gebeuren er soms cruciale dingen op hetzelfde moment. Om dit op te lossen, is er gekozen om dan gebruik te maken van de techniek "split-screen", waarbij meerdere gebeurtenissen in verschillende frames op het scherm getoond worden. Deze techniek wordt echter soms ook gebruikt om één bepaalde gebeurtenis van verschillende punten te laten zien.

Heeft de hitserie ook prijzen gewonnen?

Kiefer Sutherland heeft zowel een Golden Globe als (tweemaal) een Golden Satellite Award gewonnen voor zijn rol als Jack Bauer. Surnow en Cochran wonnen een Emmy. Er werd ook een Emmy gewonnen in de categorie Outstanding Single-Camera Picture Editing for a Series.

Over de serie zelf he... Wie spelen er in mee?

Ik heb, vanwege eventuele spoilers, alleen het CTU-team geplaatst .

Kiefer Sutherland - Jack Bauer
Elisha Cuthbert - Kim Bauer (Jacks dochter)
Sarah Clarke - Nina Myers
Carlos Bernard - Tony Almeida
Karina Arroyave - Jamey Farrell
Eric Balfour - Milo Pressman
Michael O'Neill - Richard Walsh
Xander Berkeley - George Mason
Tamara Tunie - Alberta Green
Paul Schulze - Ryan Chappelle
Wade Andrew Williams - Robert Ellis
Reiko Aylesworth - Michelle Dessler
Sara Gilbert - Paula Shaeffer
James Badge Dale - Chase Edmunds
Louis Lombardi - Edgar Stiles
Mary Lynn Rajskub - Chloe O'Brian

(De overleden personen heb ik vanwege spoilers erin gelaten... kunnen de leken gokken wie er het loodje leggen )

[ Bericht 38% gewijzigd door MrManiak op 22-02-2006 20:01:25 ]
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:46:15 #2
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35377668
Aah een 24 seizoen 4 afkicktopic!

Tvp'tje maar even
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35379911
Ik ben nog niet afgekickt hoor .
pi_35380388
Weet iemand wanneer seizoen 5 hier op de buis komt? Zeker pas eind van het jaar.....
pi_35381113
Lees je lekker Vrij Nederland lees je oppeens hoe S4 afloopt
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:01:44 #7
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_35381303
Het einde van S4 laat in elk geval veeeel ruimte voor een spectaculair S5
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_35382183
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:46 schreef 7eVeNL het volgende:
September dacht ik??
Dat zou je denken (en hopen) ja. Het uitzenden van seizoen 4 ging niet echt enthousiast.
pi_35384712
ach ja dat is nog maar een half jaar.....
Dance 'til ya drop!
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:26:36 #10
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35385993
Heeft iedereen inmiddels die prequel van seizoen 5 al gezien?
Is te downloaden op: http://www.angelfire.com/ult/24natic/24S5Prequel.wmv
quote:
Dat zou je denken (en hopen) ja. Het uitzenden van seizoen 4 ging niet echt enthousiast.
Dat is een lekkere domme actie van rtl 5 geweest iig. Maar ik ga er toch gewoon vanuit dat ze in september met deel 5 beginnen.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:32:35 #11
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_35386348
Je bent Dennis Haysbert a.k.a. David Palmer vergeten!
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:39:16 #12
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35386724
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:32 schreef FritsFlits het volgende:
Je bent Dennis Haysbert a.k.a. David Palmer vergeten!
Werkt die ook al bij de CTU
pi_35388741
Mason Chapelle , dat waren nog eens tijden. 24 was wel gewoon leuk, maar miste toch wel een paar personages. Maar ik heb goede hoop dat seizoen 5 beter wordt
  donderdag 23 februari 2006 @ 02:40:15 #14
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_35394478
Ik vond Curtis dit seizoen erg sterk. Leuke personage erbij.

Vind alleen het niveau van alle CTU agenten bedroevend op Curtis en Bauer na.
Allemaal worden ze verrast, allemaal worden ze afgeknald. Ook die Ron(Plaatsvervanger van Jack) zo makkelijk dood. Net alsof zij geen training hebben

Wat is er eigenlijk gebeurd met Behrooz? Die werd toch meegenomen na die ruil?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  donderdag 23 februari 2006 @ 02:46:19 #15
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_35394540
Overigens na al die plottwists in Seizoen 4 denk ik dat:

Nina als zombie zal terugkeren!

Of is dit een spoiler?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_35396163
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:26 schreef Zombine het volgende:
Heeft iedereen inmiddels die prequel van seizoen 5 al gezien?
Is te downloaden op: http://www.angelfire.com/ult/24natic/24S5Prequel.wmv
[..]

Dat is een lekkere domme actie van rtl 5 geweest iig. Maar ik ga er toch gewoon vanuit dat ze in september met deel 5 beginnen.
Zoals al eerder aangegeven door mij in het vorige topic is deze prequel NEP dames en heren!
Tevens tvp
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:29:11 #17
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35401937
Die prequel staat zelfs op de dvd van seizoen 4. Dus dat die nep is lijkt me sterk.

EDIT: Wat je zei in het vorige topic :
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:58 schreef c0nd0r het volgende:
Niet om vervelend te zijn.. Maar die prequel is dus NEP! Ze hebben een aantal laten circuleren om het verhaal zo lang mogelijk verborgen te houden.
http://video.google.com/videoplay?docid=6906105323088846127&q=24+season+5
Dit is een link naar de trailer van seizoen 5 en ja ik weet het zeker, want ik heb de eerste 6 afleveringen al gezien!
Tja ik ga de trailer niet kijken, maar misschien heb je dan toch wel gelijk aangezien jij seizoen 5 al deels gekeken hebt ( waarschijnlijk helemaal al gezien inmiddels ).
Al hoop ik wel dat ze de stijl van die prequel aanhouden. Want die 10 minuten hadden wel sfeer.

[ Bericht 86% gewijzigd door Zombine op 23-02-2006 12:38:37 ]
pi_35406386
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:29 schreef Zombine het volgende:
Die prequel staat zelfs op de dvd van seizoen 4. Dus dat die nep is lijkt me sterk.

EDIT: Wat je zei in het vorige topic :
[..]

Tja ik ga de trailer niet kijken, maar misschien heb je dan toch wel gelijk aangezien jij seizoen 5 al deels gekeken hebt ( waarschijnlijk helemaal al gezien inmiddels ).
Al hoop ik wel dat ze de stijl van die prequel aanhouden. Want die 10 minuten hadden wel sfeer.
In de eerste 8 afleveringen heeft Jack geen lang haar en ook het verhaal wat daarin uit wordt gelegd gaat het totaal niet over dus tenzij hij haar groei middel heeft dat heel snel werkt en het verhaal ineens een hele andere kant uitslaat
Ik wist niet dat die prequel op de DVD stond maar dit heeft niets te maken met waar seizoen 5 over gaat.
Tenminste allicht heeft het er wat mee te maken maar niet op de manier zoals het daar wordt verteld.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:58:20 #19
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35407300
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:34 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

In de eerste 8 afleveringen heeft Jack geen lang haar en ook het verhaal wat daarin uit wordt gelegd gaat het totaal niet over dus tenzij hij haar groei middel heeft dat heel snel werkt en het verhaal ineens een hele andere kant uitslaat
Ik wist niet dat die prequel op de DVD stond maar dit heeft niets te maken met waar seizoen 5 over gaat.
Tenminste allicht heeft het er wat mee te maken maar niet op de manier zoals het daar wordt verteld.
SPOILER

En de prequel speelt zich 12 maanden na seizoen 4 af. Tijd genoeg dus om het haar te laten groeien. Maar ik weet zelf verder dus niet hoe seizoen 5 gaat ( en wil ik nu ook nog niet weten ). Je zult dus wel gelijk hebben

iig ik vond de prequel ( ook al is die nep ) wel een leuk ( onguur ) sfeertje hebben. PLUS ze hadden weer gebruik gemaakt van de meerdere camerapunten van 1 en dezelfde scene. ( wat er altijd erg leuk uitziet vind ik zelf ) En hoop dus ook dat ze dat in seizoen 5 aanhouden.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:13:53 #20
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_35407923
Zeker, hij is mooi, nep of niet
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_35409446
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:58 schreef Zombine het volgende:

[..]

SPOILER

En de prequel speelt zich 12 maanden na seizoen 4 af. Tijd genoeg dus om het haar te laten groeien. Maar ik weet zelf verder dus niet hoe seizoen 5 gaat ( en wil ik nu ook nog niet weten ). Je zult dus wel gelijk hebben

iig ik vond de prequel ( ook al is die nep ) wel een leuk ( onguur ) sfeertje hebben. PLUS ze hadden weer gebruik gemaakt van de meerdere camerapunten van 1 en dezelfde scene. ( wat er altijd erg leuk uitziet vind ik zelf ) En hoop dus ook dat ze dat in seizoen 5 aanhouden.
In die tijd had hij idd tijd zat om z'n haar te laten groeien (het is trouwens 18 maanden erna) maar ik zeg dus dat hij in de eerste aflevering geen lang haar heeft en het niet in 24 uur zo snel kan laten groeien lijkt me zo
Sorry voor deze gruwelijke spoiler
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:20:15 #22
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35410638
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:51 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

In die tijd had hij idd tijd zat om z'n haar te laten groeien (het is trouwens 18 maanden erna) maar ik zeg dus dat hij in de eerste aflevering geen lang haar heeft en het niet in 24 uur zo snel kan laten groeien lijkt me zo
Sorry voor deze gruwelijke spoiler
Jack Bauer wel
Maar even serieus. De prequel geeft zelf aan 12 maanden na seizoen 4 af te spelen en niet 18.
Verder snap ik jouw punt over zijn lange haar niet echt. Het kan toch best zo zijn dat hij in die 12 maanden ( of 18 whatever ) zijn haar laat groeien en vervolgens in seizoen 5 het eraf geknipt heeft.

Wat een discussie ook eigenlijk over jack bauers haar

En wat betreft die spoiler. De mods zouden je moeten bannen hiervoor
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:30:01 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35410984
Jack zei "Mr. President, it's been an honour" en niet "It was an honour, Mr. President".
2000 light years from home
pi_35411679
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:20 schreef Zombine het volgende:

[..]

Jack Bauer wel
Maar even serieus. De prequel geeft zelf aan 12 maanden na seizoen 4 af te spelen en niet 18.
Verder snap ik jouw punt over zijn lange haar niet echt. Het kan toch best zo zijn dat hij in die 12 maanden ( of 18 whatever ) zijn haar laat groeien en vervolgens in seizoen 5 het eraf geknipt heeft.

Wat een discussie ook eigenlijk over jack bauers haar

En wat betreft die spoiler. De mods zouden je moeten bannen hiervoor
Hmm naja ik kan er niet verder meer op ingaan zonder spoilers te gaan geven dan wel niet onbewust Dus we komen er nog wel op terug als seizoen 5 hier begonnen is
pi_35411862
overbodig topique... jack is no more...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')