Mjah dat vraag ik me dus af, kunnen ze ook al het bittorent en emule/whatever verkeer loggen? misschien wel naar wie je connect, maar behalve een filename word er geloof ik niks gelogged wat betreft data die je nou werkelijk binnenkrijgt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef Forcefuzz het volgende:
Nee!!! Dan kan ik straks zeker niet meer mijn illegale dl's op peil houden.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:11 schreef JosvG het volgende:
Jezus, en hier wordt ons land dan weer veiliger op
Donner![]()
Talpa
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:13 schreef SuperBosch het volgende:
Dus als ik laatst een leuke site heb gezien, en ik weet het adres niet meer, kan ik het gewoon de AIVD vragen.
Best handig.
Dus als ik laatst een leuke site heb gezien, en ik weet het adres niet meer, kan ik het gewoon de AIVD vragen.
Best handig.
Van die kant ahd ik het nog niet bekekenquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:13 schreef SuperBosch het volgende:
Best handig.
CTRL+Fquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:52 schreef Kill_em_all het volgende:
Dat het uberhaubt onmogelijk is om door zoveel data heen te zoeken zijn ze ook nog niet achter.
Ik denk dat je dan gewoon een payserver moet nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:06 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Mjah dat vraag ik me dus af, kunnen ze ook al het bittorent en emule/whatever verkeer loggen? misschien wel naar wie je connect, maar behalve een filename word er geloof ik niks gelogged wat betreft data die je nou werkelijk binnenkrijgt.
Best handig.
Of je nou naar een payserver of een normale server connect maakt natuurlijk niets uit. Word allebei gelogged.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan gewoon een payserver moet nemen.
Ja dat vroeg ik me dus al af eigenlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:55 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Of je nou naar een payserver of een normale server connect maakt natuurlijk niets uit. Word allebei gelogged.
Ja dat is waar. Maar mede daarom vind ik het zo'n vaag en nutteloos plan. Hoe wouden ze bv webmail gaan loggen? dat kan al niet op de manier die hun willen. En als je alleen het adres van een site heb die iemand heeft bezocht dan weet je nogsteeds niet zeker of die persoon ook de eventueel minder legale content van die site heeft gedownload. Sowieso word het zoeken een drama volgens mij. Hou wou je ooit iets bruikbaars gaan vinden tussen al die data?quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Het ging toch niet om alle data, dat is onmogelijk.
Volgens mij ging het meer wie je mailt, en welke sites je bezoekt. Alleen adressen dus.
Donner![]()
Talpa
Donner![]()
Talpa
Mwha 15 miljard gb is niet zoveel.....50 miljoen hd's van 300gb ook niet. En laten we zeggen 0.80 euro per gb, dan is 12 miljard ook niet zoveel....quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:55 schreef Kill_em_all het volgende:
Iemand op got had uitgerekend dat xs4all 6miljoen hdd's van 300gb nodig had om 1 jaar dataverkeer van hun in NL te loggen. Hun hebben ong. 6% van de markt in NL, kan je nagaan hoe idioot veel ruimte je nodig heb voor de hele EU (en hoeveel wij daarvoor mogen gaan betalen).
Ik neem aan dat je het over de totale EU heb? als je 400.000.000 inwoners heb in de EU (wat veel minder is maargoed) dan kost het nogsteeds 24 euro per persoon. En dat zijn dus alleen de kosten voor de opslag. Dan moet je ook nog een gebouw hebben, een shitload aan pc's voor al die hdd's en het zoeken naar data, werknemers, stroomkosten die zeker niet laag zullen zijn, en een internetverbinding naar die datacenters om alles op te slaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:12 schreef matjas het volgende:
[..]
Mwha 15 miljard gb is niet zoveel.....50 miljoen hd's van 300gb ook niet. En laten we zeggen 0.80 euro per gb, dan is 12 miljard ook niet zoveel....
nee..... ik heb het over Nederland alleenquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:18 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de totale EU heb? als je 400.000.000 inwoners heb in de EU (wat veel minder is maargoed) dan kost het nogsteeds 24 euro per persoon. En dat zijn dus alleen de kosten voor de opslag. Dan moet je ook nog een gebouw hebben, een shitload aan pc's voor al die hdd's en het zoeken naar data, werknemers, stroomkosten die zeker niet laag zullen zijn, en een internetverbinding naar die datacenters om alles op te slaan.
Zolang je PC in Nederland staat, kan Nederlands verkeer worden opgeslagen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:24 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik had nog een leuke link gezien in de reacties op hetzelfde nieuws op tweakers
http://tor.eff.org/
zelf nog niet uitgeprobeerd maar als iedereen nou is achter een anonymizer gaat zitten kenne ze ook niet veel beginnen lijkt me
ja en HD's gaan kapot en IP's wisselen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 03:56 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Zolang je PC in Nederland staat, kan Nederlands verkeer worden opgeslagen.
*de anonieme tipgever heeft de oplegger combinatie geladen met floppy disc's op een met peter via de mail afgesproken plek overhandigt*quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:59 schreef Marruk het volgende:
Jezus Christus, nu moet er ook echt een fortuin aan floppy's uit worden gegeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |