T42 | woensdag 22 februari 2006 @ 15:50 |
was net weze winkele voor lunch op me werk. rij ik de rotonde op in gemert wil ik naar 2 schakelen !!!BAM!!! ik zet em stil in midden zodat auto's er nog langs kunne, loopt er allemaal olie uit me versnellingbak ![]() dadelijk eens kijke of ie nog te fixen is of dat ie schroot is ![]() (VW Jetta2 uit 1984, jah das jong voor mij ![]() (ps spelVouten voorbehoude!) | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 16:00 |
Ik ken iemand die schakelt zonder koppeling ![]() 2 keer in het jaar de koppeling/versnellingsbak vervangen (Suzuki Alto), sportief rijden noemt ie dat ![]() | |
Baklap | woensdag 22 februari 2006 @ 16:01 |
'ons pa' Heerlijk die brabo's. | |
Afwazig | woensdag 22 februari 2006 @ 16:03 |
Koop een goede auto ![]() | |
Mobster273 | woensdag 22 februari 2006 @ 16:05 |
quote: | |
T42 | woensdag 22 februari 2006 @ 16:07 |
quote:was een goeie tot vandaag. heb em deze maand een jaar en hij was deze maand 22 geworden. had em gekocht voor 125 euro ![]() 22 is voor mij nog te jong trouwens andere 2 auto's zijn 30+ | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 16:10 |
quote:Heerlijk ![]() ![]() | |
JosvG | woensdag 22 februari 2006 @ 16:12 |
quote: ![]() Voor de TS, verkoop je auto aan een handelaar en koop een mooi nieuw 2de handsje, ik zou er niet verder aan gaan sleutelen. | |
Sterke_Yerke | woensdag 22 februari 2006 @ 16:20 |
quote:ja hoor ![]() Je kan nauwelijks schakelen zonder koppeling en bovendien waarom wil jij een koppeling vervangen als je hem toch niet gebruikt. Verhaal klopt niet. | |
T42 | woensdag 22 februari 2006 @ 16:21 |
quote:maar vw is mijn hobby ![]() | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 16:22 |
quote:Weet je wat er nog meer niet klopt? SPOILER | |
master_X | woensdag 22 februari 2006 @ 16:26 |
quote:dan kan gewoon niet goed zijn hoor wel aparte rijstijl en kopplingsplaten laten vervangen kost ook wel meer dan een paar tientjes ... ![]() | |
TheThirdMark | woensdag 22 februari 2006 @ 16:26 |
quote:Dan kan hij niet rijden. Met alle auto's die niet geheel electronisch beveiligd zijn kun je bij een bepaald toerental gewoon opschakelen en terugschakelen zonder de koppeling aan te raken. Dat dit oefening vergt moge logisch zijn. Verder: koppelings bak is niet zo heel duur. Voor een paar honder ¤ moet je wel klaar zijn. | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 16:30 |
quote:Klopt. Hij spoort ook niet. Heeft een oude Porsche motor in een kever gebouwt en wilt daarmee 300 pk krijgen. ![]() | |
JosvG | woensdag 22 februari 2006 @ 16:49 |
quote: ![]() ![]() | |
T42 | woensdag 22 februari 2006 @ 17:24 |
quote:vriende van mij zijn bezig met een 550pk zelfbouw motor in een kever te ontwikkelen en bouwen ![]() maar heb geinfomeerd naar versnellingsbak die kost 50 euro dus komt ie over paar weken weer op de weg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Daffodil31LE | woensdag 22 februari 2006 @ 20:10 |
Leg er meteen een automaat in. Minder kans op kapotgaan omdat de bak wel weet wanneer hij moet schakelen en jij schijnbaar niet. | |
Dipollo | woensdag 22 februari 2006 @ 20:14 |
Een automaat is voor paupers ![]() | |
xman | woensdag 22 februari 2006 @ 20:19 |
quote:Kan dat zomaar? ![]() JaJa n00b | |
Daffodil31LE | woensdag 22 februari 2006 @ 20:22 |
Alles kan. Desnoods met een hamer. | |
_The-Master_ | woensdag 22 februari 2006 @ 21:04 |
quote:Wordt lastig als de versnellingsbak vast zit ![]() Als je 80km/h rijdt in z'n 4 rijd je 3000rpm. Als je dan naar z'n 5 wilt (bij 80km/h, dus 2500rpm) kan je m gewoon in z'n vrij duwen, en dan met het gas op "exact" 2500rpm houden, dan schuift je hem zo in de versnelling. Lastige is alleen om goed 2500rpm aan te houden, immers 2000rpm is te weinig en 3000rpm is te veel. Een koppeling zorgt er dus voor om het gat, tussen de 2000rpm/3000rpm en de (gewenste) 2500rpm te overbruggen, waardoor je dus wel kan schakelen. | |
pute959 | woensdag 22 februari 2006 @ 22:02 |
Op de motor gebruik ik de koppeling nooit bij het schakelen, af en toe bij het terug schakelen ![]() | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 22:12 |
quote:Das toch hartstikke slecht? Dus stel ik wil met mijn auto dat dubbel clutchen doen, moet ik gewoon zorgen dat als ik naar een hogere versnelling wil 'm in z'n vrij gooi en wat minder toeren maak, en dan hoger? Als ik met mijn brommer zonder koppeling schakel hoor je een luide tik en gaat ook stroef. Toerental ligt ook meestal rond de 12.000 toeren, heeft 't daar mee te maken? | |
IBAZ | woensdag 22 februari 2006 @ 22:21 |
quote:uiteraard, bij mijn auto ook wel, maar dan meer voor de gein. al jaren, als je het met beleid doet is er niks aan de hand. | |
veldmuis | woensdag 22 februari 2006 @ 22:21 |
quote:12000?! | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 22:24 |
quote:(Race) Kreidler. ![]() | |
PallominnoXIII | woensdag 22 februari 2006 @ 22:27 |
quote:Zoveel toeren maken scootercilindertjes, sommige wel 14.000 En modelbouwautotjes nog meer.. sommige 42.000 ![]() | |
veldmuis | woensdag 22 februari 2006 @ 22:31 |
quote:Sick. Ja, ik heb geen brommer gereden, ik ben gelijk maar begonnen met auto. ![]() | |
pute959 | woensdag 22 februari 2006 @ 22:38 |
quote:Nee, dat is geen probleem, tis namelijk een crossmotor (ktm "05), waarbij de bakken aardig rebuust zijn. bij de meeste motors kun je trouwens (ook bij wegmotors) zonder echte problemen zonder koppeling opschakelen. kon ook bij m'n brommertjes vroeger. 12.000 is niet echt bijzonder. das zelfs aan de lage kant voor een 50cc? | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 22:49 |
quote:Standaard Kreidlers/Zundapps draaien rond de 7000 toeren. Nieuwe brommers weet ik niet. Ik draai wel 90 km/u met bewerkte 50cc en grotere carburateur. Record is 230 km/u met 50cc (Kreidler) . Wil niet weten hoeveel toeren die draaide op dat moment. ![]() | |
PallominnoXIII | woensdag 22 februari 2006 @ 22:51 |
quote:Die cilinder heette ''de gatenkaas'' want dat ding had zoveel spoelpoorten.. ![]() Was na die rit ook op, was volgens mij dmv een ingewikkeld systeem gesupercharged ook ![]() | |
Herkauwer | woensdag 22 februari 2006 @ 22:52 |
quote:Dat was ook waarschijnlijk met zo'n 16 versnellingen racebak en een 300 of 400 toeren gebied ![]() | |
Mojave | woensdag 22 februari 2006 @ 22:54 |
ach maak je niet druk, alles van VW is overzetbaar. En aanngezien je vrienden een dikke 550pk kever aan het bouwen zijn is een versnellingsbakkie vervangen een koud kunstje voor ze! | |
Jim.Beam | woensdag 22 februari 2006 @ 22:54 |
quote: ![]() ![]() | |
buzzer | donderdag 23 februari 2006 @ 08:26 |
quote:ga er eens een tijdje mee rijden, dan praat je heel anders... | |
T42 | donderdag 23 februari 2006 @ 10:12 |
quote:ken nie! en ik ken wel schakele wie zegt da ik dat nie ken??? ![]() | |
T42 | donderdag 23 februari 2006 @ 10:16 |
quote:in stad is da wel zo lekker ![]() | |
jitzzzze | donderdag 23 februari 2006 @ 11:35 |
quote:In de file, zo makkelijk ![]() En samen met cruise control hoef je op de snelweg alleen nog maar je stuur vast te houden ![]() | |
en_agua | donderdag 23 februari 2006 @ 12:06 |
quote:Zat je spellingchecker aan je versnellingsbak vast toevallig? | |
jitzzzze | donderdag 23 februari 2006 @ 12:07 |
quote:En dat zeg jij, met zo'n grammaticale kut zin ![]() | |
T42 | donderdag 23 februari 2006 @ 14:01 |
quote:lees mijn topic eerst een goe! of mijn onderschrift quote: | |
vamos1 | donderdag 23 februari 2006 @ 15:06 |
quote:damn wat arrogant.. dan loopt ze overal maar zomaar naar binnen dus? tssssssssss | |
T42 | donderdag 16 maart 2006 @ 08:41 |
heb nieuwe bak gehaald en hij zit er al bijna onder ![]() | |
T42 | donderdag 30 maart 2006 @ 10:11 |
rij alweer 2 weken rond ![]() ![]() | |
T42 | donderdag 30 maart 2006 @ 10:15 |
quote:wat is een goede auto??? een nieuwe zeker? wil jou wel eens zien hoe jij voor 50 euro een nieuwe bak er onderhangt ![]() | |
Pizzakoppo | donderdag 30 maart 2006 @ 10:25 |
quote: ![]() ![]() |