Oh, wat zal dit topic storm lopen...
Okee, in navolging van de andere topics, nu plaats voor onze kleine subcultuur.
Bespreek hier de muziek, de places to be en plaats hier je links naar sites die je echt super industrial vind.
Ik begin maar vast met een leuke (foute) link voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:
The instant rivethead kit
Ik heb al een paar industrial/wave luisteraars gespot, dus reageer!
[Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 19:27]
Yeehaah! Eindelijk ons eigen topic!
-edit-
Ook maar wat sites dan:
www.nin.com (natuurlijk!)
http://kzsu.stanford.edu/eklein/ (world's largest industrial / gothic database)
quote:Damn! Hoe kon ik in hemelsnaam Ministry vergeten!
Op donderdag 29 november 2001 20:16 schreef Arr het volgende:
En niet te vergeten:Ministry!!!
Eerste tip:
7 / 12 in de 013 in Tilburg: Darkness XL
http://www.013web.nl/detail.asp?906
Laten we ook vooral Frontline Assembly niet vergeten!
Leuke link:
Industrial 101
[Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 20:51]
Ah-Cama Sotz en The Chaos Engine mogen ook nog in dit rijtje.
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 11:21 schreef kamagurka het volgende:
Throbbing Gristle
Goeie band. Heel vaag.
quote:1 van die knakkers is toch een gitarist bij Nick Cave?
Op vrijdag 30 november 2001 14:38 schreef Neolith het volgende:
Over vage muziek gesproken:Einsturzende Neubauten...
Ook super goed.
Devin Townsend, Strapping Young Lad.
Morgen te aanschouwen in De Effenaar in Eindhoven, en ik ben er ook
is het iemand WEL gelukt om naar de Effenaar te gaan?
quote:Blixa Bargeld !
Op vrijdag 30 november 2001 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
1 van die knakkers is toch een gitarist bij Nick Cave?
Een van de nazicrematoria
quote:JUP!!!
Op zondag 02 december 2001 21:36 schreef Ceased2Be het volgende:
*schop*is het iemand WEL gelukt om naar de Effenaar te gaan?
Offtopic: heel nederland zou op het nachtnet aangesloten moeten zijn!
Nog even een aanvulling: www.rammstein.de
vanavond ga ik erheen, maar op de een of andere manier denk ik niet dat het even geslaagd word als gister
[Dit bericht is gewijzigd door Arr op 03-12-2001 16:44]
quote:de url is tijdelijk met zichzelf spelen geloof ik.
Op vrijdag 07 december 2001 14:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Vanavond vanaf 22:00u, "Darkness XL" In de 013 in Tilburg.
(zie ook www.013web.nl)
Maar was dit die heisa waar je het laatst over had (gothic-ellende in Tilburg?) Wil best een keertje mee naartoe eigenlijk...
quote:Hangt van me palls af. Ik zal het in de groep gooien, maar het is niet echt om de hoek, dus ik vrees het ergste... Maar kheb wel zin in een lekker avondje industrie
Op vrijdag 07 december 2001 15:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Dit is inderdaad die heisa (site werkt hier gewoon hoor). Ben een paar keer naar Darkness in de BatCave geweest, dit is dezelfde DJ alleen dan in de kleine zaal van de 013. Wat er vooral op neerkomt dat ze en dansvloer hebben en ruimte om meer dan 10 man kwijt te kunnen.
Ik ga vanavond in ieder geval, dus misschien zie ik je daar wel.
quote:De Inrichting? Ach jongen toch! Ben je daar nog nooit geweest? Dat is echt een must voor elke goth/punk/cybervleermuis. Was altijd iedere maand op een zaterdag (2e week v/d maand meestal) Is nu helaas om de twee maanden. Zit op de Overtoom 301 te Amsterdam.
Op vrijdag 07 december 2001 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
En waar is dat dan? Ik woon zelf in Boxtel dus Tilburg is wel goed te doen (30 minute drive).
quote:*schaam*
Op vrijdag 07 december 2001 15:56 schreef kamagurka het volgende:[..]
De Inrichting? Ach jongen toch! Ben je daar nog nooit geweest? Dat is echt een must voor elke goth/punk/cybervleermuis. Was altijd iedere maand op een zaterdag (2e week v/d maand meestal) Is nu helaas om de twee maanden. Zit op de Overtoom 301 te Amsterdam.
wat links
Op deze site (in de gauwigheid) staan wat leuke clubs die in deze soort muziek doen. Ksjot zit in Utrecht bytheway, ben ik zelf nog niet naartoe geweest (woon momenteel in Utrecht), maar schijnt erg goed te zijn (vooral in industrial!).
Cyberia is meer gothic en verkleedpartij. Evenals de satyr te Amsterdam. Dat trekt mij dus minder..
Amsterdam kom ik nooit (ken ik niemand om te blijven pitten), maar Utrecht daarentegen...
Zal 't eens gaan uitchecken! Thnx for the tip!
En het feest breekt los morgen!! (oeps, dan had ik al wat)
quote:Ziet er goed uit! Heb je toevallig ook een link van Ksjot? of hebben die nog geen homepage? Kan er nml. niks van vinden.
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef kamagurka het volgende:
Deze site bedoelde ik dus eigenlijk![]()
En het feest breekt los morgen!! (oeps, dan had ik al wat)
quote:Iig deze alvast (woon ik vlakbij), kan Ksjot ook niet vinden!
Op vrijdag 07 december 2001 16:04 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Ziet er goed uit! Heb je toevallig ook een link van Ksjot? of hebben die nog geen homepage? Kan er nml. niks van vinden.
Hier ben ik een keer helemaal spaced out met een vriend binnengelopen, en alhoewel zeer klein, wel erg vaag en grappig. Heb daar zitten afkicken van wat teveel paddo's in mijn donder en de muziek hielp me daar erg bij
quote:En ook goed dat ze een playlist bijsluiten. In de inrichting sta ik al zo vaak te dubben over wat een bepaald nummer nou kan zijn..
Op vrijdag 07 december 2001 16:31 schreef Ceased2Be het volgende:
Die playlist van Gruis ziet er in ieder geval heel goed uit!
quote:Haha! Ik zie me daar al staan met een blocknootje in mijn hand die titels overschrijven, neenee..
Op vrijdag 07 december 2001 16:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Bij Darkness in de 013 projecteren ze de bandnaam en songtitel op een scherm, das ook wel makkelijk (pen & papier is daar wel handig). Maar zo'n playlist op internet is veel makkelijker. (vooral in combinatie met Audiogalaxy)
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 17:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
Haha! Ik zie me daar al staan met een blocknootje in mijn hand die titels overschrijven, neenee..
Ik kan me bij korsakoff (ook A'dam, nu een beetje zeiktent geworden) nog zo'n ventje herrineren dat steeds aan iedereen liep te vragen "wat is dit nou?", terwijl ik toen antwoorde met "jouw leven", was waarschijnlijk iets te diep voor 'm..
Al met al: NIET HEENGAAN! (of je moet van Covenant, Icon of Coil e.d. houden, dan vooral wel gaan)
quote:Tristessaaaaa
Op vrijdag 07 december 2001 17:31 schreef Tristessa het volgende:
Danku allen voor de linkjes, ik heb er al weer aardig wat nieuwe mooie muziek bij![]()
quote:Ja, da's een ontwikkeling die je wel vaker bemerkt in die vleermuisgrotten. Denk dat de goths zich zo hipper denken te voelen ofzo.. (wij doen ook mee aan de house-hausse, joepieee, tellen we nou weer mee?)
Op zaterdag 08 december 2001 10:14 schreef Ceased2Be het volgende:
"house" wat zich tegenwoordig blijkbaar industrial mag noemen.
quote:
Op maandag 10 december 2001 10:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Tristessaaaaa
![]()
Heb dankzij jou ook nog steeds een irritant immaculata-riedeltje aan het einde van een cd
Van welk nummer eigenlijk?
* Ceased2Be gaat vlug audiogalaxy maar weer eens aanzetten.
Eurorock Indoor (www.eurorock.be)
voor €30 kun je daar 2 dagen lang allerlei gothic en industrial acts gaan bewonderen.
* Ceased2Be heeft al €30 over voor Fad Gadget, de rest is bijzaak.
quote:Hell knows en jug ofzoiets. Het ene nummer is wel ok, maar dat andere is of geremixed of van zichzelf tandenknarsend..
Op maandag 10 december 2001 14:13 schreef Tristessa het volgende:[..]
![]()
Van welk nummer eigenlijk?
quote:Suicide commando & dance or die is anders ook nie slecht!
Op dinsdag 11 december 2001 12:18 schreef Ceased2Be het volgende:
TIP:Eurorock Indoor (www.eurorock.be)
voor €30 kun je daar 2 dagen lang allerlei gothic en industrial acts gaan bewonderen.
* Ceased2Be heeft al €30 over voor Fad Gadget, de rest is bijzaak.
Een aantal van mijn favorieten : Body Burn, Lord of the Flies, the Musclemen
Komt allen!
-edit-
Wat MP3'tjes van Cubanate gedownload, en dit valt bij mij weer onder Dance... vind er niet veel aan eerlijk gezegd.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 14-12-2001 11:13]
Gaat er hier eigenlijk nog iemand naar Eurorock Indoor?
Of ben ik weer d'n innigste?
quote:Eurorock, dat is toch in België?
Op maandag 07 januari 2002 13:45 schreef Ceased2Be het volgende:
Hey, nog iemand die dit topic wel leuk vindtGaat er hier eigenlijk nog iemand naar Eurorock Indoor?
Of ben ik weer d'n innigste?
Zie ook de website van Eurorock
quote:Oei, 26 en 27 januari
Op maandag 07 januari 2002 13:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Yup, in de sporthal in Antwerpen als ik me niet vergis.
Kaartjes kosten 35¤ voor 2 dagen vertier ende vermaek (en das geen geld).Zie ook de website van Eurorock
idd is eind deze maand al
* Ceased2Be gaat vooral voor Fad Gadget
quote:Dat heet electro, Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Icon of Coil, dat soort bands...
Op maandag 10 december 2001 10:22 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja, da's een ontwikkeling die je wel vaker bemerkt in die vleermuisgrotten. Denk dat de goths zich zo hipper denken te voelen ofzo.. (wij doen ook mee aan de house-hausse, joepieee, tellen we nou weer mee?)
Nogmaals, ik zal ogen en oren eens goed sperren voor echte underground-shit.
Wel eens van Synth-Etik gehoord? Dat is pas goede industrial. Of Yrrwe Zsuzyrrwe, da's nederlandse noise/industrial
quote:Dat geeft niet hoor, solliciteren gaat voor
Op maandag 07 januari 2002 16:28 schreef Ceased2Be het volgende:
(was effe solliciteren vandaar de late reactie)idd is eind deze maand al
* Ceased2Be gaat vooral voor Fad Gadget
Nou ja on-topic dan maar
Ik kan dus niet, want ik heb het veel te druk met school en al die toestanden wat ik erg betreur
quote:Electro? Nah... De oude Apoptygma Berzerk (ten tijde van Soli Deo Gloria) was echte EBM, daarna zijn ze nogal afgezwakt naar wat ik dus gewoon bestempel als "House" (laat mij maar lekker simpele hokjes maken
Op maandag 07 januari 2002 19:20 schreef Elegy het volgende:[..]
Dat heet electro, Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Icon of Coil, dat soort bands...
Wel eens van Synth-Etik gehoord? Dat is pas goede industrial. Of Yrrwe Zsuzyrrwe, da's nederlandse noise/industrial
quote:Was best grappig (altijd leuk: werken voor een detacheringsbureau wat niet weet welke richting je ook alweer deed in de IT).
Op maandag 07 januari 2002 19:44 schreef Tristessa het volgende:[..]
Dat geeft niet hoor, solliciteren gaat voor
Hoe ging dat trouwens?Nou ja on-topic dan maar
Ik kan dus niet, want ik heb het veel te druk met school en al die toestanden wat ik erg betreur
Ik dacht dat ik mocht gaan programmeren (aangezien ze een "passende" klus hadden geregeld). Bleek het te gaan om een of andere verhuis-klus.
Mij niet gezien...
-edit-
Wat betreft Eurorock:
Ik zorg wel voor een foto-verslagje (kan ik m'n digicam meteen goed inwijden)
quote:Yrrwe is best fijne noise/industrial. Ik heb voor hem twee recensies vertaalt, en als dank heeft hij mij drie!!! cd'tjes toegestuurd, waaronder zijn debuut.
Op maandag 07 januari 2002 22:43 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Electro? Nah... De oude Apoptygma Berzerk (ten tijde van Soli Deo Gloria) was echte EBM, daarna zijn ze nogal afgezwakt naar wat ik dus gewoon bestempel als "House" (laat mij maar lekker simpele hokjes maken
).
VNV Nation ken ik eigenlijk bar weinig van (zo goed als niks). Icon of Coil heb ik de cd "Serenity is the devil"(mp3), maar dat getuigt ook niet echt van genialiteit. Echt dansvloer spul (als afwisseling, niet voor een hele avond zoals bij Insula Avalonia).
Die Yrrwe Zsuzyrrwe ben ik vandaag al eerder tegengekomen, en dat klonk op zich wel interessant. In ieder geval het uitchecken waard.
Voor meer info kun je kijken op:
en
Er komt zowiezo de laatste tijd nog weinig goeie industrial/noise uit, dus alles is meegenomen
-edit-
Toch fijn van Yrrwe dat ie m'n internet explorer laat crashen, elke keer dat ik een mp3'tje probeer te openen...
quote:Mooie hè, die hypermoderne hedendaagse technologie
Op maandag 07 januari 2002 23:10 schreef Ceased2Be het volgende:Toch fijn van Yrrwe dat ie m'n internet explorer laat crashen, elke keer dat ik een mp3'tje probeer te openen...
quote:Doe dat, want ik ga niet. Mijn hooghartige gothicvrienden vinden fad gadget en suicide commando ouwelullen-industrial en ik kan ze niet overhalen de auto zelfs maar even warm te laten draaien voor deze happening. Daar hing mijn beslissing dus van af (het gaan met de auto dus..)
Op maandag 07 januari 2002 22:46 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Wat betreft Eurorock:
Ik zorg wel voor een foto-verslagje (kan ik m'n digicam meteen goed inwijden)
quote:Arme jij...
Op dinsdag 08 januari 2002 12:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
Doe dat, want ik ga niet. Mijn hooghartige gothicvrienden vinden fad gadget en suicide commando ouwelullen-industrial en ik kan ze niet overhalen de auto zelfs maar even warm te laten draaien voor deze happening. Daar hing mijn beslissing dus van af (het gaan met de auto dus..)
Vrienden...
quote:Zullen we samen eenzaam zijn lieverd?
Op dinsdag 08 januari 2002 12:18 schreef Tristessa het volgende:[..]
Arme jij...
![]()
Ja, ik koop graag cd's, een mp3'tje is alleen handig als ik achter de pc zit.
Mar waar halen jullie je cd's vandaan? Boudisque, Fame, Plato? Of via mailorder? Want de cd's die ik zoek zijn of te duur, of ik kan er niet aan komen...
quote:Hoe, wat, waar, wanneer?
Op dinsdag 08 januari 2002 14:25 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zullen we samen eenzaam zijn lieverd?
quote:Eh hier in Leeuwarden (waar ik dichtbij woon) zit een cd-zaak die van alles heeft en toch niet heel duur is.
Op dinsdag 08 januari 2002 14:31 schreef Elegy het volgende:
Wie koopt zijn/haar cd's waar?Ja, ik koop graag cd's, een mp3'tje is alleen handig als ik achter de pc zit.
Mar waar halen jullie je cd's vandaan? Boudisque, Fame, Plato? Of via mailorder? Want de cd's die ik zoek zijn of te duur, of ik kan er niet aan komen...
House of Sounds (den bosch)
Elpee (den bosch)
www.cdon.com (heeft best veel)
www.trimail.de (staat wel eens bij industrial parties te verkopen, groot assortiment!)
btw... kent iemand hier de band "Helium Vola"?
Heb wat van hun gehoord op een industrial party, maar er is verder niks over te vinden. (behalve dan een sample van het nummer Omnis Mundi Creatura
Ondanks zijn eenvoud best een lekker nummer
quote:Helium Vola - Helium Vola
Op dinsdag 08 januari 2002 15:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik koop mijn cd's op de volgende plekken:House of Sounds (den bosch)
Elpee (den bosch)
www.cdon.com (heeft best veel)
www.trimail.de (staat wel eens bij industrial parties te verkopen, groot assortiment!)btw... kent iemand hier de band "Helium Vola"?
Heb wat van hun gehoord op een industrial party, maar er is verder niks over te vinden. (behalve dan een sample van het nummer Omnis Mundi Creatura
Ondanks zijn eenvoud best een lekker nummer
Project van Ernst Horn, bekend van o.a. Deine Lakeien en Qntal
Hier een stukje van hun website: (alleen wel in het duits)
HELIUM VOLA - DAS ALBUM
CD Chrom/Indigo (VÖ: 29.10.2001)
Mit der Single "Omnis Mundi Creatura" (Chrom/Indigo) tauchte im Juni der erste Vorbote einer neuen wahren Monsterproduktion aus der Werkstatt von Ernst Horn auf. Der Titelsong "Omnis Mundi Creatura" wurde von den Hörern, aber auch der Presse und den Alternative DJs begeistert aufgenommen, eroberte gleich die obersten Plätze der DAC Charts und mutierte zum ultimativen Club Hit.
Die mit der Single geweckten hohen Erwartungen werden mit dem nun erscheinendem erstem Album sicher mehr als übertroffen: Ernst Horn (Deine Lakaien), der sich bereits in der Vergangenheit mit höchst erfolgreichen Produktionen im Grenzbereich zwischen Mittelalter, Klassik und moderner Elektronik einen Namen gemacht hat, hat ein vielschichtiges Ausnahmealbum abgeliefert, das im Gegensatz zu manch anderen Produktionen des Genres weder verklemmt-esotherisch noch oberflächlich-gefällig daherkommt. Es werden aktuelle Strömungen aufgegriffen und hart und vergleichend gegen die mittelalterliche Welt gestellt, ohne dabei unreflektiert auf den Zeitgeist zu schielen: "Helium Vola" hat also neben Hitmaterial noch weit mehr zu bieten und läßt auch Gegensätze und Brüche zu: ruhige Balladen stehen gleichberechtigt neben experimentell-futuristischem Soundspektakel, finstere Beschwörungen neben zarten und berückend-schönen Minneliedern, digitales mischt sich mit analogem. "Helium", das leichte, flüchtige (Les habitants du soleil), steht symbolisch neben klaustrophobem, katastrophalem. Kontraste, die einen anderen Blick auf die Dinge bieten.
Die Texte auf dem Helium Vola-Album basieren auf mittelalterlicher Lyrik in provenzalischer, alt- und mittelhochdeutscher, französischer und lateinischer Sprache. - Eine konzeptionelle Rahmenhandlung bilden ein Gedicht von Michel Houllebecq (in etwa übersetzt: "Die Bewohner der Sonne werfen auf uns einen gleichgültigen Blick- Wir gehören definitiv auf den Boden (an die Erde) - Und dort verfaulen wir, meine unerfüllbare Liebe, - Niemals werden unsere sterblichen Körper zu Licht.") und zwei kurze Collagen zur "Kursk"-Tragödie: Zu Beginn, Samples von der Trauerfeier für die Angehörigen der Opfer auf See, dazu Präsident Putin aus dem Krim-Urlaub ("wir haben alles im Griff"), später noch einmal die Mutter eines der Opfer, die das Militär bezichtigt, die Jugend als Kanonenfutter zu missbrauchen. Es ist die Überleitung zu einem Maienlied ("Selig") an die Jugend und die Lebensfreude.
Die Hauptstimme unter den insgesamt fünf Solisten des Projektes gehört Sabine Lutzenberger ("Ensemble für frühe Musik" Augsburg, "Huelgas-Ensemble" Belgien, "Mala Punica" Italien), eine der derzeit renommiertesten Sängerinnen für Mittelalterliche Musik. Mit im Studio außerdem dabei: weitere Instrumentalisten an Fidel, Drehleier, Harfe, Schalmei und Turntables.
Zwei Pressezitate zur Vorab-Single "Omnis Mundi Creatura" :
Für alle Qntal- und Deine Lakaien-Freunde erscheint nun endlich ein neues und zugleich sagenhaftes Projekt aus der Kunstschmiede von Ernst Horn. ... Das Titelstück beginnt mit peitschenden Loops, echolotähnlichem Klang und ausgetüftelten, harschen Elektronik-Sounds, zu denen sich kurz darauf die phantastische Stimme der sehr erfolgreichen Mittelalter-Sängerin Sabine Lutzenberger gesellt. Eine Symbiose, die sofort Gänsehaut zu erzeugen weiß. ... Nur Ernst versteht es wohl, das Mittelalter nicht nur in die Gegenwart zu bringen, sondern auch gekonnt in die Zukunft zu schicken. (Orkus)
Wir finden erneut bestätigt, was wir seit Jahr und Tag immer wieder predigen: Ernst Horn, dieser klassisch ausgebildete Musiker ist eine der treibenden Kräfte in der hiesigen Musikszene, er sprüht vor Ideen, Einfällen und Abenteuerlust. Daß er dabei nicht ungenau, fahrig und/oder unkonzentriert wird, sondern erstklassige Kompositionen und Produktionen einzuspielen versteht, das ist für mich nach wie vor ein Phänomen. (Notes)
Weitere Informationen, druckfähige Cover- und Künstler-Fotos für Medien für akkreditierte
Presse auf Anfrage (030-48 49 27 97)
* Ceased2Be is (nog) niet zo bekend met de echte obscure acts.
-edit-
Bij Trimail.de kun je dus terecht voor Welle: Erdball
quote:you tell me.
Op dinsdag 08 januari 2002 14:31 schreef Tristessa het volgende:[..]
Hoe, wat, waar, wanneer?
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 16:10 schreef kamagurka het volgende:[..]
you tell me.
reactie kama op tris
anytime is as good as any
quote:Velvet Acid Christ schopt kont! Moet je eens de cd Twisted Thought Generator in je computer gooien, kan je hun cd "Dimension 8" op mp3 formaat vinden. Beetje rare muziek, maar wel interessant. En helemaal leuk dat ze het het zelf hebben gedaan.
Op dinsdag 08 januari 2002 16:24 schreef kamagurka het volgende:
Verder luister ik ook niet zoveel obscure troep, want ik moet mijn tijd verdelen he.. Ik heb het al vaak gezegd, maar puppy, ohgr en velvet acid christ zijn op dit moment fftjes de bands waar mijn interesse naar uitgaat. Ook probeer ik de laatste panacea nog te pakken te krijgen en vind ik lysergia ook erg leuk.
Platen kopen doe ik bijna niet meer aan, ik brand alles in tegenwoordig. Vrienden van me hebben het gehele skinny puppy oeuvre en anderzijds verfijnde klanken in huis, dus daar brand ik ook vrolijk van mee.
Veel is trouwens vaak niet te krijgen bij boudisque/get etc..., tegenwoordig bestelt men de obscure dingen via de platenboer.
quote:Zo ver is Haarlem toch niet? Oh wacht, je woont in Leeuwarden
Op dinsdag 08 januari 2002 17:41 schreef Tristessa het volgende:[..]
![]()
![]()
Nu nog een foto en dan ben ik helemaal blij
Dan is het wel een beetje problematisch.
Kijk eens op deze pagina: www.kagankalender.com
quote:Heb de bewuste cd al in huize "jammerklank" liggen (mijn huis)
Op dinsdag 08 januari 2002 18:05 schreef Elegy het volgende:cd Twisted Thought Generator in je computer gooien, kan je hun cd "Dimension 8" op mp3 formaat vinden.
quote:Nou ja Leeuwarden, een plaatsje dichtbij Leeuwarden
Op dinsdag 08 januari 2002 18:12 schreef Elegy het volgende:[..]
Zo ver is Haarlem toch niet? Oh wacht, je woont in Leeuwarden
Dan is het wel een beetje problematisch.
Kijk eens op deze pagina: www.kagankalender.com
Nou ik heb gekeken en het enige wat nog in de buurt is, is dit:
Amphiskios vrijdag 1 februari in Groningen en tevens ook op 1 maart
Het wordt hoog tijd dat ik mijn examens haal en op kamers kan merk ik wel weer
quote:Tis geen link, tis het complete album
Op dinsdag 08 januari 2002 18:20 schreef kamagurka het volgende:[..]
Heb de bewuste cd al in huize "jammerklank" liggen (mijn huis)
En ojaaa hij'ss vett!! die mp3 link gaat ik proberen, fenk joe!
quote:Alleen is dat voor mij nou net iets te ver weg
Op dinsdag 08 januari 2002 18:21 schreef Tristessa het volgende:[..]
Nou ja Leeuwarden, een plaatsje dichtbij Leeuwarden
Nou ik heb gekeken en het enige wat nog in de buurt is, is dit:
Amphiskios vrijdag 1 februari in Groningen en tevens ook op 1 maartHet wordt hoog tijd dat ik mijn examens haal en op kamers kan merk ik wel weer
quote:Ja met dat soort problemen zit ik dus altijd
Op dinsdag 08 januari 2002 18:32 schreef Elegy het volgende:[..]
Alleen is dat voor mij nou net iets te ver weg
quote:Me snap. maar ist nie zo dat je'm via mp3 moet omzetten naar de afspeelbare cd-spelersvorm? zoniet, dan heb ik 'm waarschijnlijk dus al
Op dinsdag 08 januari 2002 18:32 schreef Elegy het volgende:[..]
Tis geen link, tis het complete album
Tof van ze hè?
quote:Zover ben ik nog lang niet, eerst de havo maar eens afronden
Op dinsdag 08 januari 2002 18:38 schreef kamagurka het volgende:[..]
En tris: schiet toch eens op met dat examen potverrrr..! Nog even 20 in leer gebonden boekwerken doorspitten, memoriseren en klaariskees!
Jaja ben nog jong
quote:Ja, da's waar, maar je kan'm ook op je komp luisteren, en er zit ook een txtfile bij, waarmee 'ie het uitlegt.
Op dinsdag 08 januari 2002 18:38 schreef kamagurka het volgende:[..]
Me snap. maar ist nie zo dat je'm via mp3 moet omzetten naar de afspeelbare cd-spelersvorm? zoniet, dan heb ik 'm waarschijnlijk dus al
![]()
Ga het zo thuis op mijn pc wel ff checken iig!
quote:Je bent jong en je wilt wat....of je bent wild en je jongt wat
Op dinsdag 08 januari 2002 18:41 schreef Tristessa het volgende:[..]
ben nog jong
quote:Kan allebei ook?
Op dinsdag 08 januari 2002 18:42 schreef Elegy het volgende:[..]
Je bent jong en je wilt wat....of je bent wild en je jongt wat
oftewel: puber met voortplantingsdrift?
quote:jonge wilden willen wilde jongen..? Ja, lijkt me wel. 'ts nog niet het grammaticadrama v/d eeuw iig. (pfff... geswets)Gelukkig heb ik de middelbare school reeds ruime tijd gelee afgegrond, anders zou ik nog over dit geleuter moeten nadenken ook
Op dinsdag 08 januari 2002 18:43 schreef Tristessa het volgende:[..]
Kan allebei ook?
quote:Dus dit wil zeggen dat ik als middelbare scholiere iets van dit geneuzel moet snappen?
Op dinsdag 08 januari 2002 18:53 schreef kamagurka het volgende:[..]
jonge wilden willen wilde jongen..? Ja, lijkt me wel. 'ts nog niet het grammaticadrama v/d eeuw iig. (pfff... geswets)Gelukkig heb ik de middelbare school reeds ruime tijd gelee afgegrond, anders zou ik nog over dit geleuter moeten nadenken ook
quote:Hmmmm,.. check nieuwe spelling, voltooid verleden tijd, bijvoegelijke bepaling, blalaladidadimarmeladi. En nu snel je boekenlijst gaan lezen!
Op dinsdag 08 januari 2002 18:58 schreef Tristessa het volgende:[..]
Dus dit wil zeggen dat ik als middelbare scholiere iets van dit geneuzel moet snappen?
quote:Jajaja ik ga al, ik heb morgen mondeling Engels
Op dinsdag 08 januari 2002 19:04 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hmmmm,.. check nieuwe spelling, voltooid verleden tijd, bijvoegelijke bepaling, blalaladidadimarmeladi. En nu snel je boekenlijst gaan lezen!
Ach.. wat een tijd
quote:koop meestal via de mailorders van Ant-Zen, Adnoiseam of Drone Records. En anders bij staalplaat of op festivals a+s Xtreactor en Maschinenfest...
Op dinsdag 08 januari 2002 14:31 schreef Elegy het volgende:
Wie koopt zijn/haar cd's waar?
quote:Ha, bedankt, daar ga ik eens kijken
Op dinsdag 08 januari 2002 22:51 schreef TearSong het volgende:[..]
koop meestal via de mailorders van Ant-Zen, Adnoiseam of Drone Records. En anders bij staalplaat of op festivals a+s Xtreactor en Maschinenfest...
quote:luck!
Op dinsdag 08 januari 2002 19:08 schreef Tristessa het volgende:[..]
Jajaja ik ga al, ik heb morgen mondeling Engels
Dus ik ga nog even heerlijk studeren voor mijn 'oral exam'
Wish me luck...
quote:Senk joe ferrie muts!
Op woensdag 09 januari 2002 09:58 schreef kamagurka het volgende:[..]
luck!
quote:Met het vinden van de mp3 directory niet zo.. Ik heb de cd overigens ook ingbrand, volgens mij is ie niet compleet (of is het een combi van een andere cd, waardoor hij het reststuk niet heeft meegebrand
Op woensdag 09 januari 2002 15:16 schreef Elegy het volgende:
En? Hoe ging het?
quote:Ging wel aardig, ik had een 6,5 en een 7
Op woensdag 09 januari 2002 15:16 schreef Elegy het volgende:
En? Hoe ging het?
quote:Jahaa!! Nou hoeft het niet meer hoor.
Op woensdag 09 januari 2002 23:00 schreef Vermaledijde_Snoodaard het volgende:
Nouw in het kader van "mosterd na de maaltijd is ook lekker" meldt ik me ook wel eventjes als industrial/electro fan.
En tris: excellent babe! Waar had je 6.5 en waar 7 voor (waren het 2 boeken, of was het taal én uitleg los van elkaar?)
quote:Wat, wat wat wat nou?
Op donderdag 10 januari 2002 11:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Ook goeiemorge!
Maargoed jongen, goeiemorge hoor!
Btw.. 22 Januari komt "And all that could have been" uit van Nine Inch Nails. Live-registratie van de fragility tour in Amerika. (heb hem net besteld, samen met BeatxBeatxBeat van KMFDM)
quote:eh 6,5 voor mijn uitspraak. (tja zenuwen hè) en 7 voor de taal (dus qua grammatica en zo)
Op donderdag 10 januari 2002 11:37 schreef kamagurka het volgende:[..]
Jahaa!! Nou hoeft het niet meer hoor.
En tris: excellent babe! Waar had je 6.5 en waar 7 voor (waren het 2 boeken, of was het taal én uitleg los van elkaar?)
quote:NIN! Jeugdsentiment voor mij, was naast ministry het eerste "industriële" geluid wat er uit mijn boxen kwam. De rest v/d wereld zat toen nog steeds naar seattle te luisteren. Live in paradiso gezien, ergg sterkkk! Vooral de keyboardman.
Op donderdag 10 januari 2002 11:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Tja sorry, "goeiemorge" is het eerste wa'k zeg als ik net wakker benBtw.. 22 Januari komt "And all that could have been" uit van Nine Inch Nails. Live-registratie van de fragility tour in Amerika. (heb hem net besteld, samen met BeatxBeatxBeat van KMFDM)
Nine Inch Nails vs the "exit" sign. Gaan ze met z'n allen alles wat maar los en vast zit naar zo'n "exit"-bordje boven de deur gooien.
Best leuk om te zien hoe ze heel de hotelkamer trashen en het toch niet voor mekaar krijgen om dat bordje te raken .
Om even op een vraag terug te komen:
Ik koop mijn cd's vooral bij Boudisque
quote:Jah nu eenmaal, door jou... Maargoed ik ben dus niet de enige die het uberhaupt ookmaar kent en zelfs waardeert
Op maandag 07 januari 2002 21:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
is Stabbing Westward al genoemd?
quote:Ik heb ze wel eens op pukkelpop gezien en de eerste cd ergens op een bandje rondzwerven, maar het komt boven de grauwe middelmaat niet uit.
Op maandag 14 januari 2002 23:38 schreef Vork het volgende:[..]
Jah nu eenmaal, door jou... Maargoed ik ben dus niet de enige die het uberhaupt ookmaar kent en zelfs waardeert
quote:Zie post op vorige blz
Op zaterdag 12 januari 2002 13:24 schreef Elegy het volgende:
Zeg, is het eigenlijk nog gelukt met de cd van V.A.C. Dimension 8??
(oude) Lustmord
Psychic TV
Whitehouse
Grey Wolves
Haus Arafna
MB?
quote:Ministry zijn idd nichten ja
Op dinsdag 15 januari 2002 11:32 schreef Vintersorg het volgende:
Wat een akelig nichterige industrial-bands worden er hier allemaal genoemd. Throbbing Gristle is de enige cultband hier genoemd. Wat dacht men van:(oude) Lustmord
Psychic TV
Whitehouse
Grey Wolves
Haus Arafna
MB?
quote:Ik ken hier weer helemaal niks van, maar ik ga eens flink zoeken op audiogalaxy en dan laat ik je wel weten wat ik ervan vindt.
(oude) Lustmord
Psychic TV
Whitehouse
Grey Wolves
Haus Arafna
MB?
Als je echt het extreemste van het extreme wil beluisteren moet je es downloaden ( op AG) Sutcliffe Jugend - When pornography is no longer enough!
quote:Laat 't weten he. Ben wel benieuwd wat anderen van psychic tv vinden
Op dinsdag 15 januari 2002 11:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat nummer van sutcliffe jugend kan ie niet vinden, maar van de rest ben ik wat nummers aan het downe... moet over een kwartiertje wel binnen zijn.
Survival Unit - thank god for white riders
of
Genocide organ - alle nummers
100% cultureel terrorisme!!!!!!!
quote:Die heb ik net even gecheckt, klinkt wel bruut. ah cama-sotz
Op dinsdag 15 januari 2002 13:27 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige band die noise maakt niet ik (tot nu toe) wel kan waarderen is Ah Cama-Sotz, heb die een keer live gezien en die weten best te swingen.
-edit-
toch best lastig dat nederlands
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 15-01-2002 14:27]
quote:Dreams Less Sweet met het nummer "in the nursery". Echter, dit was wel zo'n 10 jaar gelee dat ik dit héél extreem vond en in bizar gezelschap. Op jou zal het deze uitwerking niet hebben denk ik. Later werk van psychic tv is echter nog wel goed te pruimen, zoals Infinite Beat, Stick Insect, Swallow, Painkiller, Tribal, etc.. Ja, ze hebben veel werk en ik ken lang niet alles!
Op dinsdag 15 januari 2002 14:11 schreef Ceased2Be het volgende:
De 4 nummers die ik net van Psychic TV heb gehoord waren niks extreems. Die waren gewoon wat vaag, maar geen herrie.
Misschien dat jij nog wat tips hebt wat betreft Psychic TV?-edit-
toch best lastig dat nederlands
Jan 1, 2002
It's truly a rare thing in these times to watch a musician mature. The velocity at which most pop acts are cultivated, marketed and forgotten seems to work off an exponential graph that would appear almost vertical to all but those who created it. Trent Reznor, whose career barely touches the 15-year mark, has managed to make the quantum leap from Rolling Stone-cover-hype to seasoned professional. He's maintained a youthful authenticity in the eyes of his devoted fan base, while also exhibiting the kind of cautious and calculating resolve that so many of his now-forgotten contemporaries lacked.
It's difficult to know what to expect when meeting Reznor for the first time. It's easy to conjure up images of a mad man, smashing keyboards with his mic stand and sending his bandmates to the ER. It's true that some of his on-tour indiscretions have ascended to the upper-echelons of rock's sleaziest moments. But upon entering the Manhattan hotel room of Mr. Self-Destruct himself, I certainly wasn't confronted with the expected array of cocaine, tequila and strippers with cell phones. In fact, his modest Midtown suite was barren and unscathed, with the exception of a glowing laptop and the reassuring glow of his omnipresent publicist, Susan.
As I sat down, Reznor strolled in, unshaved and a bit weary from a long day of press, yet his responses seemed extremely candid, his infamously dark wit was in top form and he seemed to be in good spirits. The last, of course, was the most surprising: Inside of the past three years, he's written and co-produced The Fragile (easily among the most eagerly anticipated rock albums of the past decade), embarked on an extensive world tour, and managed to survive in a musical climate that is, to say the least, artistically stifling.
Now, Reznor is focusing his efforts on the people who really matter to him — his fans and himself. For his fans, this month, he's delivering a long-awaited live DVD/CD that he hopes will put the bootleggers out of business and set a new high-water mark for production values and ambition. For himself, he's re-honed his skills as an engineer, embracing the new frontier of surround sound. The man who helped make samplers and sound cards seem cool to the youth of the world isn't content to allow mediocrity to reign supreme.
All right, so take us though the past few months. I assume you nixed the lengthy vacation in the French Riviera and got back to the studio?
We didn't take much of a break. Toward the beginning of the tour, once it started getting up to speed, we had the idea that it would be cool to do a live DVD, and probably a live album. So that started the procedure of thinking, “Well, what would be the primary focus of it?” And I thought that I was very pleased with the way the live show had gone and proud to present it every night. I thought it would be nice to have some kind of document on that. Not what goes on backstage, and not the crowd talking; not the typical live thing. Just about the show itself.
I had used a film company to do the Spiral tour one time, and they did just a shitty job. They did a good job, just not the right job. [There were] crane camera shots, and everything was lit up too much, and we looked terrible. We looked like a different band. I was ready to quit music when I saw the footage.
So on this tour, I had this attitude of why can't we just do it ourselves? Final Cut Pro had just come out on Macintosh. So I thought, let's film it and then see what we can do. It wasn't much of an expenditure — just a few digital video cameras and tape. And then we went out and did a mobile/location recording on, I think, five nights.
And how were you doing that? Did you bring your own rig?
We used Effanel, and it all went to digital multitrack.
So they just laid down dry tracks, pre-board?
Yeah, and I set up different sets of stereo crowd mics. Every time I've done a live recording, the live mics, the room mics, are shitty. Somebody didn't think, and then you're spending your whole time trying to simulate it with reverb and stuff. So I said just get at least three stereo pairs of different mics throughout the space — close, medium and far — which still sounded shitty for the most part, but some of them were better in the different rooms we were in.
So we end the tour. We get all this footage, approximately eight cameras per show, so figure about 20 songs, eight cameras, 25 shows…lots of tape. And with a little bit more research on the video side of things, we found out that we could do it all on a G4 with a bunch of FireWire drives hooked up to it. And there were two guys that were involved in it: myself and Rob Sheridan, who is our Web designer, a 21-year-old kid, who wants to work on stuff and is excited about it.
And you guys just sat down in the studio and got to it?
We just dumped the stuff in and started trying with one song to see if it will even work. Can we get 30 tracks of video playing at once off the FireWire drives? At that point, no one could answer that question. Yes is the answer. Surprisingly. So for a pretty modest sum of money, we had a gigantic amount of footage digitized and ready to roll online.
From there, it was trial and error, figuring out the best way to do video. We decided that we would obviously cut the video to an audio track. So we picked the best take per song from the nights we had recorded and started work in tandem. And we went in with the band and fixed some things, but kept most of it. Having a great drummer is a lot easier than having a shitty one, I discovered. I didn't have to change anything on that. And I tried to go at it with the attitude of not turning it into a studio album that just has crowd tracks that don't line up with the new audio.
We also decided that we were going to mix in 5.1. And after a lot of fact-finding, [we asked ourselves] do we want to take the tracks to a studio that was set up to do that, or do we want to attempt to incorporate that into our studio? It seemed that the amount of money it would take to do that in our own studio would be worth it, versus going somewhere that was already set up to do it. And we had [engineer] Ed Cherney — he's a friend of ours — come up. Because he's mixed some DVD live stuff, we had him run us through, for example, what the f — do you put in the center channel? It seemed to be that no one had a clear answer on what is in the subwoofer. I mean, do you mix for that? Does it roll it off itself and put it down there? You know, those kind of things. What not to do.
So after talking to people who had some experience mixing in surround, what was your approach?
Well, it's a live concert. Do we want to put the guitars over your head or do we want to not take away from the impact of watching the live show? One of my complaints in listening to [other people's] surround mixes is that the impact of the loud stereo mix was gone, and I don't know why that was. I don't know if it is the sonic inadequacies of Dolby Digital 5.1 versus DTS. I don't know if people don't know what to put in the middle speaker. I don't know if it is everyone is so concerned about putting it around you that it loses its direction and impact.
So our number one rule was we wanted this to seem like you're watching a live concert, so you're going to hear space around you. And, most importantly, it kicks you in the ass. It's gonna punch you in the face. There's a good punch to it. It doesn't lose its focus because we're obsessed with using that center speaker or whatever it is. So that kind of approach and that rule was set in stone, which I agree is not the most radical or experimental thing. For this, we thought what makes the most sense was to be punchy and direct, like you're watching the band and you're immersed, rather than allowing the rear speakers to be distracting and irritating.
Now you've done this big revamp on the studio. What does that entail?
Well, we made it surroundable. I justified buying a new Lexicon 960 because, you know, it's fun to do. [Joking] “You gotta have surround reverb if we're gonna do this.” And in the budget, I guess we can just slide the other $15 grand in there somewhere. It's interesting; I've seen some DVD-Audio things come out. Missy Elliot has one that is actually kind of interesting. It's made me also aware of how limiting and outdated DVD is already. And it's frustrating.
How so?
You know, sometimes when you're listening to this DAT machine versus that machine, back and forth, and this A-to-D converter versus that one, and you're going back and forth, and in abstract terms, one is more present and clear…When we would switch between DTS and 5.1, it was like, “Did we do something wrong?” It literally was an amazing, obvious difference. Not subtle — a pretty big difference. So, we decided we wanted to put DTS and Dolby options on there. And I think when you see a movie [on DVD], you get French, English, German, blah, blah, blah, 5.1, 4.1, who knows what. But I wasn't aware of all the limitations. As we started to get the DVD authored, to have video and both multitrack audio formats, your video gets all f — up because they have to reduce. I wasn't aware that there is only so much information that can come off of the disc at once.
Then I found out about video compression. I thought it was like audio compression, where it just throws away what it doesn't need or what it thinks you don't need. But as I understand it, with video compression, let's say there's this shot of us talking in this room for five minutes, the background can get compressed because it's not changing. So it's looking forward and backward in time, as opposed to audio. Now, imagine a shot where [there's] a strobe light and the camera is panning constantly; it can't compress it because it doesn't have the luxury of a static background. So the guy was saying this is your worst kind of information for video compression, our whole live show because there's no constants there. So I can't compress the video down without it looking like a Quicktime [file]. So we had to make the decision to put just Dolby on one version of the DVD and just DTS on another version. Now, the consumer has to be smart enough to know [to ask], “What do I have?”
And I'm thinking if I'm already hitting a wall right now, shouldn't someone maybe have thought that there should be more information coming through the pipes, or made the format better?
Away from the DVD, what else are you working on?
The last few months, I've been working on a lot of new material for Nine Inch Nails. I was gonna go in and do an album real fast, and did a bunch of music. And then I started wondering if it was the right direction to go 'cause I wanted to make sure that I was in the right frame of mind, and it wasn't just a reaction to other external things. So I kicked in to finishing this, what I'm working on now. Currently, the most interesting portion of it is the CD format — instead of it just being the audio from the DVD, there's a companion disc that comes out with it — instrumental stuff and weird leftover, broken-down versions of some of my favorite songs that didn't make it on the live album. And that's got like five new tracks on it; it's been interesting to work on. It's the soundtrack for a rainy Sunday afternoon, which is a nice counterpoint.
What's the sort of thumbnail you have for the next version of Nine Inch Nails at the moment?
At the moment, and I'm sure this will change, it's a fraction of the amount of tracks of information, and it's more kind of low-fi, kind of dark and brutal. A lot of musical tracks I've worked on have been kind of old Public Image Ltd. — kind of brutal, tribal beats, just minimal stuff going on. And lots of my new, expensive reverb. [Laughs.] 'Cause I've got one, and I'm gonna use it on every goddamn track.
In the past few years, there has been this well-documented explosion in home studio technology and kids buying stuff. Do you feel any responsibility for that? I mean, perhaps the popularity you've enjoyed has helped to change a generation of musicians.
I'd love to think I had a hand in it, and I think that since the gear is so affordable now and available to anyone for the most part, I think that that's a great, great thing. And anyone that fears that are usually bloated studio owners or people that didn't want that technology to get down to that level. The same thing is happening now in the video movie-making world, with iMovie and everything else. And now anybody with an iMac can dump their camera in and make something interesting. It puts creativity down to, you know, street level, which doesn't mean that all good stuff is going to come out of it. But it is interesting to know that the tools are now available.
On the flip-side, do you feel any sort of new sense of competition? You know, “I better stay as current as possible, because there's this whole group of kids behind me.”
No, I'm not worried about that because…we were sitting around the other day talking about this. I've got an old PPG Wave just because when I was growing up, that was the $30,000 super Fairlight: “Oh my god, if I only had one of those, I could…” And when I saw it — green, giant display — I thought, “Yeah, I've gotta have that!” And then I was just looking at the VST plug-in, and it's better. Now the sound is better, it's reliable and it works, unlike the one I had. And it was like, “Kids these days. If they knew what we had to go through to get…” You know, with Acid and things, everything's in time and elaborate. Like, I was just blown away with Absynthe. It was just amazing. And it's intuitive, and I wish I had that 10 years ago. But it's all jokingly looked at because I've always felt like I've had enough confidence in myself, and I'm just utilizing the tools I have around me to come up with good ideas. I've had people ask, “Aren't you worried about your sounds?” I said, “Take my sounds, because I've used them.” If my success was based on the drum sound on “March of the Pigs,” then it's time to hang it up.
Do you ever think, “I'm gonna run in a room with a keyboard and a mic and a 4-track, and screw it all?”
I have had that thought, and I usually get that thought when it is time to really begin a new phase of writing. I feel that a lot of times, I know what tricks work, and I know my way of doing things, and sometimes I'll feel, aren't you just doing the same thing 'cause you know how to do it? And I know it'll get this result. Or, what if I just went in with a guitar and no computer? That usually lasts about 10 minutes until, [singing] “I bought my love a …” [Laughs.] And that can be my own weakness, but it's also…the computer to me is just like a pencil and paper. It's a tool that I've used. I think sometimes of changing sequencers or limiting myself to different things. The problem in the studio that I have right now is I have too much stuff. Anything that I need is there, and sometimes I don't need those things.
With regard to the industry and the biz, how have you seen your position evolve over the past 10 to 15 years? Is it ideally what you want? What don't you like about it?
I can't complain. I feel very fortunate to have wound up where I am right now. And it's been a learning process through the whole thing. I thought I kind of knew what I wanted to do when we started out, and then the door started opening and you're constantly faced with decisions to make that, a lot of times, are tainted by external things that aren't the best things for you, like money and fame, and you get a taste of it and it was nice. I can bitch about being on the other side of that velvet rope, but the time you got let in, you know, “It's not so bad in here.” So if I do more stuff like this, I can be on this side all the time and I can now have things. I can live in big houses and have cars, and people like me because I have money, I think. Just crazy shit just starts to get in there. And I think I made the right decision. I've had to check myself a few times, but tried to stay on the path and really remember why I'm doing this, which is not to make money. But, because music is what I do, what I love, it's my passion, my art and I'm thankful that I can make money doing it.
But I think in the recent few years, seeing my dream or my interest move…I'd prefer to be Brian Eno instead of Iggy Pop. And I found my tastes changing in terms of just what I need to make me feel better as a person and when I can focus creativity and what parts of this I don't like. I hate the nature of the business right now. I think that it's a very stifling, uncreative, non-artistic, non-musical climate right now. Where the lines between art and commerce dissolved into, “I'm just giving product to a label that will make all the money and discard me when I'm not viable anymore. That's it!” Yeah, I know I'm selling a record to people, but it's not laundry detergent. This is art, this is something that is precious and it should be respected as such. “Um, no, I don't want a commercial on this terrible TV show when you get a free sticker if you buy your record after 2 p.m.” F — that.
But now, record labels have turned into three big companies, and their pipeline for putting stuff out is only so big. And there are 75 Britney Spears going right through it like diarrhea, and then there is the square peg in the round hole that's fighting every inch of the way about things that don't matter like your artwork or….
Do you think that a generation of kids is being robbed?
I think that most people will like what they're told to like to a degree, but unfortunately, now it seems like there is less stuff that has integrity, or the art side of things is being underplayed. I don't think record labels, for the most part, care about music. They just want to make money, period. I know that's the job. I know that's the end result everyone's hoping for. But it seems like there are fewer Chris Blackwells and there are fewer Danda Millers, there are fewer Seymour Steins, and there are fewer people that love music in top power positions. There are more corporate yes-men and guys whose job it is to meet that bottom line. And it's made for a very stifling climate.
For bands like you guys or, for instance, Tool or Radiohead, has playing live become the only viable way to promote your work?
Well, MTV's not an option for the most part. Radio…I don't know what they play 'cause I don't listen to it. When I did turn it on, I heard a Fred Durst-related project the last several times I've been in someone's car, so that's not an option. [And that leaves] playing live or just hiding in the studio. I mean, playing live is always going to be there, 'cause it's an important thing. And the funny thing I realized, which I didn't realize how obvious it was, is a tour is just to sell a record until it breaks even. That's a successful tour. Maybe it's time to shift that around. It's a weird business; it can beat you down, it has beaten me down in the past. But it is always a matter of re-focusing yourself as an artist and remembering why you're doing this.
Okay, last question, if you could create an ideal situation for yourself, what would it entail?
If I could change the world right now, applying it to the fairly unimportant world of the music industry, what with everything that's gone down recently, I would hope that in the near future, there would be an awareness that people are sick of junk food, and that they would like something that they can think about. And it may be that there would be some crumbling of these giant megalotropic giant corporations, including venues, radio stations, record labels. And possibly that artists can be recognized for what they are. And as much as I have my problems with Courtney Love, I applaud her attacking the contractual side of the indentured servitude of these musicians. It's not just rock stars bitching about not making more money. I would hope that there would be a new sprouting up of new record labels, possibly Internet-based distribution or some climate where musicians would be encouraged to be creative, not punished for it. I would love to be involved in that.
quote:die weet best te swingen bedoel je? (ah cama-sotz is maar 1 persoon)
Op dinsdag 15 januari 2002 13:27 schreef Ceased2Be het volgende:Maar het merendeel was gewoon slaapverwekkend (qua afwisseling, niet qua hoeveelheid herrie).
Enige band die noise maakt niet ik (tot nu toe) wel kan waarderen is Ah Cama-Sotz, heb die een keer live gezien en die weten best te swingen.
Voor de muziek van Lustmord moet je echt even gaan zitten (echte 'luistermuziek')...misschien dat jij het slaapverwekkend vind maar juist de subtiele verandering en ontwikkeling, de spanningsopbouw en de 'lading' van de muziek vind ik echt prachtig!
quote:Nee? Wat ging er dan mis? Stonden de tracks er niet op?
Op dinsdag 15 januari 2002 11:21 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zie post op vorige blz
Nee!
quote:Nee. maar dat komt omdat het de originele cd niet is (is voor me overgenomen). die gast heeft sowieso het laatste stuk niet meegebrand, maar er iets anders ipv. opgezet. Ik kom dit weekend bij hem langs, dus gaan we het eens eventjes overdoen
Op woensdag 16 januari 2002 14:00 schreef Elegy het volgende:[..]
Nee? Wat ging er dan mis? Stonden de tracks er niet op?
quote:Idd, het is dan ook ambient, en ambient moet je, wil je de ontwikkelingen erin waarnemen, actief beluisteren. 's Nachts met een koptelefoon op bijvoorbeeld.
Op woensdag 16 januari 2002 13:47 schreef TearSong het volgende:[..
Voor de muziek van Lustmord moet je echt even gaan zitten (echte 'luistermuziek')...misschien dat jij het slaapverwekkend vind maar juist de subtiele verandering en ontwikkeling, de spanningsopbouw en de 'lading' van de muziek vind ik echt prachtig!
quote:Ja inderdaad..geweldig is dat! Helemaal donker, en dan alleen die muziek...inderdaad een koptelefoon op zodat je zelfs de zachtste geluiden kunt waarnemen. Zo luister ik regelmatig naar ambient en darkambient...
Op woensdag 16 januari 2002 14:29 schreef Vintersorg het volgende:Idd, het is dan ook ambient, en ambient moet je, wil je de ontwikkelingen erin waarnemen, actief beluisteren. 's Nachts met een koptelefoon op bijvoorbeeld.
quote:Dank u! Dank u!
Op woensdag 16 januari 2002 14:21 schreef kamagurka het volgende:
mag ik ceased2be trouwens feliciteren met de langste quote ooit
* Ceased2Be maakt elegante buiging
Tja, linken is ook zo saai he
quote:3 april komt Coil (weer) in Nederland. Iemand vorig jaar nog geweest?
Op vrijdag 30 november 2001 14:07 schreef links234 het volgende:[..]
Goeie band. Heel vaag.
quote:Zo jammer dat ze de eerste plaat op cd hebben gezet (was echt een collectors itempje
Op dinsdag 15 januari 2002 12:40 schreef kamagurka het volgende:[..]
Laat 't weten he. Ben wel benieuwd wat anderen van psychic tv vinden
quote:ja ik was er vorig jaar ook bij in Paradiso..wil ook 3 April zeker weer gaan. Maar goed, waar in nederland moet nog vastgesteld worden geloof ik...ben benieuwd!
Op woensdag 16 januari 2002 18:04 schreef L-Dopa het volgende:
3 april komt Coil (weer) in Nederland. Iemand vorig jaar nog geweest?
quote:Oef, Haus Arafna, heerlijke muziek.
Wat een akelig nichterige industrial-bands worden er hier allemaal genoemd. Throbbing Gristle is de enige cultband hier genoemd. Wat dacht men van:(oude) Lustmord
Psychic TV
Whitehouse
Grey Wolves
Haus Arafna
MB?
En ben het trouwens met je eens dat hier inderdaad voornamelijk "nichterige" bands genoemd worden, maar dan nog, dit is niet het uitgesproken forum voor dit soort muziek natuurlijk.
quote:Heb nou de eerste 2 cd's gedownload, en die ga ik eens op m'n gemak beluisteren. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb klinkt goed!
Op dinsdag 15 januari 2002 14:57 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dreams Less Sweet met het nummer "in the nursery". Echter, dit was wel zo'n 10 jaar gelee dat ik dit héél extreem vond en in bizar gezelschap. Op jou zal het deze uitwerking niet hebben denk ik. Later werk van psychic tv is echter nog wel goed te pruimen, zoals Infinite Beat, Stick Insect, Swallow, Painkiller, Tribal, etc.. Ja, ze hebben veel werk en ik ken lang niet alles!
quote:Ik zit hier een paar nummers van lustmord te beluisteren, relaxed muziekpapje is dat zeg(ik krijg bijna weer zin te gaan blowen
Op vrijdag 18 januari 2002 15:57 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Heb nou de eerste 2 cd's gedownload, en die ga ik eens op m'n gemak beluisteren. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb klinkt goed!
weer een herkenbaar KMFDM-muziekje!
quote:Hmm, mogen ze nu weer KMFDM heten dan? Ik kan me herinneren dat ze (een jaar geleden?) wegens ruzie met de platenmaatschappij dingen uitbrachten onder de naam MDFMK (omgedraaid dus
Op vrijdag 18 januari 2002 19:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb net de nieuwe single van KMFDM gedownload (met permissie van hun). These boots are made for walkin'weer een herkenbaar KMFDM-muziekje!
En mbt Coil: ik heb ze niet in Paradiso kunnen zien, maar de dag ervoor in Antwerpen. De setting was heel anders, het was in CC Het luchtbal, in een obscure buitenwijk van Antwerpen. Een betonnen gymnastieklokaal, zo ziet het eruit, maar aan de binnenkant blijkt het een theater-achtig iets te zijn. De show was bizar, de video-apparatuur deed het niet, en John Balance ging redelijk over de zeik, werd _ontzettend_ agressief, wat ontaarde in een pijngrensoverschrijdende herrie...
Maar ik heb er geen spijt van dat ik ze gezien heb, en wil zeker weer gaan!
quote:Was niet vanwege ruzie met de platenmaatschappij, maar ondelringe ruzie tussen de bandleden.
Op zaterdag 19 januari 2002 03:03 schreef Wietse het volgende:[..]
Hmm, mogen ze nu weer KMFDM heten dan? Ik kan me herinneren dat ze (een jaar geleden?) wegens ruzie met de platenmaatschappij dingen uitbrachten onder de naam MDFMK (omgedraaid dus
)
Als je nog in een hotel wilt, moet je opschieten, alles zit al vol (een of ander sport-evenement).
Nu in mijn CD speler: Industrial Frequencies vol. 4
Vrijdag gehaald op Cyberia.
Jammer dat er nog niet staat wat er dit jaar optreedt, afhankelijk van de bands die komen bepaal ik wel of ik ga of niet.
quote:?? http://www.wave-gotik-treffen.de/bands.html bevat de (voorlopige) bands voor 2002.
Op zondag 20 januari 2002 20:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Die Line-up van 2001 ziet echt goed uit!Jammer dat er nog niet staat wat er dit jaar optreedt, afhankelijk van de bands die komen bepaal ik wel of ik ga of niet.
Ik mis nog wat 'wanted' namen, maar dit is ook wel de moeite waard.
Funker Vogt is wel leuk, maar SPOCK is zo diep triest dat het weer grappig wordt. Heb die vorig jaar op Eurorock gezien...
Die speelden op Eurorock allemaal op hetzelfde podium (het dichtst bij de ingang).
Overigens vond ik dat een hoop daarvan hetzelfde klonk, maar ik heb me daar uitstekend vermaakt... lekker met m'n pilsje in de zon. (vooral die griet met die cowboyhoed had een sexy stem )
De "wasp factory stage" was wel lache, stel puisterige pubers die met hun 303 en distortion pedaaltjes aan de slag waren gegaan... beetje zielige vertoning.
Ik gind daar hoofdzakelijk heen voor Sigue Sigue Sputnik, Gary Numan en Fad Gadget. Als er voor de rest nog iets leuks bijzat was dat mooi meegenomen. (the chaos engine was nog wel grappig).
Maar a.s. weekend is het tijd voor de indoor-versie, ben beniewd! (foto-reportage volgt)
quote:Ja, ik. Samen met een hele kudde mede Gootjes
Op zondag 20 januari 2002 20:31 schreef DrDDT het volgende:
Gaan er nog mensen naar het Wave-Gotik Treffen in Leipzig? (http://www.wave-gotik-treffen.de/).Als je nog in een hotel wilt, moet je opschieten, alles zit al vol (een of ander sport-evenement).
Nu in mijn CD speler: Industrial Frequencies vol. 4
Vrijdag gehaald op Cyberia.
Hee, was jij op Cyberia? Daar ben ik 1 keer geweest, de laaste van 2001, was een aanvraag avond. Heb Sacha helemaal bedolven onder nummers, en het meest heeft 'ie nog gedraaid ook
Btw, vrijdag nog naar Malochia?
Np: Synth-Etik - Icyfields
Dus ik spaar gewoon door voor Xtreactor en Maschinenfest
quote:Dat is mij toch iets teveel noise. Xtreactor ben ik nog nooit geweest, wat kan ik daarvan verwachten?
Op dinsdag 22 januari 2002 14:53 schreef TearSong het volgende:
Maschinenfest
quote:klein festival in Arnhem, denk dat de line-up van vorig jaar meer zegt dan mijn woorden:
Op dinsdag 22 januari 2002 14:57 schreef Elegy het volgende:[..]
Dat is mij toch iets teveel noise. Xtreactor ben ik nog nooit geweest, wat kan ik daarvan verwachten?
BAKTERIELLE INFEKTION
ASP
S.I.N.A.
JANUS
KRAMM
CRUX SHADOWS
ASCHE
DIORAMA
THE (LAW RAH) COLLECTIVE
ICON OF COIL
CONVERTER
MESH
cybergothic noemen ze het ofzo + een beetje noise, een beetje darkambient..
quote:Godflesh!! Zekers goed! (De beroemde engelse earache-stal) En erggg industrial, werd ooit grindcore genoemd, maar dat vind ik toch hele andere muziek.
Op dinsdag 22 januari 2002 15:57 schreef de_hip het volgende:
Hallo, ik weet niet in hoeverre dit helemaal hier 'thuishoort', maar ik vind zelf wel erg leuk:Industrial Rock wordt het geloof ik genoemd, en ter variatie niet uit Duitsland
, maar uit Amerika resp. Engeland, als ik het wel heb.
X-treactor: als dat lijkt op die "cyber-gothic" dance nights die ik heb gezien blijf ik daar graag weg.
quote:Kijk, dat zijn de namen! Helaas ken ik niets van de andere bands, maar Cruxshadows, I.o.C., Kramm en Mesh zijn toch wel buitengewoon interessant.
Op dinsdag 22 januari 2002 15:21 schreef TearSong het volgende:[..]
ASP
KRAMM
CRUX SHADOWS
DIORAMA
ICON OF COIL
MESH
quote:Cyberia is meestal voor 50% slechte en voor 50% goede muziek imho, dus ik ga niet altijd. Vorig jaar heeft Cybercase het geprobeerd met een industrial avond in het KSjot, maar de belangstelling viel wat tegen. Komt waarschijnlijk door DJ Bouke, die alleen voor zichzelf stond te draaien.
Op dinsdag 22 januari 2002 01:37 schreef Elegy het volgende:[..]
Ja, ik. Samen met een hele kudde mede Gootjes
Maar waarschijnlijk wordt het toch kamperen
Hee, was jij op Cyberia? Daar ben ik 1 keer geweest, de laaste van 2001, was een aanvraag avond. Heb Sacha helemaal bedolven onder nummers, en het meest heeft 'ie nog gedraaid ook
Btw, vrijdag nog naar Malochia?
Geen Malochia en geen Eurorock indoor voor mij.
quote:Tja, als je een naar paar festivals bent geweest, heb je bijna alle bands al eens gezien
Op dinsdag 22 januari 2002 14:53 schreef TearSong het volgende:
Nee ik ga niet naar Leipzig, te weinig namen die ik graag wil zien...en de namen die ik leuk vind heb ik al meerdere keren gezien![]()
Dus ik spaar gewoon door voor Xtreactor en Maschinenfest
quote:daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Bauke (ja met 'au', niet 'ou') was juist de persoon die echt goede muziek draaide, tenminste weer eens wat anders dan die muziek op cyberia want 9 van de 10 keer vind ik dat niks.
Op dinsdag 22 januari 2002 23:09 schreef DrDDT het volgende:[..]
Komt waarschijnlijk door DJ Bouke, die alleen voor zichzelf stond te draaien.
quote:Ben er nou nog steeds niet achter wanneer die ksjot avondjes plaatsvinden, waar kun je dat vinden?
Op dinsdag 22 januari 2002 23:09 schreef DrDDT het volgende:Vorig jaar heeft Cybercase het geprobeerd met een industrial avond in het KSjot, maar de belangstelling viel wat tegen.
quote:www.kagankalender.com??
Op woensdag 23 januari 2002 11:11 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ben er nou nog steeds niet achter wanneer die ksjot avondjes plaatsvinden, waar kun je dat vinden?
[Dit bericht is gewijzigd door Vermaledijde_Snoodaard op 23-01-2002 14:10]
quote:Sorry, Bauke dan.
Op woensdag 23 januari 2002 09:35 schreef TearSong het volgende:[..]
daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Bauke (ja met 'au', niet 'ou') was juist de persoon die echt goede muziek draaide, tenminste weer eens wat anders dan die muziek op cyberia want 9 van de 10 keer vind ik dat niks.
Zoals Willem Alexander zei: 'Dat is een mening'. Ik heb nog nooit zo'n onsamenhangende, ondansbare berg herrie gehoord. Gezien de erg lege dansvloer, waren er blijkbaar meer mensen die dat dachten.
Wat Cyberia betreft geef ik je gelijk, dat is ook niet mijn favoriete dansfeest.
Dit jaar zijn er weer 'nieuwe' avonden in het KSjot, dus we zijn benieuwd.
quote:Bedankt!
Op woensdag 23 januari 2002 14:08 schreef Vermaledijde_Snoodaard het volgende:[..]
quote:Hmm, het is niet voor niets a-commercieele, ontoegankelijke 'muziek'. Het is noise, godzijdank niet dansbaar...
Op woensdag 23 januari 2002 14:24 schreef DrDDT het volgende:[..]
Sorry, Bauke dan.
nooit zo'n onsamenhangende, ondansbare berg herrie gehoord. Gezien de erg lege dansvloer, waren er blijkbaar meer mensen die dat dachten.
quote:Die feesjes trekken vaak de gothics-in-disguise aan, die eigenlijk ook niets liever doen dan lekker hopsend (al dan niet met een middeltje op) op dansbare beats de nacht verdrijven. Soms is dat prima, maar het mond nog wel eens uit in een ordinair housavondje met wat donkere randjes hier en daar. Dat is jammer. Er is veel goede, slecht dansbare, industrial die je zo dus nooit te horen krijgt.
Op donderdag 24 januari 2002 17:47 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Hmm, het is niet voor niets a-commercieele, ontoegankelijke 'muziek'. Het is noise, godzijdank niet dansbaar...
quote:En daarom heb ik het opgegeven om nog naar goede Gothic-parties te gaan. Die in de 013 en in de Doornroosje draaiden elke keer uit op een hardtrance avond.
Op donderdag 24 januari 2002 18:04 schreef kamagurka het volgende:[..]
Die feesjes trekken vaak de gothics-in-disguise aan, die eigenlijk ook niets liever doen dan lekker hopsend (al dan niet met een middeltje op) op dansbare beats de nacht verdrijven. Soms is dat prima, maar het mond nog wel eens uit in een ordinair housavondje met wat donkere randjes hier en daar. Dat is jammer. Er is veel goede, slecht dansbare, industrial die je zo dus nooit te horen krijgt.
quote:Gothic-parties zuigen m.i. sowieso. Om de een of andere reden trek ik die verveelde quasi-sm/homo-erotische/louis XVI-voorstellingen niet helemaal en neig ik er voornamelijk toe te polariseren cq te provoceren.
Op vrijdag 25 januari 2002 17:36 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
En daarom heb ik het opgegeven om nog naar goede Gothic-parties te gaan. Die in de 013 en in de Doornroosje draaiden elke keer uit op een hardtrance avond.
quote:*mee eens*
Op zaterdag 26 januari 2002 04:11 schreef Marvelon het volgende:[..]
Gothic-parties zuigen m.i. sowieso. Om de een of andere reden trek ik die verveelde quasi-sm/homo-erotische/louis XVI-voorstellingen niet helemaal en neig ik er voornamelijk toe te polariseren cq te provoceren.
quote:Kom ook net uit de kroeg vallen....morgen evalueer ik m'n bijdrage wel....
Op zaterdag 26 januari 2002 04:12 schreef nomad het volgende:[..]
*mee eens*
en een dankjewel voor zoveel instemming is op z'n plaats.
[Dit bericht is gewijzigd door Marvelon op 26-01-2002 04:29]
Zij die herrie gaan luisteren groeten u!
(fotoverslag volgt morgen)
quote:Wij, nietige slaven, wachten vol ongeduld af
Op zaterdag 26 januari 2002 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:
* Ceased2Be vertrekt over 5 minuten naar Eurorock!Zij die herrie gaan luisteren groeten u!
(fotoverslag volgt morgen)
quote:Dat is misschien het probleem van Nederland. De 'scene' is veel te klein voor aparte avonden voor elke soort muziek. Vandaar dat het meestal uitmond in een mix waar iets inzit voor iedereen.
Die feesjes trekken vaak de gothics-in-disguise aan, die eigenlijk ook niets liever doen dan lekker hopsend (al dan niet met een middeltje op) op dansbare beats de nacht verdrijven. Soms is dat prima, maar het mond nog wel eens uit in een ordinair housavondje met wat donkere randjes hier en daar. Dat is jammer. Er is veel goede, slecht dansbare, industrial die je zo dus nooit te horen krijgt.
quote:Persoonlijk maakt het mij geen bal uit hoe iedereen er uit ziet, mij gaat het om de muziek. De laatste tijd neemt overigens de verkleedpartij aardig af, en zie je steeds meer 'non-gothics' verschijnen op Gothic-parties.
Gothic-parties zuigen m.i. sowieso. Om de een of andere reden trek ik die verveelde quasi-sm/homo-erotische/louis XVI-voorstellingen niet helemaal en neig ik er voornamelijk toe te polariseren cq te provoceren.
quote:En dat maakt een Gothic feest nou juist minder, mensen die alleen maar "aapjes komen kijken".
Op zondag 27 januari 2002 01:10 schreef DrDDT het volgende:[..]
Persoonlijk maakt het mij geen bal uit hoe iedereen er uit ziet, mij gaat het om de muziek. De laatste tijd neemt overigens de verkleedpartij aardig af, en zie je steeds meer 'non-gothics' verschijnen op Gothic-parties.
quote:Dan moeten ze meer gothic draaien, blijven die mensen ook wel weg.
Op zondag 27 januari 2002 16:38 schreef Elegy het volgende:[..]
En dat maakt een Gothic feest nou juist minder, mensen die alleen maar "aapjes komen kijken".
p.s. ben nog bezig met die eurorock foto's!
quote:Ben benieuwd!
Op zondag 27 januari 2002 17:04 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Dan moeten ze meer gothic draaien, blijven die mensen ook wel weg.
p.s. ben nog bezig met die eurorock foto's!
quote:Helemaal mee eens! Zo'n zielig kutvolk zijn die gothic-nichten. Zogenaamd underground en nonconformistisch. Het is gewoon een kudde, een scene met zielige schaapjes...
quote:Het moet me van 't hart, maar ik luisterde al naar gothic toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen. Dat al die verklede "apen" echte gothics zijn, wil ik nog nader met u bespreken.
En dat maakt een Gothic feest nou juist minder, mensen die alleen maar "aapjes komen kijken".
quote:Hoe oud ben je dan wel niet?
Op maandag 28 januari 2002 10:31 schreef kamagurka het volgende:[..]
Het moet me van 't hart, maar ik luisterde al naar gothic toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen.
Check het pictures-gedeelte op www.ceased2be.com
quote:De manier waarop je erover praat doet vermoeden dat je nog steeds in de puberteit zit.
Op maandag 28 januari 2002 10:31 schreef kamagurka het volgende:[..]
Het moet me van 't hart, maar ik luisterde al naar gothic toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen.
quote:Ouder dan jou
Op maandag 28 januari 2002 12:40 schreef Tristessa het volgende:[..]
Hoe oud ben je dan wel niet?
![]()
![]()
quote:
Op maandag 28 januari 2002 14:18 schreef Vintersorg het volgende:[..]
De manier waarop je erover praat doet vermoeden dat je nog steeds in de puberteit zit.
quote:Dan is het goed
Op maandag 28 januari 2002 15:27 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ouder dan jou
![]()
Maar ik heb nog geen rollator nodig hoor en met m'n jicht valt 't ook reuze mee.
quote:Zitten wel mooie plaatjes bij, maar idd erg donker/vaag. Maar ik weet dat het moeilijk is een goed plaatje van een duister concert te schieten.
Op maandag 28 januari 2002 13:23 schreef Ceased2Be het volgende:
Okay jongens en meisjes, de Eurorock foto's staan online.
Sommige zijn een beetje donker uitgevallen, maar het was ook de eerste keer dat ik concertfoto's maakte met m'n digitale camera.Check het pictures-gedeelte op www.ceased2be.com
Maar verder was het best lache, klein zaaltje niet al te veel mensen. Technoir was beter dan ik verwacht had. En The Wounded waren ook errug goed te pruimen (beetje The Mission achtig). Verder ook erg slechte acts gezien, maar dat waren er gelukkig maar 3 (Whispers in the Shadow, Accessory en Suicide Commando).
Dance or Die was heel goed en de afsluiter Fad Gadget was echt helemaal geweldig. Qua stageperformance overtreft hij Gary Numan (eigenlijk heiligschennis, maar goed). Hij heeft jammergenoeg maar 2 nummers gespeeld van zijn (nog te komen) nieuwe cd, maar al z'n oude nummers in een nieuw jasje (met gitaar) waren ontiegelijk goed.
Ladyshave, Collapsing New People, Coïtus Interruptus en Love Parasite klonken beter dan ooit.
Ik wacht vol spanning op de cd die officieel deze maand uit zou moeten komen.
quote:Komen zij niet uit Nederland? Want volgens mij heb ik ze namelijk vorige week vrijdag in het voorprogramma van After Forever gezien.
Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef Ceased2Be het volgende: En The Wounded waren ook errug goed te pruimen (beetje The Mission achtig).
quote:Ik heb in mijn jongere jaren ook wel eens industrial wave parties mede-georganiseerd. Als je het echte onbekende werk draait, blijven uiteindelijk de meeste mensen liever thuis.
quote:Over die cd's van hun weet ik het verder niet maar ik vond het best wel goed. Ik ga maar eens op zoek naar wat muziekjes.
Op maandag 28 januari 2002 19:07 schreef Ceased2Be het volgende:
Is inderdaad een Nederlandse band ja, ze speelden ook een cover van een bekend 80s nummer maar daar ben ik de titel van kwijt
Ik had van de gitarist begrepen dat in Maart hun 2e cd uit kwam. En wat ik nou van hun gehoord heb ga ik zeker even luisteren.
quote:Nee, jouw punt is overduidelijk. Je voelt je een echte diehard, een echte kenner van het eerste uur. Dat in tegenstelling tot al die 'kindjes', immers, je luisterde al Gothic: 'toen de meeste van die kindjes nog met een glaasje ranja op madonna stonden te dansen'.
Op maandag 28 januari 2002 15:29 schreef kamagurka het volgende:[..]
Leg uit... is mijn punt onduidelijk soms?
quote:Aan je defensieve toon te lezen, ben jij dus een van die kindjes. Ik haat mensen die zichzelf bekloppen met 'ik kende die muziek al voor het bestond, ik kende die band al toen jij nog in je embryozak rondzwom'. Dus zoals jij het misschien oppikt bedoel ik het niet.
Op maandag 28 januari 2002 22:01 schreef Vintersorg het volgende:
Nee, jouw punt is overduidelijk. Je voelt je een echte diehard, een echte kenner van het eerste uur.
quote:Zondagavond heeft X-rated (kinkfm)een "special" rond de beste bennie, die mede in het teken zal staan van z'n nieuwe album, dus......
Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef Ceased2Be het volgende:
......en de afsluiter Fad Gadget was echt helemaal geweldig. Qua stageperformance overtreft hij Gary Numan (eigenlijk heiligschennis, maar goed). .........Ik wacht vol spanning op de cd die officieel deze maand uit zou moeten komen.
quote:Oeh! Thanks for the tip!
Op woensdag 30 januari 2002 00:58 schreef Marvelon het volgende:[..]
Zondagavond heeft X-rated (kinkfm)een "special" rond de beste bennie, die mede in het teken zal staan van z'n nieuwe album, dus......
quote:Smalltown Boy.
Op maandag 28 januari 2002 19:07 schreef Ceased2Be het volgende:
Is inderdaad een Nederlandse band ja, ze speelden ook een cover van een bekend 80s nummer maar daar ben ik de titel van kwijt
Origineel van Jimmy Sommerville and the Communards als ik me niet vergis.
quote:Zou hij er intussen niet al zelf achter zijn gekomen?
Op zaterdag 29 november 2003 07:35 schreef BobbyDrake het volgende:[..]
Smalltown Boy.
Origineel van Jimmy Sommerville and the Communards als ik me niet vergis.
quote:Welnee, ik gun die aapjes hun modeshow met metaal, lak, leer en/of neon terwijl ik er zelf in stemmig grijs bij blijf lopen. De ene komt er voor wat aandacht of het gevoel ergens bij te horen, de ander voor een muzikale horizonverbreding en ieder vindt wat hij zoekt of zoekt elders verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |