http://forum.psv.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=001198&p=--------------------------------------------------------------------------------
Het is een publiek geheim, dat PSV uitgaat van het vertrek van Farfan. Deze transfer zal nog voor het WK worden bekendgemaakt. Ook Beasley en Vennegoor zullen waarschijnlijk vertekken. Beasley naar Engeland (Liverpool, Everton of Newcastle Utd.), Vennegoor gaat hoogstwaarschijnlijk naar Celtic Glasgow dat naar verluidt ¤ 9 Mio overheeft voor de Tukker.
PSV heeft onlangs contact gezocht met BOCA over de huur/koop van twee spelers. Voorwaarde zal zijn dat PSV zich plaats voor de CL. Naar verluidt gaat het om Neri Cardozo en/of Fernando Gago.
BOCA beoogt (naar Roda JC's Koné model) beide spelers in de etalage te zetten voor Europese topclubs. Op deze wijze kan het financieel noodlijdende PSV (dat te weinig geld heeft voor structurele aankopen) de selectie op peil houden en kan het onvermijdelijke vertrek van topspelers worden opgevangen. BOCA kan vervolgens optimaal profiteren bij gebleken (Europese) belangstelling.
Verder probeert PSV Gomes, Alex, Ooijer en Cocu te interesseren voor contractverlenging. In de gevallen van Cocu en Alex zou het om hooguit een seizoen gaan.
Mocht Alex niet worden geselecteerd voor het komend WK, dan zal Alex door Chelsea worden verkocht (aan Milan of Bayern). Alex komt dan niet aan het aantal interlands noodzakelijk om voor Chelsea uit te kunnen komen, waardoor Abramovitsj klinkende munt wil zien voor zijn investering.
Er is wel degelijk sprake van een bron. Alleen is dit nieuws nog nergens gepubliceerd. Ik snap de reacties van de forummers, dat men behoefte heeft om dit gerucht ergens bevestigd te zien. Ik ga er ook vanuit dat dit gerucht binnenkort gepubliceerd wordt.
Als dit verhaal op waarheid berust, veronderstel ik, dat Westerhof te optimistisch is over het spelersfonds. Wat in elk geval opvalt is, dat PSV bij de laatste versterkingen met name geinteresseerd was in het prijskaartje. Daaruit spreekt geen grote portemonnee.
Reiziger en Ball waren transfervrij. Koné moest worden gehuurd. Culina kon voor 1,5 miljoen worden gehaald vanwege zijn in 2006 aflopende contract. Thompson is gehuurd en Pepe Pla kostte slecht drie ton, waarbij Valencia meeprofiteert bij een eventuele transfer. Lee Nguyen kon ook voor de spreeksoordelijke appel en ei worden gehaald, opmdat hij niet in de MSL speelt maar bij een college elftal onder contract stond (Dallas Texans).
Dit zijn toch allemaal feiten. Ook het samenwerkingsverband met Boca, waar behoudens een intentieverklaring, nog niets concreets uit is voortgekomen, is een feit.
Hiddink wilde Gago, als vervanger voor Van Bommel maar deze bleek te duur. Dat is ook een feit
Ik zou zeggen wissel Beasley, VoH en Farfan maar met gesloten beurs voor Gago, Cardozo en Kone
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".