abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35361342
Gisteren is in de Tweede Kamer een motie aangenomen die het burgemeesters mogelijk maakt om een avondklok in te stellen tegen 'straatterreur'

Een goede zaak?

Avondklok op Wiki
Avondklok op RTL nieuws
Avondklok op stand.nl

[ Bericht 30% gewijzigd door meurdoos op 22-02-2006 12:44:45 (links toegevoegd) ]
pi_35361605
Jazeker een goede zaak.
Weg met dat tuig dat een beetje rondhangt en meent dat ze zich met je moeten bemoeien als je langs loopt.

Jammer dat ze geen knokploeg inzetten om dat soort tuig gewoon van straat te vegen
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_35361709
Als die avondklok er is, mag jij ook niet meer langslopen he
pi_35361772
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef meurdoos het volgende:
Er staat op de rtl link duidelijk dat dat allee voor 'probleemjongeren' is
stupidity has become as common as common sense was before
pi_35361799
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef meurdoos het volgende:
Ik begreep dat de specifieke probleemjongeren een avondklok wordt opgelegd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:51:01 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_35361816
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef Bloemkool het volgende:
Jazeker een goede zaak.
Weg met dat tuig dat een beetje rondhangt en meent dat ze zich met je moeten bemoeien als je langs loopt.

Jammer dat ze geen knokploeg inzetten om dat soort tuig gewoon van straat te vegen
Ja, totdat de knokploeg jou tuig vindt en je van de straat mept (waarheen dan, helemaal naar huis? ).
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:53:58 #7
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_35361927
krijg je nu een gele ster op je jas als je een probleem jongere bent? en wie bepaalt wanneer je een probleem jongere bent? en voor wie ben je dan precies het probleem? en waarom?
beer
pi_35362012
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:53 schreef ed_reeb het volgende:
krijg je nu een gele ster op je jas als je een probleem jongere bent? en wie bepaalt wanneer je een probleem jongere bent? en voor wie ben je dan precies het probleem? en waarom?
Ik denk dat de gemeente dat bepaalt, al dan niet in samenwerking met het OM. En het probleem zal dan gelegen zijn in verstoring van de openbare orde en veiligheid c.q. aanverwanten. Dat is toch niet zo ingewikkeld?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35362056
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:56 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemeente dat bepaalt, al dan niet in samenwerking met het OM. En het probleem zal dan gelegen zijn in verstoring van de openbare orde en veiligheid c.q. aanverwanten. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Ik denk ook eerder dat de term avondklok wat ongelukkig gekozen is. Het lijkt zo te zien meer op een beperkt straatverbod.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35362208
Hoe ga je controleren of iemand probleemjongere is, heeft iedere agent dadelijk een fotoalbum op zak?
En waar ligt de grens tussen probleemjongeren en gewone jongeren

Als ik de gewoonte heb om 's avonds laat mijn hond uit te laten en mijn buren hebben een hekel aan m'n hond, kunnen ze dan de politie bellen die mij een avondklok op gaan leggen?

Of als ik zonder licht fiets?
Of als ik bij een rood verkeerslicht oversteek?

[ Bericht 22% gewijzigd door meurdoos op 22-02-2006 13:13:05 ]
pi_35362310
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:01 schreef meurdoos het volgende:
Hoe ga je controleren of iemand probleemjongere is, heeft iedere agent dadelijk een fotoalbum op zak?
En waar ligt de grens tussen probleemjongeren en gewone jongeren
Het komt wel voor dat in gemeenten de problemen met de openbare orde zijn terug te voeren op specifieke jongeren, die dus met naam en toenaam bekend zijn bij politie en gemeente.
pi_35362365
Maar in feite bestraf je dan iemand voordat 'ie de fout in gaat (ook al heeft ie in het verleden wel eens iets gedaan, waar ie waarschijnlijk al voor bestraft is, anders zou z'n naam en toenaam niet bekend zijn).

Pre-crime anyone?
pi_35362540
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:06 schreef meurdoos het volgende:
Maar in feite bestraf je dan iemand voordat 'ie de fout in gaat (ook al heeft ie in het verleden wel eens iets gedaan, waar ie waarschijnlijk al voor bestraft is, anders zou z'n naam en toenaam niet bekend zijn).

Pre-crime anyone?
Ten eerste is het eerder uitdelen van een straf niet noodzakelijk voor de bekendheid van naam en toenaam. Het komt wel voor dat agenten dat soort jongeren aanspreekt, waarbij nog wel eens een naam en een adres bekend wordt. Bovendien lijkt me het opleggen van de avondklok wel degelijk een straf voor eerder bezorgd overlast. Je krijgt de avondklok opgelegd omdat je overlast bezorgt, niet omdat je in de toekomst overlast zou kunnen bezorgen.

Het wordt ns tijd dat de straat van dat tuig gezuiverd wordt.
pi_35362617
Ach doe maar, komen weer leuke relletjes van. Gaan jongeren weer met stenen gooien enz. Hier komt sowieso niemand na 18.00 meer buiten
pi_35362920
Raar dat ze zo kordaat optreden door iedereen weg te vegen, terwijl de specifieke aanpak van het probleem (de enkeling) blijft liggen.

Een beetje zoals de politie onmiddelijk uitrukt voor een dooie zwaan of een verdacht pakje, maar bij een woninginbraak of aanrijding geen zin heeft om te kijken.....
pi_35363483
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:22 schreef Mikado het volgende:
Raar dat ze zo kordaat optreden door iedereen weg te vegen, terwijl de specifieke aanpak van het probleem (de enkeling) blijft liggen.

Een beetje zoals de politie onmiddelijk uitrukt voor een dooie zwaan of een verdacht pakje, maar bij een woninginbraak of aanrijding geen zin heeft om te kijken.....
Ik heb het nog niet meegemaakt dat de politie weigert te komen als het om een inbraak gaan. Wel bij een aanrijding met slechts materiele schade. Vind ik ook terecht overigens. Dat soort aanrijdingen zijn in hoofdzaak een civielrechtelijke aangelegenheid. Het politierapport dient dan slechts als bewijsmiddel, als het die functie al kan vervullen. De politie moet zich er echter niet voor lenen om partijen in een civiele kwestie van bewijs te voorzien. Daar is de politie simpelweg niet voor. Partijen moeten zelf maar in hun bewijslevering voorzien.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:05:22 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35364428
Bedoelen ze niet gewoon 'huisarrest' voor probleemjongeren?
Een avondklok geldt voor iedereen namelijk.

Het grootste verschil, nadeel, is dat huisarrest lastiger is te handhaven. Bij een avondklok kan je iedereen weren / oppakken. In een drukke winkelstraat kan je moeilijk aan iemand zien of degene een probleemjongere is, waardoor je dus toch weer alleen naderhand kan constateren...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35371885
Meer blauw op straat werkt veel beter.
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:28:26 #19
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_35372042
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er staat op de rtl link duidelijk dat dat allee voor 'probleemjongeren' is
En die hebben allemaal een pasje ofzo?!?
pi_35378968
Bron: De Volkskrant, 22 februari '06:

Kamer wil avondklok bij jeugdterreur

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil burgemeesters verregaande bevoegdheden geven om straatterreur door groepen jongeren tegen te gaan. Een avondklok, een meldingsplicht of een contactverbod moet notoire raddraaiers de pas afsnijden. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken staat positief tegenover de voorstellen.
Een ruime Kamermeerderheid (alleen GroenLinks en D66 stemden tegen) verwacht met deze maatregelen overlast, intimidatie van burgers zoals in de Amsterdamse Diamantbuurt, en voetbalrellen te verminderen. De burgemeester kan de avondklok of de verplichte begeleiding van probleemjongeren zonder tussenkomst van de rechter opleggen. Lapt de jongere de gedragsaanwijzingen aan zijn laars, dan wordt hij strafrechtelijk vervolgd.
‘Het gespuis zit ’s avonds thuis’, zo schetste VVD-fractievoorzitter Van Aartsen dinsdagavond de uitwerking die de door de VVD geïnitieerde voorstellen zullen hebben. Agressief gedrag zoals schelden, spugen, lek prikken van banden en ingooien van ruiten, kan nu strafrechtelijk nauwelijks worden aangepakt. Als de betrokkene al wordt gearresteerd, loopt hij meestal korte tijd later weer vrij rond. ‘Het strafrecht komt pas in actie als de daders ver zijn afgegleden’, aldus Van Aartsen.

- - - - - -

Ik vind dit een briljant idee? Wie ook en wie niet?

pi_35379458
Ik ook

Het zal trouwens weer een keer niet Groenlinks zijn die tegen stemt
pi_35379466
Net als in WO2.
pi_35379654
goed idee.. heb ook vaak last gehad van dit soort jongeren... wel in die mate dat we nu gaan verhuizen naar een andere buurt ..omdat we ons niet meer veilig voelen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:12:41 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35381953
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Net als in WO2.
Toen was het tenminste wel veilig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35383652
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Net als in WO2.
Waarom halen mensen nou altijd WO2 ergens bij als ze het ergens niet mee eens zijn en ze kunnen geen fatsoenlijk argument verzinnen?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')