Er staat op de rtl link duidelijk dat dat allee voor 'probleemjongeren' isquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef meurdoos het volgende:
Als die avondklok er is, mag jij ook niet meer langslopen he
Ik begreep dat de specifieke probleemjongeren een avondklok wordt opgelegd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef meurdoos het volgende:
Als die avondklok er is, mag jij ook niet meer langslopen he
Ja, totdat de knokploeg jou tuig vindt en je van de straat mept (waarheen dan, helemaal naar huis?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef Bloemkool het volgende:
Jazeker een goede zaak.
Weg met dat tuig dat een beetje rondhangt en meent dat ze zich met je moeten bemoeien als je langs loopt.
Jammer dat ze geen knokploeg inzetten om dat soort tuig gewoon van straat te vegen
Ik denk dat de gemeente dat bepaalt, al dan niet in samenwerking met het OM. En het probleem zal dan gelegen zijn in verstoring van de openbare orde en veiligheid c.q. aanverwanten. Dat is toch niet zo ingewikkeld?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:53 schreef ed_reeb het volgende:
krijg je nu een gele ster op je jas als je een probleem jongere bent? en wie bepaalt wanneer je een probleem jongere bent? en voor wie ben je dan precies het probleem? en waarom?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemeente dat bepaalt, al dan niet in samenwerking met het OM. En het probleem zal dan gelegen zijn in verstoring van de openbare orde en veiligheid c.q. aanverwanten. Dat is toch niet zo ingewikkeld?
Het komt wel voor dat in gemeenten de problemen met de openbare orde zijn terug te voeren op specifieke jongeren, die dus met naam en toenaam bekend zijn bij politie en gemeente.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:01 schreef meurdoos het volgende:
Hoe ga je controleren of iemand probleemjongere is, heeft iedere agent dadelijk een fotoalbum op zak?
En waar ligt de grens tussen probleemjongeren en gewone jongeren
Ten eerste is het eerder uitdelen van een straf niet noodzakelijk voor de bekendheid van naam en toenaam. Het komt wel voor dat agenten dat soort jongeren aanspreekt, waarbij nog wel eens een naam en een adres bekend wordt. Bovendien lijkt me het opleggen van de avondklok wel degelijk een straf voor eerder bezorgd overlast. Je krijgt de avondklok opgelegd omdat je overlast bezorgt, niet omdat je in de toekomst overlast zou kunnen bezorgen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:06 schreef meurdoos het volgende:
Maar in feite bestraf je dan iemand voordat 'ie de fout in gaat (ook al heeft ie in het verleden wel eens iets gedaan, waar ie waarschijnlijk al voor bestraft is, anders zou z'n naam en toenaam niet bekend zijn).
Pre-crime anyone?
Ik heb het nog niet meegemaakt dat de politie weigert te komen als het om een inbraak gaan. Wel bij een aanrijding met slechts materiele schade. Vind ik ook terecht overigens. Dat soort aanrijdingen zijn in hoofdzaak een civielrechtelijke aangelegenheid. Het politierapport dient dan slechts als bewijsmiddel, als het die functie al kan vervullen. De politie moet zich er echter niet voor lenen om partijen in een civiele kwestie van bewijs te voorzien. Daar is de politie simpelweg niet voor. Partijen moeten zelf maar in hun bewijslevering voorzien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:22 schreef Mikado het volgende:
Raar dat ze zo kordaat optreden door iedereen weg te vegen, terwijl de specifieke aanpak van het probleem (de enkeling) blijft liggen.
Een beetje zoals de politie onmiddelijk uitrukt voor een dooie zwaan of een verdacht pakje, maar bij een woninginbraak of aanrijding geen zin heeft om te kijken.....
En die hebben allemaal een pasje ofzo?!?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er staat op de rtl link duidelijk dat dat allee voor 'probleemjongeren' is
Toen was het tenminste wel veilig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Net als in WO2.
Waarom halen mensen nou altijd WO2 ergens bij als ze het ergens niet mee eens zijn en ze kunnen geen fatsoenlijk argument verzinnen?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
Net als in WO2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |