Maar een bekenning an sich is normaal niet genoeg voor een doodstraf ... deze doodstraf was grotendeels gebaseerd op een gelogen getuigenis, waarvoor de crimineel die getuigde flinke strafvermindering kreeg ....quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:02 schreef desiredbard het volgende:
Hij heeft nog altijd bekend .....
In 38 van de 50 staten bestaat de doodstraf, dat is dus nog best veel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:16 schreef popolon het volgende:
In veel staten is het afgeschaft gelukkig, in Michigan al rond 1870 bijvoorbeeld, nog eerder dan in Nederland.
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:02 schreef desiredbard het volgende:
Hij heeft nog altijd bekend .....
Ah dat klopt, klikken wordt als berouw gezien, niet als lijfsbehoud.......quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Maar een bekenning an sich is normaal niet genoeg voor een doodstraf ... deze doodstraf was grotendeels gebaseerd op een gelogen getuigenis, waarvoor de crimineel die getuigde flinke strafvermindering kreeg ....
vind je dat dan wel prima, dat de ene crimineel de doodstraf krijgt, maar de andere daarvoor een flinke strafvermindering krijgt, om de eerste op de electrische stoel te krijgen, op basis van grove leugens?
Teveel, maar ik weet ook wel wat voor kleur die staten bijna allemaal hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In 38 van de 50 staten bestaat de doodstraf, dat is dus nog best veel.
Typisch een gedachte voor een wolf. Maar die vijftig mensen die het persoon steenigen verdienen door hun moordlusten en kronkel in hun hoofd dan ook weer de doodstraf imo. Die vijftig mensen zullen dan ook weer gesteenigd moeten worden door vijftig man, en die vijftig man ook weer enz. Lijkt mij dus niet de juiste oplossing. Ik heb eens een steeniging gezien en ik moet zeggen dat je zelf aardig ziek moet zijn in je hoofd wil je op een weerloos, tot haar middel ingegraven meisje (notabene met een doek over haar heen gegooid) stenen staan gaan gooien waardoor ze eerst zo'n beetje alles breekt en overlijdt aan een langzame dood door een gescheurde schedel oid. Het is ook laf. Daarbij vind ik het raar dat er nooit gesproken wordt over de verantwoordelijk van de maatschappij die toch echt mede-verantwoordelijk is voor het ontstaan van beesten als bovengenoemd. Dat amerika deze verantwoordelijk als maatschappij niet durft te dragen zegt meer over amerika dan over de ter dood veroordeelde imo. Niet dat ik de veroordeelde daad goedkeur maar iemand vermoorden maakt jou ook weer een moordenaar..quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:16 schreef bozewolf het volgende:
Gewoon laten stenigen. Allah akbar!
Lijkt me sowieso een betere manier als men zich aan de wettelijke vereisten (geen lijden) wil houden. Waarom heeft men eigenlijk ooit voor thiopental als eerste injectie gekozen? Het middel werkt extreem kort, na vijf minuten kan men reeds terug bij bewustzijn komen. De tweede injectie is imho zelfs in tegenspraak met de wettelijke vereisten, in de zin dat ze enkel dient om een eventueel ontwaken van de veroordeelde te verbergen door hem volledig te verlammen.quote:Districtsrechter Jeremy Fogel gaf de gevangenis twee opties om alsnog tot executie over te gaan: de eerste optie is het alsnog toedienen van een fatale overdosis van vijf gram barbituraat, een sterk verdovingsmiddel, in plaats van de gebruikelijke cocktail van drie verschillende drugs. De hele executie zou hierdoor wel 45 in plaats van de gebruikelijke elf minuten in beslag nemen.
Dat doe je bij euthanasie ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef Floripas het volgende:
Ik zou ook weigeren, allemachtig, je werkt me aan de dood van een mens.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:49 schreef SCH het volgende:
De doodstraf is principieel verkeerd in mijn ogen, dus logisch dat mensen er niet aan mee willen werken.
En door te auto te rijden, en deodorant te gebruiken, te roken en weet ik al wat niet meer.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou ook weigeren, allemachtig, je werkt me aan de dood van een mens.
Daar is geen twijfel over, de dodelijke injectie is in het geheel niet pijnloos, maar doordat er een spierverslapper wordt toegediend zien de toeschouwers dat niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:10 schreef __Saviour__ het volgende:
daar is de laatste tijd dus twijfel over, of een dodelijke injectie wel pijnloos is
Er zijn gevallen waarbij executies langer dan een uur hebben geduurd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
Wat een onzin weer. Het zal mij een zorg wezen of de "beste" man eventueel een pijntje kan voelen bij de laatste injectie. Dood moet 'ie, en of ie 3 minuten daarvoor pijn heeft of niet maakt niks uit. Alsof zijn slachtoffers hem wel iets interesseerden.
In ruil voor een green card wil ik wel even langskomen om hem in te spuiten hoor.
Met het kleine (werkelijk minuscule) verschil dat je euthanasie in principe op verzoek uitvoert om mensen lijden te besparen.quote:
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:32 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dacht hij destijds ook maar zo over dat meisje wat hij genadeloos heeft afgeslacht en vervolgens als een stuk oud vuil langs de weg heeft laten liggen.
Haar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En de Familie van het slachtoffer heeft hem er nog steeds niet mee terug.
Natuurlijk wel. Maar het is een mens die het heeft gedaan, dat kun je niet ontkennen.quote:Waar het slachtoffer doorheen moest is zeker niet "onmenselijk"
Het eerste deel klopt, het tweede deel wilde ik niet impliceren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:09 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Ik vond het alleen zo frappant dat er hier zo benadrukt wordt dat deze persoon bovenal mens is en vandaaruit niemand het recht zou moeten mogen hebben om hem het leven te ontnemen.
Dat klopt, en dat zou ik ook niet kunnen - behalve het stoppen van beademingsapparatuur. Maar iemand een dodelijke injectie toedienen?quote:
Tsja, da's niet leuk, maar je ontkomt er niet aan tenzij je rigoreuze maatregelen gaat toepassen zoals onthoofding. Persoonlijk ben ik daar wel voor, maar dat zal wel weer "cruel and unusual punishment" zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn gevallen waarbij executies langer dan een uur hebben geduurd.
Ze struikelden over de bewijsstukken maar hebben de verklaring van een veroordeelde crimineel nodig die wat heeft gehoord in een taal die niet zijn taal is en daarvoor straf vermindering krijgt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:58 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Uit mijn quote blijkt anders dat ze onderhand struikelden over de bewijsstukken tijdens het huisonderzoek![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |