quote:The day of the murder, Ortega tricked Terri into accompanying him and Morales in Ortega’s car to a remote area near Lodi, California. There, Morales attacked Terri from behind and attempted to strangle her with his belt. Terri struggled and the belt broke in two. Morales then took out a hammer and began hitting Terri in the head with it. She screamed for Ortega to help and attempted to fight off the attack, ripping her own hair out of her scalp in the struggle. Morales beat Terri into unconsciousness, crushing her skull and leaving 23 identifiable wounds in her skull. Morales took Terri from the car and instructed Ortega to leave and come back later. Ortega left and Morales then dragged Terri face-down across the road and into a vineyard. Morales then raped her while she lay unconscious. Morales then started to leave, but went back and stabbed Terri four times in the chest to make sure she died. Morales then left Terri, calling her “a fucking bitch,” as he walked away. Terri died from both the head and chest wounds.
Within two days of the murder, Morales was arrested at his residence. The police found Morales’ broken belt, containing Terri’s blood, hidden under a bedroom mattress. The police also found three knives, the hammer bearing traces of blood hidden in the refrigerator vegetable crisper, and blood-stained floor matts from Ortega’s car in the trash. Terri’s purse and credit card were also in the house. Ortega’s blood-spattered car was impounded. Morales had used $11 from Terri’s purse to buy beer, wine, and cigarettes on the night of the murder.
Mee eens, afgezien het feit dat er best wel eens zich gelegenheden voordoen dat je zou wensen dat de doodstraf wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:49 schreef SCH het volgende:
De doodstraf is principieel verkeerd in mijn ogen, dus logisch dat mensen er niet aan mee willen werken.
Nou en of. Stel dat Mladic echt is opgepakt of zo'n Mohammed B.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mee eens, afgezien het feit dat er best wel eens zich gelegenheden voordoen dat je zou wensen dat de doodstraf wordt uitgevoerd.
Ook mensen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en of. Stel dat Mladic echt is opgepakt of zo'n Mohammed B.
Jazeker maar ik vind dat sommige mensen in sommige gevallen hun recht op het leven hebben verspeeld en dat ik me dan wel iets kan voorstellen bij de doodstraf. Maar dat doet niks af aan de principiele bezwaren die ik tegen de doodstraf heb.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef Floripas het volgende:
Ook mensen.
Dat veranderd niks aan hun daden... sterker nog, het 'sterven voor hun daden' is waarschijnlijk iets dat die personen zelf als iets lovenswaardig zien ....quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en of. Stel dat Mladic echt is opgepakt of zo'n Mohammed B.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Jazeker maar ik vind dat sommige mensen in sommige gevallen hun recht op het leven hebben verspeeld en dat ik me dan wel iets kan voorstellen bij de doodstraf. Maar dat doet niks af aan de principiele bezwaren die ik tegen de doodstraf heb.
Helemaal eens hoor, laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat veranderd niks aan hun daden... sterker nog, het 'sterven voor hun daden' is waarschijnlijk iets dat die personen zelf als iets lovenswaardig zien ....
Natuurlijk, de 'emotie' van iemand keihard gestrafd te willen zien kent iedereen, wat mij betreft staat dan al de doodstraf op het niet verlenen van voorrang, of het rijden van 30km in steden en onderwijl kaartlezen zoals zoveel toeristen vaak doen ....
Maar enkel de vraag of een maatschappij er ook mamaar _iets_ mee opschiet, zo te straffen, kun je volgens mij met nee beantwoorden, het schrikt geen enkele crimineel af en zorgt er veelal voor dat de straffen steeds verder onmensenlijk worden, omdat het inspeelt op een 'lage' emotie, de wraakzucht.
Voelt gewoon een beetje onwennigquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zijn we het een keer met elkaar eens is het ook weer niet goed. Rare snuiter ben je hoor.
Dacht hij destijds ook maar zo over dat meisje wat hij genadeloos heeft afgeslacht en vervolgens als een stuk oud vuil langs de weg heeft laten liggen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: hij is een mens.
Ik wil het niet met je eens zijn, maar bij dezequote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Jazeker maar ik vind dat sommige mensen in sommige gevallen hun recht op het leven hebben verspeeld en dat ik me dan wel iets kan voorstellen bij de doodstraf. Maar dat doet niks af aan de principiele bezwaren die ik tegen de doodstraf heb.
Heb je ook een bron van dit bericht?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Veel pijn nou en, zijn slachtoffer zal geen pijn gehad hebben. Van mijn part mogen ze zelfs op het barbituraat sparen en gewoon wat lucht in een ader pompen.![]()
Dus iedereen die dronken rondrijdt moet ook maar meteen de doodstraf krijgen omdat ze potentiele moordenaars zijn die niet nadenken?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:32 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dacht hij destijds ook maar zo over dat meisje wat hij genadeloos heeft afgeslacht en vervolgens als een stuk oud vuil langs de weg heeft laten liggen.
Je ziet hopelijk het verschil tussen potentiële moordenaars en moordenaars toch wel?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus iedereen die dronken rondrijdt moet ook maar meteen de doodstraf krijgen omdat ze potentiele moordenaars zijn die niet nadenken?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus iedereen die dronken rondrijdt moet ook maar meteen de doodstraf krijgen omdat ze potentiele moordenaars zijn die niet nadenken?
Ja maar dit zou dan toch volgens velen de logische ovlgende stap moeten zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je ziet hopelijk het verschil tussen potentiële moordenaars en moordenaars toch wel?
Dan zijn ze niet echt potentiële moordenaars meer, wel?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:08 schreef Basp1 het volgende:
En als ze dat niet vinden, dan ben ik benieuwd wat ze vinden dat er met mensen zou moeten gebeuren die door onverantwoord weg gedrag een dodelijk ongeluk veroorzaakt hebben.
Toch klinkt dit vreemd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is je punt?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:32 schreef Meaghan het volgende:
Dacht hij destijds ook maar zo over dat meisje wat hij genadeloos heeft afgeslacht en vervolgens als een stuk oud vuil langs de weg heeft laten liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |