Dat laatste..quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:34 schreef Cid het volgende:
Zeg eerst even hoe de situatie eigenlijk is voordat je met IP adressen in de weer gaat... heb je een router staan en wil je met je vaste PC en laptop tegelijk op internet? Of wissel je de kabel van de laptop naar de vaste PC?
Hmm ok..quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:50 schreef Schorpioen het volgende:
De instellingen van beide pc's moeten gewoon op automatisch staan; je hoeft geen ip of dns in te vullen. Op de vaste pc gaat er waarschijnlijk wat verkeerd met een firewall die in de weg zit. Die kun je tijdelijk proberen uit te schakelen of te herinstalleren. Wat je ook kan doen is een cmd venster openen en "ipconfig/renew" in te tikken. Als het goed is krijg je na lang wachten een ip in de 10.0.0.x reeks, maar als je een 169.* ip krijgt gaat er iets fout.
Nee, dial up moet uit, even in je internet instellingen instellen "nooit een verbinding kiezen".quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:52 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hmm ok..
Situatie nu is dat ik dus de Airport Extreme basestation heb aangesloten.
Ik heb een UTP-kabeltje gekocht om het basestation te koppelen aan de vaste pc.
Deze herkend in ieder geval de verbinding, maar kan enkel data zenden, niet ontvangen, ook niet als ik de firewall uit heb gezet (of kunnen er meerdere firewalls zijn?).
Als ik internet opstart verschijnt er het dial-up venster.. Volgens mij klopt dat niet, want dat is toch alleen met inbelinternet? Ik weet dat ADSL ook via de telefoonlijn gaat, maar daarvoor heb je toch niet dat dial-up venster nodig?
dom antwoord misschien: Geen ideequote:Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef OpenDeur het volgende:
Domme vraag misschien, maar weet je zeker dat het adres van je modem 10.0.0.1 is en niet 10.0.0.138?
Probeer het eens in te voeren in je browser en te kijken of je je modempagina te zien krijgt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:38 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
dom antwoord misschien: Geen idee
he.. altijd baas boven baas hequote:Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef FlyingFox het volgende:
Ik zit hier te FOK!ken vanuit de Maledieven en heb even geen antwoord op je vraag. Sorry.
bij beiden kom ik er niet in!?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Probeer het eens in te voeren in je browser en te kijken of je je modempagina te zien krijgt.
op m'n iBook verschijnt er wel een inlogscherm als ik 10.0.0.1 intyp en niet bij 10.0.0.138.. dus het zal 10.0.0.1 zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:46 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
bij beiden kom ik er niet in!?
laat maarquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:46 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
bij beiden kom ik er niet in!?
Welke lampjes branden er op de modem?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Als ik bij de connecties kijk dan zie ik dat er wel data verstuurd wordt maar niet ontvangen.
USB brandt nietquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:49 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Welke lampjes branden er op de modem?
Ik zou er niet vanuit gaan dat het aan je modem zelf ligt. Overigens zijn USB modems vaak wel inbelmodems, dus inbellen zou waarschijnlijk wel moeten. Als ik afga op het verhaal van je lampjes heb je wel een line-sync (je hebt alle aanwezige lampjes genoemd neem ik aan?) dus de bekabeling lijkt mij in orde. Aangezien je ook in je modem kunt komen zit deze ook goed aangesloten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
USB brandt niet
UTH/HCP (ethernet) brandt
DSL brandt
Power brandt
Maar met het modem is volgens mij niks mis.. Want m'n iBook doet het toch ook?
En aan mn Extreme basestation ligt het volgens mij ook niet.. Want ook zonder dat ding krijg ik geen verbinding..
Volgens mij gebruikt TS het modem via ethernet dus er zijn geen drivers nodig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:58 schreef OpenDeur het volgende:
-edit oh wacht je krijgt geen modempagina te zien op je nieuwe computer, dus wellicht is het handig om de drivers van je modem opnieuw te installeren.
In dat geval moet hij niet naar mij luisterenquote:Op woensdag 22 februari 2006 21:01 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Volgens mij gebruikt TS het modem via ethernet dus er zijn geen drivers nodig.
Alsof de paupers hier in de buurt beschikken over een computer, laat staan met draadloos netwerkkaartje..quote:Op donderdag 23 februari 2006 02:51 schreef Geqxon het volgende:
Heb je je Airport Extreme wel beveiligd met WEP of WPA??
Dat met de firewall en antivirusprogjes heb ik geprobeerd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:47 schreef Tropos het volgende:
Wat voor modem heb je? En wat voor OS staat er op die pc?
Meest waarschijnlijke problemen, afgaande op de info die je geeft:
- IPv6 geinstalleerd > deinstalleren in de eigenschappen van de LAN-verbinding, opnieuw opstarten
- firewall / anti-virus in de weg > deinstalleren, opnieuw opstarten
- winsocket beschadigd > herstellen, opnieuw opstarten
Als dit niet het probleem oplost, zal je toch eerst met meer info moeten komen. Het is nu een beetje in het wilde weg gokken voor iedereen.
Nou heb je me schuldig laten voelenquote:Op donderdag 23 februari 2006 03:15 schreef Geqxon het volgende:
Het lijkt me nogal lullig om iemand anders zijn internet verbinding zomaar onbeveiligd te sharen, en al helemaal als je bij deze mensen inwoont. Zo'n abbotje kost tegenwoordig niet niks..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |