abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35355075
Ik zit hier op Curaçao en heb een ADSL-aansluiting.
Op mijn iBook werkt alles prima maar de vaste computer kan geen verbinding maken.
Ik heb nu ingesteld dat hij automatisch een DNS-server en IP adres moet aanmaken, maar de computer zegt geen IP adres aan te kunnen maken.
Ik kom ook niet in het modem-menu (10.0.0.1).
Kan iemand me even helpen?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_35355111
ga in je iBook, kijk wat je ip is, en dns servers zijn.

Ga naar je pc, stel ff zelf je ip en dns op de pc handmatig in. IP mag niet hetzelfde zijn als de iBook, dus als de iBook 10.0.0.53 is doe je de pc 10.0.0.54 ofzo. DNS etc. meot wel hetzelfde zijn. En Gateway is 10.0.0.1
pi_35355151
Nu zie ik ook een IPv6-adres staan..
Moet ik daar nog wat mee doen??
pi_35355236
Ohw.. en wat vul ik in bij de DNS-servers:
Preferd DNS-server:
Alternate DNS-server:..
?
pi_35355239
Staat bij mn iBook namelijk niks.. Alleen tussen haakjes (Optioneel)
pi_35358135
Zeg eerst even hoe de situatie eigenlijk is voordat je met IP adressen in de weer gaat... heb je een router staan en wil je met je vaste PC en laptop tegelijk op internet? Of wissel je de kabel van de laptop naar de vaste PC?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_35369125
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:34 schreef Cid het volgende:
Zeg eerst even hoe de situatie eigenlijk is voordat je met IP adressen in de weer gaat... heb je een router staan en wil je met je vaste PC en laptop tegelijk op internet? Of wissel je de kabel van de laptop naar de vaste PC?
Dat laatste..
En ik heb ook een Airport Extreme meegenomen uit Nederland, maar ik wil eerst even internet op die vaste computer werkende hebben. Die pc is namelijk van de mensen waarbij ik inwoon.
Misschien ga ik later nog een keer kutten met de airport..
pi_35370548
nja, ik heb de Airport Extreme aangesloten gekregen nu..
Iets wat me in Nederland nooit gelukt is
Ik denk dat ik maar een kaartje voor in de PC koop voor draadloos internet, lekker makkelijk
pi_35370596
De instellingen van beide pc's moeten gewoon op automatisch staan; je hoeft geen ip of dns in te vullen. Op de vaste pc gaat er waarschijnlijk wat verkeerd met een firewall die in de weg zit. Die kun je tijdelijk proberen uit te schakelen of te herinstalleren. Wat je ook kan doen is een cmd venster openen en "ipconfig/renew" in te tikken. Als het goed is krijg je na lang wachten een ip in de 10.0.0.x reeks, maar als je een 169.* ip krijgt gaat er iets fout.
Unox, the worst operating system.
pi_35377893
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:50 schreef Schorpioen het volgende:
De instellingen van beide pc's moeten gewoon op automatisch staan; je hoeft geen ip of dns in te vullen. Op de vaste pc gaat er waarschijnlijk wat verkeerd met een firewall die in de weg zit. Die kun je tijdelijk proberen uit te schakelen of te herinstalleren. Wat je ook kan doen is een cmd venster openen en "ipconfig/renew" in te tikken. Als het goed is krijg je na lang wachten een ip in de 10.0.0.x reeks, maar als je een 169.* ip krijgt gaat er iets fout.
Hmm ok..

Situatie nu is dat ik dus de Airport Extreme basestation heb aangesloten.
Ik heb een UTP-kabeltje gekocht om het basestation te koppelen aan de vaste pc.
Deze herkend in ieder geval de verbinding, maar kan enkel data zenden, niet ontvangen, ook niet als ik de firewall uit heb gezet (of kunnen er meerdere firewalls zijn? ).
Als ik internet opstart verschijnt er het dial-up venster.. Volgens mij klopt dat niet, want dat is toch alleen met inbelinternet? Ik weet dat ADSL ook via de telefoonlijn gaat, maar daarvoor heb je toch niet dat dial-up venster nodig?
pi_35379082
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:52 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Hmm ok..

Situatie nu is dat ik dus de Airport Extreme basestation heb aangesloten.
Ik heb een UTP-kabeltje gekocht om het basestation te koppelen aan de vaste pc.
Deze herkend in ieder geval de verbinding, maar kan enkel data zenden, niet ontvangen, ook niet als ik de firewall uit heb gezet (of kunnen er meerdere firewalls zijn? ).
Als ik internet opstart verschijnt er het dial-up venster.. Volgens mij klopt dat niet, want dat is toch alleen met inbelinternet? Ik weet dat ADSL ook via de telefoonlijn gaat, maar daarvoor heb je toch niet dat dial-up venster nodig?
Nee, dial up moet uit, even in je internet instellingen instellen "nooit een verbinding kiezen".
Krijgt je pc nu wel een ip?
pi_35379300
als ik IP-automatisch doe geeft ie hem een 169-ip-adres.. en geen verbinding met het internet
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:27:32 #13
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_35379481
Domme vraag misschien, maar weet je zeker dat het adres van je modem 10.0.0.1 is en niet 10.0.0.138?
Oh
pi_35380078
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:27 schreef OpenDeur het volgende:
Domme vraag misschien, maar weet je zeker dat het adres van je modem 10.0.0.1 is en niet 10.0.0.138?
dom antwoord misschien: Geen idee
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:40:13 #15
57707 OpenDeur
pi_35380197
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:38 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

dom antwoord misschien: Geen idee
Probeer het eens in te voeren in je browser en te kijken of je je modempagina te zien krijgt.
Oh
pi_35380203
Ik zit hier te FOK!ken vanuit de Maledieven en heb even geen antwoord op je vraag. Sorry.
pi_35380334
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef FlyingFox het volgende:
Ik zit hier te FOK!ken vanuit de Maledieven en heb even geen antwoord op je vraag. Sorry.
he.. altijd baas boven baas he
pi_35380482
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:40 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Probeer het eens in te voeren in je browser en te kijken of je je modempagina te zien krijgt.
bij beiden kom ik er niet in!?
pi_35380619
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:46 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

op m'n iBook verschijnt er wel een inlogscherm als ik 10.0.0.1 intyp en niet bij 10.0.0.138.. dus het zal 10.0.0.1 zijn
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:48:34 #20
57707 OpenDeur
pi_35380653
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:46 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

laat maar

[ Bericht 25% gewijzigd door OpenDeur op 22-02-2006 20:49:06 (lama) ]
Oh
pi_35380685
Als ik bij de connecties kijk dan zie ik dat er wel data verstuurd wordt maar niet ontvangen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:49:49 #22
57707 OpenDeur
pi_35380729
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Als ik bij de connecties kijk dan zie ik dat er wel data verstuurd wordt maar niet ontvangen.
Welke lampjes branden er op de modem?
Oh
pi_35380900
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:49 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Welke lampjes branden er op de modem?
USB brandt niet
UTH/HCP (ethernet) brandt
DSL brandt
Power brandt

Maar met het modem is volgens mij niks mis.. Want m'n iBook doet het toch ook?
En aan mn Extreme basestation ligt het volgens mij ook niet.. Want ook zonder dat ding krijg ik geen verbinding..
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:58:05 #24
57707 OpenDeur
pi_35381094
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:53 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

USB brandt niet
UTH/HCP (ethernet) brandt
DSL brandt
Power brandt

Maar met het modem is volgens mij niks mis.. Want m'n iBook doet het toch ook?
En aan mn Extreme basestation ligt het volgens mij ook niet.. Want ook zonder dat ding krijg ik geen verbinding..
Ik zou er niet vanuit gaan dat het aan je modem zelf ligt. Overigens zijn USB modems vaak wel inbelmodems, dus inbellen zou waarschijnlijk wel moeten. Als ik afga op het verhaal van je lampjes heb je wel een line-sync (je hebt alle aanwezige lampjes genoemd neem ik aan?) dus de bekabeling lijkt mij in orde. Aangezien je ook in je modem kunt komen zit deze ook goed aangesloten.

Krijg je nog foutmeldingen te zien?

-edit oh wacht je krijgt geen modempagina te zien op je nieuwe computer, dus wellicht is het handig om de drivers van je modem opnieuw te installeren.
Oh
pi_35381177
Probeer anders toch je pc eens in te stellen op een vast ip adres, 10.0.0.10 met als default gateway en dns server 10.0.0.1. Kun je dan wel op de modempagina komen? Misschien doet het internet het dan ook wel.
pi_35381269
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:58 schreef OpenDeur het volgende:

-edit oh wacht je krijgt geen modempagina te zien op je nieuwe computer, dus wellicht is het handig om de drivers van je modem opnieuw te installeren.
Volgens mij gebruikt TS het modem via ethernet dus er zijn geen drivers nodig.
  woensdag 22 februari 2006 @ 21:02:20 #27
57707 OpenDeur
pi_35381333
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:01 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikt TS het modem via ethernet dus er zijn geen drivers nodig.
In dat geval moet hij niet naar mij luisteren
Oh
pi_35392232
Wat voor modem heb je? En wat voor OS staat er op die pc?

Meest waarschijnlijke problemen, afgaande op de info die je geeft:
- IPv6 geinstalleerd > deinstalleren in de eigenschappen van de LAN-verbinding, opnieuw opstarten
- firewall / anti-virus in de weg > deinstalleren, opnieuw opstarten
- winsocket beschadigd > herstellen, opnieuw opstarten

Als dit niet het probleem oplost, zal je toch eerst met meer info moeten komen. Het is nu een beetje in het wilde weg gokken voor iedereen.
pi_35393720
Er zit winXP op die pc.
Ik heb net zowaar wat data ontvangen maar echt snel gaat 't niet.
Internetsites kan hij iig nog niet openen.
Voor m'n gevoel ligt het echt aan de instellingen.
Nu heb ik ingevuld:
IP: 10.0.1.2
subnetm..: 255.255.255.0
def. gateway: 10.0.1.1

dns: 10.0.1.1.
wins server: -
pi_35393876
Tsjaa, je kan nu dus wel internetten, maar op slak-snelheid op de ene pc en de andere pc (apple) internet wel op correcte snelheid? Dan zou ik toch gaan denken aan virus / spyware / download-programma's / brakke bekabeling.
pi_35393906
Ok.. ik heb op de pc nu precies hetzelfde IP-adres ingevuld als op mn iBook.
M'n iBook geeft hier meteen melding van en veranderd even het laatste cijfer van het IP adres.
Nu ontvangt de PC nog wat 'packets' die volgens mij voor de iBook bedoeld waren. Maargoed. Dit wil wel zeggen dat de verbinding er is.
Ik heb de firewall uitgezet..
pi_35394231
Een dubbel IP in je netwerk is niet handig. waarschijnlijk was je eerste configuratie beter, met [ip-adres Apple] + 1. Maar lees eens mijn volledige posts ...

Als aanvulling op eerdere tips zou je evt. nog de duplex van de netwerkkaart kunnen aanpassen naar 10 mbit/half duplex.

Als je daarentegen slechts de helft van mijn tips (lees: uitschakelen firewall ipv deinstalleren, etc) gaat proberen, dan was dit mijn laatste post.
pi_35394600
Heb je je Airport Extreme wel beveiligd met WEP of WPA??
pi_35394751
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:51 schreef Geqxon het volgende:
Heb je je Airport Extreme wel beveiligd met WEP of WPA??
Alsof de paupers hier in de buurt beschikken over een computer, laat staan met draadloos netwerkkaartje..
Of bedoel je dat dat het euvel kan zijn waarom de pc het internet niet opkan?
Als je dat laatste bedoeld is het antwoord dat dat het zeker niet is. Want als ik het internet direct op de pc aansluit doet deze het ook niet.
Ik verdenk het netwerkkaartje van defectheid
pi_35394770
Het lijkt me nogal lullig om iemand anders zijn internet verbinding zomaar onbeveiligd te sharen, en al helemaal als je bij deze mensen inwoont. Zo'n abbotje kost tegenwoordig niet niks..
pi_35394809
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:47 schreef Tropos het volgende:
Wat voor modem heb je? En wat voor OS staat er op die pc?

Meest waarschijnlijke problemen, afgaande op de info die je geeft:
- IPv6 geinstalleerd > deinstalleren in de eigenschappen van de LAN-verbinding, opnieuw opstarten
- firewall / anti-virus in de weg > deinstalleren, opnieuw opstarten
- winsocket beschadigd > herstellen, opnieuw opstarten

Als dit niet het probleem oplost, zal je toch eerst met meer info moeten komen. Het is nu een beetje in het wilde weg gokken voor iedereen.
Dat met de firewall en antivirusprogjes heb ik geprobeerd.
Nu nog dat van de IPv6 en de winsocket. Maar daar ga ik me morgen maar mee bezig houden.
Iig bedankt voor je hulp.

En oja.. dubbele IP deed ik even om te testen of er wel dataverkeer mogelijk is (snoer-check).
Uitleg:
IP van de iBook was 10.0.1.2.
Toen vulde ik dat in op de PC.
De iBook gaf meteen melding van een dubbele IP en maakte van zichzelf 10.0.1.3
Alleen de modem/router stuurde nog wel data (packets) naar wat hij dacht dat de iBook was (10.0.1.2). De PC ontving deze. M.a.w. hij is wel correct aangesloten lijkt me. Het dataverkeer hield er trouwens na 64 packets ontvangen te hebben er meteen mee op
pi_35394819
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 03:15 schreef Geqxon het volgende:
Het lijkt me nogal lullig om iemand anders zijn internet verbinding zomaar onbeveiligd te sharen, en al helemaal als je bij deze mensen inwoont. Zo'n abbotje kost tegenwoordig niet niks..
Nou heb je me schuldig laten voelen
Ik zal er eens naar kijken
  donderdag 23 februari 2006 @ 03:28:46 #38
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_35394897
Je mac adres van je twee pc/ibookje laten reggen bij je provider en je kunt gewoon online en hoef je verder niks meer te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')