Nee, zowel Nederland als de Verenigde Staten erkennen het dubbele staatsburgerschap in het geval van een huwelijk. Geen probleem dusquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:
Gefeliciteerd. Heb je mooi geregeld, een nationaliteit erbij en de Nederlandse nationaliteit mogen behouden. Levert dat trouwens in Nederland geen probleem op?
Niet dat mijn ene stem op Kerry echt die 3 miljoen verschil in stemmen kon overbruggen natuurlijk.....quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:51 schreef Nachtdier het volgende:
En het meest geweldige van alles heb je niet gekund... Die aap van een Bush wegstemmen.
Eventuele kinderen zullen op een gegeven moment wel moeten kiezen neem ik aan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, zowel Nederland als de Verenigde Staten erkennen het dubbele staatsburgerschap in het geval van een huwelijk. Geen probleem dus
Volgens mij bij hun 21e, maar zeker weten doe ik het niet. Bij geboorte krijgen ze in ieder geval beide nationaliteiten zowiezo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:11 schreef rutger05 het volgende:
Eventuele kinderen zullen op een gegeven moment wel moeten kiezen neem ik aan?
Ik kan inderdaad geen President worden. Wel gouverneur zoals Ahhnold.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:12 schreef remlof het volgende:
Interessant topic! Maar hoe zit het nou met dat verkiesbaar stellen? Als je niet in de VS bent geboren mag je wel gouverneur van een staat worden, maar geen president? Is dat laatste het enige ambt waarvoor je niet in aanmerking komt?
watjequote:Op woensdag 22 februari 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Dat lukt wel, alleen heb ik het niet zo op trouwen
Hij kan ook gewoon rondlopen als Nederlander natuurlijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 07:40 schreef editor2 het volgende:
mooi hoor die hele openingspost!Ook gefeliciteerd met je nieuwe nationaliteit en het feit dat je dus nu Amerikaans schietschijf
staatsburger bent wanneer je onverhoopt in het midden-oosten op vakantie zou gaan.
![]()
Troost je ik kom over een tijdje ook jou richting uit want ik ben dit land ook al meer dan zat alleen heb ik nog de ouders die aardig op leeftijd zijn en dus voorlopig mijn verzorging en aandacht kunnen gebruiken.
Ik mag hopen dat ze dit even lezen, want jij bent het Amerikaans Staatsburgerschap NIET waard!quote:Mocht dat stel Republikijnse honden...
Je zult in de Amerikaanse wetgeving uiteindelijk wel moeten. In Nederland is een samenwoningscontract voldoende om je partner bijvoorbeeld mee te verzekeren bij je ziektekostenverzekering via je werk, maar in de Verenigde Staten moet je getrouwd zijn om als partner meeverzekerd te worden. En als je uiteindelijk een gezinnetje wilt stichten, dan wil je toch wel dat je vrouw goed verzekerd is tijdens een eventuele zwangerschap. Natuurlijk kun je het ook geheel ZELF betalen zoals een goed kapitalist het betaamd, maar met een prijskaartje van tussen de $200 tot $300 per maand voor een verzekering moet je wel vrij principieel tegen het huwelijk zijn.....quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Dat lukt wel, alleen heb ik het niet zo op trouwen
Ik mag geen commentaar hebben op de Republikeinse partij? Ik maak niemand uit voor een *piep* (wat dat dan ook mag zijn) en zeker geen staatshoofd van een land.quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik mag hopen dat ze dit even lezen, want jij bent het Amerikaans Staatsburgerschap NIET waard!
Dat is net zoiets als Nederlander willen worden en Beatrix voor *piep* uitmaken
Als ik ooit naar het Midden Oosten ga, dan doen we dat op onze Nederlandse paspoorten natuurlijk..... net als bijvoorbeeld Cuba.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:40 schreef editor2 het volgende:
mooi hoor die hele openingspost!Ook gefeliciteerd met je nieuwe nationaliteit en het feit dat je dus nu Amerikaans schietschijf
staatsburger bent wanneer je onverhoopt in het midden-oosten op vakantie zou gaan.
![]()
Commentaar hebben is iets anders dan de helft van een land uitmaken voor honden! Integreren, wat is dat...quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik mag geen commentaar hebben op de Republikeinse partij? Ik maak niemand uit voor een *piep* (wat dat dan ook mag zijn) en zeker geen staatshoofd van een land.
Dat heet kennis nemen van het First Amendmentquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Commentaar hebben is iets anders dan de helft van een land uitmaken voor honden! Integreren, wat is dat...
Op Internet leren kennen eind 1996. In 1997 werden we verliefd, en in 1998 kwam ze in Nederland wonen. In 1999 getrouwd, en in 2002 naar de States verhuisd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:05 schreef 1ofthefew het volgende:
Hoe heb je je vrouw leren kennen eigenlijk?
Mis je nederland wel eens, gewoon nederlands praten, flink bieren in een nederlandse kroeg en lekker stampen in nederlandse discotheken of misschien zelfs een lekkere joint opsteken in een parkje?
Ben een Network Admin, momenteel beheer ik een Windows 2003 Server network bij een advocaten kantoor met 4 kantoren in 3 staten - en ong. 20 servers.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:54 schreef X-Naut het volgende:
Even een lui vraagje (te lui om deel 1 helemaal door te spitten) , wat voor werk deed je in Nederland en wat voor werk doen jij & je partner nu in de VS ?
moet je dat zeggen? als je niet gelovig bent maakt zo'n toevoeging de hele eed ongeloofwaardig. doet me trouwens een beetje denken aan "pledge allegions to the flag".quote:"I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state or sovereignty, of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the armed forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."
quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:03 schreef The_Dijkstra het volgende:
Maartena, ik vond je een interessant persoon op het forum.
Nee. Op zenders als HBO, Showtime, Starz etc, word gewoon naar hartewens gescholden, geneukt, en gemoord.quote:wordt gescheld e.d. ook weggepiepd op kabel/betaalde zenders ipv openbare zenders ?
Allebei. Ik kan het goed scheiden. Ik kan goed in beide talen denken. Op mijn werk denk ik meestal in het Engels, thuis weer vaak in het Nederlands.quote:En nog 1 vraagje, denk je in het Nederlands of toch in het Engels ?
Yep. Je kunt officieel een petitie indienen en een aparte ceremonie kunt aanvragen waar je de woorden "so help me god" niet hoeft uit te spreken, maar ik vond dat allemaal onzinnig....Bovendien vertraagd het de procedure alleen maar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef Byte_Me het volgende:
so help me God
moet je dat zeggen? als je niet gelovig bent maakt zo'n toevoeging de hele eed ongeloofwaardig. doet me trouwens een beetje denken aan "pledge allegions to the flag".
Vond > vind dus. Sorry he, ik vind je posts nog steeds interessant hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
![]()
[..]
Nee. Op zenders als HBO, Showtime, Starz etc, word gewoon naar hartewens gescholden, geneukt, en gemoord.
Sterker nog, de serie "Rome" bijvoorbeeld van HBO is ongecencureerd, waar de BBC koos een ietwat aangepaste serie uit te zenden, en SBS6 in Nederland koos ook voor de BBC versie. Het Belgische "Canvas" koos weer voor de HBO versie. Er worden in de orginele HBO versie van Rome enkele scenes vertoond die niet in de BBC/SBS versie te zien waren, met name op sexueel gebied, verkrachting etc, en enkele zeer geweldadige scenes.
Op andere kabelzenders word wel gewoon gescholden s'avonds enzo... de zenders die echt alles uitpiepen zijn de grote jongens die landelijk te ontvangen zijn, zoals CBS, ABC, NBC, Fox, WB, UPN, etc... dus ook in het religieuze mid-westen enzo.
[..]
Allebei. Ik kan het goed scheiden. Ik kan goed in beide talen denken. Op mijn werk denk ik meestal in het Engels, thuis weer vaak in het Nederlands.
Ik stem per issue, niet per partij. Zoals de zaken er nu voor staan, zou ik nooit stemmen op een Republikeinse president. Maar ik vind Ahhnold een geschikte gouverneur, en ik gun hem nog wel 4 jaar om California op te knappen. Mijn burgermeester is ook een Republikein, en die beste man vind ik ook een geschikte kerel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:54 schreef JosvG het volgende:
Ik hoop wel dat je niet voor Bush zijn partijgenoten gaat stemmen
Het gaat voornamelijk om bepaalde gebieden die veel religieuzer zijn. Ik woon zelf in California, en daar merk je er allemaal niet zoveel van.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:55 schreef NY_Giant het volgende:
Mooi topic dit! Ooit, ooit, zal ook ik in de VS wonen. Deze zomer ga ik er waarschijnlijk voor het eerst heen en ik doe ook mee met de DV Lottery.
Jij kan me vast meer vertellen over het volgende; in Europa wordt de VS toch vaak afgeschilderd als behoorlijk religieus. Is dat ook daadwerkelijk het geval? Of is dat alleen in bepaalde gebieden en bij bepaalde groepen mensen zo. Dat overdreven religieuze is namelijk niet echt mijn ding.
Heeft je vrouw ook een dubbele nationaliteit? Zij heeft toch alleen de Amerikaanse?quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Als ik ooit naar het Midden Oosten ga, dan doen we dat op onze Nederlandse paspoorten natuurlijk..... net als bijvoorbeeld Cuba.
Nee, zij heeft ook de Nederlandse nationaliteit. Ze is in 2001 genaturaliseerd tot Nederlander.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:50 schreef Schorpioen het volgende:
Heeft je vrouw ook een dubbele nationaliteit? Zij heeft toch alleen de Amerikaanse?
Hey, harstikke bedankt voor je verhelderende antwoord. Ik weet dat er in Europa inderdaad ook veel religieuze landen zijn. Ik heb er verder ook totaal geen problemen mee, alleen moet het niet te extreem worden.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:06 schreef maartena het volgende:
Ik ben vanaf vandaag Amerikaan! Vanmorgen tussen 08:00 en 11:00 heb ik met 5000 anderen de naturalisatie eed afgenomen, en mijn certificaat ontvangen!
Ik heb meteen een paspoort aangevraagd, en binnen 6 tot 8 weken moet ik het paspoort per post ontvangen!
IT NEEDS MORE COWBELL !!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:06 schreef maartena het volgende:
Ik ben vanaf vandaag Amerikaan! Vanmorgen tussen 08:00 en 11:00 heb ik met 5000 anderen de naturalisatie eed afgenomen, en mijn certificaat ontvangen!
Ik heb meteen een paspoort aangevraagd, en binnen 6 tot 8 weken moet ik het paspoort per post ontvangen!
Ik moet nog even wachten maar diezelfde regels gelden ook voor mij, ik zou ook twee paspoorten kunnen krijgen.quote:
Waar woont de Amerikaan in kwestie, als ik zo vrij mag zijn?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef innepin het volgende:
k zet even een tvp neer en een bookmark en dat soort dingen, omdat ik het graag allemaal even wil lezenIk zit nu ook in een lange afstandsrelatie met een Amerikaan, kan nog van pas komen dit
Santa Cruz / San Quentin, Californië. Hoezo?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:00 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Waar woont de Amerikaan in kwestie, als ik zo vrij mag zijn?![]()
Hij woont dus vlak bij een goede universiteit en een legendarische gevangenis. Ik ben nieuwsgierig van aard, verder bedoelde ik er niets mee.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Santa Cruz / San Quentin, Californië. Hoezo?
Succes... Het kan erg moeilijk zijn, zo'n relatie. Ik spreek uit ervaringquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef innepin het volgende:
k zet even een tvp neer en een bookmark en dat soort dingen, omdat ik het graag allemaal even wil lezenIk zit nu ook in een lange afstandsrelatie met een Amerikaan, kan nog van pas komen dit
Gefeliciteerd Maartenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:06 schreef maartena het volgende:
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Meki het volgende:
ik wil ook Amerikaan wordne
Als je in Amerika wilt wonen wel ja.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:22 schreef sig000 het volgende:
Heeft dat ook voordelen dat Amerikaan zijn?
Tsja blijf een echte Nederlander
Ja ok maar je hoort zoveel negatieve verhalen ook enzo.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je in Amerika wilt wonen wel ja.
Waarom zou je de rest van je (potentiele) leven laten bepalen door iemand die slechts 8 jaar gekozen kan worden?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:53 schreef sig000 het volgende:
Waarom zou je in een land willen wonen waar ene Bush president is?![]()
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 07:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou je de rest van je (potentiele) leven laten bepalen door iemand die slechts 8 jaar gekozen kan worden?
Sowieso is het niet echt verstandig om je zo te laten beinvloeden door de politiek. Ik bepaal zelf hoe mijn leven eruit gaat zien, en ik laat geen president daar iets aan veranderen hoor....
Ben je in beide landen wel eens geweest?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 07:35 schreef sig000 het volgende:
Ik vraag me af of de USA me wel zo ligt.![]()
In Canada zijn ze al stuk relaxter volgens mij.![]()
Mijn familie in de USA zit in de liften en mijn Canadese hebben peerden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 07:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Ben je in beide landen wel eens geweest?
En Ja, ik ben meerdere keren in Canada geweest, heb er familie wonen.
Als je het niet zeker wil, doe dan niet mee. Je moet nl. gereed zijn om direct naar de VS te vertrekken, als je niet binnen 6 maanden daar bent, dan gaat het niet door. Kun jij in 6 maanden het land uit? Grote kans van nietquote:Op zondag 5 maart 2006 11:28 schreef onne het volgende:
iemand hier wel eens met de green card lottery meegedaan?
Inschrijving voor dit jaar was gesloten zag ik, maar lijkt me wel leuk eens te proberen, niets te verliezen toch?! Of zijn er addertjes?
Zag dat vorig jaar ongeveer 2000 Nederlanders een GC gewonnen had via die lottery, best een grote kans dus voor een lottery lijkt me
Waar heb je die gegevens vandaan?quote:Op zondag 5 maart 2006 11:28 schreef onne het volgende:
Zag dat vorig jaar ongeveer 2000 Nederlanders een GC gewonnen had via die lottery, best een grote kans dus voor een lottery lijkt me
Is dat zo? Ik vind de statistieken op de USIC site maar bar slecht, op school zouden ze zo afgekeurd worden omdat ze onduidelijk zijn. Ik zou graag een lijst met aantal aanmeldingen en toegewezen kaarten per jaar per land willen zien, maar heb dat nog nooit kunnen vinden. Hoeveel Nederlanders doen er jaarlijks mee? 500? 1000? 10000?quote:Op zondag 5 maart 2006 23:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens het Department of State zijn het er namelijk maar 105 voor de DV-2006
Volgens mij houden ze die gegevens express achter. Anders krijg je van dit soort verhalen:quote:Op zondag 5 maart 2006 23:17 schreef StefanP het volgende:
Is dat zo? Ik vind de statistieken op de USIC site maar bar slecht, op school zouden ze zo afgekeurd worden omdat ze onduidelijk zijn. Ik zou graag een lijst met aantal aanmeldingen en toegewezen kaarten per jaar per land willen zien, maar heb dat nog nooit kunnen vinden. Hoeveel Nederlanders doen er jaarlijks mee? 500? 1000? 10000?
Google denkt er anders over.... het word overal gebruikt lijkt wel.... of het een officieel woord is weet ik verder niet, maar niet alle woorden komen in een woordenboek voor helaas.quote:Chargeability is trouwens een niet-bestaand woord dat enkel door de USIC gebruikt wordt. Slecht.
Als het nodig is sta ik er volgende week al om m'n card op te halenquote:Op zondag 5 maart 2006 20:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als je het niet zeker wil, doe dan niet mee. Je moet nl. gereed zijn om direct naar de VS te vertrekken, als je niet binnen 6 maanden daar bent, dan gaat het niet door. Kun jij in 6 maanden het land uit? Grote kans van nietJe moet ook een middelbare school diploma hebben maar dat zal geen probleem zijn. Het is heel veel papierwerk en je moet zelf alles regelen.
Ongeveer 40% van alle winnaars maakt de procedure niet af, omdat ze "voor de lol" meedoen. En de kansen verpesten van mensen die wel serieus zijn.
Ga met de 2008 ronde eens meedoen. Ben een Amerika liefhebber in hart en nieren en verwacht er sowieso nog wel eens terecht te komen (werk / woon). De hele visum bureaucratie vind ik altijd maar een hoop gedoe, dus wellicht levert dit wat op, wie niet waagt wie niet wintquote:Op maandag 6 maart 2006 08:53 schreef maartena het volgende:
De DV-2007 is alweer dicht, daarvoor moest je voor 5 December 2005 al je papieren voor ingestuurd hebben. De DV-2008 gaat in October 2006 ongeveer van start.
Als je met de Diversity Lottery mee wilt doen, hou er dan rekening mee dat het nog wel minimaal anderhalf tot twee jaar gaat duren voordat je ook echt je Green Card krijgt, en je naar de VS kunt verhuizen.
Als je wint natuurlijk.
Ik speel al een aantal jaren mee met de DV loterij, jaarlijks zijn er rond de 100 nederlandse "winnaars". Echter dat betekent nog niet dat al die 100 mensen uiteindelijk een Greencard krijgen, wanneer je tot de gelukkigen behoort, krijg je een nummer, iedere maand wordt bekendgemaakt tot welk nummer aan de beurt komt, als je pech hebt en een hoog nummber hebt, dan is de kans groot dat je niet aan de beurt komt. Je kan er vanuit gaan dat misschien maar 50 van die 100 "winnaars" uiteindelijk een Greencard krijgt.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:28 schreef onne het volgende:
iemand hier wel eens met de green card lottery meegedaan?
Inschrijving voor dit jaar was gesloten zag ik, maar lijkt me wel leuk eens te proberen, niets te verliezen toch?! Of zijn er addertjes?
Hoe lang heb jij er gewoond dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:30 schreef ASroma het volgende:
Amerika is een goed land om in te wonen als je blank bent, een goed salaris hebt en egoistisch ingesteld bent.
Roep dat maar niet te hard, voor je het weet ben je een extreem rechtse racistische nazi!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Ben veels te blij dat ik Nederlander ben![]()
Tis toch zoquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Roep dat maar niet te hard, voor je het weet ben je een extreem rechtse racistische nazi!
Stel je nu eens voor dat de VS die macht niet meer hadden of uitoefenden........denk je dat de ellende dan uit de wereld zou zijn? Ik ben bang dat het dan juist nog meer de verkeerde kant op zou gaan, er zijn genoeg landen die er misbruik van zouden maken en er van dromen om de dienst uit te gaan maken in de regio waar ze zitten.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Trots zijn op het land. Dat is toch geen teken van extreem rechts of wel??? Dan heb ik het fout begrepen mocht dat zo zijn , maar dan nog blijf ik trots op Nederland. Trots zijn op wat Nederland laat zien ook. Dat heeft echt niets te maken met extreme denkbeelden. Je bent toch ook trots als Nederland goed voetbalt en we waren toch ook trots in 1988 toen Nederland Europees kampioen werd? Zo benader ik de trotsheid ook op andere gebieden
Als Nederland in de toekomst alles op orde heeft en een hoog aanzien heeft in de wereld. Dan is trotsheid gewoon een logisch gevolg![]()
En dan hang ik tevens de vlag uitIk zal echt geen Nederlandse vlag op mijn schouder laten tatoeren maar ik hang de vlag uit als Nederland alles op orde gaat krijgen
Nu heb ik al een reden om de Nederlandse vlag uit te hangen, omdat ik woon in dit mooie land waar ik kansen heb gekregen om op een mooie manier op te groeien
Dus ik bedank Nederland ook![]()
Nederland bedankt
Kleine toevoeging. En zo kunnen toch ook andere inwoners van andere landen trots zijn op hun land als hun land presteert. Maar dan moet het land wel presteren. En bij Amerika vraag ik me sterk af wat de prestaties zijn van dat land
Oorlogje voeren jah, maar dat noem ik geen prestatieDat kost alleen maar geld. Dreigen met kernwapens zijn ze ook goed in. Amerika is zo'n land dat je met de Nazi's kunt vergelijken, Amerika wilt wereldwijde macht hebben en overal het hoogste woord voeren.
Dus ik ben onschuldig omdat ik blij ben met de neutrale houding van Nederland ook![]()
En dat is een reden waarom je geen amerikaan wil/mag worden?quote:Stel je nu eens voor dat de VS die macht niet meer hadden of uitoefenden........denk je dat de ellende dan uit de wereld zou zijn? Ik ben bang dat het dan juist nog meer de verkeerde kant op zou gaan, er zijn genoeg landen die er misbruik van zouden maken en er van dromen om de dienst uit te gaan maken in de regio waar ze zitten.
Stel je voor dat hij van mening zou veranderen....... SCHOKKEND!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:29 schreef maartena het volgende:
Gelet op Dromenvangers meningen over de VS, is het wel heel erg overduidelijk dat hij nog nooit in het land zelf geweest is.
Jij bent dus op zoek naar Utopia. Zowel Nederland als de Verenigde Staten horen bij de top 10% van de rijkste landen ter wereld, en in beide landen kun je een behoorlijk bestaan opbouwen. Jij ziet het sociale stelsel in Nederland wellicht als goed, het zorgstelsel wellicht als goed, maar er kleven ook ontzettend veel nadelen aan, zoals een veel hogere belasting.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat om het totale plaatje van het land. Een land moet op alle mogelijke manieren hoge punten scoren. Dan pas is een land aantrekkelijjk om in te wonen naar mijn idee.
Een patatje oorlog met een frikandel. En een broodje haring met uitjes.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:09 schreef wonderer het volgende:
Wat missen jullie nu eigenlijk het meest van Nederland?
The Dutch Store hier heeft ingevroren zoute.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Een patatje oorlog met een frikandel. En een broodje haring met uitjes.
Ik kan hier stroopwafels, drop, oude kaas (Old Amsterdam), goudse kaas, leerdammer, edammer, spijsstaven, satesaus, curry ketchup, en vele andere Nederlandse en/of Europese producten krijgen..... Maar een echt patatje oorlog met zo'n dikke vette klodder satesaus erbij of een broodje Hollandsche Nieuwe met uitjes erop.... kan ik hier niet krijgen.![]()
Ik herrinner me net dat hier 1 keer per jaar een Holland Festival is in Long Beach, en daar kun je onvervalste broodjes haring kopen met uitjes. Geimporteerd uit Nederland natuurlijk en waarschijnlijk ook ingevroren:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef popolon het volgende:
The Dutch Store hier heeft ingevroren zoute.Wel redelijk duur (2 haringen voor $5) maar smaken erg goed.
Alleen in de eerste week krijg je verse haring. (En die vaatjes worden geveild voor veel geld) En daarbij moet even vermeldt worden dat onder "vers" word verstaan dat ze alleen op het schip op IJs hebben gelegen, want ze worden daar al op ijs gelegd zodat ze langer op zee kunnen blijven. De rest is altijd ingevroren. Als je op vrijdag naar de markt gaat voor een harinkje, dan zijn ze die ochtend uit de vriezer gehaald waar de visboer ze al sinds dinsdag had liggen.quote:Oh en voor als iemand denkt 'Da's ingevroren': De zoute in Nederland die je krijgt zijn vaak voor 90% ook ingevroren (geweest), of je moet de echte nieuwe hebben maar die is drie keer zo duur.
Dat noemen ze op Fok! geloof ik "naamtopics".quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef Vassili_Z het volgende:
Een topic over jezelf starten
Typisch Amerikaans
Veel mensen realiseren zich dat niet nee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:13 schreef maartena het volgende:
Alleen in de eerste week krijg je verse haring. (En die vaatjes worden geveild voor veel geld) En daarbij moet even vermeldt worden dat onder "vers" word verstaan dat ze alleen op het schip op IJs hebben gelegen, want ze worden daar al op ijs gelegd zodat ze langer op zee kunnen blijven. De rest is altijd ingevroren. Als je op vrijdag naar de markt gaat voor een harinkje, dan zijn ze die ochtend uit de vriezer gehaald waar de visboer ze al sinds dinsdag had liggen.Veel mensen realiseren zich dat niet.
Ik weet niet eens of er bij mij in de buurt een Dutch Store zitquote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef popolon het volgende:
[..]
The Dutch Store hier heeft ingevroren zoute.Wel redelijk duur (2 haringen voor $5) maar smaken erg goed.
Oh en voor als iemand denkt 'Da's ingevroren!': De zoute in Nederland die je krijgt zijn vaak voor 90% ook ingevroren (geweest), of je moet de echte nieuwe hebben maar die is drie keer zo duur.
Feels like home.
Geen idee, nog niet geprobeerdquote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:22 schreef DaMook het volgende:
Ik ben nog steeds jaloers op jullie
Is het makkelijk/moeilijk om als buitenlander daar aan werk te komen ?
Hoezo ? Je houd gewoon je nederlandse nationaliteit hoorquote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:23 schreef Pumatje het volgende:
amerika, .. overloper
stater bros... gewoon te koop hier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:22 schreef innepin het volgende:
Stroopwafels.
Hier in LA zit een bedrijf wat kroepoek produceerd voor de VS.. kan de naam wel opzoeken een keer voor je. 99 cent per zak ofzowquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:51 schreef Zeeuwtje het volgende:
en oude kaas... SAMS had laatst oude kaas in de aanbieding en ik heb gelijk 10 kilo aangeschaft
Oh, en vroeger ook kroepoek, maar nu heb ik een goed Indonesisch restaurant gevonden hiero in Houston... lekker man, zo'n rijsttafel
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer. Ze zijn goed bezig de grenzen totaal dicht te spijkeren. Tenzij je een illegale Mexicaan bent natuurlijk, want die zijn veel meer waard dan hoogopgeleide immigranten.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:53 schreef maartena het volgende:
De DV-2007 is alweer dicht, daarvoor moest je voor 5 December 2005 al je papieren voor ingestuurd hebben. De DV-2008 gaat in October 2006 ongeveer van start.
Wat weet jij nou van de VS jochie, ga toch weg.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef Vassili_Z het volgende:
Een topic over jezelf starten
Typisch Amerikaans
Ga minute man spelenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer. Ze zijn goed bezig de grenzen totaal dicht te spijkeren. Tenzij je een illegale Mexicaan bent natuurlijk, want die zijn veel meer waard dan hoogopgeleide immigranten.
Weet je dat zeker? Ik dacht dat dat nog niet zeker was...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer. Ze zijn goed bezig de grenzen totaal dicht te spijkeren. Tenzij je een illegale Mexicaan bent natuurlijk, want die zijn veel meer waard dan hoogopgeleide immigranten.
Bron?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer.
quote:Hier in LA zit een bedrijf wat kroepoek produceerd voor de VS.. kan de naam wel opzoeken een keer voor je. 99 cent per zak ofzow
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |