abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:38:48 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35352772
Het vervolg op dit topic: Maarten wordt Amerikaan!

Als eerste even de oorspronkelijke opening van het vorige topic:

Het is zover! Ik woon nu bijna 3 jaar in de Verenigde Staten, en ben tevens meer dan 3 jaar getrouwd met een Amerikaanse, om precies te zijn ruim 5 jaar! Dat betekend dat ik het Amerikaans Staatsburgerschap mag aanvragen! Maarten wordt dus Amerikaan!

Maar waarom wil je dat dan?

Omdat ik in de Verenigde Staten woon, en zolang ik hier woon wil ik graag volledig deel maken van de maatschappij. Met het Amerikaans staatsburgerschap mag ik onder andere stemmen, en mag ik zelf (mits ik deze ambitie heb) mezelf verkiesbaar stellen. Tevens zijn er een aantal voordelen m.b.t. het erfrecht, omdat ik als Nederlander bijvoorbeeld 60% belasting moet betalen als mijn vrouw zou komen te overlijden, terwijl ik als Amerikaan slechts enkele procentjes betaal.

En je Nederlanderschap dan?

Ik mag mijn Nederlanderschap gewoon houden. Er is een uitzonderingsregel waardoor iemand die getrouwd is met een buitenlander het Nederlanderschap mag houden als deze persoon het staatsburgerschap van het andere land aan wil nemen. Mijn vrouw heeft naast het Amerikaans staatsburgerschap ook het Nederlandse, en dat stelt ons in staat om naar Nederland terug te verhuizen indien dit gewenst is in de toekomst. Ik ga dus straks door het leven met twee nationaliteiten.

Leuk voor je. Maar wat moet je daarvoor allemaal doen?

Het hele proces begint met het opsturen van een Naturalisatie aanvraag door middel van een N-400 formulier. De aanvraag kost $320,- en omdat we tegenwoordig aan biometrie doen moet ik ook nog eens $70,- extra betalen voor de vingerafdrukken die uiteindelijk in mijn paspoort komen. Een cashiers check (gegarandeerde check) ter waarde van $390,- wordt dus bijgevoegd alsmede 2 paspoort fotootjes. Ik heb het formulier thuis geprint klaarliggen, samen met de check, en ik moet alleen nog eventjes fotootjes laten maken ergens.

Tijdens de procedure wordt je gevraagd om op te komen dagen voor een Naturalisatie toets te doen, waarmee je getest wordt op maatschappelijke, wettelijke, en geschiedkundige kennis van de Verenigde Staten. (Nederland heeft tegenwoordig ook zo'n test). Een voorbeeld van de test kun je online zien, en hier kun je zelf online de test uitvoeren om te zien of je goed genoeg bent

Als je slaagt voor de test, en ook al je papierwerk goedgekeurd is dan krijg je op een gegeven moment een oproep om de "Naturalization Oath of Allegiance" te doen. Dit doen ze met tientallen tegelijk in een grote zaal, waarbij iedereen tegelijk de eed afneemt. Nadat deze eed is afgelegt krijg ik een "Certificate of Citizenship", en mag ik vervolgens een Amerikaans paspoort aanvragen, waar ik uiteraard heel bureacratisch nog eens $50 voor neer mag tellen.

Eed? Wat voor eed danwel niet?

"I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state or sovereignty, of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the armed forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."

Aha! Maar er staat dat je je andere staatsburgerschap opgeeft!

Officieel gesproken kent de Verenigde Staten geen dubbel staatsburgerschap, maar in de afgelopen 30 jaar zijn er diverse uitzonderingen geweest, waaronder de uitzondering als je getrouwd bent met een buitenlander. Alhoewel de oath dus nooit is aangepast, is dubbel staatsburgerschap in mijn geval toegestaan. Een andere reden dat dubbel staatsburgerschap in de VS in principe is toegestaan is dat de VS de eis hebben dat als je Amerikaan bent, met het Amerikaans paspoort het land verlaat en binnenkomt, en dit ook voor vele andere landen geldt waardoor reizen metn dubbel paspoort soms vereist is.

Oke dan! En hoelang gaat dit allemaal duren?

Naar verwachting zal de gehele procedure ongeveer 9 maanden tot 1 jaar duren. Met een beetje geluk ben ik voor het einde van 2005 een Amerikaans staatsburger! Ik mag dan in de halve verkiezingen in 2006 stemmen op een nieuwe gouverneur voor California (tweede termijn voor Arnold) en stemmen op diverse senatoren en stads- en county posities.

HA! Nu kan Bush je lekker het leger in trappen en je naar Irak sturen!

Helaas. Ten eerste kent de Verenigde Staten geen dienstplicht. Mocht dat stel Republikijnse honden er toch een meerderheid voor krijgen in de Senaat (er is sprake van het herinvoeren van een beperkte dienstplicht) dan wordt ik nog steeds niet opgeroepen voor militaire dienst. De registratie voor de militaire dienstplicht - alhoewel afgeschaft - is alleen voor mensen van 18 tot 28 jaar. Als het Amerikaanse leger in een oorlog zo wanhopig wordt dat ze mensen in de 30 moeten gaan aantrekken, dan is er sprake van een flinke wereldoorlog, want zelfs in de 2e wereldoorlog waren 95% van de soldaten tussen de 18 en de 28.

Okay, leuk allemaal..... maar wat hebben wij hier nu aan?

He-le-maal niets. Geen enkele Nederlander ondervindt er enig voordeel aan noch enig nadeel aan dat ik straks met twee paspoorten rondloop. Ik open dit topic alleen om julie eens op de hoogte te houden van de situatie

En dan nu de update, Februari 2006!

Ik woon intussen bijna 4 jaar in de Verenigde Staten, ben meer dan 6 jaar getrouwd met mijn lieftallige vrouw. Om maar eens beginnen met het updaten van wat info uit het eerste topic.

Intussen hebben de volgende gebeurtenissen plaatsgevonden:

11 Januari 2006:

De dag van het intervieuw en de staatsburgerschap test. Op deze dag mocht ik verschijnen bij een kantoor van de USCIS in de stad Santa Ana, de hoofdstad van Orange County. Om 12:05 was de afspraak, en omdat het natuurlijk een stelletje door belastingcenten betaalde bureaucraten zijn werd ik zo rond 13:15 naar binnen geloods alwaar ik in het kantoor van een ambtenaar van de USCIS mocht plaatsnemen. Om te beginnen mocht ik ik de rechterhand omhooghouden, en het antwoord "Yes" geven op de vraag: "Do you swear to tell the truth and nothing but the truth?". Als eerste werden de documenten doorgenomen en werd mijn naam, geboortedatum, en andere gegevens geverifieerd.

Vervolgens werd mij gevraagd een bepaalde zin in het Engels op te schrijven die door de ambtenaar in kwestie werd verteld. Uiteraard deed ik dit geheel foutloos. Vervolgens werden mij 10 vragen gesteld over de geschiedenis van de Verenigde Staten, over hoe de regering in elkaar steekt, en andere maatschappelijke kwesties die je als Amerikaan dient te weten. Als laatste werd gekeken naar alle documenten die ik tijdens mijn applicatie had ingeleverd, en daaruit bleek dat men nog wat meer bewijs wilde zien dat ik nog bij mijn huidige vrouw woonde. Ik denk persoonlijk dat dit kwam omdat zij haar eigen naam had gehouden. Aangezien ik niet voldoende documentatie bij me had omdat te kunnen aantonen werd mij gevraagd het op te sturen. En zo gezegd, zo gedaan: Ik kreeg een brief mee waarop stond gegeven wat ik moest opsturen, en nog dezelfde middag stuurde ik o.a. mijn huurcontract op, bewijs van gezamelijke bankrekeningen, bewijs van eigenschap van een auto op onze beide namen, en wat andere documenten.

24 Januari 2006:

Een brief van de USCIS. Hierin stond dat mijn aanvraag voor de Amerikaanse nationaliteit "in eerste instantie" was goedgekeurd: Alleen de USCIS zelf op het hoofdkantoor voor de regio California moest nog goedkeuring geven. Dit betekende dat het USCIS kantoor in Santa Ana op basis van het interview en de documentatie mij geschikt genoeg vond om Amerikaan te worden.

21 Februari 2006:

Vandaag kwam de brief binnen waarin ik gesommeerd word om in Los Angeles te verschijnen voor een afdeling van de Rechtbank van de staat California, waar een rechter van mij, en waarschijnlijk een paar honderd anderen de "Oath of Citizenship" zal afnemen. Hierbij moet ik dus mij rechterhand omhoog houden, en zweren dat ik voortaan een brave Amerikaan zal zijn. Na deze ceremonie zal ik mijn Green Card moeten inleveren, en krijg ik hier een "certificate of citizenship" voor terug. Met dit certificaat ben ik een Amerikaan, en kan ik via het reguliere postkantoor of lokale gemeentehuis een paspoort aanvragen.

3 Maart 2006

Op deze dag is het zover: Vanaf die dag zal ik naast Nederlander, ook als Amerikaan door het leven gaan. Op deze dag mag ik een Amerikaans paspoort aanvragen, en mag ik mezelf registreren als kiezer. Ik mag mezelf zelfs verkiesbaar stellen als ik dat zou willen. Ik kan ten alle tijden de Verenigde Staten binnenkomen, en het Amerikaanse staatsburgerschap zal nooit verlopen.

Feliciteer mij hier!

Verder heeft niemand wat aan dit topic natuurlijk, het dient eigenlijk net als het eerste topic alleen maar als mededelingstopic.... alhoewel er best wat gediscuzeurd mag worden hoor.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:51:39 #2
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_35353108
En het meest geweldige van alles heb je niet gekund... Die aap van een Bush wegstemmen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_35353264
Gefeliciteerd. Heb je mooi geregeld, een nationaliteit erbij en de Nederlandse nationaliteit mogen behouden. Levert dat trouwens in Nederland geen probleem op?
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:59:33 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35353310
Complimenten voor je OP, zeer mooi.

Succes M., nog even wachten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:06:32 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35353458
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:57 schreef rutger05 het volgende:
Gefeliciteerd. Heb je mooi geregeld, een nationaliteit erbij en de Nederlandse nationaliteit mogen behouden. Levert dat trouwens in Nederland geen probleem op?
Nee, zowel Nederland als de Verenigde Staten erkennen het dubbele staatsburgerschap in het geval van een huwelijk. Geen probleem dus
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:07:06 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35353475
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:51 schreef Nachtdier het volgende:
En het meest geweldige van alles heb je niet gekund... Die aap van een Bush wegstemmen.
Niet dat mijn ene stem op Kerry echt die 3 miljoen verschil in stemmen kon overbruggen natuurlijk.....
-
pi_35353576
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, zowel Nederland als de Verenigde Staten erkennen het dubbele staatsburgerschap in het geval van een huwelijk. Geen probleem dus
Eventuele kinderen zullen op een gegeven moment wel moeten kiezen neem ik aan?
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:12:05 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_35353590
Interessant topic! Maar hoe zit het nou met dat verkiesbaar stellen? Als je niet in de VS bent geboren mag je wel gouverneur van een staat worden, maar geen president? Is dat laatste het enige ambt waarvoor je niet in aanmerking komt?
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:48:13 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35354128
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:11 schreef rutger05 het volgende:
Eventuele kinderen zullen op een gegeven moment wel moeten kiezen neem ik aan?
Volgens mij bij hun 21e, maar zeker weten doe ik het niet. Bij geboorte krijgen ze in ieder geval beide nationaliteiten zowiezo.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:48:49 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35354135
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:12 schreef remlof het volgende:
Interessant topic! Maar hoe zit het nou met dat verkiesbaar stellen? Als je niet in de VS bent geboren mag je wel gouverneur van een staat worden, maar geen president? Is dat laatste het enige ambt waarvoor je niet in aanmerking komt?
Ik kan inderdaad geen President worden. Wel gouverneur zoals Ahhnold.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 02:20:25 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35354517
Gefeliciteerd hoor
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 22 februari 2006 @ 02:30:28 #12
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_35354611
Gefeliciteerd!

Heeft ze een zusje zodat ik ook daarheen kan?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_35354680
Gefeliciteerd Maarten.
en je calichicky ook
pi_35355180
ik moet nog even... maar jij bent hier ook ietsie langer
Free people own guns! Slaves do not!
pi_35355308
Gefeliciteerd hoor Ik ben echt stinkend jaloers. Mijn grootste nachtmerrie is terug naar die bananenrepubliek NL te moeten voordat ik een green card heb.

Nog maar, oh, 3 jaar visa voor de green card, en dan nog 5 jaar green card voor het citizenship. Ach ja, time flies...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 22 februari 2006 @ 04:42:56 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35355316
Steef, kom je huis eens uit en sla zo gewillige Texaanse aan de haak man.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35355323
Dat lukt wel, alleen heb ik het niet zo op trouwen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35355346
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
watje
pi_35355355
Vampier gaat trouwen?
-Mark Steyn
pi_35355561
En wat ga je dan doen, met een dynamietjas ff buurten bij Bush?
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_35355606
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:52 schreef StefanP het volgende:
Vampier gaat trouwen?
Al bijna 3.5 jaar
pi_35355701
mooi hoor die hele openingspost! Ook gefeliciteerd met je nieuwe nationaliteit en het feit dat je dus nu Amerikaans schietschijf staatsburger bent wanneer je onverhoopt in het midden-oosten op vakantie zou gaan.
Troost je ik kom over een tijdje ook jou richting uit want ik ben dit land ook al meer dan zat alleen heb ik nog de ouders die aardig op leeftijd zijn en dus voorlopig mijn verzorging en aandacht kunnen gebruiken.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:18:55 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_35355903
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 07:40 schreef editor2 het volgende:
mooi hoor die hele openingspost! Ook gefeliciteerd met je nieuwe nationaliteit en het feit dat je dus nu Amerikaans schietschijf staatsburger bent wanneer je onverhoopt in het midden-oosten op vakantie zou gaan.
Troost je ik kom over een tijdje ook jou richting uit want ik ben dit land ook al meer dan zat alleen heb ik nog de ouders die aardig op leeftijd zijn en dus voorlopig mijn verzorging en aandacht kunnen gebruiken.
Hij kan ook gewoon rondlopen als Nederlander natuurlijk
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:33:01 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35356016
quote:
Mocht dat stel Republikijnse honden...
Ik mag hopen dat ze dit even lezen, want jij bent het Amerikaans Staatsburgerschap NIET waard!
Dat is net zoiets als Nederlander willen worden en Beatrix voor *piep* uitmaken
censuur :O
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:34:32 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35356033
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Je zult in de Amerikaanse wetgeving uiteindelijk wel moeten. In Nederland is een samenwoningscontract voldoende om je partner bijvoorbeeld mee te verzekeren bij je ziektekostenverzekering via je werk, maar in de Verenigde Staten moet je getrouwd zijn om als partner meeverzekerd te worden. En als je uiteindelijk een gezinnetje wilt stichten, dan wil je toch wel dat je vrouw goed verzekerd is tijdens een eventuele zwangerschap. Natuurlijk kun je het ook geheel ZELF betalen zoals een goed kapitalist het betaamd, maar met een prijskaartje van tussen de $200 tot $300 per maand voor een verzekering moet je wel vrij principieel tegen het huwelijk zijn.....

Trouwen met een Amerikaanse heeft verder natuurlijk het voordeel dat je je Nederlanderschap mag houden, en dat is wel weer handig indien je in Nederland al wat pensioen hebt opgebouwd. Dat raak je als je je Nederlanderschap kwijtraakt namelijk ook kwijt.

Verder zijn er wat wetgevingen met het erfrecht etc.... mocht je toekomstige schoonfamilie echt een ontzettende hekel aan je hebben, dan kunnen ze in het geval van een sterfgeval eindeloos blijven procederen voor hun deel van de erfenis, waarbij bij een huwelijk alles automatisch naar de overgebleven partner gaat. Gebracht met vriendelijke groeten door het fantastische Amerikaanse rechtsysteem...

De Amerikaanse wetgeving gaat veel te veel uit van een huwelijk, en daar zal voorlopig ook wel niets aan veranderen. Zeker niet als het aan de Republikeinen ligt, die het huwelijk erg belangrijk vinden.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:36:05 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35356047
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik mag hopen dat ze dit even lezen, want jij bent het Amerikaans Staatsburgerschap NIET waard!
Dat is net zoiets als Nederlander willen worden en Beatrix voor *piep* uitmaken
Ik mag geen commentaar hebben op de Republikeinse partij? Ik maak niemand uit voor een *piep* (wat dat dan ook mag zijn) en zeker geen staatshoofd van een land.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 08:39:34 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35356068
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 07:40 schreef editor2 het volgende:
Als ik ooit naar het Midden Oosten ga, dan doen we dat op onze Nederlandse paspoorten natuurlijk..... net als bijvoorbeeld Cuba.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:05:27 #28
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35356370
Hoe heb je je vrouw leren kennen eigenlijk?

Mis je nederland wel eens, gewoon nederlands praten, flink bieren in een nederlandse kroeg en lekker stampen in nederlandse discotheken of misschien zelfs een lekkere joint opsteken in een parkje?
De wereld is op hol geslagen
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:27:28 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35356763
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik mag geen commentaar hebben op de Republikeinse partij? Ik maak niemand uit voor een *piep* (wat dat dan ook mag zijn) en zeker geen staatshoofd van een land.
Commentaar hebben is iets anders dan de helft van een land uitmaken voor honden! Integreren, wat is dat...
censuur :O
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:25:15 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35369486
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Commentaar hebben is iets anders dan de helft van een land uitmaken voor honden! Integreren, wat is dat...
Dat heet kennis nemen van het First Amendment

Geloof mij, wat de liberale media hier over Republikeinen schreeuwt is nog veel erger dan die ene opmerking van mij. Wat dat betreft ben ik juist goed op weg naar integratie in een land met een twee partijen stelsel....
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:32:16 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35369784
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:05 schreef 1ofthefew het volgende:
Hoe heb je je vrouw leren kennen eigenlijk?

Mis je nederland wel eens, gewoon nederlands praten, flink bieren in een nederlandse kroeg en lekker stampen in nederlandse discotheken of misschien zelfs een lekkere joint opsteken in een parkje?
Op Internet leren kennen eind 1996. In 1997 werden we verliefd, en in 1998 kwam ze in Nederland wonen. In 1999 getrouwd, en in 2002 naar de States verhuisd.

Flink bieren in een Nederlandse kroeg, daar was ik alweer voorbij.... dat deed ik van mijn 15e of 16e tot mijn 23e zo'n beetje elke week, en toen vond ik het wel weer genoeg. Hetzelfde geld voor lekker stampen in een discotheek, die tijd hebben we wel weer gehad. Roken doe ik ook al bijna 9 jaar niet meer (gelukkig), alleen een jointje (puur) mis ik zo af en toe wel. Ik heb wat vrienden in Noord California die zo een keer per jaar naar ons toe komen, en die roken wel eens wiet, dus zo een keer per jaar krijg ik wel een paar hijsen van een pure joint.

Nederland zelf mis ik niet zo. Wat ik meer mis is mijn familie. Het land zelf niet echt.
-
pi_35370597
Dat je Nederland niet mist kan ik me heel goed voorstellen. Zeker gezien de "laatste ontwikkelingen" in het koude kikkerlandje
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_35370724
Even een lui vraagje (te lui om deel 1 helemaal door te spitten ) , wat voor werk deed je in Nederland en wat voor werk doen jij & je partner nu in de VS ?
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_35378646
Weleens leuk om te zien hoe dat nou in zijn werk gaat!
pi_35379601
Goed topic, boeiend!
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:01:35 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35384572
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:54 schreef X-Naut het volgende:
Even een lui vraagje (te lui om deel 1 helemaal door te spitten ) , wat voor werk deed je in Nederland en wat voor werk doen jij & je partner nu in de VS ?
Ben een Network Admin, momenteel beheer ik een Windows 2003 Server network bij een advocaten kantoor met 4 kantoren in 3 staten - en ong. 20 servers.

Dat deed ik in Nederland ook al, dit type werk.
-
pi_35384698
Maartena, ik vond je een interessant persoon op het forum. Vooral wanneer je VS met NL vergeleek, een vraag want dat andere topic kan ik ff niet meer terugvinden: wordt gescheld e.d. ook weggepiepd op kabel/betaalde zenders ipv openbare zenders ?

En nog 1 vraagje, denk je in het Nederlands of toch in het Engels ?

Zomaar nieuwsgierigheid.
pi_35385340
quote:
"I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state or sovereignty, of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the armed forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."
moet je dat zeggen? als je niet gelovig bent maakt zo'n toevoeging de hele eed ongeloofwaardig. doet me trouwens een beetje denken aan "pledge allegions to the flag".
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:28:37 #39
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_35386129
Gefeliciteerd

Interessant topic dus TVP
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:39:38 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35386749
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:03 schreef The_Dijkstra het volgende:
Maartena, ik vond je een interessant persoon op het forum.
quote:
wordt gescheld e.d. ook weggepiepd op kabel/betaalde zenders ipv openbare zenders ?
Nee. Op zenders als HBO, Showtime, Starz etc, word gewoon naar hartewens gescholden, geneukt, en gemoord.

Sterker nog, de serie "Rome" bijvoorbeeld van HBO is ongecencureerd, waar de BBC koos een ietwat aangepaste serie uit te zenden, en SBS6 in Nederland koos ook voor de BBC versie. Het Belgische "Canvas" koos weer voor de HBO versie. Er worden in de orginele HBO versie van Rome enkele scenes vertoond die niet in de BBC/SBS versie te zien waren, met name op sexueel gebied, verkrachting etc, en enkele zeer geweldadige scenes.

Op andere kabelzenders word wel gewoon gescholden s'avonds enzo... de zenders die echt alles uitpiepen zijn de grote jongens die landelijk te ontvangen zijn, zoals CBS, ABC, NBC, Fox, WB, UPN, etc... dus ook in het religieuze mid-westen enzo.
quote:
En nog 1 vraagje, denk je in het Nederlands of toch in het Engels ?
Allebei. Ik kan het goed scheiden. Ik kan goed in beide talen denken. Op mijn werk denk ik meestal in het Engels, thuis weer vaak in het Nederlands.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:47:09 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35387118
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:15 schreef Byte_Me het volgende:
so help me God

moet je dat zeggen? als je niet gelovig bent maakt zo'n toevoeging de hele eed ongeloofwaardig. doet me trouwens een beetje denken aan "pledge allegions to the flag".
Yep. Je kunt officieel een petitie indienen en een aparte ceremonie kunt aanvragen waar je de woorden "so help me god" niet hoeft uit te spreken, maar ik vond dat allemaal onzinnig....Bovendien vertraagd het de procedure alleen maar.

Je kunt vergelijkbaar ook in uitzonderingsgevallen een aparte ceremonie aanvragen zonder de woorden "that I will bear arms..... etc", voor de pacifisten denk ik.

Onder het mom van integratie doe ik gewoon volledig mee. Dat verwachten we in Nederland ook van de Turken en de Marokkanen die Nederlander willen worden, dus ik kan als Nederlander die Amerikaan wil worden ook moeilijk gaan tegensputteren en het op mijn manier willen doen. Zo werkt het simpelweg niet.
-
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:04:09 #42
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_35387933
Ik vind het echt erg stoer dat je dat toch maar allemaal doet, man. Stay strong!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_35399956
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:39 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]

Nee. Op zenders als HBO, Showtime, Starz etc, word gewoon naar hartewens gescholden, geneukt, en gemoord.

Sterker nog, de serie "Rome" bijvoorbeeld van HBO is ongecencureerd, waar de BBC koos een ietwat aangepaste serie uit te zenden, en SBS6 in Nederland koos ook voor de BBC versie. Het Belgische "Canvas" koos weer voor de HBO versie. Er worden in de orginele HBO versie van Rome enkele scenes vertoond die niet in de BBC/SBS versie te zien waren, met name op sexueel gebied, verkrachting etc, en enkele zeer geweldadige scenes.

Op andere kabelzenders word wel gewoon gescholden s'avonds enzo... de zenders die echt alles uitpiepen zijn de grote jongens die landelijk te ontvangen zijn, zoals CBS, ABC, NBC, Fox, WB, UPN, etc... dus ook in het religieuze mid-westen enzo.
[..]

Allebei. Ik kan het goed scheiden. Ik kan goed in beide talen denken. Op mijn werk denk ik meestal in het Engels, thuis weer vaak in het Nederlands.
Vond > vind dus. Sorry he, ik vind je posts nog steeds interessant hoor.

Bedankt trouwens voor je duidelijke reply.
pi_35408300
Gefeliciteerd met je mooie OP!
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:54:38 #46
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35409572
Veel succes met je nationaliteit, het is een mooie OP
Ik hoop wel dat je niet voor Bush zijn partijgenoten gaat stemmen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:43:30 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35411523
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:54 schreef JosvG het volgende:
Ik hoop wel dat je niet voor Bush zijn partijgenoten gaat stemmen
Ik stem per issue, niet per partij. Zoals de zaken er nu voor staan, zou ik nooit stemmen op een Republikeinse president. Maar ik vind Ahhnold een geschikte gouverneur, en ik gun hem nog wel 4 jaar om California op te knappen. Mijn burgermeester is ook een Republikein, en die beste man vind ik ook een geschikte kerel.

De twee Senatoren die California representeren in de Senaat zijn allebei Democraten, en ik ben zeer onder de indruk van hun programma, dus zij krijgen ook mijn stem.

Ik ben niet iemand die altijd maar op 1 partij stemt. In Nederland zijn er ook genoeg mensen die zowel lokaal, provinciaal, als nationaal op dezelfde partij stemmen, terwijl de lokale programma's soms compleet anders zijn. Ik lees de programma's, en maak daaruit mijn beslissing. Als een republikein een beter idee heeft, dan krijgt die mijn stem, en als een democraat een beter idee heeft dan kan hij/zij rekenen op en stem.

Voor de presidentsverkiezingen is de kans op dit moment erg klein dat ik een republikein zou kiezen trouwens.... maar als John McCain presidentskandidaat word zou ik het nog best eens kunnen overwegen.
-
pi_35583830
Mooi topic dit! Ooit, ooit, zal ook ik in de VS wonen. Deze zomer ga ik er waarschijnlijk voor het eerst heen en ik doe ook mee met de DV Lottery.

Jij kan me vast meer vertellen over het volgende; in Europa wordt de VS toch vaak afgeschilderd als behoorlijk religieus. Is dat ook daadwerkelijk het geval? Of is dat alleen in bepaalde gebieden en bij bepaalde groepen mensen zo. Dat overdreven religieuze is namelijk niet echt mijn ding.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:54:29 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35615388
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:55 schreef NY_Giant het volgende:
Mooi topic dit! Ooit, ooit, zal ook ik in de VS wonen. Deze zomer ga ik er waarschijnlijk voor het eerst heen en ik doe ook mee met de DV Lottery.

Jij kan me vast meer vertellen over het volgende; in Europa wordt de VS toch vaak afgeschilderd als behoorlijk religieus. Is dat ook daadwerkelijk het geval? Of is dat alleen in bepaalde gebieden en bij bepaalde groepen mensen zo. Dat overdreven religieuze is namelijk niet echt mijn ding.
Het gaat voornamelijk om bepaalde gebieden die veel religieuzer zijn. Ik woon zelf in California, en daar merk je er allemaal niet zoveel van.

Wat men in Nederland vaak niet eens weet, is dat er ook in Europa bepaalde landen zijn die echt veel religieuzer zijn dan anderen. Spanje en Italie bijvoorbeeld zijn landen waar het Katholicisme tot in de hoogste politieke kringen doordringt. Het viel me weer op bij de Olympische Spelen, waar zo af en toe een Amerikaanse athleet God bedankte in een interview, maar de Italiaanse skieers deden precies hetzelfde, en bij de downhill maakten velen eerst even een kruisje voor ze vertrokken.

Zelfs in Nederland zelf hebben we jaren "God Zij Met Ons" op onze guldens gehad, en wij vonden het als enige land in de EU nodig om religie op onze Euro te zetten, en dus staat er heel fijntjes weer "God Zij Met Ons" op de Euro.

Wat betrefd de Verenigde Staten: Afhankelijk van waar je gaat wonen merk je helemaal niet veel van dat overdreven relgieuze. Ik bedoel, aan de keerzijde van de munt heb je ook een stad als San Fransisco, waar meer homo's rondlopen dan in Amsterdam, en waar zelfs een tijdje het homohuwelijk legaal was.

Als je naar de VS wil verhuizen, dan moet je wel met religie rekening houden en het accepteren. Als je bijvoorbeeld "principieel tegen het huwelijk" bent, dan kun je beter in Nederland blijven, want om gebruik te maken van ziektekostenverzekering voor je vrouw via het werk van de man, diverse erfrechten, belastingvoordeel, en een groot aantal andere legale zaken die betrekking hebben op het samen wonen/verblijven van een man en een vrouw MOET je namelijk getrouwd zijn. Een samenlevingscontract kennen ze in de VS niet, m.u.v. de staat Vermont geloof ik. (Als je het erg koud en nat wil hebben kun je daar heen gaan. )

Sterker nog: Als je de DV loterij wint, en je bent op het moment van winnen NIET getrouwd, dan mag je vriendin thuis blijven..... Je MOET namelijk getrouwd zijn als je je vrouw mee wilt nemen naar de VS, en "even snel trouwen" nadat je de DV loterij hebt gewonnen mag niet meer. Dus mocht je samen met je vriendin plannen hebben om naar de VS te verhuizen, dan moet je ook heel erg open staan voor een huwelijk.
-
pi_35617711
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Als ik ooit naar het Midden Oosten ga, dan doen we dat op onze Nederlandse paspoorten natuurlijk..... net als bijvoorbeeld Cuba.
Heeft je vrouw ook een dubbele nationaliteit? Zij heeft toch alleen de Amerikaanse?

Ik zou het je liever niet nadoen trouwens, Amerikaan worden *ril* en dan ook nog eens Windows servers beheren *RIL*

Unox, the worst operating system.
pi_35618326
Leuk
  donderdag 2 maart 2006 @ 02:01:33 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35631552
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:50 schreef Schorpioen het volgende:
Heeft je vrouw ook een dubbele nationaliteit? Zij heeft toch alleen de Amerikaanse?
Nee, zij heeft ook de Nederlandse nationaliteit. Ze is in 2001 genaturaliseerd tot Nederlander.
-
  donderdag 2 maart 2006 @ 02:05:20 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_35631602
Gaaf! Nog twee dagen, spannend

*nog steeds op greencard wacht *
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_35631688
Maartena, tof dat je ons een kijkje geeft in de Amerikaanse keuken. Als ik klaar ben met mijn studie, kom ik (hopelijk) ook die kant uit.
pi_35636408
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:54 schreef maartena het volgende:

[..]
Hey, harstikke bedankt voor je verhelderende antwoord. Ik weet dat er in Europa inderdaad ook veel religieuze landen zijn. Ik heb er verder ook totaal geen problemen mee, alleen moet het niet te extreem worden.

Je moet inderdaad getrouwd zijn om je vrouw mee te kunnen nemen. Maar dat probleem heb ik nog niet. Ben nog een jonge student, dus als ik ga, ga ik alleen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:06:53 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35691537
Ik ben vanaf vandaag Amerikaan! Vanmorgen tussen 08:00 en 11:00 heb ik met 5000 anderen de naturalisatie eed afgenomen, en mijn certificaat ontvangen!

Ik heb meteen een paspoort aangevraagd, en binnen 6 tot 8 weken moet ik het paspoort per post ontvangen!
-
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:08:08 #57
71919 wonderer
pi_35691578
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:06 schreef maartena het volgende:
Ik ben vanaf vandaag Amerikaan! Vanmorgen tussen 08:00 en 11:00 heb ik met 5000 anderen de naturalisatie eed afgenomen, en mijn certificaat ontvangen!

Ik heb meteen een paspoort aangevraagd, en binnen 6 tot 8 weken moet ik het paspoort per post ontvangen!
Gefeliciteerd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:17:44 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35691825
quote:

IT NEEDS MORE COWBELL !!

Grats man.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:27:00 #59
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35692072
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:17 schreef popolon het volgende:

[..]

IT NEEDS MORE COWBELL !!

Grats man.
Nu jij nog popo...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:30:41 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35692151
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Nu jij nog popo...
Ik moet nog even wachten maar diezelfde regels gelden ook voor mij, ik zou ook twee paspoorten kunnen krijgen.

Heb geen haast.

Wat leuk zou zijn is als maarten meteen volgende week jury duty zou moeten doen.
pi_35692990
k zet even een tvp neer en een bookmark en dat soort dingen, omdat ik het graag allemaal even wil lezen Ik zit nu ook in een lange afstandsrelatie met een Amerikaan, kan nog van pas komen dit
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:00:57 #62
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_35693019
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef innepin het volgende:
k zet even een tvp neer en een bookmark en dat soort dingen, omdat ik het graag allemaal even wil lezen Ik zit nu ook in een lange afstandsrelatie met een Amerikaan, kan nog van pas komen dit
Waar woont de Amerikaan in kwestie, als ik zo vrij mag zijn?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_35693418
Gefeliciteerd gasterd. Amerikaanse nationaliteit erbij is altijd handig.
pi_35693822
Gefeliciteerd Maarten

Ik heb btw. de eerste stappen al ondernomen nav. je pushen op IRC
pi_35694615
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:00 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Waar woont de Amerikaan in kwestie, als ik zo vrij mag zijn?
Santa Cruz / San Quentin, Californië. Hoezo?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:04:04 #66
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_35695090
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Santa Cruz / San Quentin, Californië. Hoezo?
Hij woont dus vlak bij een goede universiteit en een legendarische gevangenis. Ik ben nieuwsgierig van aard, verder bedoelde ik er niets mee.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:20:30 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35695687
Innepin heeft daar 6 maanden ofzo gewoond, dus ze heeft wel wat mensen leren kennen natuurlijk
-
pi_35697640
ik wil ook Amerikaan wordne
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 01:04:07 #69
71919 wonderer
pi_35699219
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef innepin het volgende:
Succes... Het kan erg moeilijk zijn, zo'n relatie. Ik spreek uit ervaring
pi_35702052
quote:

Gefeliciteerd Maarten sorry dat ik zo kort was aan de telefoon ik zat net in een meeting en ik had die dag nog 3 deadlines te halen

Ik ga er binnenkort ook eens aan beginnen
  zaterdag 4 maart 2006 @ 06:19:51 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35702519
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Meki het volgende:
ik wil ook Amerikaan wordne

Dat zal wat worden.... Meki de Amerikaan.
-
pi_35702526
Heeft dat ook voordelen dat Amerikaan zijn?

Tsja blijf een echte Nederlander
  zaterdag 4 maart 2006 @ 06:49:00 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35702603
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:22 schreef sig000 het volgende:

Heeft dat ook voordelen dat Amerikaan zijn?

Tsja blijf een echte Nederlander
Als je in Amerika wilt wonen wel ja.
-
pi_35702612
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je in Amerika wilt wonen wel ja.
Ja ok maar je hoort zoveel negatieve verhalen ook enzo. De ruimte is er maar die is er dichter bij huis ook.

Waarom zou je in een land willen wonen waar ene Bush president is?

Ik zou maar 2 redenen weten, verliefd of veel poen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 07:24:24 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35702670
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 06:53 schreef sig000 het volgende:
Waarom zou je in een land willen wonen waar ene Bush president is?
Waarom zou je de rest van je (potentiele) leven laten bepalen door iemand die slechts 8 jaar gekozen kan worden?

Sowieso is het niet echt verstandig om je zo te laten beinvloeden door de politiek. Ik bepaal zelf hoe mijn leven eruit gaat zien, en ik laat geen president daar iets aan veranderen hoor....
-
pi_35702699
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 07:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom zou je de rest van je (potentiele) leven laten bepalen door iemand die slechts 8 jaar gekozen kan worden?

Sowieso is het niet echt verstandig om je zo te laten beinvloeden door de politiek. Ik bepaal zelf hoe mijn leven eruit gaat zien, en ik laat geen president daar iets aan veranderen hoor....

Ik vraag me af of de USA me wel zo ligt.
In Canada zijn ze al stuk relaxter volgens mij.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 07:47:07 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35702718
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 07:35 schreef sig000 het volgende:
Ik vraag me af of de USA me wel zo ligt.
In Canada zijn ze al stuk relaxter volgens mij.
Ben je in beide landen wel eens geweest?

En Ja, ik ben meerdere keren in Canada geweest, heb er familie wonen.
-
pi_35702731
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 07:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ben je in beide landen wel eens geweest?

En Ja, ik ben meerdere keren in Canada geweest, heb er familie wonen.
Mijn familie in de USA zit in de liften en mijn Canadese hebben peerden.
pi_35722866
mooi land, veel vrijheid en geen polder model wat wil je nog meer?
pi_35723793
Welke Maarten? Me broertje? Wist daar niks van
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_35734217
iemand hier wel eens met de green card lottery meegedaan?
Inschrijving voor dit jaar was gesloten zag ik, maar lijkt me wel leuk eens te proberen, niets te verliezen toch?! Of zijn er addertjes?

Zag dat vorig jaar ongeveer 2000 Nederlanders een GC gewonnen had via die lottery, best een grote kans dus voor een lottery lijkt me
  zondag 5 maart 2006 @ 12:42:07 #82
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35736219
Gefeliciteerd
(Un)masking for the greater good.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:01:24 #83
46960 StefanP
polemicist
pi_35751018
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:28 schreef onne het volgende:
Inschrijving voor dit jaar was gesloten zag ik, maar lijkt me wel leuk eens te proberen, niets te verliezen toch?! Of zijn er addertjes?

Zag dat vorig jaar ongeveer 2000 Nederlanders een GC gewonnen had via die lottery, best een grote kans dus voor een lottery lijkt me
Als je het niet zeker wil, doe dan niet mee. Je moet nl. gereed zijn om direct naar de VS te vertrekken, als je niet binnen 6 maanden daar bent, dan gaat het niet door. Kun jij in 6 maanden het land uit? Grote kans van niet Je moet ook een middelbare school diploma hebben maar dat zal geen probleem zijn. Het is heel veel papierwerk en je moet zelf alles regelen.

Ongeveer 40% van alle winnaars maakt de procedure niet af, omdat ze "voor de lol" meedoen. En de kansen verpesten van mensen die wel serieus zijn.
-Mark Steyn
pi_35754167
Zeer interessante topic. Ik ga straks deel 1 helemaal doorspitten Misschien heb ik er wat aan.
Hornblower 4 life, y'all!
  zondag 5 maart 2006 @ 23:02:34 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35758552
quote:
Waar heb je die gegevens vandaan?

Volgens het Department of State zijn het er namelijk maar 105 voor de DV-2006

De DV-2007 (dus voor greencards in 2007) is ook al gesloten trouwens, daarvoor moest je voor 4 December 2005 je papieren hebben ingestuurd. De DV-2008 gaat in October 2006 van start als je dat in je agenda wil noteren.
-
pi_35758941
Gefeliciteerd!
  zondag 5 maart 2006 @ 23:17:52 #87
46960 StefanP
polemicist
pi_35759096
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:02 schreef maartena het volgende:

[..]
Volgens het Department of State zijn het er namelijk maar 105 voor de DV-2006
Is dat zo? Ik vind de statistieken op de USIC site maar bar slecht, op school zouden ze zo afgekeurd worden omdat ze onduidelijk zijn. Ik zou graag een lijst met aantal aanmeldingen en toegewezen kaarten per jaar per land willen zien, maar heb dat nog nooit kunnen vinden. Hoeveel Nederlanders doen er jaarlijks mee? 500? 1000? 10000?

"The following is the statistical breakdown by foreign-state chargeability of those registered for the DV-2006 program" - dat lees ik als "hier zie je een lijst met per land het aantal geregistreerden". Maar ja, wat is het aantal geregistreerden? Het aantal aanmeldingen of de toegewezen kaarten? Het zal inderdaad wel het laatste zijn, maar duidelijk is het absoluut niet. Chargeability is trouwens een niet-bestaand woord dat enkel door de USIC gebruikt wordt. Slecht.
-Mark Steyn
  zondag 5 maart 2006 @ 23:37:18 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35759735
quote:
Op zondag 5 maart 2006 23:17 schreef StefanP het volgende:
Is dat zo? Ik vind de statistieken op de USIC site maar bar slecht, op school zouden ze zo afgekeurd worden omdat ze onduidelijk zijn. Ik zou graag een lijst met aantal aanmeldingen en toegewezen kaarten per jaar per land willen zien, maar heb dat nog nooit kunnen vinden. Hoeveel Nederlanders doen er jaarlijks mee? 500? 1000? 10000?
Volgens mij houden ze die gegevens express achter. Anders krijg je van dit soort verhalen:

"Waarom heeft Burundi met 5000 aanvragen maar 83 goedgekeurden en Nederland met 2000 aanvragen wel 105??"

Er worden eerst 110.000 aanvragen ingenomen uit een veel grotere stapel. Van die 110.000 zijn er een groot aantal die niet meer willen, of wegens criminele activiteiten in hun eigen land niet kunnen. Uiteindelijk halen ze er maximaal 55.000 uit, ofwel bij de 55.000 stoppen ze met tellen, en de rest gaat linea recta naar de shredder en de papierrecycling. (Tenzij electronisch gedaan, dan gaan ze naar /dev/null )

Volgens mij tellen ze dus niet eens meer nadat ze de eerste 110.000 er willekeurig hebben uitgehaald, en vervolgens daaruit 55.000 goede selecteren.

Ik heb wel eens gehoord dat er tussen de 3000 en 5000 Nederlanders meedoen aan de DV loterijen, maar ik heb geen idee waar ze die gegevens vandaan haalde. Een medewerker van het Amerikaans consulaat vertelde dat mij in 2001 toen ik bezig was met mijn visa aanvraag in ik de vraag aan hen vroeg. Maar hoe die gegevens precies tot stand kwamen, en hoe zij het wist..... Beats me!

Ik geloof in ieder geval dat je winkansen onder de 5% liggen.
quote:
Chargeability is trouwens een niet-bestaand woord dat enkel door de USIC gebruikt wordt. Slecht.
Google denkt er anders over.... het word overal gebruikt lijkt wel.... of het een officieel woord is weet ik verder niet, maar niet alle woorden komen in een woordenboek voor helaas.

Hoe dan ook, over die hele USCIS hoef IK me in ieder geval geen zorgen meer te maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door maartena op 05-03-2006 23:44:29 ]
-
pi_35764501
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

Als je het niet zeker wil, doe dan niet mee. Je moet nl. gereed zijn om direct naar de VS te vertrekken, als je niet binnen 6 maanden daar bent, dan gaat het niet door. Kun jij in 6 maanden het land uit? Grote kans van niet Je moet ook een middelbare school diploma hebben maar dat zal geen probleem zijn. Het is heel veel papierwerk en je moet zelf alles regelen.

Ongeveer 40% van alle winnaars maakt de procedure niet af, omdat ze "voor de lol" meedoen. En de kansen verpesten van mensen die wel serieus zijn.
Als het nodig is sta ik er volgende week al om m'n card op te halen Nee serieus, dat is het minste probleem, mooi excuus voor weer een US tripje

Weet niet precies waar ik die "2000" vandaan had, zal eens kijken of ik die pagina nog kan terug vinden in de wirwar van (betaalde) lottery sites.
  maandag 6 maart 2006 @ 08:29:25 #90
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_35764651
Gefeliciteerd Ik zou willen dat ik ook Amerikaan was (Naast nederlander uiteraard ), ooit heb ik ook beide nationaliteiten (hoop ik)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 6 maart 2006 @ 08:53:49 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35764893
De DV-2007 is alweer dicht, daarvoor moest je voor 5 December 2005 al je papieren voor ingestuurd hebben. De DV-2008 gaat in October 2006 ongeveer van start.

Als je met de Diversity Lottery mee wilt doen, hou er dan rekening mee dat het nog wel minimaal anderhalf tot twee jaar gaat duren voordat je ook echt je Green Card krijgt, en je naar de VS kunt verhuizen.

Als je wint natuurlijk.
-
pi_35768499
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:53 schreef maartena het volgende:
De DV-2007 is alweer dicht, daarvoor moest je voor 5 December 2005 al je papieren voor ingestuurd hebben. De DV-2008 gaat in October 2006 ongeveer van start.

Als je met de Diversity Lottery mee wilt doen, hou er dan rekening mee dat het nog wel minimaal anderhalf tot twee jaar gaat duren voordat je ook echt je Green Card krijgt, en je naar de VS kunt verhuizen.

Als je wint natuurlijk.
Ga met de 2008 ronde eens meedoen. Ben een Amerika liefhebber in hart en nieren en verwacht er sowieso nog wel eens terecht te komen (werk / woon). De hele visum bureaucratie vind ik altijd maar een hoop gedoe, dus wellicht levert dit wat op, wie niet waagt wie niet wint .
  maandag 6 maart 2006 @ 12:30:19 #93
97934 ASroma
Flamboyant
pi_35770141
Amerika is een goed land om in te wonen als je blank bent, een goed salaris hebt en egoistisch ingesteld bent.
pi_36116245
quote:

Ik speel al een aantal jaren mee met de DV loterij, jaarlijks zijn er rond de 100 nederlandse "winnaars". Echter dat betekent nog niet dat al die 100 mensen uiteindelijk een Greencard krijgen, wanneer je tot de gelukkigen behoort, krijg je een nummer, iedere maand wordt bekendgemaakt tot welk nummer aan de beurt komt, als je pech hebt en een hoog nummber hebt, dan is de kans groot dat je niet aan de beurt komt. Je kan er vanuit gaan dat misschien maar 50 van die 100 "winnaars" uiteindelijk een Greencard krijgt.
Vergeet niet dat er jaarlijks rond de 7 miljoen inzendingen zijn, daarvan worden er ongeveer 100.000 van getrokken, en daarvan krijgt minder dan de helft uiteindelijk een Greencard. De kansen zijn dus niet groot te noemen. Maar ondanks dat heb ik vorig jaar gehoord dat mensen gewonnen hadden, en ouders van een van die 2 ook. Uiteindelijk hadden die ouders dus een te hoog nummer en vielen uiteindelijk toch buiten de boot.
pi_36116606
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:30 schreef ASroma het volgende:
Amerika is een goed land om in te wonen als je blank bent, een goed salaris hebt en egoistisch ingesteld bent.
Hoe lang heb jij er gewoond dan?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:34:24 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36117113
Ik blijf liever in Nederland

Een vakantiehuisje in Amerika lijkt me niet slecht, maar om nu de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen gaat me mijlen te ver. Sowieso zou ik het niet uithouden om tussen de Amerikanen te leven continu. Zou gestoord worden van die lui. Alleen al de manier waarop ze praten.

Ben veels te blij dat ik Nederlander ben
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_36117167
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:34 schreef Dromenvanger het volgende:

Ben veels te blij dat ik Nederlander ben
Roep dat maar niet te hard, voor je het weet ben je een extreem rechtse racistische nazi!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:44:11 #98
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36117465
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Roep dat maar niet te hard, voor je het weet ben je een extreem rechtse racistische nazi!
Tis toch zo En dat ik trots ben op Nederland dat mag toch wel of niet soms??? Dat ik blij ben met de manier van aanpak, zelfs al is het niet altijd even goed in orde. Je mag toch trots zijn op je land of niet soms? Is dat verboden? Volgens mij is dat heel gezond om trots te zijn op je geboorteland. Als je je geboorteland verlaat, dan pas is het vreemd denk ik.

Ik zou nog geen Amerikaan willen zijn al krijg ik de reis gratis en voor niets. Amerika stelt naar mijn idee ook vrij weinig voor, te hoog geprezen wordt dat land. Ik weet verder niet hoe dat land er verder uitziet helemaal, ik zie vaker beelden en dan denk ik niet van, dat is het paradijs op aarde, ik denk dat er andere landen zijn die veel meer te bieden hebben.

Maar goed, ik weet het niet. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor Amerika. Ik krijg een vreemd smaakje in de mond als ik de naam Amerika hoor. Ik zou me ook niet Amerikaan willen noemen graag, in ieder geval zou ik er niet trots op zijn

Nogmaals klinkt Nederlander aangenamer, maar dat kan ook met de politiek te maken hebben in Amerika. En met de economie en de macht en het racisme zoals vaker gezegd is hier. En zo is Amerika op veel meer gebieden een ongezonder land dan Nederland.

Het zorgstelsel zal daar ook rot zijn, denk niet dat het daar goed geregeld is allemaal.

Amerika is inderdaad goed voor de rijke mensen, maar wil je dan als rijke in een rot land wonen? Dan ben je zoals al eerder gezegd is een egoist. Het gaat om het totale plaatje van het land. Een land moet op alle mogelijke manieren hoge punten scoren. Dan pas is een land aantrekkelijjk om in te wonen naar mijn idee. En dan kun je ook echt trots zijn op het land.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 17-03-2006 14:52:08 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:54:32 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36117790
Trots zijn op het land. Dat is toch geen teken van extreem rechts of wel??? Dan heb ik het fout begrepen mocht dat zo zijn , maar dan nog blijf ik trots op Nederland. Trots zijn op wat Nederland laat zien ook. Dat heeft echt niets te maken met extreme denkbeelden. Je bent toch ook trots als Nederland goed voetbalt en we waren toch ook trots in 1988 toen Nederland Europees kampioen werd? Zo benader ik de trotsheid ook op andere gebieden

Als Nederland in de toekomst alles op orde heeft en een hoog aanzien heeft in de wereld. Dan is trotsheid gewoon een logisch gevolg

En dan hang ik tevens de vlag uit Ik zal echt geen Nederlandse vlag op mijn schouder laten tatoeren maar ik hang de vlag uit als Nederland alles op orde gaat krijgen Nu heb ik al een reden om de Nederlandse vlag uit te hangen, omdat ik woon in dit mooie land waar ik kansen heb gekregen om op een mooie manier op te groeien

Dus ik bedank Nederland ook

Nederland bedankt

Kleine toevoeging. En zo kunnen toch ook andere inwoners van andere landen trots zijn op hun land als hun land presteert. Maar dan moet het land wel presteren. En bij Amerika vraag ik me sterk af wat de prestaties zijn van dat land

Oorlogje voeren jah, maar dat noem ik geen prestatie Dat kost alleen maar geld. Dreigen met kernwapens zijn ze ook goed in. Amerika is zo'n land dat je met de Nazi's kunt vergelijken, Amerika wilt wereldwijde macht hebben en overal het hoogste woord voeren.

Dus ik ben onschuldig omdat ik blij ben met de neutrale houding van Nederland ook

[ Bericht 17% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 17-03-2006 15:07:00 ]
pi_36118278
@Dromenvanger, ik denk dat jouw beeld van de VS op vooroordelen berust, natuurlijk is ook dat land niet perfect, ieder land heeft zijn eigen eigenaardigheden, en dus zijn eigen voor en nadelen. Misschien zijn Amerikanen juist wel een stuk minder egoistisch dan Europeanen, zonder het dure sociale vangnet in Europa zouden veel mensen het niet overleven, in de VS is het echter heel gebruikelijk om geld te schenken aan particuliere hulporganisaties en om vrijwilligerswerk te doen om mensen die weinig hebben te helpen. Dat wordt daar gezien als plicht van de gemeenschap en niet van de overheid.
Vreemd dat jij je nu precies zo gedraagt zoals de Amerikanen vaak van beschuldigt worden, hier is alles goed, in andere landen is het slecht.
pi_36118398
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Trots zijn op het land. Dat is toch geen teken van extreem rechts of wel??? Dan heb ik het fout begrepen mocht dat zo zijn , maar dan nog blijf ik trots op Nederland. Trots zijn op wat Nederland laat zien ook. Dat heeft echt niets te maken met extreme denkbeelden. Je bent toch ook trots als Nederland goed voetbalt en we waren toch ook trots in 1988 toen Nederland Europees kampioen werd? Zo benader ik de trotsheid ook op andere gebieden

Als Nederland in de toekomst alles op orde heeft en een hoog aanzien heeft in de wereld. Dan is trotsheid gewoon een logisch gevolg

En dan hang ik tevens de vlag uit Ik zal echt geen Nederlandse vlag op mijn schouder laten tatoeren maar ik hang de vlag uit als Nederland alles op orde gaat krijgen Nu heb ik al een reden om de Nederlandse vlag uit te hangen, omdat ik woon in dit mooie land waar ik kansen heb gekregen om op een mooie manier op te groeien

Dus ik bedank Nederland ook

Nederland bedankt

Kleine toevoeging. En zo kunnen toch ook andere inwoners van andere landen trots zijn op hun land als hun land presteert. Maar dan moet het land wel presteren. En bij Amerika vraag ik me sterk af wat de prestaties zijn van dat land

Oorlogje voeren jah, maar dat noem ik geen prestatie Dat kost alleen maar geld. Dreigen met kernwapens zijn ze ook goed in. Amerika is zo'n land dat je met de Nazi's kunt vergelijken, Amerika wilt wereldwijde macht hebben en overal het hoogste woord voeren.

Dus ik ben onschuldig omdat ik blij ben met de neutrale houding van Nederland ook
Stel je nu eens voor dat de VS die macht niet meer hadden of uitoefenden........denk je dat de ellende dan uit de wereld zou zijn? Ik ben bang dat het dan juist nog meer de verkeerde kant op zou gaan, er zijn genoeg landen die er misbruik van zouden maken en er van dromen om de dienst uit te gaan maken in de regio waar ze zitten.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:23:01 #102
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36128830
quote:
Stel je nu eens voor dat de VS die macht niet meer hadden of uitoefenden........denk je dat de ellende dan uit de wereld zou zijn? Ik ben bang dat het dan juist nog meer de verkeerde kant op zou gaan, er zijn genoeg landen die er misbruik van zouden maken en er van dromen om de dienst uit te gaan maken in de regio waar ze zitten.
En dat is een reden waarom je geen amerikaan wil/mag worden?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:29:56 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36130799
Gelet op Dromenvangers meningen over de VS, is het wel heel erg overduidelijk dat hij nog nooit in het land zelf geweest is.
-
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:35:40 #104
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36131011
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:29 schreef maartena het volgende:
Gelet op Dromenvangers meningen over de VS, is het wel heel erg overduidelijk dat hij nog nooit in het land zelf geweest is.
Stel je voor dat hij van mening zou veranderen....... SCHOKKEND!!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:09:46 #105
71919 wonderer
pi_36132012
Wat missen jullie nu eigenlijk het meest van Nederland?
pi_36132339
Stroopwafels.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:51:28 #107
85041 Zeeuwtje
Hoezo Noordbevelandse Mafia?
pi_36132989
en oude kaas... SAMS had laatst oude kaas in de aanbieding en ik heb gelijk 10 kilo aangeschaft
Oh, en vroeger ook kroepoek, maar nu heb ik een goed Indonesisch restaurant gevonden hiero in Houston... lekker man, zo'n rijsttafel
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:02:11 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36133225
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat om het totale plaatje van het land. Een land moet op alle mogelijke manieren hoge punten scoren. Dan pas is een land aantrekkelijjk om in te wonen naar mijn idee.
Jij bent dus op zoek naar Utopia. Zowel Nederland als de Verenigde Staten horen bij de top 10% van de rijkste landen ter wereld, en in beide landen kun je een behoorlijk bestaan opbouwen. Jij ziet het sociale stelsel in Nederland wellicht als goed, het zorgstelsel wellicht als goed, maar er kleven ook ontzettend veel nadelen aan, zoals een veel hogere belasting.

Ik zie jou voornamelijk GOEDE dingen opnoemen aan Nederland, en SLECHTE dingen van de VS. Tja, zo kan ik elk onderwerp in 1 richting zetten natuurlijk..... Dus zal ik voor een beetje evenwicht ook eens wat GOEDE dingen van de VS opnoemen, en SLECHTE dingen van Nederland.

Goede dingen in de VS:

- Een eigen bedrijf starten is veel makkelijker. Er zijn veel belastingvoordelen, en de belastingen die je als bedrijf moet betalen zijn veel lager. Je kunt dus veel makkelijker op de markt concureren.
- De inkomstenbelasting ligt een stuk lager (voor mij 28%) en de BTW (sales tax) ligt tussen de 0% en de 9%, afhankelijk per staat. In California is ie 8.25%.
- Luxe artikelen zoals electronica, merkkleding, computers, meubelen, etc zijn veel goedkoper.
- Auto's zijn veel goedkoper. Tevens is er ook geen wegenbelasting, wel een jaarlijks bedrag voor de kentekenregistratie van ong. $120. Tevens zijn de benzine prijzen ongeveer voor de HELFT goedkoper omdat de regering er niet gigantisch veel op zitten heffen. En zeker geen hele kwartjes van Kok.
- Wegen worden hier ook echt fatsoenlijk uitgebreid. Niet van die halfwasse maatregelen zoals spitsstroken etc.
- De Natuur is geweldig. Nog voor het Westen van de VS gekoliniseerd werd in de 18e en 19e eeuw hadden ze al door dat dat beschermd moest worden, waardoor er gigantische natuurparken zijn waar de natuur bewaard word in orginele staat, sommige gebieden 4 of 5 keer zo groot als heel Nederland.
- De krijgsmacht van de Verenigde Staten is de sterkste ter wereld. En alhoewel deze momenteel niet goed gebruikt word naar mijn mening, is de VS wel het enige land dat DURFT haar troepen in te zetten. Europa moet eerst jarenlang bakkeleien, en kan dan nog geen compromis sluiten.
- De Verenigde Staten beschikt over 17 universiteiten uit de top 20. Universitaire opleidingen zijn van zeer hoge kwaliteit. Je moet het wel zelf betalen natuurlijk, er zijn geen studiebeurzen en OV kaarten van de regering.
- De Verenigde Staten staat voorop als het gaat om technische ontwikkelingen, met name op computer gebied. Intel, AMD, Seagate, Maxtor, Microsoft, NVidia, (ATI = Canadees), Microsoft, HP, Compaq, IBM, Apple, en vele andere bedrijven zijn allemaal Amerikaans. Taiwan en Korea MAKEN veel computer componenten, maar ze zijn stuk voor stuk in de VS ontworpen en getest.

Slechte dingen in Nederland:

- Een zorgstelsel voor iedereen is mooi, totdat je het ook echt nodig hebt. Mijn vrouw klaagde over pijn in haar borsten, en wou graag een mammogram laten uitvoeren. Door wachtlijsten werd haar vrolijk verteld dat het 9 weken duurde voordat ze terecht kon voor een afspraak daarvoor. Nu weet ik niet of iemand hier iets van borstkanker afweet, maar je kunt letterlijk komen te overlijden van borstkanker binnen 9 weken als je het niet direct behandeld. Een vriendin van ons had met het AZU in Utrecht afspraken gemaakt over haar bevalling. Tot het moment dat het ook gebeurde. Ze kwamen bij het ziekenhuis aan, en er werd haar vrolijk verteld dat er geen plaats was voor haar. In een van de grootste en beste ziekenhuizen van Nederland. Dus moesten ze zelf maar naar een ander ziekenhuis rijden.... Het is leuk dat iedereen zorg KAN krijgen, alleen af en toe duurt het ellendig lang of is er van alles mis.

- Een sociaal stelsel is erg leuk voor hen die het eerlijk gebruiken. Helaas zijn er in Nederland ook vreselijk veel mensen die het oneerlijk gebruiken. In Amerika moet je gewoon werken voor je geld, maar in Nederland kun je jezelf veel eenvoudiger als arbeidsongeschikt verklaren. Ik ken iemand die zich arbeidsongeschikt hebben laten verklaren omdat zijn voet altijd pijn deed, en hij als bus-chauffeur die voet altijd nodig had voor het besturen van die bus. Hij trekt dus nu WAO geld, terwijl ie met die pijnlijke voet nog heel goed ergens bureau werk kan doen.

- De twee bovenstaande gevallen kosten tevens gigantisch veel belastinggeld. De belasting in Nederland is een van de hoogste ter wereld. En wat krijg je er voor terug?

- In Nederland is het uitbreiden van snelwegen een enorm traag en lang juridisch proces, en dan komen ze ook nog eens met de meest achterlijke oplossingen. Neem nu de A2 tussen Amsterdam en Utrecht. Deze is momenteel 3 rijstroken breed aan beide kanten. Een verbreding kwam begin jaren 90 - 15 jaar geleden dus - al voor het eerst ter sprake omdat de files op die weg zich maar bleven opstapelen. 2 kabinetten later zijn ze dan eindelijk akkoord gegaan met een verbreding van 3 naar 4 rijstroken, en in 2003 zijn ze eindelijk de schop gaan zetten. Men verwacht dat de verbreding in 2011 klaar is. Jaja, VIER rijstroken in plaats van drie. Een uitbreidingsplan uit de jaren 90, toen Leidsche Rijn met 15.000 woningen, Houten-Zuid met 8.000 woningen, Zenderpark IJsselstein met 3.500 woningen, en diverse andere grote bouwprojecten ook nog maar op de papiertafel lagen. Die 4 rijstroken van de A2 waren in het jaar 2000 al niet meer voldoende, en dat weten ze ook. Maar de politiek wil er niets aan veranderen, want dat kost weer meer geld, en weer een paar jaar bakkelijen in de Tweede Kamer.

Ter vergelijking: In 2002 werd besloten dat de S-22 (Stateroute 22) welke ong. 35 km lang is, en midden door stedelijk gebied loopt verbreed moest worden van 3 rijstroken aan beide kanten naar 5 rijstroken aan beide kanten (4 normale 1 carpool). Bij de verkiezingen in 2004 werd aan de mensen in een referendum voorgelegd hoe er voor de verbreding betaald moest worden, ook wel bekend als Measure M. Dat werd door het volk goedgekeurd, en begin 2005 ging de schop erop. Ze zijn al aardig op weg, en eind 2006 word de oplevering verwacht.

Waarom zoiets in Nederland echt ELLENDIG LANG moet duren is mij echt onduidelijk. Ze zijn overigens ook al bijna DERTIG jaar aan het touwtrekken over het verlengen van een kilometer of 5 van de A4 tussen Delft en Schiedam. - Verder gaan ze DUBBEL belastinggeld uitgeven op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht: Eerst voor miljoenen spitsstroken aanleggen, en vervolgens 1 jaar later beslissen dat er toch maar verbreed moet worden. Dan ben je toch bezig belastingcenten te vernietigen lijkt me....

- Eigen zaak opzetten kost vrij veel kapitaal in vergelijking met een land als de VS. Veel startende bedrijven moeten dan ook vaak hogere prijzen rekenen om te kunnen voldoen aan alle belastingen en personeelseissen in Nederland. Tel daar bovenop dat de huidige regering ook niet echt veel initiatieven neemt om de economie te laten groeien, en je ziet dat startende bedrijven echt heel veel moeite hebben om echt van de grond te komen.

- Heb je eindelijk wat geld verdiend en doe je het economisch eens een keer goed, dan komt de Nederlandse staat weer met een handje aanzetten om een vermogensbelasting te innnen. Met andere woorden als je meer dan een bepaald bedrag bezit, dan mag je gaan betalen. Daarom zijn ook veel vermogende Nederlanders naar Belgie uitgeweken waar je een dergelijke regeling dus niet hebt.

- Het hele land staat barstensvol met snelheidscamera's. In Nederland kreeg ik elk jaar wel 2 of 3 snelheidsboetes, en dan niet eens echt een GOEDE, nee.... allemaal van die pietluttige boetes zoals "u reed 106 waar u 100 mocht na correctie" of "U reed 57 waar u 50 mocht". Hier in de VS moet je nog echt aangehouden worden door een agent. En die agent gaat natuurlijk achter de snelheidsduivels aan (en terecht) en niet achter mensen die een paar kilometer te hard rijden op een weg waar midden in de nacht verder geen hond meer rijdt.

Het is die Nederlandse overheid die zich overal mee moet bemoeien en overal wel weer een belastingcentje uit wil halen die mij zo dwars zit. Men klaagt wel eens over het "Big Brother is Watching you" in de Verenigde Staten, maar in Nederland is het dus "Big Brother is charging you. Again. With more taxes." - En daarbij mag ik trouwens ook wel eens vermelden dat ondanks het hele afluisterschandaal waar Bush nu mee te kampen heeft, er in Nederland meer telefoongesprekken worden afgeluisterd dan in de VS zelf. Dus naast de Nederlanders overal geld en belasting voor te vragen, gebruiken ze die centjes ook nog eens om die "Big Brother" te spelen.

Volgens mij, Dromenvanger, heb je een klein beetje een roze bril op als je het over Nederland hebt, en een zwarte bril als je het over de VS hebt.

Er zijn heel veel zaken die slecht zijn in de VS, en ik kan je minstens een waslijst zoals deze opnoemen van de VS. Armoede problemen, een corrupte politiek (dwz moralistisch corrupt, niet financieel corrupt), oorlogen die ze nooit hadden mogen beginnen, etc, etc.

Weet je.... je klinkt eigenlijk een beetje als mij toen ik 22 was en nog weinig van de wereld had gezien en de VS met z'n president Clinton helemaal niet begreep en niet wist hoe de vork in de steel zat. En toen groeide ik op, kreeg ik een ruimere blik op zaken, en het meest belangrijkste: Ontmoette ik mijn huidige Amerikaanse vrouw, en kwam ik opeens met Amerikanen in aanraking en kwam ik bij Amerikanen over de vloer. Het was op dat moment dat ik realiseerde dat als je niet met eigen ogen iets ziet, dat de media echt een vertekend beeld geeft van de situatie. En de informatie die in Nederland over Amerika op de media verschijnt zet de VS meer in een kwaad daglicht dan een goed daglicht.

Tijd dus om je ogen te openen en de wereld te proeven. Er is zoveel meer dan alleen Nederland, en Nederland is echt niet het enige land waar je het goed naar je zin kan hebben.
-
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:05:16 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36133320
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:09 schreef wonderer het volgende:
Wat missen jullie nu eigenlijk het meest van Nederland?
Een patatje oorlog met een frikandel. En een broodje haring met uitjes.

Ik kan hier stroopwafels, drop, oude kaas (Old Amsterdam), goudse kaas, leerdammer, edammer, spijsstaven, satesaus, curry ketchup, en vele andere Nederlandse en/of Europese producten krijgen..... Maar een echt patatje oorlog met zo'n dikke vette klodder satesaus erbij of een broodje Hollandsche Nieuwe met uitjes erop.... kan ik hier niet krijgen.
-
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:09:34 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36133400
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Een patatje oorlog met een frikandel. En een broodje haring met uitjes.

Ik kan hier stroopwafels, drop, oude kaas (Old Amsterdam), goudse kaas, leerdammer, edammer, spijsstaven, satesaus, curry ketchup, en vele andere Nederlandse en/of Europese producten krijgen..... Maar een echt patatje oorlog met zo'n dikke vette klodder satesaus erbij of een broodje Hollandsche Nieuwe met uitjes erop.... kan ik hier niet krijgen.
The Dutch Store hier heeft ingevroren zoute. Wel redelijk duur (2 haringen voor $5) maar smaken erg goed.

Oh en voor als iemand denkt 'Da's ingevroren!': De zoute in Nederland die je krijgt zijn vaak voor 90% ook ingevroren (geweest), of je moet de echte nieuwe hebben maar die is drie keer zo duur.

Feels like home.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:10:27 #111
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36133417
Een topic over jezelf starten

Typisch Amerikaans
Era Vulgaris
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:13:32 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36133490
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef popolon het volgende:
The Dutch Store hier heeft ingevroren zoute. Wel redelijk duur (2 haringen voor $5) maar smaken erg goed.
Ik herrinner me net dat hier 1 keer per jaar een Holland Festival is in Long Beach, en daar kun je onvervalste broodjes haring kopen met uitjes. Geimporteerd uit Nederland natuurlijk en waarschijnlijk ook ingevroren:
quote:
Oh en voor als iemand denkt 'Da's ingevroren': De zoute in Nederland die je krijgt zijn vaak voor 90% ook ingevroren (geweest), of je moet de echte nieuwe hebben maar die is drie keer zo duur.
Alleen in de eerste week krijg je verse haring. (En die vaatjes worden geveild voor veel geld) En daarbij moet even vermeldt worden dat onder "vers" word verstaan dat ze alleen op het schip op IJs hebben gelegen, want ze worden daar al op ijs gelegd zodat ze langer op zee kunnen blijven. De rest is altijd ingevroren. Als je op vrijdag naar de markt gaat voor een harinkje, dan zijn ze die ochtend uit de vriezer gehaald waar de visboer ze al sinds dinsdag had liggen. Veel mensen realiseren zich dat niet.
-
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:14:27 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36133510
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef Vassili_Z het volgende:

Typisch Amerikaans
Dat noemen ze op Fok! geloof ik "naamtopics".

Ik wist niet dat Fok! zo Amerikaans was zeg!
-
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:17:40 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36133580
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:13 schreef maartena het volgende:

Alleen in de eerste week krijg je verse haring. (En die vaatjes worden geveild voor veel geld) En daarbij moet even vermeldt worden dat onder "vers" word verstaan dat ze alleen op het schip op IJs hebben gelegen, want ze worden daar al op ijs gelegd zodat ze langer op zee kunnen blijven. De rest is altijd ingevroren. Als je op vrijdag naar de markt gaat voor een harinkje, dan zijn ze die ochtend uit de vriezer gehaald waar de visboer ze al sinds dinsdag had liggen. Veel mensen realiseren zich dat niet.
Veel mensen realiseren zich dat niet nee.

Ze smaken ook heel goed, je moet 'ze' alleen heel rustig ontdooien, dus niet op z'n Amerikaans: In de magnetron.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:19:14 #115
71919 wonderer
pi_36133606
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh en voor als iemand denkt 'Da's ingevroren!': De zoute in Nederland die je krijgt zijn vaak voor 90% ook ingevroren (geweest), of je moet de echte nieuwe hebben maar die is drie keer zo duur.

Feels like home.
Ik weet niet eens of er bij mij in de buurt een Dutch Store zit Maar es even gaan uitzoeken (Concord NH).
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:22:02 #116
50442 DaMook
pi_36134611
Ik ben nog steeds jaloers op jullie

Is het makkelijk/moeilijk om als buitenlander daar aan werk te komen ?

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:23:13 #117
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36134623
amerika, .. overloper
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:32:22 #118
71919 wonderer
pi_36134726
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:22 schreef DaMook het volgende:
Ik ben nog steeds jaloers op jullie

Is het makkelijk/moeilijk om als buitenlander daar aan werk te komen ?
Geen idee, nog niet geprobeerd Ik ben er ook nog niet.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:44:46 #119
50442 DaMook
pi_36134850
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:23 schreef Pumatje het volgende:
amerika, .. overloper
Hoezo ? Je houd gewoon je nederlandse nationaliteit hoor Je hebt er gewoon 2 zodra je de Amerikaanse krijgt. Dat je er woont ed wil niet zeggen dat je NL vergeet (al zou ik NL af en toe graag compleet achter me laten, maar andersom zal dat vast ook wel zijn als je in de USA woont)

pi_36135303
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:22 schreef innepin het volgende:
Stroopwafels.
stater bros... gewoon te koop hier.
pi_36135319
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:51 schreef Zeeuwtje het volgende:
en oude kaas... SAMS had laatst oude kaas in de aanbieding en ik heb gelijk 10 kilo aangeschaft
Oh, en vroeger ook kroepoek, maar nu heb ik een goed Indonesisch restaurant gevonden hiero in Houston... lekker man, zo'n rijsttafel
Hier in LA zit een bedrijf wat kroepoek produceerd voor de VS.. kan de naam wel opzoeken een keer voor je. 99 cent per zak ofzow
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:50:16 #122
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36135322
per zak wat al klaar is of wat je nog moet frituren? dat laatste is dan zwaar +ev
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:01:55 #123
46960 StefanP
polemicist
pi_36135584
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:53 schreef maartena het volgende:
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer. Ze zijn goed bezig de grenzen totaal dicht te spijkeren. Tenzij je een illegale Mexicaan bent natuurlijk, want die zijn veel meer waard dan hoogopgeleide immigranten.

[ Bericht 15% gewijzigd door StefanP op 18-03-2006 04:09:07 ]
-Mark Steyn
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:07:45 #124
46960 StefanP
polemicist
pi_36135608
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef Vassili_Z het volgende:

Typisch Amerikaans
Wat weet jij nou van de VS jochie, ga toch weg.
-Mark Steyn
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:11:08 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36135620
Doe is lief.
pi_36135756
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer. Ze zijn goed bezig de grenzen totaal dicht te spijkeren. Tenzij je een illegale Mexicaan bent natuurlijk, want die zijn veel meer waard dan hoogopgeleide immigranten.
Ga minute man spelen (ik moedig minute men eigenlijk hard aan)

'the US economy cannot trive without these 'undocumented' mexicans' (even minder politiek gezegd... de amerikaanse economie kan niet zonder een stel achterlijke heikneuter ILLEGALE mexikanen die zich alleen voortplanten en steun trekken)

De US economy kan wel zonder deze snodaarden... gewoon een stel negers en spics uit hun gettos en barios trekken en ze aan het werk zetten.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 05:00:21 #127
46960 StefanP
polemicist
pi_36135770
Ik heb laatst in B&N meer dan een uur in een boek zitten lezen dat op zo'n tafel bij de ingang lag: Whatever It Takes van JD Hayworth, congressman voor Arizona. Het gaat over de illegale immigratie vanuit Mexico, hoe die geen strobreed in de weg gelegd wordt door de VS en wat de impact op, en kosten voor, de samenleving in de VS zijn. Interessant leesvoer en eerlijk gezegd behoorlijk schokkend.

http://www.amazon.com/gp/product/089526028X/104-7639855-5903938?v=glance&n=283155
-Mark Steyn
pi_36139721
quote:

[..]

Weet je dat zeker? Ik dacht dat dat nog niet zeker was...
  zondag 19 maart 2006 @ 17:47:46 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36173017
quote:
Er komt geen DV 2008. De DV is afgeschaft, dit was de laatste keer.
Bron?
-
  maandag 20 maart 2006 @ 19:16:48 #130
85041 Zeeuwtje
Hoezo Noordbevelandse Mafia?
pi_36208469
quote:
Hier in LA zit een bedrijf wat kroepoek produceerd voor de VS.. kan de naam wel opzoeken een keer voor je. 99 cent per zak ofzow

Ik heb wel interresse Vampier, bedankt man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')