Het maakt niet zoveel uit, allhoewel het natuurlijk niet aan te raden is om met een bas over je versterker te spelen omdat die meer output heeft in de lagere tonen. Als ik met m'n floydrose bezig ben dan krijg ik ook tonen die je uit een bas krijgt dus het zou niet echt een direct probleem moeten zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 00:20 schreef Maidenfan het volgende:
Hey,
Ik heb een klein vraagje...
Toen ik onlangs Elevation van U2 nog eens opzette viel mij op dat er daar een suboctaaf-effect op de gitaar staat. Nu, kan een gewone gitaarversterker die lage tonen wel aan aangezien de intro qua toonhoogte al in het basgitaar-bereik valt?
Of zijn basversterkers enkel aangepast aan de klankkleur en de hogere output van basgitaar pickups, maar maakt de toonhoogte in feite niets uit?
Questie van een gloednieuwe versterker niet kapot te doen
Alvast bedankt
laatst op een tripple rectifier gespeeldquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:02 schreef Jorikjet het volgende:
mij lijkt een mesa boogie wel iets... mooie clean, mooie overdrive, en harde scheur. kun je veel verschillende dingen mee spelen lijkt me zo. heb er alleen nog nooit op gespeeld aangezien ze zulke versterkers nergens verkopen hier in de buurt
Ja, het gat tussen de meeste gebuikelijke buizenversterkers en de Mesa's is zo enormquote:Op zondag 26 februari 2006 10:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
laatst op een tripple rectifier gespeelddie zijn zooooo vet, maar ook zoooooo duur
Mesa Boogie Triple Rectifier + 4x12" kast slechts 3350,00
Guitarpro heb ik ook.. Maar ik heb hier ook blad muziek van een droog nummer wat ik op gitaar wil leren spelen maar kan het niet lezenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ah, hmm, dat zou ik niet weten. Ik gebruik zelf het programma Guitarpro, naast een tabprogramma is het ook een zeer handige bron van informatie over scales e.d., en boven de tab staat alles dus in notenschrift. Misschien dat het van pas kan komen... op http://www.mysongbook.com kan je geloof ik een trialversie downloaden die natuurlijk gecrackt kan worden.
Ook goed te gebruiken als speed-trainer
quote:Op zondag 26 februari 2006 18:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ahh, op die fiets. Misschien dat deze dan helpt:
http://www.guitar49.com/ref/notes%20on%20the%20guitar.jpg
Ik heb alleen geen idee hoe je dan F# enzo moet schrijven. Ik geloof dat er dan een hekje voor de noot staat ofzo.
A majeur volgens mij (en Google)quote:Op zondag 26 februari 2006 18:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weet iemand in welke toonsoort White Rabbit van Jefferson Airplane staat? Hier staan de akkoorden en de tabs van de intro: http://www.azchords.com/j(...)it2-tabs-183305.html
Ik ga vanavond oefenen, dus als iemand het effe snel zou kunnen bekijken zou ik heel erg dankbaar zijn!!
1 2 3 4 5 6 | ------------------------------ ------------------------------ ---------7------5-7-5--------- --5--------------------8-5---- ------------------------------ |
Toch niet carnaval hequote:Op zondag 26 februari 2006 20:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ok, ik zat weer eens niet op te letten, excusesHele nacht niet geslapen
Dat doet gewoon echt pijn, dat iemand dit mooi kan vinden.quote:
Haha, ja klopt, ik zag die 5 en 7 staan en het woord indiaan ofzo dus ik dacht nou dat kan niet missenquote:Op zondag 26 februari 2006 21:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Het lijkt totaal niet op Apache hoor
Pijn aan je ogen hé?quote:
ala shadows?quote:Op zondag 26 februari 2006 23:52 schreef guitarist.nl het volgende:
ff vraagje, ik hoorde een nummer van de black eyed peas![]()
maar het nummer begon met een heel bekend rifje, van wie wat waar is het?
en een tab?
sample'jte:
http://members.home.nl/guitarist/fok!/sample.mp3
stagg!quote:Op zondag 26 februari 2006 23:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
heb ik nog liever een richwood
Niet gaan overdrijven he!quote:
lekker duur ofniet ?quote:Op maandag 27 februari 2006 10:28 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben toch maar voor het enthousiasme van een vriend van me gezwicht en heb kaarten voor Metallica gekocht![]()
Maar het wordt vast vet, en ik ben sowieso nog nooit in de (het?) Gelredome geweest.
De dvd's die ik heb gezien verbleken bij hun liveset.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:04 schreef guitarist.nl het volgende:
ik wil er ook wel heen, maar ik wil ook naar tool, en van metallica heb ik al zat live dvd's dus
Misschien moet je Novarock eens overwegen, vette lin-up.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
lekker duur ofniet ?
ik wil er ook wel heen, maar ik wil ook naar tool, en van metallica heb ik al zat live dvd's dus
met hun jaquote:Op maandag 27 februari 2006 12:42 schreef guitarist.nl het volgende:
later als ik beroemd gitarist ben sta ik met hun op festivals enzo
* guitarist.nl wordt weer wakker
altijd mooi beetje dagdromen enzo
Yup, ik wil ook zekers naar Tool, maar dus ook maar naar Metallica. Zijn dure kaartjes ja, maar je weet wel dat je bij Metallica ook waar voor je geld krijgt, i.e. vette lichtshow, pyrotechnics en ellenlange drumsolo'squote:Op maandag 27 februari 2006 11:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
lekker duur ofniet ?
Hmm, nee, dat is met toch iets te eenzijdig. Ik hou wel van metal, maar vind het ook wel leuk om Franz Ferdinand en Placebo enzo te zien.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:19 schreef Desensitized het volgende:
Wâldrock dan Svyatagor?? Daar ga ik bijna 100% zeker heen.
www.waldrock.nl
En uitgerekend dit jaar heb ik niet zoveel geld meerquote:Op maandag 27 februari 2006 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
@ Hammet: Dat Novarock ziet er ook wel zeer goed uit...de keuze is echt te groot dit jaar, alle goeie festivals (Werchter, Roskilde, RaR, Pinkpop) hebben wel acts die ik wil zien... Pinkpop wordt het sowieso, maar verder...
Tool komt naar Amsterdamquote:Op maandag 27 februari 2006 17:28 schreef Hammet het volgende:
[..]
En uitgerekend dit jaar heb ik niet zoveel geld meer
Ik wil ook graag naar Pinkpop maar zie nu dat dat Tool en RHCP ook op Werchter spelen. (net als Anouk, Placebo en Franz Ferdinand btw). Ik ben nog nooit naar pinkpop geweest dus misschien krijgt dat nu wel eens de voorkeur.
Tool, Franz Ferdinand en Placebo kan je jaar op elk festival dat jij noemt zien, en dat zijn ook zeker namen die ik wíl zien.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:05 schreef Fentoozler het volgende:
*ga even gauw al die metalbands ergens anders adoreren, of ga Jimi Hendrix adoreren*![]()
Ik weet niet wat je bedoelde gewoon geluid zachter zetten misschien ?!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:45 schreef Shedfire het volgende:
Ey, was mijn vraag dan zo crap?
Dan ga ik wel weer Rory Gallagher kijken
bij de gitaarwinkel hier in meppel hangt een Rory Gallagher custom shop signaturequote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:45 schreef Shedfire het volgende:
Ey, was mijn vraag dan zo crap?
Dan ga ik wel weer Rory Gallagher kijken
Gegeven dat de meeste dreadnoughts die ik tegenkom acoustisch zijn is dat wellicht geen optiequote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:49 schreef Even het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelde gewoon geluid zachter zetten misschien ?!
Never heard of the damn thingquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat de meeste dreadnoughts die ik tegenkom acoustisch zijn is dat wellicht geen optie.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok! Elke gitarist is welkom: Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:24 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
![]()
Hier heb ik ook al een tijdje enorm veel plezier mee, alleen als ik met guitarrig een wav-je opneem kan ik het later ook alleen weer met guitarrig afspelen.
nope, echt alleen mogelijk met guitarrig (of Traktor 3 een ander prog. van dezelfde makers). Lijkt wel of het een eigen soort indeling is, maar dan ook als .wav opgeslagen (vergelijk het maar met een .exe file hernoemen naar .jpg ofzo).quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:52 schreef Litpho het volgende:
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).
Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...quote:Op maandag 27 februari 2006 22:00 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb even een klein gitaar vraagje (tussen de Tool adoratie door);
Ik heb een staalsnarige dreadnought, en die klinkt als ik met een plectrum aan het strummen ben, per definitie TE HARD (dus zelfs zachtjes spelend, klinkt het nog steeds overdreven).
Nou heb ik wel eens gehoord van die rubberen ronde dingen voor in de soundhole, helpen die een beetje om het geluid iets minder te versterken, of is dat enkel om feedback van een eventuele (en in mijn geval afwezige) versterker te minimaliseren?
volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen
Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:38 schreef Dragman het volgende:
[..]
Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...
die ken ik helemaal nietquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?
die is ook net een stukje beter dan de sm57 toch? Wil zelf binnenkort ook wat gitaar gaan opnemen met een microfoon. Twijfel nog tussen een sm57 of een sennheiser 606. Iemand ervaring met (één van) beide?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:30 schreef S_T_W het volgende:
"volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik..."
my bad.. beta 57
probeer eens met een metronoom mee te spelen, dan klinkt het al een stuk beter...quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:38 schreef Desensitized het volgende:
Dit heb ik opgenomen: www.putfile.com/ebut
Gewoon de line-out van de Marshall aan de line-in van de pc hangen en dan met Windows Media Recorder opnemen
Lekker gaar
Hints en commentaar op spelen/sound altijd welkom!
ik ken iemand die gitaarles van hem heeft,quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe gezichten hier dus ik post hem nog een keertje voor degenen die hem nog niet kennen:
http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv
Marcel Coenen - Wilhelmus, respect!
ja ik ook, ik heb echt dikke lol met mijn gitaarleraar, tis echt zown typische 40 jarige blues leraarquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:07 schreef DuranK het volgende:
Best lachen opzich. Maar hij overdrijft het wel lekkerBen toch wel blij dat ik een andere gitaarleraar heb
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |