abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35600229
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen

Hier heb ik ook al een tijdje enorm veel plezier mee, alleen als ik met guitarrig een wav-je opneem kan ik het later ook alleen weer met guitarrig afspelen. Ik weet niet of jij daar ook last van hebt, maar het is behoorlijk jammer.

Verder is het echt leuke software om mee te spelen, redelijk veel en leuke effecten en makkelijk in gebruik.
pi_35601237
ik heb geen problemen met afspelen van de opgenomen wavs
je kunt guitar rig ook als plug in voor cubase gebruiken trouwens, dan neemt cubase de wav op
als je het dan niet kan afspelen weet ik het niet meer
pi_35601505
Hey, dat wist ik niet, handig ! Zodra ik tijd heb ga ik het ens proberen.
pi_35602832
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:24 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Hier heb ik ook al een tijdje enorm veel plezier mee, alleen als ik met guitarrig een wav-je opneem kan ik het later ook alleen weer met guitarrig afspelen.
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35603532
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:52 schreef Litpho het volgende:
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).
nope, echt alleen mogelijk met guitarrig (of Traktor 3 een ander prog. van dezelfde makers). Lijkt wel of het een eigen soort indeling is, maar dan ook als .wav opgeslagen (vergelijk het maar met een .exe file hernoemen naar .jpg ofzo).
pi_35606234
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:00 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb even een klein gitaar vraagje (tussen de Tool adoratie door );
Ik heb een staalsnarige dreadnought, en die klinkt als ik met een plectrum aan het strummen ben, per definitie TE HARD (dus zelfs zachtjes spelend, klinkt het nog steeds overdreven).
Nou heb ik wel eens gehoord van die rubberen ronde dingen voor in de soundhole, helpen die een beetje om het geluid iets minder te versterken, of is dat enkel om feedback van een eventuele (en in mijn geval afwezige) versterker te minimaliseren?
Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...
pi_35606484
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen
volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik...
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:26:04 #283
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35610534
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:38 schreef Dragman het volgende:

[..]

Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...
Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?
Bertje en Henk
pi_35610652
Vandaag een studie-gitaar gekocht, de komende tijd zal wel frustrerend worden
pi_35610775
"volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik..."

my bad.. beta 57
pi_35611137
Dit heb ik opgenomen: www.putfile.com/ebut
Gewoon de line-out van de Marshall aan de line-in van de pc hangen en dan met Windows Media Recorder opnemen
Lekker gaar

Hints en commentaar op spelen/sound altijd welkom!
I will not mention Dean in this topic.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_35614105
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Shedfire het volgende:

[..]

Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?
die ken ik helemaal niet
pi_35614141
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:30 schreef S_T_W het volgende:
"volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik..."

my bad.. beta 57
die is ook net een stukje beter dan de sm57 toch? Wil zelf binnenkort ook wat gitaar gaan opnemen met een microfoon. Twijfel nog tussen een sm57 of een sennheiser 606. Iemand ervaring met (één van) beide?
pi_35614612
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:38 schreef Desensitized het volgende:
Dit heb ik opgenomen: www.putfile.com/ebut
Gewoon de line-out van de Marshall aan de line-in van de pc hangen en dan met Windows Media Recorder opnemen
Lekker gaar

Hints en commentaar op spelen/sound altijd welkom!
probeer eens met een metronoom mee te spelen, dan klinkt het al een stuk beter...
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:44:34 #290
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_35617446
Er zijn weer een paar nieuwe gezichten hier dus ik post hem nog een keertje voor degenen die hem nog niet kennen:

http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv

Marcel Coenen - Wilhelmus, respect!
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_35617784
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe gezichten hier dus ik post hem nog een keertje voor degenen die hem nog niet kennen:

http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv

Marcel Coenen - Wilhelmus, respect!
ik ken iemand die gitaarles van hem heeft,
het idd een erg goede gitarist
PS4 online: micro_nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:53:46 #292
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_35617858
Wow!! Ik wil ook wel les van hem
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_35618137
ik niet, het is helemaal niet mijn stijl, ROCK 'N ROLL!!!!
pi_35618301
[20:01:42] Mitrumothy -: zeg maar dat ik de theorie en het idee achter
het wilhelmus van marcel heb geleerd
[20:03:35] Brian: wordt zelf maar lid om het te zeggen
kun je gelijk pimpen met je gear
pi_35618437
Best lachen opzich. Maar hij overdrijft het wel lekker Ben toch wel blij dat ik een andere gitaarleraar heb
pi_35618503
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:07 schreef DuranK het volgende:
Best lachen opzich. Maar hij overdrijft het wel lekker Ben toch wel blij dat ik een andere gitaarleraar heb
ja ik ook, ik heb echt dikke lol met mijn gitaarleraar, tis echt zown typische 40 jarige blues leraar
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:11:33 #297
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_35618622
Ik en m'n leraar spelen compleet andere muziek en we kennen elkaars bands niet, dat is wel jammer, maar ik ontdek er wel veel geinige dingen door die ik zelf anderswaarschijnlijk nooit had geleerd.
Akkoorden bijvoorbeeld .

En hij is een levende muziektheoriebijbel, dat heerst wel.
pi_35618820
hmmz ik en mijn gitaarleraar spelen wel aardig hetzelfde, alleen hij is een stukje beter
pi_35618888
Mijn gitaarleraar speelt bijna alles. Metal enzo is niet zen ding maar dat kan die ook wel hoor. Tis maar net wat ik wil leren, ik vraag, hij bedient
pi_35618948
mijn leraar eigenlijk alleen jazz en blues
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')