quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:24 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
![]()
Hier heb ik ook al een tijdje enorm veel plezier mee, alleen als ik met guitarrig een wav-je opneem kan ik het later ook alleen weer met guitarrig afspelen.
nope, echt alleen mogelijk met guitarrig (of Traktor 3 een ander prog. van dezelfde makers). Lijkt wel of het een eigen soort indeling is, maar dan ook als .wav opgeslagen (vergelijk het maar met een .exe file hernoemen naar .jpg ofzo).quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:52 schreef Litpho het volgende:
Een wavfile moet je overal en nergens mee kunnen afspelen, WinAmp, Windows Media Player, etc. Probeer het eens te openen in media player ipv in explorer te dubbelklikken op het wavje (waarna hij je met een beetje pech doorverwijst naar Guitar Rig).
Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...quote:Op maandag 27 februari 2006 22:00 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb even een klein gitaar vraagje (tussen de Tool adoratie door);
Ik heb een staalsnarige dreadnought, en die klinkt als ik met een plectrum aan het strummen ben, per definitie TE HARD (dus zelfs zachtjes spelend, klinkt het nog steeds overdreven).
Nou heb ik wel eens gehoord van die rubberen ronde dingen voor in de soundhole, helpen die een beetje om het geluid iets minder te versterken, of is dat enkel om feedback van een eventuele (en in mijn geval afwezige) versterker te minimaliseren?
volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef S_T_W het volgende:
ik neem soms met microfoon (sm-57 beta) voor mn amp op met behulp van een preamp (behringer)en cubase of cool edit pro, soms rechtstreeks in de preamp met gitaarsoftware (guitar rig) eroverheen
Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:38 schreef Dragman het volgende:
[..]
Helpt niet heel veel, maar met dunnere plectrums kan je gitaar al een stuk aangenamer klinken. Ik speel zelf met jazz3 plectrums op m'n elektrische gitaren, maar dat klinkt acoustisch echt vreselijk...
die ken ik helemaal nietquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Maar zo'n rubberen soundhole ding helpt dus niet begrijp ik?
die is ook net een stukje beter dan de sm57 toch? Wil zelf binnenkort ook wat gitaar gaan opnemen met een microfoon. Twijfel nog tussen een sm57 of een sennheiser 606. Iemand ervaring met (één van) beide?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:30 schreef S_T_W het volgende:
"volgens mij heb je óf een sm57 óf een beta 57.... dat zijn 2 aparte series meen ik..."
my bad.. beta 57
probeer eens met een metronoom mee te spelen, dan klinkt het al een stuk beter...quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:38 schreef Desensitized het volgende:
Dit heb ik opgenomen: www.putfile.com/ebut
Gewoon de line-out van de Marshall aan de line-in van de pc hangen en dan met Windows Media Recorder opnemen
Lekker gaar
Hints en commentaar op spelen/sound altijd welkom!
ik ken iemand die gitaarles van hem heeft,quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:44 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe gezichten hier dus ik post hem nog een keertje voor degenen die hem nog niet kennen:
http://www.metalagesmedia.com/marcel/anthem.wmv
Marcel Coenen - Wilhelmus, respect!
ja ik ook, ik heb echt dikke lol met mijn gitaarleraar, tis echt zown typische 40 jarige blues leraarquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:07 schreef DuranK het volgende:
Best lachen opzich. Maar hij overdrijft het wel lekkerBen toch wel blij dat ik een andere gitaarleraar heb
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |