Verlosser van onze zonden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:48 schreef Chowi het volgende:
Even tussendoor;
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "verlosser"? Verlosser van wat? Zitten we ergens aan vast dan?
Ze noemen Jezus de verlosser omdat hij aan het kruis voor iedereen, de mensheid is gestorven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik weet het niet.
Ik denk dat iedereen bezig is met verlossen. Sowieso wilt ieder mens zichzelf verlossen, en zal ieder mens ook onbewust of bewust bezig zijn met zichzelf te verlossen. Ik denk dat mensen die depressief zijn, zichzelf aan het verlossen zijn, alleen zitten ze soms vast in het denken en voelen, dus wie weet gaat het geheel nog eens meewerken. Of er komt een uitvinding.
Misschien komt er een heel ander ras deze kant nog op erbij. Dat het een groot ras is dat komt samenwerken ook. Dat het niet om 1 persoon gaat. Dat we straks techniek krijgen van andere culturen ook
Ik zie het proces tot verlossing als een soort van samenwerkings-verband
Zoals de makers van google veel ingebracht hebben, net zoals de makers van fok! en zo heb je overal bedrijven en instellingen die meewerken.
Ik zie de verlosser niet als 1 persoon. Ik zie het puur als samenwerking. En informatie is belangrijk erbij. Informatie delen en uitwisselen en nieuwe wetenschap ontwikkelen en nieuwe informatie maken.
Informatie
En de tijd kraken en nog meer kraken.
Zeg spuit elf!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:50 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Ze noemen Jezus de verlosser omdat hij aan het kruis voor iedereen, de mensheid is gestorven.
Gestorven aan het kruis om al onze zonden te vergeven.
Ik denk dat je als mens zijnde jezelf moet vergeven voor fouten, en mensen onderling zouden elkaar wat meer moeten vergeven.quote:
Geloof is niet iets wat je hoeft te bewijzen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:50 schreef het_fokschaap het volgende:
verlopig is de oude verlosser nog niet bewezen. laten we ons daar eerst mee bezighouden voordat we het gaan hebben over een nieuwe
Whehe. Kan "iemand" ons daar zomaar van vrijspreken dan?quote:
Hoe kon Jezus mijn zonden vergeven als hij bijna 2000 jaar eerder leefde?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:50 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Ze noemen Jezus de verlosser omdat hij aan het kruis voor iedereen, de mensheid is gestorven.
Gestorven aan het kruis om al onze zonden te vergeven.
Want als ik jou zou vertellen dat er op dit moment roze olifanten over mijn huis vliegen zou je dit ook blindelings geloven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Geloof is niet iets wat je hoeft te bewijzen.
Ik zit vast in dimensies, ik wil dus overschakelen naar hogere dimensies. En tijd heeft ook ermee te maken omdat tijd niet altijd even goed meewerkt. Maar goed, dat denk ik dus. Het is voor mij ook een ontdekkingstocht in het onbekende dus ik weet ook nog niet alles.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
Whehe. Kan "iemand" ons daar zomaar van vrijspreken dan?
En @ Dromenvanger, het vastzitten aan tijd en dimensies, is dat een straf dan? Hebben we het nodig om daarvan verlost te worden? Zou het veel beter zijn zonder tijd? Ik denk het niet, en vind dit klinkklare onzin.
Hij wist het niet maar de Schepper, God, zijn vader wist het al welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:52 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe kon Jezus mijn zonden vergeven als hij bijna 2000 jaar eerder leefde?
Wist hij wat ik dit leven ging doen allemaal
Ik weet het niet. Ik ben geen Christen zo erg.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:53 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Hij wist het niet maar de Schepper, God, zijn vader wist het al wel
klopt, daarom kun je er lekker oeverloos over discussieren op een forum als fokquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Geloof is niet iets wat je hoeft te bewijzen.
Je moet me wel kunnen overtuigen voordat ik iets geloof.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:53 schreef Chowi het volgende:
[..]
Want als ik jou zou vertellen dat er op dit moment roze olifanten over mijn huis vliegen zou je dit ook blindelings geloven.
Hoe kunnen mensen je ergens van overtuigen zonder echte bewijzen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je moet me wel kunnen overtuigen voordat ik iets geloof.
Doordat ik ze vertrouw of me erbij neerleg.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:55 schreef Chowi het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen je ergens van overtuigen zonder echte bewijzen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |