abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35330195
Kon het op de search niet vinden;

Waarom rijden die waardetransport busjes er zo vreselijk opvallend bij?!
Ik zou zeggen; neem een gepanserde sprinter of wat voor bus dan ook, en laat hem onopvallend als een normale rond rijden? Op de manier waarop Brink waardetransport het aanpakt lokken ze het een beetje uit zou ik zeggen?

Weet iemand hier een (goede) reden voor?
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:06:15 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35330930
reklame
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35330945
Een normale bus heeft geen rechte vlakken, dus opvallen doet hij tcoh wel. Dan kun je maar beter reclame maken meteen ook, want er is nogal wat concurrentie op het gebied van geldwagens.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:09:17 #4
132767 lipje
pi_35331047
en als iedereen weet/ziet dat er een waardetransport overvallen wordt, wordt er eerder de politie ingeschakeld
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:09:27 #5
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35331052
Het heeft ook het voordeel dat het meer opvalt als iemand zo'n ding overvalt of wil overvallen waardoor overvallers weer wat afgeschrikt worden. (de echte die-hards natuurlijk niet, maar die vinden je busje toch wel.. opvallend of onopvallend)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:09:47 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35331061
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:09 schreef lipje het volgende:
en als iedereen weet/ziet dat er een waardetransport overvallen wordt, wordt er eerder de politie ingeschakeld
ja dat dus
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_35331074
Busjes zijn ook lager als gemiddelde bus omdat ze altijd langs de gevel moeten staan met uit en inladen, en dat past met een sprinter in de meeste winkelcentra toch niet.. Denk dat t daar ook wel mee te maken heeft dat ze dat type busje gebruiken En die busjes vallen door vorm toch op als geldwagen, dus dan kan je er net zo goed geldwagen opzetten ook...
Where facts are few, experts are many.
pi_35331277
Als ik zo'n massief blok staal met koeienschepper aan de voorkant op me af zie komen zou ik er niet aan denken om m tegen te houden. (tenzij RPG op de schouder, maar die ben ik op marktplaats nog niet tegengekomen)
Het afschrikkende effect speelt dus ook wel mee.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35341973
De Nederlandse waardetransportbusjes vind ik persoonlijk toch wel bescheiden eruit zien. Vaak zijn deze omgebouwde gepantserde busjes, terwijl ze in het buitenland vaak speciaal een halve pantserwagen hebben voor geldtransporten. Bij een normaal bankfiliaal of warenhuis ofzo 2 transporten met van die makrowinkelwagens + 2 bewakers compleet in kogelwerende outfit met shotgun. Maar dat komt waarschijnlijk omdat er in Nederland relatief weinig cash wordt gebruikt.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35343227
En dan zie je zo'n onopvallende auto bij een bank of een winkel staan schrijft kenteken op. Binnen paar weken heb je op internet een lijst met kentekens. Zo ging/gaat dat ook bij onopvallende politie wagens. staan ook lijsten met foto's en kentekens van op internet.
pi_35351615
Sowieso, een geldwagen overvallen is niet iets wat je zomaar spontaan doet als je toevallig zo'n busje ziet rijden. Voor een beetje crimineel zit daar ook wel wat vooronderzoek in, dus dan kan je ook wel even uitzoeken wanneer zo'n bus waar is en hoe die eruit ziet, denk je niet?
pi_35360097
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:31 schreef cheukert het volgende:
Maar dat komt waarschijnlijk omdat er in Nederland relatief weinig cash wordt gebruikt.
En als er al cash in de wagen zit (nog vrij veel volgens mij, als ze een rondje winkels doen)
dan stoppen ze het in verfkoffertjes en heb je er als zware jongens toch niks aan.
Een gat in een geldpakhuis blazen, zo hoort dat!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:15:58 #13
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_35360772
Kent niemand de vrachtwagens van de Nederlandse Bank, met alleen een gaspedaal ?
Wordt zelfs de Coentunnel ff 4min voor afgesloten, zodat de vrachtwagen gewoon door kan knallen.

Mogen trouwens alleen mannen achter het stuur, ivm uitwijken voor obstakels.. zitten trouwens miljarden in
Starbucks, waar blijf je
pi_35364507
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:15 schreef doctor.starbucks het volgende:
Kent niemand de vrachtwagens van de Nederlandse Bank, met alleen een gaspedaal ?
Wordt zelfs de Coentunnel ff 4min voor afgesloten, zodat de vrachtwagen gewoon door kan knallen.

Mogen trouwens alleen mannen achter het stuur, ivm uitwijken voor obstakels.. zitten trouwens miljarden in
Dat lijkt me dus echt sterk Geen rem, no way, hoe komt ie dan ooit tot stilstand, weet je wel hoe lang zo'n vrachtwagen doorrold?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_35364628
quote:

Die zie ik hier weleens rijden. Werk in Amsterdam. Ik dacht eerst paar keer dat de koningin langs reed ofzo.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:14:48 #16
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35364774
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:48 schreef j22flyingdownwind het volgende:

Waarom rijden die waardetransport busjes er zo vreselijk opvallend bij?!
De echt onopvallende vallen jou niet op...

Probleem met dit soort dingen is dat je bij een "geldwagentransport-overval" toch eerst gaat kijken naar de route van laden/lossen. Er zijn geen gelegenheidsdieven, kip-ei verhaal, dus waarom niet gelijk vol gepanserd?

"BertV verteld uit eigen werk"
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_35364869
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

En als er al cash in de wagen zit (nog vrij veel volgens mij, als ze een rondje winkels doen)
dan stoppen ze het in verfkoffertjes en heb je er als zware jongens toch niks aan.
Paar gaatjes erin, ding onder water dompelen, dan de vriezer in.
Erna openmaken, en poef de verf of het ijs, en het geld onbeschadigt.
Maar ik geloof dat dat niet meer kon, echt zware jongen krijgt het geld er echt wel uit.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35366059
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef PNG het volgende:

[..]

Paar gaatjes erin, ding onder water dompelen, dan de vriezer in.
Erna openmaken, en poef de verf of het ijs, en het geld onbeschadigt.
Maar ik geloof dat dat niet meer kon, echt zware jongen krijgt het geld er echt wel uit.
PNG!!
zo kom je dus aan het geld voor je gele koni's!!
pi_35367175
Toen ik in Zuid Afrika was hadden ze daar gepanserde Mitsubihsi busjes helemaal in het wit.
Die waren onopvallend.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_35373325
Er rijden genoeg onopvallende niet gepantserde busjes rond. Vaak van die chrysler busjes. Zo ook bij onze supermarkt. Die word het magazijn ingereden en haald het geld op.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_35411751
quote:

Dit geloof ik dus echt niet, geen rem, alleen mannen mogen rijden, sluiten tunnels ervoor af... echt 3x onzin.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:01:14 #22
128471 doctor.starbucks
pi_35412170
vriend van me werkt d'r
niet mijn probleem dat jij het niet gelooft
en zit wel een rem op, maar bij een ongeluk doorkarren
Starbucks, waar blijf je
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:06:19 #23
132767 lipje
pi_35412349
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:14 schreef BertV het volgende:

[..]

De echt onopvallende vallen jou niet op...

Probleem met dit soort dingen is dat je bij een "geldwagentransport-overval" toch eerst gaat kijken naar de route van laden/lossen. Er zijn geen gelegenheidsdieven, kip-ei verhaal, dus waarom niet gelijk vol gepanserd?

"BertV verteld uit eigen werk"
En daarom rijden ze geen vaste route
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:06:41 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_35415891
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:06 schreef lipje het volgende:

[..]

En daarom rijden ze geen vaste route
Denk je dat ze geldautomaten vullen via de telefoonlijn?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:55:49 #25
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_35417760
Dat soort gasten zal toch altijd wel getipt worden, daarom zullen ze wel geen busje nemen die je met een blikopener open krijgt.

Valt me trowens op dat er in Ierland ook veel wagens van Brinks rond rijden?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_35417839
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dit geloof ik dus echt niet, geen rem, alleen mannen mogen rijden, sluiten tunnels ervoor af... echt 3x onzin.
Dat van die mannen lijkt me nog het waarschijnlijksts iig.
pi_35419391
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Niet zo letterlijk opvatten heh

Een beetje groot geldtransport moet door kunnen rijden, daarom worden deze ook begeleidt door motoren die de weg vrij maken, netals dat gebeurd bij de Koningin en andere VIP's. Dus "er zit geen rem op" betekent gewoon dat ze te alle tijden door moeten rijden.
Afsluiten van tunnels komt op hetzelfde neer. Begeleidings motoren laten geen nieuwe auto's meer toe, en andere wachten totdat iedereen weg is. Transporttruck rijdt er doorheen, en het verkeer kan weer doorgaan.

Zolang het blijft rijden kan ie niet worden overvallen, je kan wel een blokkade vormen met je andere wagens, maar deze ramt er gewoon doorheen.

Wat betreft only male weet ik niet...
pi_35424539
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:35 schreef cheukert het volgende:

[..]

Zolang het blijft rijden kan ie niet worden overvallen,
Das niet de reden, de reden is dat zolang het transport zich beweegd het een minder makkelijk doelwit is voor aanvallen. Je zou namelijk ook op de wagen kunnen gaan schieten en dat gaat moeilijker als ie rijdt ipv van stilstaat. VIP transporten komen ok om die reden nooit stil te staan.
pi_35425790
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:55 schreef pieter_pontiac het volgende:

Valt me trowens op dat er in Ierland ook veel wagens van Brinks rond rijden?
Brinks is dan ook een internationaal (Frans) bedrijf.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:19:07 #30
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35426018
goede vraag TS
Era Vulgaris
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:22:16 #31
128471 doctor.starbucks
pi_35433892
trouwens, is je opgevallen dat hiervoor meestal de grootste criminelen werken ?
zag ik teminste toen ik nog in een supermarkt werkte, de grootste oplichters die met een plofkoffertje lopen... natuurlijk de mensen die op fok! zitten en ook met een plofkoffer lopen zijn oke (ole ole)
Starbucks, waar blijf je
pi_35436518
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:27 schreef dekilo het volgende:
Toen ik in Zuid Afrika was hadden ze daar gepanserde Mitsubihsi busjes helemaal in het wit.
Die waren onopvallend.
Hoef je niet voor naar Zuid-Afrika , in België hebben ze die ook(meestal Transits daar).

Die wagens mijn ook niet zo gepantserd als hier in Nederland, zitten gewoon deuren in bijvoorbeeld.
Daar zijn de geldlopers bewapend, en rijdt er soms ook nog een auto met bewapende mannen achteraan.
Is veel kritiek op geweest een jaar of 5-6 geleden toen er veel overvallen waren op geldtransporten in België.
Er ontstond een soort wapenwedloop, steeds zwaarder bewapende transporten gevolgd door gewelddadigere overvallen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35447320
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:42 schreef nexcro het volgende:

[..]

Das niet de reden, de reden is dat zolang het transport zich beweegd het een minder makkelijk doelwit is voor aanvallen. Je zou namelijk ook op de wagen kunnen gaan schieten en dat gaat moeilijker als ie rijdt ipv van stilstaat. VIP transporten komen ok om die reden nooit stil te staan.
Komt precies op t zelfde neer, althans dat bedoel ik
  maandag 27 februari 2006 @ 11:32:11 #34
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_35537029
De belangrijkste rede dat ze zo opvallend zijn is dat ieder overvaller weet welke auto er overvallen moet worden. Als ze onopvallend zijn, gaat iedere jan kneus onopvallende bestelbusjes overvallen want 'dat zou wel eens een waardetransport kunnen zijn'.

Lijkt mij..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')