ja dat dusquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:09 schreef lipje het volgende:
en als iedereen weet/ziet dat er een waardetransport overvallen wordt, wordt er eerder de politie ingeschakeld
En als er al cash in de wagen zit (nog vrij veel volgens mij, als ze een rondje winkels doen)quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:31 schreef cheukert het volgende:
Maar dat komt waarschijnlijk omdat er in Nederland relatief weinig cash wordt gebruikt.
Dat lijkt me dus echt sterkquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:15 schreef doctor.starbucks het volgende:
Kent niemand de vrachtwagens van de Nederlandse Bank, met alleen een gaspedaal ?
Wordt zelfs de Coentunnel ff 4min voor afgesloten, zodat de vrachtwagen gewoon door kan knallen.
Mogen trouwens alleen mannen achter het stuur, ivm uitwijken voor obstakels.. zitten trouwens miljarden in
Die zie ik hier weleens rijden. Werk in Amsterdam. Ik dacht eerst paar keer dat de koningin langs reed ofzo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:15 schreef doctor.starbucks het volgende:
Kent niemand de vrachtwagens van de Nederlandse Bank, met alleen een gaspedaal ?
Wordt zelfs de Coentunnel ff 4min voor afgesloten, zodat de vrachtwagen gewoon door kan knallen.
Mogen trouwens alleen mannen achter het stuur, ivm uitwijken voor obstakels.. zitten trouwens miljarden in
De echt onopvallende vallen jou niet op...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:48 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Waarom rijden die waardetransport busjes er zo vreselijk opvallend bij?!
Paar gaatjes erin, ding onder water dompelen, dan de vriezer in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
En als er al cash in de wagen zit (nog vrij veel volgens mij, als ze een rondje winkels doen)
dan stoppen ze het in verfkoffertjes en heb je er als zware jongens toch niks aan.
PNG!!quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef PNG het volgende:
[..]
Paar gaatjes erin, ding onder water dompelen, dan de vriezer in.
Erna openmaken, en poef de verf of het ijs, en het geld onbeschadigt.
Maar ik geloof dat dat niet meer kon, echt zware jongen krijgt het geld er echt wel uit.
Dit geloof ik dus echt niet, geen rem, alleen mannen mogen rijden, sluiten tunnels ervoor af... echt 3x onzin.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:15 schreef doctor.starbucks het volgende:
En daarom rijden ze geen vaste routequote:Op woensdag 22 februari 2006 14:14 schreef BertV het volgende:
[..]
De echt onopvallende vallen jou niet op...
Probleem met dit soort dingen is dat je bij een "geldwagentransport-overval" toch eerst gaat kijken naar de route van laden/lossen. Er zijn geen gelegenheidsdieven, kip-ei verhaal, dus waarom niet gelijk vol gepanserd?
"BertV verteld uit eigen werk"
Denk je dat ze geldautomaten vullen via de telefoonlijn?quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:06 schreef lipje het volgende:
[..]
En daarom rijden ze geen vaste route
Dat van die mannen lijkt me nog het waarschijnlijksts iig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dit geloof ik dus echt niet, geen rem, alleen mannen mogen rijden, sluiten tunnels ervoor af... echt 3x onzin.
Niet zo letterlijk opvatten hehquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dit geloof ik dus echt niet, geen rem, alleen mannen mogen rijden, sluiten tunnels ervoor af... echt 3x onzin.
Das niet de reden, de reden is dat zolang het transport zich beweegd het een minder makkelijk doelwit is voor aanvallen. Je zou namelijk ook op de wagen kunnen gaan schieten en dat gaat moeilijker als ie rijdt ipv van stilstaat. VIP transporten komen ok om die reden nooit stil te staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:35 schreef cheukert het volgende:
[..]
Zolang het blijft rijden kan ie niet worden overvallen,
Brinks is dan ook een internationaal (Frans) bedrijf.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:55 schreef pieter_pontiac het volgende:
Valt me trowens op dat er in Ierland ook veel wagens van Brinks rond rijden?
Hoef je niet voor naar Zuid-Afrikaquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:27 schreef dekilo het volgende:
Toen ik in Zuid Afrika was hadden ze daar gepanserde Mitsubihsi busjes helemaal in het wit.
Die waren onopvallend.
Komt precies op t zelfde neer, althans dat bedoel ikquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:42 schreef nexcro het volgende:
[..]
Das niet de reden, de reden is dat zolang het transport zich beweegd het een minder makkelijk doelwit is voor aanvallen. Je zou namelijk ook op de wagen kunnen gaan schieten en dat gaat moeilijker als ie rijdt ipv van stilstaat. VIP transporten komen ok om die reden nooit stil te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |