quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:04 schreef buzzer het volgende:
daar kan ik superkort over zijn: volledig eensch
Omdat we 1 grote gezellige familie zijn genaamd: 'de Verenigde Staten van Europa'.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:21 schreef Shivo het volgende:
Waarom zou de EU zich moeten bemoeien met dat soort dingen
om over het streng katholieke Polen nog maar te zwijgenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef Marietje_34 het volgende:
Nou zie ik Turkije nog niet snel het homohuwelijk invoeren eigenlijk![]()
dan moet de automatisch konsekwenties hebben voor het lidmaatschap.. zo simpel kan het zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef Marietje_34 het volgende:
Vandaar ook je zwakke maagquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zou de hele trouwzaal onder kotsen en die homo's erbij!
En nee, ik heb geen hekel aan mensen, dus ook niet aan homo's!
je spreekt jezelf lekker tegenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef ElectricEye het volgende:
Waarom zou de EU dat moeten doen?
Hebben ze niks belangrijkers te bediscuseren dan het gevoel van roze mannen en vrouwen om 'er bij te willen horen' terwijl ze eigenlijk van alles willen behalve bij de grijze massa horen.
Homohuwelijk
Gelijke rechten alleen voor gelijken, niet voor mafketels die er alles aan doen de maatschappij te verloederen.
Altijd weer vreemd om te zien dat de 'anonieme' homostellen in mijn omgeving het heel goed kunnen stellen zonder dat huwelijk, terwijl de gayparade-deelnemende, roze lakstring dragende über-homo's per sé wel willen kunen trouwen.
En dan heb ik het helemaal nog niet over de ambtenaren van Burgelijke Stand die in zo'n geval dan verplicht worden dergelijke huwelijken te voltrekken. Je zult maar sinds jaar en dag deelgenoot zijn geweest van al die mooie dagen in het leven van talrijke man en vrouw-stellen en dan ineens gedwongen geconfronteerd worden met 2 kussende kerelsen
Ik zou de hele trouwzaal onder kotsen en die homo's erbij!
En nee, ik heb geen hekel aan mensen, dus ook niet aan homo's!
Is Polen zo streng in de leer dan? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
om over het streng katholieke Polen nog maar te zwijgen
Mee eens.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:31 schreef buzzer het volgende:
[..]
dan moet de automatisch konsekwenties hebben voor het lidmaatschap.. zo simpel kan het zijn.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:04 schreef buzzer het volgende:
Invoeren in de hele EU dan blijft Toerkie uit eigen beweging weg!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef Marietje_34 het volgende:
dat doen alle homo's graag ja, de maatschappij verloederenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:30 schreef ElectricEye het volgende:
Homohuwelijk
Gelijke rechten alleen voor gelijken, niet voor mafketels die er alles aan doen de maatschappij te verloederen.
zinsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:47 schreef harrie1 het volgende:
nou laat de stort vloed maar komen
ik ben tegen
het huwenlijk is voor man en vrouw
niet voor man man of vrouw vrouw
samenlevingscontract enzo allemaal prima
maar het huwenlijk ben ik tegen
net als kinderen bij homo ouders
Dit blijft een mening. In verschillende landen kunnen verschillende meningen de overhand hebben. Bij ons is dat de mening dat het homohuwelijk toegestaan moet zijn, maar zou de EU zich echt over dit soort ethische kwesties moeten gaan buigen? De EU werkt enorm goed als economische macht maar zouden wij ons drugsbeleid of abortusbeleid door mensen laten regelen die een andere mening hebben dan de nuchtere Hollander? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:01 schreef KinkFM het volgende:
Veel mensen zullen zeggen dat de issue volledig achterhaald is. Het verbieden van homohuwelijken is een vorm van discriminatie die in de moderne westerse wereld nergens thuishoort.
Want?quote:
Het huwelijk als sacrament moet dan ook volledig gescheiden worden van het burgerlijk huwelijk wat een aantal wettelijke voorwaarden regelt (en dat een stuk vanzelfsprekender doet dan een samenlevingscontract).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:47 schreef harrie1 het volgende:
welnee joh, dat is heel achterhaald, wat je nu zegtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:47 schreef harrie1 het volgende:
ik ben tegen
samenlevingscontract enzo allemaal prima
maar het huwenlijk ben ik tegen
net als kinderen bij homo ouders
dat is een goed punt !quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het huwelijk als sacrament moet dan ook volledig gescheiden worden van het burgerlijk huwelijk wat een aantal wettelijke voorwaarden regelt (en dat een stuk vanzelfsprekender doet dan een samenlevingscontract).
daar is ook wat voor te zeggen. denk dat de overige lidstaten als voorbeeld kunnen fungeren. hoe meer er meedoen hoe beter het is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:55 schreef Ultrawuft het volgende:
Nou ja, op zich niets tegen het homohuwelijk, maar sommige lidstaten zijn daar gewoon nog niet klaar voor. Als je dat gepushed gaat invoeren krijg je daar alleen maar problemen mee. Nee, het heeft gewoon even tijd nodig. Het komt vanzelf allemaal wel goed.
Nou ja, dus zouden kerken dat individueel al dan niet moeten toestaan, maar zouden homosexuele verbintenissen in ieder geval voor de wet gelijk moeten zijn aan heterosexuele verbintenissen. Wat ze vervolgens kerkelijk doen mogen ze met de desbetreffende kerk opnemen, daar heeft de wetgever wat mij betreft in ieder geval niets mee te maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:55 schreef harrie1 het volgende:
want vrijheid van godsdienst staat gelijk aan vrijheid van sexuele geaardheid
en dus zouden ze in de kerk moeten mogen trouwen![]()
What he said.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:04 schreef buzzer het volgende:
Waarom zou je in deze kwestie sowieso je mening aan anderen willen opdringen? Doet me denken aan de Amerikanen die in ieder land de democratie willen invoeren. Er zijn genoeg gelukkige mensen die niet in een democratie wonen, en wij gaan de boel daar even organiseren. Daar wordt echt niet iedereen gelukkiger van.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:49 schreef Oosthoek het volgende:
Dit blijft een mening. In verschillende landen kunnen verschillende meningen de overhand hebben. Bij ons is dat de mening dat het homohuwelijk toegestaan moet zijn, maar zou de EU zich echt over dit soort ethische kwesties moeten gaan buigen? De EU werkt enorm goed als economische macht maar zouden wij ons drugsbeleid of abortusbeleid door mensen laten regelen die een andere mening hebben dan de nuchtere Hollander? Dacht het niet.
want?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:47 schreef harrie1 het volgende:
ik ben tegen
Ik kan mij wel vinden in dit argument hoewel ik absoluut niet gelovig ben.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:27 schreef Heerlijkheid het volgende:
Voor mij is het huwelijk zo nauw verbonden met de kerkelijke traditie dat ik me niet kan voorstellen waarom je als 2 mannen of 2 vrouwen zou willen trouwen. Prima als je je seksuele deviantie wereldkundig wil maken, maar laat asjeblieft het huwelijk met rust want er zijn mensen die daar meer in zien dan enkel een verbinding voor de wet. En die symbolische waarde wordt op deze manier kapot gemaakt. Hartstikke tegen dus. Wat mij betreft kan het niet snel genoeg teruggedraaid worden.
Tja, helaas is dat zo geworden voor de meerderheid. Er wordt getrouwd omdat het zo 'romantisch' is en omdat het wel 'handig' is. Ik wil mijn mening over het huwelijk niet opdringen maar ik zou willen dat er wat meer respect was voor de manier waarop het huwelijk eeuwenlang is gebruikt in de christelijke traditie hier in Nederland. Een huwelijk tussen man en vrouw, voor het leven en nauw verbonden aan de kerk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:33 schreef Koewam het volgende:
Huwelijk heeft in Holland niet veel meer te maken met kerkelijke tradities. Meer met belastingen en zo, en om je liefde op 'de ultieme manier' te laten verklaren.
Prima, maar regel dan dat het wettelijk huwelijk helemaal wordt losgetrokken van het kerkelijke huwelijk. Geef iedereen die zich voor de wet wil laten verbinden dezelfde rechten en plichten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:27 schreef Heerlijkheid het volgende:
Voor mij is het huwelijk zo nauw verbonden met de kerkelijke traditie dat ik me niet kan voorstellen waarom je als 2 mannen of 2 vrouwen zou willen trouwen. Prima als je je seksuele deviantie wereldkundig wil maken, maar laat asjeblieft het huwelijk met rust want er zijn mensen die daar meer in zien dan enkel een verbinding voor de wet.
het was vroeger ook traditie honderduidzenden mensen die een klein beetje anders waren dan de massa als heks of weerwolf te verbranden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:40 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik wil mijn mening over het huwelijk niet opdringen maar ik zou willen dat er wat meer respect was voor de manier waarop het huwelijk eeuwenlang is gebruikt in de christelijke traditie hier in Nederland. Een huwelijk tussen man en vrouw, voor het leven en nauw verbonden aan de kerk.
Dat is nu al zo. Je trouwt in het gemeentehuis en laat je huwelijk inzegenen in je kerkelijke gemeente. Toch vind ik dat huwelijk voor de wet zoals we dat hebben zo passen bij de christelijke traditie dat ik het jammer vind dat homo's ook kunnen trouwen. Dat hele 'sacrale' is er op deze manier van af. Ik heb helemaal niets tegen mensen met een homoseksuele geaardheid overigens.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Prima, maar regel dan dat het wettelijk huwelijk helemaal wordt losgetrokken van het kerkelijke huwelijk.
Je moet ergens een grens stellen. We staan andere afwijkende samenlevingsvormen ook niet toe, zoals een polychaam huwelijk. Op zich is er, als je je mening baseert op universeel-humanistische gronden, geen enkel argument voor zo'n scheiding. Immers, als die mensen gelukkig worden van zo'n huwelijk wie zijn wij dan om het te verbieden? Dan grijp ik terug op het bovenstaande argument. Bovendien vind ik het belangrijk dat het onthouden van het recht om te trouwen geen schade aan het individu toebrengt. Dat zou bijvoorbeeld anders zijn als je homoseksuelen verbiedt te stemmen of iets dergelijks.quote:Geef iedereen die zich voor de wet wil laten verbinden dezelfde rechten en plichten.
Klopt. Maar dat is een iets minder mooie traditie, omdat het schade toebrengt aan het individu. Dat is bij het ontzeggen van het recht om te trouwen niet zo: je behoudt het recht om samen te leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:54 schreef Asmodean het volgende:
[..]
het was vroeger ook traditie honderduidzenden mensen die een klein beetje anders waren dan de massa als heks of weerwolf te verbranden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |