abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35411766
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:43 schreef Maddy_K het volgende:

[..]

Wow, geweldig zeg! Wat een verschil! Wat heb je daarvoor gedaan, om zo af te vallen?
Regelmatig eten.
Bewust zijn van wat je eet.
Weinig/verantwoord snoepen.
Ow, en van nooit --> 2x in de week sporten.

Ben vanaf de zomervakantie bezig, en het heeft echt veel moeite gekost om zover te komen. Ik at bijvoorbeeld altijd net zoveel als mijn vriend bij het avond eten en kon sowieso erg veel eten. Dat heb ik met heel veel moeite weten af te bouwen naar normale porties, waarbij ik geen honger meer heb. Ook ben ik begonnen met 's ochtends netjes te ontbijten met vanillejoghurt met muesli, zodat mijn verbrandingssysteem goed op gang kwam.

Eigenlijk gewoon een beetje de standaard dingen, en het heeft echt heel veel moeite gekost, maar ik begin het nu eindelijk zelf te merken/zien en zit daardoor zoveel beter in mijn vel dat het me goed gemotiveerd houdt. Ben nog wel een beetje te veel bezig met eten naar mijn zin, maar dat zal misschien wel altijd zo blijven. Maar als ik me daarbij goed kan voelen, dan is dat maar zo hoor.

Oja, en dat ik dubbel (vader+moeder) erfelijk belast ben voor hart/vaatziekten en te hoge bloeddruk helpt ook nog wel een beetje mee om gezond te willen leven.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35411796
Ow, en zo slank ben ik echt nog niet, mijn BMI is nog net geen 25, maar ik kom er wel, langzaam maar zeker
pi_35412049
In vergelijking met toen ik net begonnen was ben ik nu heel weinig met eten bezig juist. als je op een gegeven moment een beetje weet wat wel kan en wat niet wordt het een stuk rustiger
pi_35412172
Ja dat is absoluut zo. Ik kan nu gelukkig ook dingen in huis hebben zonder ze op te eten. En als ik zondig kan ik er ook van geniet. Dat is ook wel heel lekker.
Frisdrank enzo vind ik trouwens helemaal niet lekker meer. Veel te zoet! Ik drink liever thee tegenwoordig, en laat dat nou net gezond zijn
pi_35413136
Dat vind ik ook wel een voordeel van de WW, doordat je voor alles wat je eet punten krijgt, word je je toch bewuster van wat je eet. Dat je bij jezelf denkt: als ik nu een handjevol dropjes neem, kan ik geen vlees eten vanavond, zoiets.
Na wekenlang water drinken vind ik cola trouwens ook ineens opvallend zoet!
pi_35413561
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:51 schreef Quinazoline het volgende:
Ow, en zo slank ben ik echt nog niet, mijn BMI is nog net geen 25, maar ik kom er wel, langzaam maar zeker
pssst eigenlijk hoor je dan in het dieettopic haha

maja het is je vergeven... ik blijf lekker in het dieettopic, ook als mijn BMI onder de 25 is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_35413598
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:46 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

pssst eigenlijk hoor je dan in het dieettopic haha

maja het is je vergeven... ik blijf lekker in het dieettopic, ook als mijn BMI onder de 25 is...
Ik weet het, maar toen ik daar kwam werd ik min of meer weggestuurd (zo voelde ik het iig), want ik was niet zwaar genoeg. Dus ik lurk lekker daar en post hier.
En ik mag al bijna hier komen .
pi_35413712
en ik doe het andersom haha... ik lurk hier ook, maar ik blijf daar.... (en mijn BMI is al 7 punten gedaald )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_35414441
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:47 schreef Quinazoline het volgende:
Ik weet het, maar toen ik daar kwam werd ik min of meer weggestuurd (zo voelde ik het iig), want ik was niet zwaar genoeg. Dus ik lurk lekker daar en post hier.
En ik mag al bijna hier komen .
Omdat alléén Faat zei dat je eigenlijk te slank was voor 'ons bolletjes' En je daarna welkom heette? Wat een onzin. In de openingspost van de dieetclub staat dat iedereen met een BMI van 25 of meer van harte welkom is. Vaag hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35416955
Oeps. Ik kom er nu dus achter dat ik eigenlijk ook bij de dieetclub moet zijn (BMI 25,4)
pi_35417029
Nee hoor, je mag zelf kiezen, Maddy
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35417125
Gelukkig, want ik voel me hier al helemaal thuis. Het is alleen al fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo met haar gewicht worstelt. Dat weet ik op zich natuurlijk wel, maar ik hoop hier toch leuke tips tegen te komen, en ervaringen van mededieëteressen (?) lezen!
pi_35417393
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat alléén Faat zei dat je eigenlijk te slank was voor 'ons bolletjes' En je daarna welkom heette? Wat een onzin. In de openingspost van de dieetclub staat dat iedereen met een BMI van 25 of meer van harte welkom is. Vaag hoor.
Toen ik het typte wist ik al dat iemand dat zou gaan zeggen. Het was denk ik ook meer een gevoel, dat ik de mensen met echt een probleem niet wilde 'lastig vallen' met mijn kleine beetje overgewicht. Omdat ik het zelf altijd vervelend vind als van die dunne mensen zeuren over dat ze te dik zijn. Maar dat had ik dan inderdaad kunnen opschrijven. In dit topic ben ik zelf een van de zwaarderen, dus is het in ieder geval geen gezeur. Denk ik, ofzo.

En toen wilde ik overstappen maar toen was mn BMI alweer zo laag geworden dat ik dat weer onzin vond.
pi_35417474
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:45 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Toen ik het typte wist ik al dat iemand dat zou gaan zeggen. Het was denk ik ook meer een gevoel, dat ik de mensen met echt een probleem niet wilde 'lastig vallen' met mijn kleine beetje overgewicht. Omdat ik het zelf altijd vervelend vind als van die dunne mensen zeuren over dat ze te dik zijn. Maar dat had ik dan inderdaad kunnen opschrijven. In dit topic ben ik zelf een van de zwaarderen, dus is het in ieder geval geen gezeur. Denk ik, ofzo.

En toen wilde ik overstappen maar toen was mn BMI alweer zo laag geworden dat ik dat weer onzin vond.
Vanaf nu ben ik één van de zwaarderen met jou! Mijn BMI is 25,4.
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:20:26 #90
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35423686
Ik was vanavond bij mn huisgenootje en die at ragout..zonder die brooddingen..
Het leek best gezond toen ik t blikje na ploos op calorieen
In 100 gram zitten 120 calorieen en t smaakt naar kroket!!

Bij ww kon ik t niet vinden. Iemand enig idee of t echt zo is dat er niet veel in zit?
Anders heb ik weer iets lekkers gevonden én een niet-dik-maker
  vrijdag 24 februari 2006 @ 07:39:35 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35432790
Ragout is een enorme dikmaker ik gebruikte het altijd voor mijn pasta sauzen (half blikje ragout erdoor jummie ) maar doe het niet meer
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35432834
Volgens mij is 100 gram ragout ook maar een klein hapje (het is best zwaar namelijk). En gezonde ragout uit een blikje? Hmm, ik betwijfel het.
pi_35433073
Ik heb laatst blikjes ragout gekocht bij de Lidl, champignon en kip. In de één zat 85 kcal per 100 gram, de ander 75. Een blikje is 400 gram, wij hebben het met zijn tweeën net opgekregen (met brood erbij, geen pasteitjes!) dus da's 200 gram per persoon. Dat valt qua kcal toch best mee?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35433082
Ik ben afgevallen! Ik weeg nu 81.1, van 82.7 af Zonder dieet! Gewoon opletten op wat je eet!
pi_35433143
Ik snap er niks van. De ochtend na een etentje dinsdag, waar ik toch wat te veel gegeten had, woog ik opeens een pond minder. Nu, na flink sporten gisteren en een balansdag, zit het er allemaal weer aan.
Naja, ik weeg me gewoon aan het eind van het weekend weer en dan zie ik het wel.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35433452
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:28 schreef Scorpie het volgende:
Zonder dieet! Gewoon opletten op wat je eet!
Een dieet bestaat toch per definitie uit 'opletten wat je eet'?
pi_35433502
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een dieet bestaat toch per definitie uit 'opletten wat je eet'?
Nou, in zoverre dat ik echt niet bespaar op wat ik eet; ik bespaar op mijn tussendoortjes en extra`tjes!
pi_35434152
ik ga hier toch maar eens wat vaker mee lezen om mezelf gemotiveerd te houden..

Ik ben 1.68 lang (kort) en heb gewoon 90! gewogen... Gelukkig ben ik toen in 3 maand afgevallen van 90 kilo naar 76 kilo. Hoe? Gewoon gezond eten, mager vlees, alleen groeten geen aardappels... Geen sausjes enzovoort.. Natuurlijk geen snoep/chips/drank enzovoort..

Toen ik 76 woog vond ik het wel even prima en heb geprobeerd dit gewicht eerst maar eens 1 jaar te houden... Maar wonder boven wonder viel ik gewoon nog meer af en nu weeg ik gewoon 67.5 Hier ben ik harstikke blij mee...

Maar ik merk dat het me de laatste tijd weer steeds meer moeite kost om altijd maar op te blijven letten wat ik eet... En als ik uitkijk, kom ik straks weer aan, en dan wil ik natuurlijk abosuluut niet..

Jullie verhalen hier houden mij tenminste gemotiveerd!

Succes allemaal
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:37:49 #99
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35434199
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 08:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb laatst blikjes ragout gekocht bij de Lidl, champignon en kip. In de één zat 85 kcal per 100 gram, de ander 75. Een blikje is 400 gram, wij hebben het met zijn tweeën net opgekregen (met brood erbij, geen pasteitjes!) dus da's 200 gram per persoon. Dat valt qua kcal toch best mee?
Mhh jammie, nog beter én goedkoper ook...
Ik ga dit weekend even langs de lidl!
Daar hebben ze ook een heel mooie weegschaal in de aanbieding, weegt op 100 gram...maar heb maar besloten die niet te halen. Frustreer ik me weer over elke 100 gram extra
pi_35434470
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:30 schreef Maddy_K het volgende:
Dat vind ik ook wel een voordeel van de WW, doordat je voor alles wat je eet punten krijgt, word je je toch bewuster van wat je eet. Dat je bij jezelf denkt: als ik nu een handjevol dropjes neem, kan ik geen vlees eten vanavond, zoiets.
Na wekenlang water drinken vind ik cola trouwens ook ineens opvallend zoet!
Ik vind eigenlijk dat de WW je niet echt bewust maken van voeding, maar van punten. Er wordt eigenlijk weinig nadruk op gelegd wat bepaalde voeding nu echt doet in je lichaam.
Maar goed, ik vraag me af of iedereen dat eigenlijk wel wil weten. Denk het niet, en de WW behalen bij veel mensen een goed resultaat, juist omdat het een simpel systeem is denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')