Reageren is overigens niet verplicht..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:12 schreef stinkie het volgende:
nee
De slagbomen dalen niet, dat zou betekenen dat ze in hun geheel omlaag verplaatsen, de draaien dicht zou een beter omschrijving zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:13 schreef c0nd0r het volgende:
Te hard en te snel vind ik hetzelfde, als je zo gaat zeiken kan te hard rijden ook betekenen dat je geen stijve mag hebben als je er voorbij rijdt.
En de slagbomen komen toch naar beneden ze dalen toch? Ok, beetje vreemde benaming maar je weet wat er bedoeld wordt en mijns inziens niet verkeerd
Ja in zeeland staat er wel "Te hard" ipv "Te Snel"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:17 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Het is leuk om bij zo'n matrix bord met "U rijdt te hard" wat zwarte tape over het woordje te te tapen
![]()
Als de (semi) overheid het nou eens goed zou toepassen, wellicht dat wij burgers het dan ook eens een keer gaan doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef Kogando het volgende:
Er worden veel fouten gemaakt bij zulke dingen, maar bovenstaande voorbeelden vind ik nou niet echt overtuigend.
In Den Bosch sluiten ze gewoon, volgens mij correct volgens de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef Tique3 het volgende:
[..]
De slagbomen dalen niet, dat zou betekenen dat ze in hun geheel omlaag verplaatsen, de draaien dicht zou een beter omschrijving zijn
Bronquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef Tique3 het volgende:
[..]
De slagbomen dalen niet, dat zou betekenen dat ze in hun geheel omlaag verplaatsen, de draaien dicht zou een beter omschrijving zijn
quote:da·len (onov.ww.)
1 geleidelijk omlaaggaan => zinken; <=> stijgen
2 (van waarden, bedragen, hoeveelheden) verminderen, minder worden <=> stijgen
3 (van geluiden) verminderen, minder worden in sterkte
de slagbomen dalen en stijgen...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:11 schreef rrrik het volgende:
"U rijdt te snel", zo melden de bordjes langs de weg me weleens. Maar is het niet "U rijdt te hard", als in hardrijders? "U rijdt te snel" betekent in mijn ogen dat ik te snel weg rijd en dat is niet de boodschap.
Tevens hier bij de Ketelmeerbrug (tenminste ik denk dat 'ie zo heet): "De slagbomen dalen automatisch". Volgens mij stijgen/dalen slagbomen niet maar openen/sluiten ze.. Waar ik vandaan kom in ieder geval wel.
Iemand zin om hier over mee te discussieren?![]()
[..]
Reageren is overigens niet verplicht..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |