Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.quote:
Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:58 schreef Tafkahs het volgende:
ik begreep die hele Irving niet, hij geeft toe dat hij hardstikke fout was en vervolgens verklaart hij dat hij alles moet mogen kunnen opschrijven
Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel hoor.
'We' hebben in het Westen nooit gezegd dat je ALLES mag zeggen.
'We' hebben slechts gezegd dat je ALLES mag zeggen binnen de wettelijke grenzen.
Aangezien de holocaust ontkennen in veel landen niet mag wordt je veroordeeld.
Kwestie van interpretatie. De interpretatie welke een totalitair regime er aan verbind vind ik persoonlijk nogal lachwekkendquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:08 schreef Lestat het volgende:
[..]
Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.
Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:
[..]
Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemen
Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.
Tidbits From The Jewish Talmud:
Moed Kattan 17a . If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.
Non-Jews are Not Human Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men").
Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").
Jews are Divine, Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.
O.K. to Cheat Non-Jews, Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a Gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.
Jews Have Superior Legal Status, Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."
Jews May Steal from Non-Jews, Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a Gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b).
Alles is mis met die idealen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
En zoveel is er niet mis aan communistische idealen
Ja, dat is volkomen vergelijkbaar. Dit is aanzetten tot anti-helionisme, of niet soms?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:
[..]
Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
zie Johan's commentaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:19 schreef Lestat het volgende:
[..]
![]()
Het gaat erom dat het moet mogen. Of moeten mensen die dingen zeggen die niet waar zijn, gestraft worden?
Alleen de bovenstaande Nederlandse tekstquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;
http://www.angelfire.com/mt/talmud/
Mag ik weten welke?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen de bovenstaande Nederlandse tekst
de andere komt van een andere bron
http://www.bestandworst.c(...)thechoice.php?349526quote:
Misschien leg je het een beetje knullig uit?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Lestat het volgende:
Echt jammer dat zo weinig mensen het begrijpen.
En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.bestandworst.c(...)thechoice.php?349526
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:
jews are racist? ok, civil rights in america, while you christian morons were lynching blacks in the name of god, we were fighting for equal rights
Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb alle bronnen gezien via Google en ik kwam elke keer op Niet-joods is geen mens
Nou wat een held die Lippstadt!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is trouwens de verklaring van Deborah Lippstadt, dankzij wie Irving voorgoed ontmaskerd werd:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4578534.stm
Ik kan haar wel gelijk geven.
Wie zijn Irvingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |