abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35348355
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, dit soort onzin dus.
Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.

Tidbits From The Jewish Talmud:

Moed Kattan 17a . If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.

Non-Jews are Not Human Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men").

Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Jews are Divine, Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

O.K. to Cheat Non-Jews, Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a Gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

Jews Have Superior Legal Status, Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

Jews May Steal from Non-Jews, Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a Gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b).
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:06:52 #52
9902 Lestat
the vampire...
pi_35348710
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:58 schreef Tafkahs het volgende:
ik begreep die hele Irving niet, hij geeft toe dat hij hardstikke fout was en vervolgens verklaart hij dat hij alles moet mogen kunnen opschrijven
Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:08:42 #53
9902 Lestat
the vampire...
pi_35348796
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor.
'We' hebben in het Westen nooit gezegd dat je ALLES mag zeggen.
'We' hebben slechts gezegd dat je ALLES mag zeggen binnen de wettelijke grenzen.
Aangezien de holocaust ontkennen in veel landen niet mag wordt je veroordeeld.
Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.
Memento Mori
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2006 @ 23:12:45 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35348996
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:08 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.
Kwestie van interpretatie. De interpretatie welke een totalitair regime er aan verbind vind ik persoonlijk nogal lachwekkend
pi_35349158
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:

[..]

Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:17:49 #56
9902 Lestat
the vampire...
pi_35349220
Totalitaire regimes zeggen eerlijk dat ze geen vrijheid van meningsuiting willen. Westerse democratieen kloppen zichzelf op de borst dat ze moreel zoveel hoogstaander zijn, maar leggen stilletjes toch weer allerlei beperkingen op.
Dan vind ik het standpunt van eerstgenoemde regimes toch zuiverder.
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:19:51 #57
9902 Lestat
the vampire...
pi_35349316
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:16 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemen

Het gaat erom dat het moet mogen. Of moeten mensen die dingen zeggen die niet waar zijn, gestraft worden?
Memento Mori
pi_35349443
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.

Tidbits From The Jewish Talmud:

Moed Kattan 17a . If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.

Non-Jews are Not Human Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men").

Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Jews are Divine, Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

O.K. to Cheat Non-Jews, Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a Gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

Jews Have Superior Legal Status, Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

Jews May Steal from Non-Jews, Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a Gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b).
Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;

http://www.angelfire.com/mt/talmud/
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:23:46 #59
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35349504
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
En zoveel is er niet mis aan communistische idealen
Alles is mis met die idealen.
pi_35349538
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ja, dat is volkomen vergelijkbaar. Dit is aanzetten tot anti-helionisme, of niet soms?
pi_35349579
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:19 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het moet mogen. Of moeten mensen die dingen zeggen die niet waar zijn, gestraft worden?
zie Johan's commentaar
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35349642
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;

http://www.angelfire.com/mt/talmud/
Alleen de bovenstaande Nederlandse tekst

de andere komt van een andere bron
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:32:15 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35349889
Belachelijk en een schande voor onze zogenaamd 'moderne' Europese democratische rechtstaat dat Irving in de eerste plaats al veroordeeld is. Ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. En even voor de duidelijkheid: dat is niet omdat ik het met 's mans beruchte uitspraken eens zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemmeb op 21-02-2006 23:45:39 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35350014
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Alleen de bovenstaande Nederlandse tekst

de andere komt van een andere bron
Mag ik weten welke?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:40:11 #65
9902 Lestat
the vampire...
pi_35350269
Echt jammer dat zo weinig mensen het begrijpen.
Memento Mori
pi_35350306
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Mag ik weten welke?
http://www.bestandworst.c(...)thechoice.php?349526

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-24,GGLG:nl&q=Baba+Mezia+folio+114b
pi_35350400
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Lestat het volgende:
Echt jammer dat zo weinig mensen het begrijpen.
Misschien leg je het een beetje knullig uit?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:44:09 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35350476
Gaat die Oostenrijkse wet over alle genocides?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35350495
quote:
En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:

jews are racist? ok, civil rights in america, while you christian morons were lynching blacks in the name of god, we were fighting for equal rights
pi_35350542
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:

jews are racist? ok, civil rights in america, while you christian morons were lynching blacks in the name of god, we were fighting for equal rights

Ik heb alle bronnen gezien via Google en ik kwam elke keer op Niet-joods is geen mens
pi_35350634
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb alle bronnen gezien via Google en ik kwam elke keer op Niet-joods is geen mens
Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.
pi_35350709
Dit is trouwens de verklaring van Deborah Lippstadt, dankzij wie Irving voorgoed ontmaskerd werd:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4578534.stm

Ik kan haar wel gelijk geven.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:51:35 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35350813
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is trouwens de verklaring van Deborah Lippstadt, dankzij wie Irving voorgoed ontmaskerd werd:

Nou wat een held die Lippstadt!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35350870
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou wat een held die Lippstadt!
Hoe zo?
pi_35350881
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.
Wie zijn Irving
pi_35350937
British historian David Irving is to appeal against the prison term imposed by an Austrian court for denying the Holocaust of European Jewry. Irving, who appeared stunned by the three-year sentence, told reporters: "I'm very shocked." He had pleaded guilty to the charge which arose from comments he made in Austria in 1989 denying the existence of gas chambers at Auschwitz. Austria is one of 11 countries with laws against denying the Holocaust.

During his one-day trial in Vienna, the 67-year-old historian admitted that in 1989 he had denied that Nazi Germany had killed millions of Jews. He said this is what he believed, until he later saw the personal files of Adolf Eichmann, the chief organiser of the Holocaust.

"I said that then based on my knowledge at the time, but by 1991 when I came across the Eichmann papers, I wasn't saying that anymore and I wouldn't say that now," Irving told the court. "The Nazis did murder millions of Jews."

Oftewel; waar het hier in de eerste plaats om te doen is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:56:16 #77
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_35351038
COUNTRIES WITH LAWS AGAINST HOLOCAUST DENIAL
Austria
Belgium
Czech Republic
France
Germany
Israel
Lithuania
Poland
Romania
Slovakia
Switzerland

En Nederland dan? Of is dit een foutje van de BBC?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:59:13 #78
67640 SaintOfKillers
pi_35351189
In Nederland wordt volgens mij alleen vervolgd op het beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof. Daar zal de Holocaust dan wel onder vallen.

België heeft trouwens geen specifieke Holocaustwet, maar een algemene genocidewet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35351243
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Nederland wordt volgens mij alleen vervolgd op het beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof. Daar zal de Holocaust dan wel onder vallen.

België heeft trouwens geen specifieke Holocaustwet, maar een algemene genocidewet.
En beledigen van religie niet ?
pi_35351333
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:56 schreef cerror het volgende:
COUNTRIES WITH LAWS AGAINST HOLOCAUST DENIAL
Austria
Belgium
Czech Republic
France
Germany
Israel
Lithuania
Poland
Romania
Slovakia
Switzerland

En Nederland dan? Of is dit een foutje van de BBC?
In Nederland is het strafbaar als vorm van belediging en het verspreiden van discriminerende teksten, dat is minder absoluut.
  woensdag 22 februari 2006 @ 03:48:30 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35355093
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, dit soort onzin dus.
lees de talmoed er zelf op na zou ik zeggen.
het is waar.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35355101
Triest dat hij celstraf heeft gekregen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35355626
Elke dag dat je in de doos draait voor het schrijven van een boekje is er één teveel. Ook als het een walgelijk boekje is.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_35355827
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 03:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

lees de talmoed er zelf op na zou ik zeggen.
het is waar.
Nee, dat is niet waar.
quote:
ADL's report, The Talmud in Anti-Semitic Polemics, exposes how certain passages from the Talmud and other traditional Jewish texts are used to foment anti-Semitism through distortions and fabrications. The authors of anti-Talmudic polemics seek to paint Judaism as an immoral religion that preaches hatred for non-Jews and promotes obscenity, criminality, sexual perversion and other immoral acts. Widely available on the Internet, such anti-Talmudic tracts "are clearly designed to provoke hostility toward Jews," Mr. Foxman said.

The foremost distorters of Talmudic texts include David Duke, the former Klansman and white supremacist, and Michael A. Hoffman II, a conspiracy theorist and Holocaust denier.

Among the claims refuted by the ADL report are:

* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
bron

Zie verder: The Talmud in Anti-Semitic Polemics
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:12:13 #85
67640 SaintOfKillers
pi_35356478
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef CANARIS het volgende:
Er lopen nog steeds levende daders rond en een heleboel survivors.
In een land als OOstenrijk is het daarom gepast , dat het ontkennen van de grootse industriele moord ooit ;
Niet wordt onkend
]Niet belacheljk wordt gemaakt
Niet word genuanceerd
NIet wordt goed gesproken
Een verbod op nuance is gewoon eng. Stel je eens voor dat iemand een doordachte en genuanceerde mening heeft , de schande.
pi_35357525
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het moet volgens Iran ook mogelijk zijn, maar ze schreeuwen moord en brand als men een cartoon maakt van de profeet. Het werkt twee kanten op!
Wij moeten ons vooral meten met zulke regimes
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:11:46 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35357646
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een verbod op nuance is gewoon eng. Stel je eens voor dat iemand een doordachte en genuanceerde mening heeft , de schande.
Dat is ook niet verboden. Het bewijs: Er lopen duizenden historici vrij rond, die onderzoek doen / hebben gedaan naar de Holocaust en door wier onderzoek het geheel steeds duidelijker wordt. Je mag best vraagtekens zetten bij aspecten van de Holocaust. Daar is niks mis mee, zolang het met bronnen onderbouwd wordt. Niet voor niets is het getal van 6 miljoen doden allang bijgesteld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35358852
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:03 schreef Lestat het volgende:

Ik denk dat die iraanse ministers meer van vrijheid van meningsuiting begrijpen dan jij. Zij begrijpen tenminste dat het iets is wat ook moet gelden als je het toevallig niet met die mening eens ben.
Als het nou WAAR was wat je schreef, dan zou je gelijk hebben, ja. Punt is echter dat ze Iran toch echt wel iets anders omgaan met mensen die een afwijkende mening hebben. Is het je werkelijk ontgaan dat de oerconservatieve Raad van Hoeders bij de vorige 'verkiezingen' in Iran alle progressieve kandidaten van deelname hebben uitgesloten? Als Iran echt zo'n vrij en tolerant land was, zou zoiets nooit gebeuren.

En trouwens: heb je al die demonstraties in Iran gezien na de Mohammed-spotprents? Als je als land zelf vindt dat je de holocaust (de moord op ongeveer 6 miljoen mensen) in twijfel mag trekken, waarom dan WEL al dat geweld en vernielingen en al die demonstraties na een paar simpele pentekeningen op papier? Dat is toch op z'n zachtst gezegd hypocriet?
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, het is schokkend dat er flutvergelijkingen worden gemaakt tussen half-legendarische religieuze voormannen en twintigste-eeuwse moordorgies. Als je aanmerkingen hebt op het Joodse geloof, staat je werkelijk een hele bibliotheek aan ammunitie ter beschikking, van Spinoza en Richard Simon tot de hedendaagse Bijbelkritiek.
Inderdaad, een uitstekende constatering. Laat Iran het Christendom of Jodendom lekker belachelijk maken als wraakactie. De verhouding tussen spotprentje-holocaust is volledig zoek. In Iran is het niet OF OF, maar EN EN. Op een spotprent reageren ze niet met geweld OF provocatie, maar met geweld EN provocatie.
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:55 schreef Meki het volgende:
Europa gebruikt de profeet om te provoceren - ik snap niet dat hier mensen zijn die opnemen voor beledigen
Domme opmerking. Ten eerste is de verhouding spotprentje-holocaust belachelijk, ten tweede zijn die cartoons nooit getekend met de bedoeling om te provoceren, ten derde zijn ze niet afkomstig van regeringsleiders, ten vierde is 'Europa' iets compleet anders dan één Deense cartoontekenaar en ten vijfde is er inmiddels al tot tweemaal toe excuses voor aangeboden door de krant in kwestie.

De provocaties in Iran zijn echter WEL van de regering afkomstig (sterker: die gooit zelfs graag nog wat olie op het vuur, vergroot doelbewust de tegenstellingen tussen Europa-Arabische wereld, waar Meki als een gedachtenloze Lemming aan meedoet, precies zoals ze willen). En met excuses nemen ze in moslim-landen ook al geen genoegen, getuige de oproep van moslim-geestelijken om de cartoontekenaar te vermoorden en getuige ook het feit dat de Fatwah tegen Salman Rushdie nog altijd van kracht is.
pi_35359078
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:06 schreef schatje het volgende:

Nee, dat is niet waar.

bron

Je snijdt wel een belangrijk punt aan, want: wat is 'vrijheid van meningsuiting' en wat is geschiedvervalsing? De scheidslijn is dun. Wanneer je doelbewust foute informatie over een bepaald onderwerp de wereld in helpt, met het oogmerk om haat te zaaien, is dat feitelijk een soort terroristische daad.

Regeringen in Arabische landen en vooral extremistische moslim-organisaties hebben er een handje van. De Deense spotprents zijn namelijk door moslims ZELF aangedikt met een serie veel groffere cartoons, die de Denen in de schoenen kregen geschoven.

Het ontkennen van de Holocaust zou je eigenlijk volledig los moeten zien van de vrijheid van meningsuiting, maar zou je moeten benaderen als: geschiedvervalsing met terroristisch/racistisch oogmerk.
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:44:20 #90
9902 Lestat
the vampire...
pi_35359917
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

Als het nou WAAR was wat je schreef, dan zou je gelijk hebben, ja. Punt is echter dat ze Iran toch echt wel iets anders omgaan met mensen die een afwijkende mening hebben. Is het je werkelijk ontgaan dat de oerconservatieve Raad van Hoeders bij de vorige 'verkiezingen' in Iran alle progressieve kandidaten van deelname hebben uitgesloten? Als Iran echt zo'n vrij en tolerant land was, zou zoiets nooit gebeuren.
Ik zeg helemaal niet dat Iran vrij en tolerant is, begrijpend lezen is moeilijk
Ik zeg alleen dat ze weten wat vrijheid van meningsuiting inhoud, en besloten hebben het niet toe te passen. Terwijl wij in het Westen ons er zo op laten voorstaan dat iedereen kan zeggen wat hij denkt, en we zelfs oorlogen voeren om dat aan anderen op te leggen, terwijl we stiekem toch allerlei restricties inbouwen. Meneer Irving krijgt gevangenisstraf om precies dezelfde reden als dissidenten in Iran dat krijgen. Dat is pas hypocriet!
Memento Mori
pi_35360388
Lestat, ik gaf in mijn vorige bericht een onderbouwing waarom ik vind dat holocaust-ontkenning eigenlijk los zou moeten staan van recht op vrije meningsuiting. Ga daar maar eens op in. Verder heb ik echt geen moeite met begrijpend lezen hoor.
pi_35360521
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

En beledigen van religie niet ?
Er staat: "..beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof."
Da's volgens mij hetzelfde. Dus je vraagt wat er staat. LEZEN!
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:26:40 #93
9902 Lestat
the vampire...
pi_35361057
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:01 schreef dVTB het volgende:
Lestat, ik gaf in mijn vorige bericht een onderbouwing waarom ik vind dat holocaust-ontkenning eigenlijk los zou moeten staan van recht op vrije meningsuiting. Ga daar maar eens op in.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarop zou moeten zeggen, behalve dat ik het er niet mee eens ben
Ik vind dat er geen enkele beperking zou moeten zijn aan vrijheid van meningsuiting. Het zijn tenslotte maar woorden. Mensen als Irving zaaien geen haat, integendeel, zijn tegenstanders staan zichzelf toe dat er bij hen haatgevoelens ontstaan. Ook bestaat er niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden, want dat is natuurlijk allemaal uiterst subjectief. Dan zouden alle politieke cartoonisten en andere mensen die kritiek hebben, wel kunnen inpakken. Want kritiek is tenslotte ook vaak kwetsend.
Memento Mori
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:39:59 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_35361466
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, ik ben het ook eens met Lipstadt.

En trouwens prima dat het in Nederland onder het verbod van opruiiende teksten staat, niet holocaustontkenning. Dat wist ik niet. Laat een rechter maar bepalen wat de eventuele motieven van een holocaustontkenner zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35362062
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarop zou moeten zeggen, behalve dat ik het er niet mee eens ben
Ik vind dat er geen enkele beperking zou moeten zijn aan vrijheid van meningsuiting. Het zijn tenslotte maar woorden. Mensen als Irving zaaien geen haat, integendeel, zijn tegenstanders staan zichzelf toe dat er bij hen haatgevoelens ontstaan. Ook bestaat er niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden, want dat is natuurlijk allemaal uiterst subjectief. Dan zouden alle politieke cartoonisten en andere mensen die kritiek hebben, wel kunnen inpakken. Want kritiek is tenslotte ook vaak kwetsend.
Ongeacht of je nu wel of niet haatgevoelens ontwikkelt of gekwetst bent naar aanleiding van andermans mening of informatie, het zou toch goed zijn wanneer dingen die werkelijk gebeurd zijn, niet worden verdraaid en in het hier aangehaalde voorbeeld van het Jodendom: dat teksten niet aan de Talud mogen worden toegeschreven als ze daar niet in staan.

Zoals jij het bekijkt, zou het mij dus kennelijk vrij staan om tegen Jan en alleman te verkondigen dat Balkenende in zijn vrije tijd graag naar kinderporno kijkt. Als ik het maar lang genoeg verkondig, zal dat vast wel bij een paar kiezers van invloed zijn op hun stemgedrag. Gelukkig kan en mag zoiets in Nederland niet. Je maakt je dan namelijk schuldig aan laster. Zo zie ik de uitlatingen van Irving dus ook. Ik bekijk ze meer in het kader van geschiedvervalsing/laster.
pi_35364121
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht...
Niet echt
Het ging om een achterhaalde MENING.
Dat de mening an sich absurd is en fascistisch overkomt is iets anders

Het gaat om een MENING, verbaal en geschreven, die niemand fysiek schade toebrengt
Net zoals de cartoons in Jyllands-Posten...

In tegenstelling tot de belachelijke moslim agressiviteit die boven komt borrellen ..
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:01:49 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35364307
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar.
[..]

bron

jahoor, geloven we hier in een conspiracy theorietje ?
lees de talmud zelf maar.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:04:55 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35364410
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:14 schreef dVTB het volgende:

[..]
Wanneer je doelbewust foute informatie over een bepaald onderwerp de wereld in helpt, met het oogmerk om haat te zaaien, is dat feitelijk een soort terroristische daad.
oogmerk.
oftewel amerika heeft een terrorist als president.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:05:11 #99
9902 Lestat
the vampire...
pi_35364421
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ongeacht of je nu wel of niet haatgevoelens ontwikkelt of gekwetst bent naar aanleiding van andermans mening of informatie, het zou toch goed zijn wanneer dingen die werkelijk gebeurd zijn, niet worden verdraaid en in het hier aangehaalde voorbeeld van het Jodendom: dat teksten niet aan de Talud mogen worden toegeschreven als ze daar niet in staan.

Zoals jij het bekijkt, zou het mij dus kennelijk vrij staan om tegen Jan en alleman te verkondigen dat Balkenende in zijn vrije tijd graag naar kinderporno kijkt. Als ik het maar lang genoeg verkondig, zal dat vast wel bij een paar kiezers van invloed zijn op hun stemgedrag. Gelukkig kan en mag zoiets in Nederland niet. Je maakt je dan namelijk schuldig aan laster. Zo zie ik de uitlatingen van Irving dus ook. Ik bekijk ze meer in het kader van geschiedvervalsing/laster.
Nou, dan denk ik dat we er niet uitkomen
Ik vind namelijk dat zogenaamde geschiedvervalsing/laster niet strafbaar moet zijn, en jij wel.

Je begeeft je namelijk op een gevaarlijk hellend vlak daarmee. Een voorbeeldje, de meeste historici in Nederland zijn ofwel oranjegezind ofwel bang om buiten de mainstream te komen, en daarom verdedigen ze de vlucht van Wilhelmina naar Engeland in WO2. Sommige historici zien het echter als ongrondwettelijk en derhalve als een vorm van landverraad. Deze laatsten worden door de meeste historici verketterd. In hun ogen plegen zij geschiedvervalsing. Volgens jou moeten deze mensen dus ook het gevang in.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen. Als je andere opvattingen dan de canonieke verdedigd, zou in principe altijd beschuldigd kunnen worden van geschiedvervalsing, terwijl de geschiedkunde zelf niets anders is dan een verzameling meningen en interpretaties. Het is dus zeer gevaarlijk als je sommige dingen als geschiedvervalsing betitelt omdat het niet overeenkomt met het standpunt van een meerderheid.
Memento Mori
pi_35364584
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jahoor, geloven we hier in een conspiracy theorietje ?
Jij kennelijk .
quote:
lees de talmud zelf maar.
Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Noem de citaten en de bladzijden waar het precies staat dan eens op. Pak die talmud er maar even bij.

Aan bronnen geplukt van het internet heb ik niet zoveel. Aangezien deze vaak staan op nazi en andere vage sites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')