abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35318481
Kon 't artikel niet in het Nederlands vinden dus alleen in 't Engels. Wel interressant artikel met betrekking tot het feit of de vrijheid van meningsuiting absoluut is of niet ...
quote:
British historian David Irving is to appeal against the prison term imposed by an Austrian court for denying the Holocaust of European Jewry. Irving, who appeared stunned by the three-year sentence, told reporters: "I'm very shocked." He had pleaded guilty to the charge which arose from comments he made in Austria in 1989 denying the existence of gas chambers at Auschwitz. Austria is one of 11 countries with laws against denying the Holocaust.

During his one-day trial in Vienna, the 67-year-old historian admitted that in 1989 he had denied that Nazi Germany had killed millions of Jews. He said this is what he believed, until he later saw the personal files of Adolf Eichmann, the chief organiser of the Holocaust.

"I said that then based on my knowledge at the time, but by 1991 when I came across the Eichmann papers, I wasn't saying that anymore and I wouldn't say that now," Irving told the court. "The Nazis did murder millions of Jews."
Zie rest van het artikel hier
Before all else, be armed.
pi_35319008
"Historian" David Irving, Irving is als historicus uitgerangeerd. Niemand neemt zijn werken nog serieus!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:14:06 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35319072
[upd] Bekende revisionist: Holocaust heeft bestaan
quote:
Bekende revisionist: Holocaust heeft bestaan
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf / NOS Journaal
Gepubliceerd: maandag 20 februari 2006 @ 14:45 - Laatst bijgewerkt: 20 februari @ 20:25
AlgemeenDavid Irving, een van 's werelds meest bekende Holocaust-ontkenners (revisionisten), heeft vandaag voor de rechtbank in Wenen verklaard spijt te hebben. De omstreden 67-jarige Britse historicus staat in Oostenrijk terecht wegens een eerdere ontkenning van de Holocaust. Vlak voor aanvang van de rechtszaak zei hij schuld te zullen bekennen.

Volgens Irving heeft hij de afgelopen jaren kennis kunnen nemen van nieuw onderzoeksmateriaal. Daaruit blijkt dat de gaskamers wel degelijk hebben bestaan, aldus Irving. ''Ik ben geen Holocaust-ontkenner. Mijn opvattingen zijn veranderd. Geschiedenis is als een steeds groeiende boom. Hoe meer je leert, hoe meer documentatie er beschikbaar komt, des te meer leer je. Ik heb sinds 1989 veel geleerd.''

Irving staat terecht omdat hij zestien jaar geleden verscheidene voordrachten heeft gehouden. Daarin ontkende hij het bestaan van een stelselmatige vernietiging van een groot deel van het Joodse volk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij is in Oostenrijk al eerder veroordeeld voor dat feit en kan, als hij schuldig wordt bevonden, tot een lange celstraf veroordeeld worden.

Opmerkelijk is overigens dat Irving enige tijd terug, hij werd op 11 november 2005 aangehouden in Oostenrijk, de aanklacht tegen hem nog ''belachelijk'' noemde. Nu zegt hij dat er voor hem niets anders opzit dan schuld te bekennen en spijt te betuigen dat hij met zijn vroegere uitlatingen slachtoffers van de Holocaust heeft beledigd.

De Brit is eerder voor het ontkennen van de Holocaust ook al veroordeeld in Groot-Brittannië en Duitsland. Bovendien is hij in een aantal landen 'persona non grata'. Hij schreef een groot aantal boeken met lovende biografieën over Adolf Hitler. Irving is dan ook zeer populair in neo-nazikringen.

Update 20:25
De rechtbank heeft Irving vanmiddag veroordeeld tot 3 jaar celstraf, zo meldt het NOS Journaal. De 67-jarige Brit gaf toe eind jaren tachtig lezingen te hebben gegeven in Oostenrijk waarin hij ontkende dat de nazi's in de Tweede Wereldoorlog systematisch joden hebben omgebracht. Inmiddels denkt hij daar anders over, zo liet hij aan de rechter weten.

Omdat het de tweede keer is dat hij in Oostenrijk wegens negationisme terecht stond, had hij tot 10 jaar straf veroordeeld kunnen worden.
Holocaust topic #773923
pi_35319190
Vrijheid van meningsuiting mijn aars en die man bedoelde het niet eens zo slecht.
pi_35319225
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:20 schreef Chadi het volgende:
Vrijheid van meningsuiting mijn aars en die man bedoelde het niet eens zo slecht.
quote:
De Brit is eerder voor het ontkennen van de Holocaust ook al veroordeeld in Groot-Brittannië en Duitsland. Bovendien is hij in een aantal landen 'persona non grata'. Hij schreef een groot aantal boeken met lovende biografieën over Adolf Hitler. Irving is dan ook zeer populair in neo-nazikringen.
pi_35319294
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[..]
Zo slecht is meer bedoelt dat hij een uitspraak deed over de data die hij toen had.
pi_35319418
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zo slecht is meer bedoelt dat hij een uitspraak deed over de data die hij toen had.
David Irving wist toen ook precies wat hij deed. De Eichmann papieren zijn niet perse nodig om te kunnen zien dat er een Holocaust heeft plaats gevonden. Slap excuus van Irving,
pi_35323122
Plea bargain
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:46:41 #9
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35323445
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

De man heeft lovende biografieën geschreven over 1 van de grootste monsters uit de geschiedenis van de mensheid, adolf die europa stortte in een slachtpartij van 50 miljoen doden, niet alleen joden nee, maar voor de rest respect voor de betrouwbare historicus Irving die altijd en alleen citeert uit de data die hij heeft. Naar welke bibliotheek ging 'ie eigenlijk? Die van Teheran?
pi_35323724
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:10 schreef _The_General_ het volgende:
"Historian" David Irving, Irving is als historicus uitgerangeerd. Niemand neemt zijn werken nog serieus!
ehm, zijn boek over Göring blijft een belangrijk historisch werk ....
het is onjuist om geschiedschrijving _onder_ subjectieve oordelen te plaatsen ... en enkel politiek-correcte mensen toe te staan aan geschiedschrijving te doen ...

Natuurlijk Irving is sterk onder invloed geraakt van een extreem-rechtse scene die zijn 'open' bik tov de oude nazi's ook nogal misbruikt hebben, en hem kennelijk hebben beinvloed tot het doen van domme uitspraken ...

Maar dat maakt zijn eerdere werk niet opeens 'achteraf' verkeerd, het zou dom zijn om zo'n eenvoudige 'goed-fout'-indeling van mensen te maken.

Tevens vind ik het nogalk twijfelachtig om mensen te veroordelen voor een mening die ze 17 jaar terug hadden ... In die tijd liepen er ook veel mensen nog weg met het communisme (iets dat zelfs heden ten dage niet 'verboden' is), ook al zijn er ook heel, heel veel mensen vermoord vanuit communistische idealen en door communistische regimes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35325473
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

De man heeft lovende biografieën geschreven over 1 van de grootste monsters uit de geschiedenis van de mensheid, adolf die europa stortte in een slachtpartij van 50 miljoen doden, niet alleen joden nee, maar voor de rest respect voor de betrouwbare historicus Irving die altijd en alleen citeert uit de data die hij heeft. Naar welke bibliotheek ging 'ie eigenlijk? Die van Teheran?
Hoewel sommige ideeen van hem stompzinnig zijn, is het wel belangrijk dat er een tegengeluid is. Zeker over zo'n belangrijke misdaad als de holocaust. En iemand veroordelen tot 3 jaar cel omdat zijn ideëen niet overeenkomen met de algemeen geaccepteerde historische gebeurtenissen is simpelweg crimineel. Laat hem dan 1000 uur bejaarden verzorgen in een joods bejaardentehuis ofzo.

Dit is slechts marginaal beter dan die hysterische moslimwoede over een paar fucking cartoons.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:01:05 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35326072
Iran verbaasd over vonnis Irving

Iran vindt dat Westerse landen niet
consequent omgaan met de vrijheid van
meningsuiting.Teheran wijst daarbij op
de veroordeling van David Irving.

David Irving,een Britse historicus,is
in Oostenrijk veroordeeld tot drie jaar
cel omdat hij de holocaust had ontkend.
De Iraanse minister van Buitenlandse
Zaken zegt dat het Westen altijd van
iedereen respect eist voor de vrijheid
van meningsuiting,maar daar zelf weinig
van terechtbrengt.

De Iraanse minister vraagt zich verder
af waarom het Westen blijft volhouden
dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zes
miljoen joden zijn omgebracht.

Bron: NOS Teletekst
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35327275
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:55 schreef RM-rf het volgende:

Tevens vind ik het nogalk twijfelachtig om mensen te veroordelen voor een mening die ze 17 jaar terug hadden ... In die tijd liepen er ook veel mensen nog weg met het communisme (iets dat zelfs heden ten dage niet 'verboden' is), ook al zijn er ook heel, heel veel mensen vermoord vanuit communistische idealen en door communistische regimes
Nogal kort door de bocht...
Dat 'veel mensen' in het Nederland van 1989 klopt al niet.
En die enkelen van toen waren geen aanhangers van massamoord.
Bestond de CPN toen nog ? Die waren toen al lang vóór democratie en tegen massamoord
En zoveel is er niet mis aan communistische idealen als klasseloze maatschappij, productiemiddelen aan het volk, geen uitbuiting en onderdrukking van adel en rijken... wél aan de praktijk.
Hoeveel mensen zijn er niet gedood/vermoord vanuit de idealen "vrijheid en democratie" of "vrijheid voor het vaderland" .
Sec genomen zijn het allemaal prima idealen... alleen in de realiteit gaan bepaalde uitvoerders in de fout.
pi_35329328
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:01 schreef Hallulama het volgende:

van terechtbrengt.

Van alle mensen op aarde zijn zij wel de laatsten die zich daar druk over zouden moeten maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:30:18 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35329396
Als het aan mijn ligt worden die wetten geschrapt die het ontkennen van de Holocaust strafbaar maken. Ok, het is belachelijk om het te ontkennen, maar het moet wel mogelijk zijn in Westen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35331191
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Als het aan mijn ligt worden die wetten geschrapt die het ontkennen van de Holocaust strafbaar maken. Ok, het is belachelijk om het te ontkennen, maar het moet wel mogelijk zijn in Westen.

²
Het moet volgens Iran ook mogelijk zijn, maar ze schreeuwen moord en brand als men een cartoon maakt van de profeet. Het werkt twee kanten op!
pi_35331192
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Nee dat moet het niet
Oostenrijk is 1 van de Daders en heeft daarom een hele speciale rol met betrekking tot de Holocaust en de "Wiedebetätigung"

Er lopen nog steeds levende daders rond en een heleboel survivors.
In een land als OOstenrijk is het daarom gepast , dat het ontkennen van de grootse industriele moord ooit ;
Niet wordt onkend
Niet belacheljk wordt gemaakt
Niet word genuanceerd
NIet wordt goed gesproken

Daarom kent men in Oostenrijk net als in Duitsland deze wet.
en waarom ik hier nu smileys heb begrijp ik even niet ?

[ Bericht 3% gewijzigd door CANARIS op 21-02-2006 16:19:17 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:28:15 #18
9902 Lestat
the vampire...
pi_35331877
Fijn zeg, die vrijheid van meningsuiting. Iran heeft gelijk, als het 1 mag (spotprenten van Mohammed) dan moet het andere ook kunnen.
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:36:56 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35332294
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:

Het moet volgens Iran ook mogelijk zijn, maar ze schreeuwen moord en brand als men een cartoon maakt van de profeet. Het werkt twee kanten op!
Heerlijk toch? We confronteren elkaar met elkaar, fantastisch, net als in een relatie, zie de tekst van een recente hit van Blof:

"En ik vraag niet om je hand, maar om je vingers, die mij wijzen op mijzelf."
pi_35335551
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een kritische houding tegenover de holocaust illegaal is. Smakeloos en zeer kwetsend voor sommige, maar wel vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:55:54 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35335636
hij bekent schuld en weet nu beter. lijkt me nou niet echt een zaak waar veel juridische gronden zijn voor de eis van gevangenisstaf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35336167
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:55 schreef zoalshetis het volgende:
hij bekent schuld en weet nu beter. lijkt me nou niet echt een zaak waar veel juridische gronden zijn voor de eis van gevangenisstaf.
Het inademen van zuurstof zouden ze ,m moeten verbieden maar hij ontkend de Holocaust niet meer en daar gaat het om. Voorderest gaat hij z,n goddelijke gang maar.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:10:33 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35336314
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:06 schreef Frances het volgende:

[..]

Het inademen van zuurstof zouden ze ,m moeten verbieden maar hij ontkend de Holocaust niet meer en daar gaat het om. Voorderest gaat hij z,n goddelijke gang maar.
dat bedoel ik. maak van hem geen symbool. gewoon laten wegkwijnen in krochtige achterkamertjes waar ieder mens reuma van zou krijgen.
pi_35336513
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een kritische houding tegenover de holocaust illegaal is. Smakeloos en zeer kwetsend voor sommige, maar wel vrijheid van meningsuiting.
Kritiek maakt gebruik van bepaalde vormen van denken. Irving negeert feiten. Dat is niet kritisch, dat is een teken van manipulatie. Kritisch denken is helemaal niet illegaal.
pi_35336617
En ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:20:18 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35336662
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:
En ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:26:11 #27
9902 Lestat
the vampire...
pi_35336892
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kritiek maakt gebruik van bepaalde vormen van denken. Irving negeert feiten. Dat is niet kritisch, dat is een teken van manipulatie. Kritisch denken is helemaal niet illegaal.
Dus het negeren van feiten vind jij strafbaar?
Memento Mori
pi_35337014
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Hij ontkend de feiten. Althans, dat deed hij want hij is wijs geworden en ontkend de feiten over de Holocaust niet meer.
pi_35337061
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Over manipulatie gesproken. . Wel eens iets over of van Irving gelezen?
pi_35338230
Ik vind dat de discussie veel te veel gaat over de vraag of de holocaust al dan niet heeft plaatsgevonden. Tamelijk zinloze discussie, lijkt me zo.

Ik bekijk het meer zakelijk. Land heeft wet. Man kan die wet kennen, Man overtreedt wet, Man wordt vervolgd voor overtreding wet. Simpel. Zo is er bij mijn weten een paar jaar geleden in Singapore al eens een Nederlander ter dood veroordeeld, omdat hij drugs op zak had. Wij zeggen hier: so what, maar daar staat er straf op. De overtreder neemt zelf dat risico.
pi_35338499
quote:

van terechtbrengt.

... zeggen regeringsleiders van een land waar alle progressieve politici vakkundig monddood worden gemaakt door oerconservatieve geestelijken.

"Vrijheid van meningsuiting" en "Iran" zijn begrippen die ongeveer 180 graden haaks op elkaar staan. Een Iraanse minister die over dat onderwerp zijn mond opentrekt, zegt ongeveer even veel zinnigs als de gemiddelde Ghanees over overwinteren op de Noordpool.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:06:48 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35340963
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:11 schreef dVTB het volgende:

... zeggen regeringsleiders van een land waar alle progressieve politici vakkundig monddood worden gemaakt door oerconservatieve geestelijken.

"Vrijheid van meningsuiting" en "Iran" zijn begrippen die ongeveer 180 graden haaks op elkaar staan. Een Iraanse minister die over dat onderwerp zijn mond opentrekt, zegt ongeveer even veel zinnigs als de gemiddelde Ghanees over overwinteren op de Noordpool.
Dat is het punt niet, het punt is dat wij CLAIMEN een vrij land te zijn, maar dat we in de ogen van bijvoorbeeld Iran laten zien dat dat niet altijd het geval is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:08:13 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35341033
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, het punt is dat wij CLAIMEN een vrij land te zijn, maar dat we in de ogen van bijvoorbeeld Iran laten zien dat dat niet altijd het geval is.
ogen van iran? die boevenbende?
pi_35341339
Iran gebruikt keer op keer de holocaust om te provoceren. Ik snap niet dat er hier mensen zijn die het zelfs opnemen voor die Ahmadinejad.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:11 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35341646
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:08 schreef zoalshetis het volgende:

ogen van iran? die boevenbende?
Ook uit de mond van een boef kunnen ware dingen komen.
pi_35343805
quote:

van terechtbrengt.

Huh? Het WESTEN blijft volhouden? Die moslims waren toch bezig met een Mohammed-cartoon- wraakactie met als onderwerp "De-Holocaust-die-niet-bestaan-heeft"? Weer een bewijs dat ze niet sporen.
pi_35343881
Tikkie overtrokken, die drie jaar, vooral omdat Irving t.o.v. de rechter heeft toegegeven dat hij fout zat. Ik zou 'm hebben heengezonden (gek woord trouwens) met een jaar voorwaardelijk, in elk geval om een snelle terugval te voorkomen.
pi_35344156
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef dVTB het volgende:
Iran gebruikt keer op keer de holocaust om te provoceren. Ik snap niet dat er hier mensen zijn die het zelfs opnemen voor die Ahmadinejad.
Ach, zelfs adolf hitler sprak weleens de waarheid. Het wil niet meteen zeggen dat dat regime niet crimineel en godsdienstwaanzinnig is.

Ajemelballeh heeft hier een puntje. Het is en blijft vreemd dat iemand jarenlang wordt opgesloten om zijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 21-02-2006 22:07:06 (niet vergeten) ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:03:13 #39
9902 Lestat
the vampire...
pi_35345683
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:11 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik denk dat die iraanse ministers meer van vrijheid van meningsuiting begrijpen dan jij. Zij begrijpen tenminste dat het iets is wat ook moet gelden als je het toevallig niet met die mening eens ben.
Memento Mori
pi_35346151
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:03 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ik denk dat die iraanse ministers meer van vrijheid van meningsuiting begrijpen dan jij. Zij begrijpen tenminste dat het iets is wat ook moet gelden als je het toevallig niet met die mening eens ben.
Het is geen mening in de normale zin van het woord, hoor. Irving wordt niet lastig gevallen omdat 'ie Bruce Grobbelaar een onderschatte doelman vindt.
Afgezien daarvan is het kwaad kersen eten met bepaalde facties in Iran.
pi_35347280
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:28 schreef Lestat het volgende:
Fijn zeg, die vrijheid van meningsuiting. Iran heeft gelijk, als het 1 mag (spotprenten van Mohammed) dan moet het andere ook kunnen.
Oostenrijk: Mohammed niet afbeelden

.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:43:03 #42
9902 Lestat
the vampire...
pi_35347545
Best schokkend dat sommigen hier zo hypocriet met zo'n groot goed als vrijheid van meningsuiting omgaan. Zodra we het ergens niet mee eens zijn, worden er opeens allerlei restricties aangevoerd waarom we iemand om zijn mening moeten straffen. Irving wordt gestraft omdat hij niet denkt wat wij willen dat hij denkt.
Memento Mori
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2006 @ 22:46:22 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35347687
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Jawel hoor.
'We' hebben in het Westen nooit gezegd dat je ALLES mag zeggen.
'We' hebben slechts gezegd dat je ALLES mag zeggen binnen de wettelijke grenzen.
Aangezien de holocaust ontkennen in veel landen niet mag wordt je veroordeeld.

De Iranezen zouden een punt hebben wanneer de denen in een Iraanse krant de spotprenten zouden publiseren. Immers volgens de Iraanse wet mag je de profeet niet afbeelden.
pi_35347918
Nee, het is schokkend dat er flutvergelijkingen worden gemaakt tussen half-legendarische religieuze voormannen en twintigste-eeuwse moordorgies. Als je aanmerkingen hebt op het Joodse geloof, staat je werkelijk een hele bibliotheek aan ammunitie ter beschikking, van Spinoza en Richard Simon tot de hedendaagse Bijbelkritiek.
pi_35348046
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:14 schreef progrock het volgende:

[..]

Huh? Het WESTEN blijft volhouden? Die moslims waren toch bezig met een Mohammed-cartoon- wraakactie met als onderwerp "De-Holocaust-die-niet-bestaan-heeft"? Weer een bewijs dat ze niet sporen.
Schandalig - hoe men hier omgaat met vrijheid
als je gelijk iets zegt over Joden wordt je in de gevangenis gezet maar als je iets over Moslims zegt dan wordt je gehuldigd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35348079
Spuit elf geeft ook Moslim. Ben je al in de gevangenis gezet na je opmerkingen over de Talmoed, Meki?
pi_35348142
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:15 schreef dVTB het volgende:
Europa gebruikt de profeet om te provoceren - ik snap niet dat hier mensen zijn die opnemen voor beledigen
pi_35348176
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Spuit elf geeft ook Moslim. Ben je al in de gevangenis gezet na je opmerkingen over de Talmoed, Meki?
de Talmoed die noemt niet-joods erger dan varkens
pi_35348204
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:

[..]

de Talmoed die noemt niet-joods erger dan varkens
Ja, dit soort onzin dus.
pi_35348268
ik begreep die hele Irving niet, hij geeft toe dat hij hardstikke fout was en vervolgens verklaart hij dat hij alles moet mogen kunnen opschrijven
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35348355
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, dit soort onzin dus.
Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.

Tidbits From The Jewish Talmud:

Moed Kattan 17a . If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.

Non-Jews are Not Human Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men").

Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Jews are Divine, Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

O.K. to Cheat Non-Jews, Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a Gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

Jews Have Superior Legal Status, Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

Jews May Steal from Non-Jews, Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a Gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b).
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:06:52 #52
9902 Lestat
the vampire...
pi_35348710
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:58 schreef Tafkahs het volgende:
ik begreep die hele Irving niet, hij geeft toe dat hij hardstikke fout was en vervolgens verklaart hij dat hij alles moet mogen kunnen opschrijven
Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:08:42 #53
9902 Lestat
the vampire...
pi_35348796
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor.
'We' hebben in het Westen nooit gezegd dat je ALLES mag zeggen.
'We' hebben slechts gezegd dat je ALLES mag zeggen binnen de wettelijke grenzen.
Aangezien de holocaust ontkennen in veel landen niet mag wordt je veroordeeld.
Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.
Memento Mori
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2006 @ 23:12:45 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35348996
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:08 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat er dus om of die wetten goed zijn, en dat zijn ze dus niet.
Kwestie van interpretatie. De interpretatie welke een totalitair regime er aan verbind vind ik persoonlijk nogal lachwekkend
pi_35349158
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:

[..]

Maar wat begrijp je daar niet aan dan? Ik moet toch ook mogen opschrijven dat de zon om de aarde draait, hoewel ik weet dat het hardstikke fout is?
Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:17:49 #56
9902 Lestat
the vampire...
pi_35349220
Totalitaire regimes zeggen eerlijk dat ze geen vrijheid van meningsuiting willen. Westerse democratieen kloppen zichzelf op de borst dat ze moreel zoveel hoogstaander zijn, maar leggen stilletjes toch weer allerlei beperkingen op.
Dan vind ik het standpunt van eerstgenoemde regimes toch zuiverder.
Memento Mori
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:19:51 #57
9902 Lestat
the vampire...
pi_35349316
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:16 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als de lading fout is, waarom zou je het dan nog willen opschrijven? Ik schrijf toch ook niet op dat je me maar niet serieus moet nemen

Het gaat erom dat het moet mogen. Of moeten mensen die dingen zeggen die niet waar zijn, gestraft worden?
Memento Mori
pi_35349443
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Hij citeert daarop het traktaat Baba Mezia folio 114b: 'Alleen Joden zijn mensen'.

Tidbits From The Jewish Talmud:

Moed Kattan 17a . If a Jew is tempted to do evil he should go to a city where he is not known and do the evil there.

Non-Jews are Not Human Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men").

Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Jews are Divine, Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

O.K. to Cheat Non-Jews, Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a Gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

Jews Have Superior Legal Status, Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

Jews May Steal from Non-Jews, Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a Gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b).
Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;

http://www.angelfire.com/mt/talmud/
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:23:46 #59
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35349504
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
En zoveel is er niet mis aan communistische idealen
Alles is mis met die idealen.
pi_35349538
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:06 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ja, dat is volkomen vergelijkbaar. Dit is aanzetten tot anti-helionisme, of niet soms?
pi_35349579
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:19 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het moet mogen. Of moeten mensen die dingen zeggen die niet waar zijn, gestraft worden?
zie Johan's commentaar
pi_35349642
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Lees je dit nu van de borstkas van Theo van Gogh op? Probeer eens wat wederhoor;

http://www.angelfire.com/mt/talmud/
Alleen de bovenstaande Nederlandse tekst

de andere komt van een andere bron
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:32:15 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35349889
Belachelijk en een schande voor onze zogenaamd 'moderne' Europese democratische rechtstaat dat Irving in de eerste plaats al veroordeeld is. Ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. En even voor de duidelijkheid: dat is niet omdat ik het met 's mans beruchte uitspraken eens zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemmeb op 21-02-2006 23:45:39 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35350014
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Alleen de bovenstaande Nederlandse tekst

de andere komt van een andere bron
Mag ik weten welke?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:40:11 #65
9902 Lestat
the vampire...
pi_35350269
Echt jammer dat zo weinig mensen het begrijpen.
Memento Mori
pi_35350306
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Mag ik weten welke?
http://www.bestandworst.c(...)thechoice.php?349526

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-24,GGLG:nl&q=Baba+Mezia+folio+114b
pi_35350400
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef Lestat het volgende:
Echt jammer dat zo weinig mensen het begrijpen.
Misschien leg je het een beetje knullig uit?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:44:09 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35350476
Gaat die Oostenrijkse wet over alle genocides?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35350495
quote:
En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:

jews are racist? ok, civil rights in america, while you christian morons were lynching blacks in the name of god, we were fighting for equal rights
pi_35350542
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En zoiets neem jij zomaar aan? Waarom is wat er onder staat minder waar:

jews are racist? ok, civil rights in america, while you christian morons were lynching blacks in the name of god, we were fighting for equal rights

Ik heb alle bronnen gezien via Google en ik kwam elke keer op Niet-joods is geen mens
pi_35350634
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb alle bronnen gezien via Google en ik kwam elke keer op Niet-joods is geen mens
Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.
pi_35350709
Dit is trouwens de verklaring van Deborah Lippstadt, dankzij wie Irving voorgoed ontmaskerd werd:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4578534.stm

Ik kan haar wel gelijk geven.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:51:35 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35350813
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit is trouwens de verklaring van Deborah Lippstadt, dankzij wie Irving voorgoed ontmaskerd werd:

Nou wat een held die Lippstadt!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35350870
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou wat een held die Lippstadt!
Hoe zo?
pi_35350881
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je had ook de zo-even door mij aangehaalde weerlegging gezien? Irving-aanhangers hebben ook ellenlage lijsten met ''bronnen''.
Wie zijn Irving
pi_35350937
British historian David Irving is to appeal against the prison term imposed by an Austrian court for denying the Holocaust of European Jewry. Irving, who appeared stunned by the three-year sentence, told reporters: "I'm very shocked." He had pleaded guilty to the charge which arose from comments he made in Austria in 1989 denying the existence of gas chambers at Auschwitz. Austria is one of 11 countries with laws against denying the Holocaust.

During his one-day trial in Vienna, the 67-year-old historian admitted that in 1989 he had denied that Nazi Germany had killed millions of Jews. He said this is what he believed, until he later saw the personal files of Adolf Eichmann, the chief organiser of the Holocaust.

"I said that then based on my knowledge at the time, but by 1991 when I came across the Eichmann papers, I wasn't saying that anymore and I wouldn't say that now," Irving told the court. "The Nazis did murder millions of Jews."

Oftewel; waar het hier in de eerste plaats om te doen is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:56:16 #77
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_35351038
COUNTRIES WITH LAWS AGAINST HOLOCAUST DENIAL
Austria
Belgium
Czech Republic
France
Germany
Israel
Lithuania
Poland
Romania
Slovakia
Switzerland

En Nederland dan? Of is dit een foutje van de BBC?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:59:13 #78
67640 SaintOfKillers
pi_35351189
In Nederland wordt volgens mij alleen vervolgd op het beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof. Daar zal de Holocaust dan wel onder vallen.

België heeft trouwens geen specifieke Holocaustwet, maar een algemene genocidewet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35351243
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Nederland wordt volgens mij alleen vervolgd op het beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof. Daar zal de Holocaust dan wel onder vallen.

België heeft trouwens geen specifieke Holocaustwet, maar een algemene genocidewet.
En beledigen van religie niet ?
pi_35351333
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:56 schreef cerror het volgende:
COUNTRIES WITH LAWS AGAINST HOLOCAUST DENIAL
Austria
Belgium
Czech Republic
France
Germany
Israel
Lithuania
Poland
Romania
Slovakia
Switzerland

En Nederland dan? Of is dit een foutje van de BBC?
In Nederland is het strafbaar als vorm van belediging en het verspreiden van discriminerende teksten, dat is minder absoluut.
  woensdag 22 februari 2006 @ 03:48:30 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35355093
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, dit soort onzin dus.
lees de talmoed er zelf op na zou ik zeggen.
het is waar.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35355101
Triest dat hij celstraf heeft gekregen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35355626
Elke dag dat je in de doos draait voor het schrijven van een boekje is er één teveel. Ook als het een walgelijk boekje is.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_35355827
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 03:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

lees de talmoed er zelf op na zou ik zeggen.
het is waar.
Nee, dat is niet waar.
quote:
ADL's report, The Talmud in Anti-Semitic Polemics, exposes how certain passages from the Talmud and other traditional Jewish texts are used to foment anti-Semitism through distortions and fabrications. The authors of anti-Talmudic polemics seek to paint Judaism as an immoral religion that preaches hatred for non-Jews and promotes obscenity, criminality, sexual perversion and other immoral acts. Widely available on the Internet, such anti-Talmudic tracts "are clearly designed to provoke hostility toward Jews," Mr. Foxman said.

The foremost distorters of Talmudic texts include David Duke, the former Klansman and white supremacist, and Michael A. Hoffman II, a conspiracy theorist and Holocaust denier.

Among the claims refuted by the ADL report are:

* The claim that Judaism views non-Jews as "non-human;"
* The claim that Judaism encourages child molestation;
* The claim that Jews should not be trusted because they recite the Kol Nidre prayer that authorizes them to lie to non-Jews;
* The claim that Judaism demands that non-Jews who study Jewish law be put to death;
* The claim that the Talmud employs the name Bala'am as a derogatory code name for Jesus.
bron

Zie verder: The Talmud in Anti-Semitic Polemics
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:12:13 #85
67640 SaintOfKillers
pi_35356478
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef CANARIS het volgende:
Er lopen nog steeds levende daders rond en een heleboel survivors.
In een land als OOstenrijk is het daarom gepast , dat het ontkennen van de grootse industriele moord ooit ;
Niet wordt onkend
]Niet belacheljk wordt gemaakt
Niet word genuanceerd
NIet wordt goed gesproken
Een verbod op nuance is gewoon eng. Stel je eens voor dat iemand een doordachte en genuanceerde mening heeft , de schande.
pi_35357525
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wij moeten ons vooral meten met zulke regimes
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:11:46 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35357646
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een verbod op nuance is gewoon eng. Stel je eens voor dat iemand een doordachte en genuanceerde mening heeft , de schande.
Dat is ook niet verboden. Het bewijs: Er lopen duizenden historici vrij rond, die onderzoek doen / hebben gedaan naar de Holocaust en door wier onderzoek het geheel steeds duidelijker wordt. Je mag best vraagtekens zetten bij aspecten van de Holocaust. Daar is niks mis mee, zolang het met bronnen onderbouwd wordt. Niet voor niets is het getal van 6 miljoen doden allang bijgesteld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35358852
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:03 schreef Lestat het volgende:

Als het nou WAAR was wat je schreef, dan zou je gelijk hebben, ja. Punt is echter dat ze Iran toch echt wel iets anders omgaan met mensen die een afwijkende mening hebben. Is het je werkelijk ontgaan dat de oerconservatieve Raad van Hoeders bij de vorige 'verkiezingen' in Iran alle progressieve kandidaten van deelname hebben uitgesloten? Als Iran echt zo'n vrij en tolerant land was, zou zoiets nooit gebeuren.

En trouwens: heb je al die demonstraties in Iran gezien na de Mohammed-spotprents? Als je als land zelf vindt dat je de holocaust (de moord op ongeveer 6 miljoen mensen) in twijfel mag trekken, waarom dan WEL al dat geweld en vernielingen en al die demonstraties na een paar simpele pentekeningen op papier? Dat is toch op z'n zachtst gezegd hypocriet?
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, het is schokkend dat er flutvergelijkingen worden gemaakt tussen half-legendarische religieuze voormannen en twintigste-eeuwse moordorgies. Als je aanmerkingen hebt op het Joodse geloof, staat je werkelijk een hele bibliotheek aan ammunitie ter beschikking, van Spinoza en Richard Simon tot de hedendaagse Bijbelkritiek.
Inderdaad, een uitstekende constatering. Laat Iran het Christendom of Jodendom lekker belachelijk maken als wraakactie. De verhouding tussen spotprentje-holocaust is volledig zoek. In Iran is het niet OF OF, maar EN EN. Op een spotprent reageren ze niet met geweld OF provocatie, maar met geweld EN provocatie.
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:55 schreef Meki het volgende:
Europa gebruikt de profeet om te provoceren - ik snap niet dat hier mensen zijn die opnemen voor beledigen
Domme opmerking. Ten eerste is de verhouding spotprentje-holocaust belachelijk, ten tweede zijn die cartoons nooit getekend met de bedoeling om te provoceren, ten derde zijn ze niet afkomstig van regeringsleiders, ten vierde is 'Europa' iets compleet anders dan één Deense cartoontekenaar en ten vijfde is er inmiddels al tot tweemaal toe excuses voor aangeboden door de krant in kwestie.

De provocaties in Iran zijn echter WEL van de regering afkomstig (sterker: die gooit zelfs graag nog wat olie op het vuur, vergroot doelbewust de tegenstellingen tussen Europa-Arabische wereld, waar Meki als een gedachtenloze Lemming aan meedoet, precies zoals ze willen). En met excuses nemen ze in moslim-landen ook al geen genoegen, getuige de oproep van moslim-geestelijken om de cartoontekenaar te vermoorden en getuige ook het feit dat de Fatwah tegen Salman Rushdie nog altijd van kracht is.
pi_35359078
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:06 schreef schatje het volgende:

Nee, dat is niet waar.

bron

Je snijdt wel een belangrijk punt aan, want: wat is 'vrijheid van meningsuiting' en wat is geschiedvervalsing? De scheidslijn is dun. Wanneer je doelbewust foute informatie over een bepaald onderwerp de wereld in helpt, met het oogmerk om haat te zaaien, is dat feitelijk een soort terroristische daad.

Regeringen in Arabische landen en vooral extremistische moslim-organisaties hebben er een handje van. De Deense spotprents zijn namelijk door moslims ZELF aangedikt met een serie veel groffere cartoons, die de Denen in de schoenen kregen geschoven.

Het ontkennen van de Holocaust zou je eigenlijk volledig los moeten zien van de vrijheid van meningsuiting, maar zou je moeten benaderen als: geschiedvervalsing met terroristisch/racistisch oogmerk.
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:44:20 #90
9902 Lestat
the vampire...
pi_35359917
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

Als het nou WAAR was wat je schreef, dan zou je gelijk hebben, ja. Punt is echter dat ze Iran toch echt wel iets anders omgaan met mensen die een afwijkende mening hebben. Is het je werkelijk ontgaan dat de oerconservatieve Raad van Hoeders bij de vorige 'verkiezingen' in Iran alle progressieve kandidaten van deelname hebben uitgesloten? Als Iran echt zo'n vrij en tolerant land was, zou zoiets nooit gebeuren.
Ik zeg helemaal niet dat Iran vrij en tolerant is, begrijpend lezen is moeilijk
Ik zeg alleen dat ze weten wat vrijheid van meningsuiting inhoud, en besloten hebben het niet toe te passen. Terwijl wij in het Westen ons er zo op laten voorstaan dat iedereen kan zeggen wat hij denkt, en we zelfs oorlogen voeren om dat aan anderen op te leggen, terwijl we stiekem toch allerlei restricties inbouwen. Meneer Irving krijgt gevangenisstraf om precies dezelfde reden als dissidenten in Iran dat krijgen. Dat is pas hypocriet!
Memento Mori
pi_35360388
Lestat, ik gaf in mijn vorige bericht een onderbouwing waarom ik vind dat holocaust-ontkenning eigenlijk los zou moeten staan van recht op vrije meningsuiting. Ga daar maar eens op in. Verder heb ik echt geen moeite met begrijpend lezen hoor.
pi_35360521
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

En beledigen van religie niet ?
Er staat: "..beledigen van een bevolkingsgroep op basis van ras of geloof."
Da's volgens mij hetzelfde. Dus je vraagt wat er staat. LEZEN!
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:26:40 #93
9902 Lestat
the vampire...
pi_35361057
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:01 schreef dVTB het volgende:
Lestat, ik gaf in mijn vorige bericht een onderbouwing waarom ik vind dat holocaust-ontkenning eigenlijk los zou moeten staan van recht op vrije meningsuiting. Ga daar maar eens op in.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarop zou moeten zeggen, behalve dat ik het er niet mee eens ben
Ik vind dat er geen enkele beperking zou moeten zijn aan vrijheid van meningsuiting. Het zijn tenslotte maar woorden. Mensen als Irving zaaien geen haat, integendeel, zijn tegenstanders staan zichzelf toe dat er bij hen haatgevoelens ontstaan. Ook bestaat er niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden, want dat is natuurlijk allemaal uiterst subjectief. Dan zouden alle politieke cartoonisten en andere mensen die kritiek hebben, wel kunnen inpakken. Want kritiek is tenslotte ook vaak kwetsend.
Memento Mori
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:39:59 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_35361466
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, ik ben het ook eens met Lipstadt.

En trouwens prima dat het in Nederland onder het verbod van opruiiende teksten staat, niet holocaustontkenning. Dat wist ik niet. Laat een rechter maar bepalen wat de eventuele motieven van een holocaustontkenner zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35362062
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:26 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daarop zou moeten zeggen, behalve dat ik het er niet mee eens ben
Ik vind dat er geen enkele beperking zou moeten zijn aan vrijheid van meningsuiting. Het zijn tenslotte maar woorden. Mensen als Irving zaaien geen haat, integendeel, zijn tegenstanders staan zichzelf toe dat er bij hen haatgevoelens ontstaan. Ook bestaat er niet zoiets als het recht om niet gekwetst te worden, want dat is natuurlijk allemaal uiterst subjectief. Dan zouden alle politieke cartoonisten en andere mensen die kritiek hebben, wel kunnen inpakken. Want kritiek is tenslotte ook vaak kwetsend.
Ongeacht of je nu wel of niet haatgevoelens ontwikkelt of gekwetst bent naar aanleiding van andermans mening of informatie, het zou toch goed zijn wanneer dingen die werkelijk gebeurd zijn, niet worden verdraaid en in het hier aangehaalde voorbeeld van het Jodendom: dat teksten niet aan de Talud mogen worden toegeschreven als ze daar niet in staan.

Zoals jij het bekijkt, zou het mij dus kennelijk vrij staan om tegen Jan en alleman te verkondigen dat Balkenende in zijn vrije tijd graag naar kinderporno kijkt. Als ik het maar lang genoeg verkondig, zal dat vast wel bij een paar kiezers van invloed zijn op hun stemgedrag. Gelukkig kan en mag zoiets in Nederland niet. Je maakt je dan namelijk schuldig aan laster. Zo zie ik de uitlatingen van Irving dus ook. Ik bekijk ze meer in het kader van geschiedvervalsing/laster.
pi_35364121
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht...
Niet echt
Het ging om een achterhaalde MENING.
Dat de mening an sich absurd is en fascistisch overkomt is iets anders

Het gaat om een MENING, verbaal en geschreven, die niemand fysiek schade toebrengt
Net zoals de cartoons in Jyllands-Posten...

In tegenstelling tot de belachelijke moslim agressiviteit die boven komt borrellen ..
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:01:49 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35364307
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 08:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar.
[..]

bron

jahoor, geloven we hier in een conspiracy theorietje ?
lees de talmud zelf maar.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:04:55 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35364410
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:14 schreef dVTB het volgende:

[..]
Wanneer je doelbewust foute informatie over een bepaald onderwerp de wereld in helpt, met het oogmerk om haat te zaaien, is dat feitelijk een soort terroristische daad.
oogmerk.
oftewel amerika heeft een terrorist als president.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:05:11 #99
9902 Lestat
the vampire...
pi_35364421
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ongeacht of je nu wel of niet haatgevoelens ontwikkelt of gekwetst bent naar aanleiding van andermans mening of informatie, het zou toch goed zijn wanneer dingen die werkelijk gebeurd zijn, niet worden verdraaid en in het hier aangehaalde voorbeeld van het Jodendom: dat teksten niet aan de Talud mogen worden toegeschreven als ze daar niet in staan.

Zoals jij het bekijkt, zou het mij dus kennelijk vrij staan om tegen Jan en alleman te verkondigen dat Balkenende in zijn vrije tijd graag naar kinderporno kijkt. Als ik het maar lang genoeg verkondig, zal dat vast wel bij een paar kiezers van invloed zijn op hun stemgedrag. Gelukkig kan en mag zoiets in Nederland niet. Je maakt je dan namelijk schuldig aan laster. Zo zie ik de uitlatingen van Irving dus ook. Ik bekijk ze meer in het kader van geschiedvervalsing/laster.
Nou, dan denk ik dat we er niet uitkomen
Ik vind namelijk dat zogenaamde geschiedvervalsing/laster niet strafbaar moet zijn, en jij wel.

Je begeeft je namelijk op een gevaarlijk hellend vlak daarmee. Een voorbeeldje, de meeste historici in Nederland zijn ofwel oranjegezind ofwel bang om buiten de mainstream te komen, en daarom verdedigen ze de vlucht van Wilhelmina naar Engeland in WO2. Sommige historici zien het echter als ongrondwettelijk en derhalve als een vorm van landverraad. Deze laatsten worden door de meeste historici verketterd. In hun ogen plegen zij geschiedvervalsing. Volgens jou moeten deze mensen dus ook het gevang in.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen. Als je andere opvattingen dan de canonieke verdedigd, zou in principe altijd beschuldigd kunnen worden van geschiedvervalsing, terwijl de geschiedkunde zelf niets anders is dan een verzameling meningen en interpretaties. Het is dus zeer gevaarlijk als je sommige dingen als geschiedvervalsing betitelt omdat het niet overeenkomt met het standpunt van een meerderheid.
Memento Mori
pi_35364584
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jahoor, geloven we hier in een conspiracy theorietje ?
Jij kennelijk .
quote:
lees de talmud zelf maar.
Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Noem de citaten en de bladzijden waar het precies staat dan eens op. Pak die talmud er maar even bij.

Aan bronnen geplukt van het internet heb ik niet zoveel. Aangezien deze vaak staan op nazi en andere vage sites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')