abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35311048
quote:
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders schaamt zich voor premier Jan-Peter Balkenende (CDA). Dat schrijft de Volkskrant dinsdag naar aanleiding van een onderzoek van TNS Nipo en de Universiteit Leiden.

Van de ondervraagden zei 49 procent boosheid op te voelen komen bij het horen van de naam van de premier. Bijna een op de vijf van de ondervraagden is enthousiast over hem.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Balkenende vertrouwen geniet onder de VVD-aanhang. Van de liberale kiezers heeft 62 procent vertrouwen in de minister-president.

Ouderen

Het vertrouwen in Balkenende is groter onder ouderen dan onder jongeren. Van de ondervraagde 55-plussers zegt 55 procent de premier te vertrouwen. In de groep tussen de 35 en 55 jaar heeft dertig procent vertrouwen in Balkenende.
Bron

Hmm, ik ben het er eigenlijk niet mee eens.
Ik vind het toch wel intressant om hier meningen over te horen, het hoeft niet allemaal tegenover mij, ik ben namelijk niet een die-hard-balkenende fan oid, maar ik zal 'm niet snel kritiek geven.
Nederland moet 's niet zo zeuren; hij lijkt dan wel een sukkeltje, maar hij is geniaal in het bedenken van gecompliceerde antwoorden in discussies, en het lijkt soms wel of hij weken heeft zitten schrijven op een stuk tekst die hij gewoon in een discussie tussendoor gooit.

Maargoed, ik vind het simpel en snel gezegt intressant om hier ook 's andere meningen over te horen, aangezien ze dat getal toch niet hebben verzonnen lijkt me
pi_35311403
Laat ik het zo zeggen....ik ben blij dat ik niet zijn vrouw ben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35311610
Natuurlijk moeten Nederlanders niet zo zeuren. Balkenende is slimmer dan die hele bevolkingshelft bij elkaar. Maar goed, we hebben het hier wel over een volk dat populariteit niet los kan zien van politieke kennis en kunde. En het heeft allemaal stemrecht. En met democratie krijgt een volk uiteindelijk de leider die het verdient. We hebben eigenlijk nog mazzel met Balkenende.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35313847
wat wil je, een zware autist als premier. De man is een wandelende encyclopedie, maar de index is een beetje vaag ..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:46:08 #5
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35314296
49 procent voelt boosheid opkomen bij zijn naam? Wat moet ik me hierbij voorstellen...

Af en toe twijfel ik aan Nederland en aan de mensheid in het algemeen...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35314333
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:46 schreef Pracissor het volgende:
49 procent voelt boosheid opkomen bij zijn naam? Wat moet ik me hierbij voorstellen...

Af en toe twijfel ik aan Nederland en aan de mensheid in het algemeen...
Zal het iets zijn als : Afghanistan, eigen verantwoordelijkheid, ziektekostenpremie, bezuinigen, da's slecht voor de economie, de euro is van ons allemaal..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:55:01 #7
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35314571
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zal het iets zijn als : Afghanistan, eigen verantwoordelijkheid, ziektekostenpremie, bezuinigen, da's slecht voor de economie, de euro is van ons allemaal..
Precies, dat zeg ik!

Het vertrouwen in het Nederlandse volk ben ik kwijt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_35315397
Het Nederlandse volk ook het vertrouwen in Balkenende, dat is wel duidelijk. Bereid je maar vast voor op een kabinet Bos.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:33:13 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35315434
Ik kots op al die steekproefjes waarin naar voren komt wat het Nederlandse volk nu weer denkt en voelt. Gelukkig is er een wereld van verschil tussen de gangbare meningen en de keiharde feiten.
pi_35315482
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:33 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kots op al die steekproefjes waarin naar voren komt wat het Nederlandse volk nu weer denkt en voelt. Gelukkig is er een wereld van verschil tussen de gangbare meningen en de keiharde feiten.
Kun je dat statistisch onderbouwen?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:38:09 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35315514
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Kun je dat statistisch onderbouwen?
Ik hield net een onderzoek in mijn kamer, de uitslag is 100% bevestigend.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:56:22 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35315815
Het Nederlandse volk moet niet zo zeiken.
Say your prayers
pi_35317134
Mja het is ook wel een sukkeltje he. Ik schaam me wel als zo iemand mijn land moet vertegenwoordigen. Ik zie hem al echt op elk buitenlands bezoek ieders kont kussen omdat hij zo graag aardig gevonden wil worden. Een echte leider is het niet, echt niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 21 februari 2006 @ 06:55:55 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35317153
Z'n uiterlijk zal mij persoonlijk een zorg zijn. Het is meer dat ik me compleet niet kan vinden in waar de man voor staat. Ik wil niet terug naar de tijd dat armen stierven op straat en dat rijken aan liefdadigheid deden, dat het gezin (terwijl er steeds meer alleenstaanden zijn in Nederland) zo'n beetje alle voordelen krijgt toegeworpen omdat dat de hoeksteen van de samenleving is en er voor hem geen andere gezinsvormen mogelijk zijn. Ik heb een hekel aan zijn bekrompenheid en de verkochte leugens over de zogenaamde voordelen van de euro, de nieuwe zorgverzekeringswet en de liberalisering van de energiebedrijven terwijl we er met z'n allen alleen maar op achteruit blijven gaan (behalve het modale gezin en de hele rijken natuurlijk..die dan weer niet).
  dinsdag 21 februari 2006 @ 07:47:42 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35317299
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:34 schreef Bot13 het volgende:
maar hij is geniaal in het bedenken van gecompliceerde antwoorden in discussies, en het lijkt soms wel of hij weken heeft zitten schrijven op een stuk tekst die hij gewoon in een discussie tussendoor gooit.
Dat is echt wat we nodig hebben: een premier die niet antwoordt, maar begint te essayeren.
pi_35317309
Als de helft van de Nederlanders zich al schaamt, wat moeten de allochtonen in Nederland dan wel niet denken.
pi_35317315
en die andere helft dan?
is die trots op um? dan beginnen die vanzelf zich voor zichzelf te schamen
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_35320112
Hoor toch wel duidelijk bij die helf..
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
pi_35320937
Pff ik schaam me echt niet voor balkenende, hij ziet er niet uit maar het is wél iemand die doet wat ie zegt en niet zo'n watje die eruit ziet als arnold swarzenecher en niks durft.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35321256
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is echt wat we nodig hebben: een premier die niet antwoordt, maar begint te essayeren.
De gemiddelde Nederlander raakt de draad al kwijt als een antwoord genuanceerder is dan ´ja´ of ´nee´. En maar zeiken over de kloof tussen burger en politiek.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35321606
Balkenende heeft een slechte uitstraling, bezit weinig spontaniteit, heeft geen leiderschapskwaliteiten en voert met zijn regering ook nog eens een slecht beleid. Tja, met de beste wil van de wereld kun je niet anders dan je schamen en ergeren.
pi_35321633
Liever Balkenende dan Bos.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:11:23 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35322254
quote:

Representatief my ass. Dit is gewoon "nieuws maken" t.b.v. god weet wat..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:27:55 #24
124377 pmb_rug
salvation received
pi_35322796
Balkenende is een held die eindelijk zaken aanpakt die aangepakt moeten worden, of het er mee eens bent of niet: je moet toegeven dat Balkenende knopen door hakt. Verder voert hij een sterk buitenlands beleid met een resultaat dat opzien baart, Kroes en die korting binnen de EU bijvoorbeeld. Hij en Bot zijn echt een top team.

mensen die op uiterlijk letten hebben bij zichzelf niet veel anders om naar te kijken.
inhoudloos.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:28:20 #25
124377 pmb_rug
salvation received
pi_35322817
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Argento het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander raakt de draad al kwijt als een antwoord genuanceerder is dan ´ja´ of ´nee´. En maar zeiken over de kloof tussen burger en politiek.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')