Bronquote:AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders schaamt zich voor premier Jan-Peter Balkenende (CDA). Dat schrijft de Volkskrant dinsdag naar aanleiding van een onderzoek van TNS Nipo en de Universiteit Leiden.
Van de ondervraagden zei 49 procent boosheid op te voelen komen bij het horen van de naam van de premier. Bijna een op de vijf van de ondervraagden is enthousiast over hem.
Uit het onderzoek blijkt verder dat Balkenende vertrouwen geniet onder de VVD-aanhang. Van de liberale kiezers heeft 62 procent vertrouwen in de minister-president.
Ouderen
Het vertrouwen in Balkenende is groter onder ouderen dan onder jongeren. Van de ondervraagde 55-plussers zegt 55 procent de premier te vertrouwen. In de groep tussen de 35 en 55 jaar heeft dertig procent vertrouwen in Balkenende.
Zal het iets zijn als : Afghanistan, eigen verantwoordelijkheid, ziektekostenpremie, bezuinigen, da's slecht voor de economie, de euro is van ons allemaal..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:46 schreef Pracissor het volgende:
49 procent voelt boosheid opkomen bij zijn naam? Wat moet ik me hierbij voorstellen...
Af en toe twijfel ik aan Nederland en aan de mensheid in het algemeen...
Precies, dat zeg ik!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zal het iets zijn als : Afghanistan, eigen verantwoordelijkheid, ziektekostenpremie, bezuinigen, da's slecht voor de economie, de euro is van ons allemaal..
Kun je dat statistisch onderbouwen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:33 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kots op al die steekproefjes waarin naar voren komt wat het Nederlandse volk nu weer denkt en voelt. Gelukkig is er een wereld van verschil tussen de gangbare meningen en de keiharde feiten.
Ik hield net een onderzoek in mijn kamer, de uitslag is 100% bevestigend.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:36 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Kun je dat statistisch onderbouwen?
Dat is echt wat we nodig hebben: een premier die niet antwoordt, maar begint te essayeren.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:34 schreef Bot13 het volgende:
maar hij is geniaal in het bedenken van gecompliceerde antwoorden in discussies, en het lijkt soms wel of hij weken heeft zitten schrijven op een stuk tekst die hij gewoon in een discussie tussendoor gooit.
De gemiddelde Nederlander raakt de draad al kwijt als een antwoord genuanceerder is dan ´ja´ of ´nee´. En maar zeiken over de kloof tussen burger en politiek.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is echt wat we nodig hebben: een premier die niet antwoordt, maar begint te essayeren.
quote:Ik kots op al die steekproefjes waarin naar voren komt wat het Nederlandse volk nu weer denkt en voelt. Gelukkig is er een wereld van verschil tussen de gangbare meningen en de keiharde feiten.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander raakt de draad al kwijt als een antwoord genuanceerder is dan ´ja´ of ´nee´. En maar zeiken over de kloof tussen burger en politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |