abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 23:13:37 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35309977
Voor de mensen wie Jason Martell niet kennen. Hij is een van de mensen die zich erg bezig houdt met de oude beschavingen. Ik kwam zojuist achter een van zijn "lectures" die hij gaf.

Het filmpje laat een duidelijk beeld zien, van wat wij nou eigenlijk weten van de geschiedenis. Of beter gezegd niet weten. Hij praat o.a. over bouwwerken en stenen die zelfs hedendaags haast onmogelijk zijn te vervoeren, maar die blijkbaar duizenden jaren geleden geen probleem waren.
Tevens de missing links.. waar komen wij toch zo "spontaan" vandaan. Volledig met kennis van wiskunde en het heelal.

Ik zou zeggen ga er voor zitten: Jason Martell.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 20 februari 2006 @ 23:37:41 #2
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35311207
Martell is een befaamde Templar naam !
pi_35317782
Nice

Vanavond es naar kijken

Thx Ticker
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:28:49 #4
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35336990
Misschien leuk discussie materiaal, dus gooi je ideën erover. TS starts:

Tja wat kan ik eigenlijk anders zeggen dan dat ik het eens ben met zijn bevindingen. Het enige wat ik dan niet snap ik die snelle sprong, van Nibiru (planet of the crossing) en het kruis van jezus christus. En het kruis wat op de tabletten staat, waar Sitchin van zegt dat het gaat om de planeet Nibiru. Misschien weet iemand daar wat dieper op in te gaan?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_35346429
jonge vent nog die martell, hij zit een beetje op dezelfde lijn als sitchin.

zal morgen ff kijken die docu

trouwens wel een actief spammer, krijg geregeld mailtjes over zijn site via ufo-net
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35359768
Ja, er is zoveel dat we nog niet weten. Inderdaad, de 7 wereldwonderen, wat leeft er in de diepte van de oceaan waar niemand kan komen, hoever gaat de ruimte door. Tijd schijnt hierbij ons struikelblok te zijn om dat laatste te onderzoeken.
We weten meer niet dan wel
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:34:13 #7
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_35369874
Fijne presentatie en leuk iemand te ontmoeten die een site aanhaald die tussen mijn favorieten staat .
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:55:45 #8
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35387528
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:20 schreef huupia34 het volgende:
jonge vent nog die martell, hij zit een beetje op dezelfde lijn als sitchin.

zal morgen ff kijken die docu

trouwens wel een actief spammer, krijg geregeld mailtjes over zijn site via ufo-net
Ja van zulke mensen moeten we het hebben. Ik weet niet hoelang Sitchin nog meegaat, maar hij is al behoorlijk oud. Ik hoop gewoon dat we nog iemand krijgen die de kunst van vertalen net zo goed kan verstaan als hij dat doet. Niet alleen de taal van Sumer, maar ook van de egyptische geschriften blijkt Sitchin een goede vertaler te zijn. Martell is meer iemand die onderzoek doet, en luisterdt naar de eerdere "wetenschappers" e.d. die zich in deze materie hebben verdiept.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:38 schreef CarDani het volgende:
Ja, er is zoveel dat we nog niet weten. Inderdaad, de 7 wereldwonderen, wat leeft er in de diepte van de oceaan waar niemand kan komen, hoever gaat de ruimte door. Tijd schijnt hierbij ons struikelblok te zijn om dat laatste te onderzoeken.
We weten meer niet dan wel
Ach de oceaan, stel je alleen al voor wat we daar allemaal kunnen vinden, of wat zich daar schuil houdt. Bijvoorbeeld in de Bermuda driehoek, worden er regelmatig "lichten" onder water gezien. Wie weet "abyss" achtige taferelen. Maargoed er is nog zoveel te vinden "onder" de aarde. Diep begraven.. wie weet ooit nog wel een piramide gelijknamig aan die van Cheops.. on aangetast.

Weet er trouwens iemand iets over wat ik eerder vroeg? Planet of the crossing?
pi_35403923
planet of the crossing= nibiru oftewel planet x , de planeet van de annunaki die een omlooptijd heeft van 3600 jaar volgens (sitchin) of 2100nogwat jaar(alford,boerman)

crossing= wanneer die weer langskomt
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35404069
Ik ben dit al 7 jaar aan het onderzoeken (Soemerie, Atlantis, Mu/Lemurie, Annunaki, Babylonie, geloven, mythes, maya's, 2012, etc) en waar ik achter ben gekomen is nog erger dan wat Sitchen of deze man vertelt. Als je weet wat ik weet dan begrijp je dat Sitchin, Martell en anderen grote leugenaars zijn om de waarheid te verdoezelen. Het is zo erg dat ik hen eigenlijk begijp waarom men voortdurend bezig mis met het op verkeerde been zetten van mensen.

Mischien open ik ooit een topic hierover.
pi_35405785
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:29 schreef delapoko het volgende:
Ik ben dit al 7 jaar aan het onderzoeken (Soemerie, Atlantis, Mu/Lemurie, Annunaki, Babylonie, geloven, mythes, maya's, 2012, etc) en waar ik achter ben gekomen is nog erger dan wat Sitchen of deze man vertelt. Als je weet wat ik weet dan begrijp je dat Sitchin, Martell en anderen grote leugenaars zijn om de waarheid te verdoezelen. Het is zo erg dat ik hen eigenlijk begijp waarom men voortdurend bezig mis met het op verkeerde been zetten van mensen.

vertel, vertel !!!!!
Benjamin Franklin
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:55:19 #12
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35407199
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:26 schreef huupia34 het volgende:
planet of the crossing= nibiru oftewel planet x , de planeet van de annunaki die een omlooptijd heeft van 3600 jaar volgens (sitchin) of 2100nogwat jaar(alford,boerman)

crossing= wanneer die weer langskomt
Ja, dat was me al bekend, maar ik vroeg waar die link zat naar het Christen dom. Ik geloof niet dat het christendom het hele jezus verhaal heeft verzonnen. En eigenlijk het kruis gebruikt omdat het Nibiru's "teken" is.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:29 schreef delapoko het volgende:

Kom op man.. zoiets mag je gewoon niet posten zonder dat je verder verteld wat je bedoelt? Dus gooi je hart leeg, want er zijn genoeg mensen die de waarheid wel willen en aankunnen!
pi_35408936
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja, dat was me al bekend, maar ik vroeg waar die link zat naar het Christen dom. Ik geloof niet dat het christendom het hele jezus verhaal heeft verzonnen. En eigenlijk het kruis gebruikt omdat het Nibiru's "teken" is.
[..]
wat ik wel weet, is dat het christendom het kruis "gepikt " heeft, net als een hoop andere
gewoonten trouwens

de egyptenaren hadden al het ankh kruis (heb ik aan de muur hangen).

in openbaringen staat wel iets over een kruis wat zich in het firnament toont(bepaalde constellatie van sterren /planeten), dan is de eindtijd nabij.
misschien wordt daarmee bedoeld de komst van nibiru????
Benjamin Franklin
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:01:56 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35409865
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:40 schreef huupia34 het volgende:

[..]

wat ik wel weet, is dat het christendom het kruis "gepikt " heeft, net als een hoop andere
gewoonten trouwens

de egyptenaren hadden al het ankh kruis (heb ik aan de muur hangen).

in openbaringen staat wel iets over een kruis wat zich in het firnament toont(bepaalde constellatie van sterren /planeten), dan is de eindtijd nabij.
misschien wordt daarmee bedoeld de komst van nibiru????
Als dat zo is, kan je inderdaad direct weer de link leggen naar Nibiru. Dan is het toch niet zo gek allemaal.

Nu nog wachten op die grote onthulling van delapoko.
pi_35411062
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:37 schreef merlin693 het volgende:
Martell is een befaamde Templar naam !
he merlin, de link naar die hoagie video's doet het niet meer.

shit, ik wou net verder gaan kijken.
Benjamin Franklin
pi_35411896
Het zal nu raar klinken maar je moet wat Turks kennen om het te begrijpen.
Ik zal er niet veel op ingaan maar in het kort kan ik je het volgende uitleggen:

De Soemerische taal en Turkse taal hebben grote verwantschap. In de huidige wetenschap vertelt men dat de Soemerische taal een dode taal is en geen Indo-Europeaanse of Semitische taal was. Er zijn een aantal bewijzen waardoor men vermoed dat de Soemeriers afkomstig zijn van Centraal-Azie (of in ieder geval beinvloed door die regio, want de Soemerische taal lijkt veel op de Turaanse taal). Het woord 'Turk' is afkomstig van het woord 'Tur' dat weer afkomstig is van het woord 'Turan'. Turan is een regio in centraal Azie. In oud Perzische mythes kan je bijv. lezen dat de wereld verdeeld was in 2 groepen mensen: De Aryans en de Turan's.

Als je dus Turks kent, begrijp je Soemerisch ook een klein beetje. Dit klinkt raar, maar helaas heeft de wetenschap dit nooit onderzocht. Men nam het land Turkije altijd aan als een onbelangrijk land aan denk ik? Aryan betekent in het Turks 'Wanderer of searcher'. Men gebruikt het woord nog steeds 'ariyan'. Turan betekent in het Turks 'stayer'. Dus volgens de Perzische mythe waren er 2 groepen mensen: People that are wanderers on Earth en People that stay on the place. Volgens de huidige taalwetenschappers betekent 'aryan' nobel. Maar dat even terzijde.

Ik, als iemand van Turkse afkomst, ga nu Soemerisch en Turks vergelijken. Je moet namelijk eerst begrijpen dat Soemerisch en Turks hetzelfde zijn voordat ik kan uitleggen waarom Sitchin en de rest liegen.

Let goed op:

Het woord 'abba' betekent vader in Soemerisch. In oud Turks het woord 'appa' is vader. Het woord 'adda' betekent vader/lord in Soemerisch en in het Turks is dit 'ata'. Het woord 'abzu' is in Soemerisch 'waters under the earth' of 'lord of the whater'. In Turks 'appa su' betekent 'father water'. Zu betekent in Soemerisch water en in het Turks 'su'. Het woord 'adam' betekent in Soemerisch 'creature'. Het eerste gecreerde mens noemde men 'adamu'. De latere religies hebben dit woord overgenomen. Maar er klopt iets niet want wij Turken gebruiken dit woord nog als 'man'. Dus 'adam' betekent 'man' in het Turks. 'Zie daar een man!" is 'Bak orda bir adam!" in het Turks.

Crown, tiara betekent 'aga in Soemerisch.
Turks voor lord/kroon is 'aga'.

Moeder in Soemerisch is 'ama'
Moeder in Turks is 'ana'

A-NA betekent in Soemerisch "What?"
In Turks is dat "a na?" of "o ne?"

Tussenin betekent in Soemerisch 'ara'
In Turks is dat ook 'ara'

As betekent in Soemerisch 'een'
In oud Turks is dat ook 'as'.

To divide, portion out betekent in Soemerisch 'ba'
In Turks is dat 'bay'

Bellu betekent master, lord in Akkadian (opvolgers van Soemeriers)
In Turks master, loard betekent ook 'beylu'

In Akkadian 'bellumesh' betekent 'nobles'.
In Turks 'bey olmush' betekent 'has become noble'

In Soemerisch 'bal' betekent 'dig out'
In Turks dig out betekent 'bel'

Bar betekent 'to shine' in Soemerisch
In Turks is dat 'par'

Soemerisch voor 'old man' is 'bilga'
Turks voor old wise man is 'bilge'

Zo heb je nog honderden woorden, laat staan grammatica en spelling die precies hetzelfde is als Turks. Het is nog niet precies bewezen maar las ik Soemerisch bekijk kan ik gewoon zien dat het op Turks lijkt. Ik denk daarom ook dat Turks en Soemerisch waarschijnlijk afkomstig is van die ene wereldtaal voordat de tower van Babylon werd vernietigd (waar alle mensen 1 taal spraken voordat God de taal van de mensen verdeelde). Soemeriers en Turaniers waren afgezonderd van de andere volkeren op aarde toen zij in centraal Azie leefden, waardoor de oertaal niet is veranderd. Of heel weinig.

Als je dus Turks kent, begrijp je de Soemerische woorden en tabletten. Waardoor je dus tot de conclusie komt dat Sitchin het verkeerd heeft vertaald. Er staan namelijk hele andere dingen in. Er wordt niet gesproken over een 12e planeet. Na heel wat onderzoeken van mij (en door wetenschappers) kom je op heel anders uit.

Soemerisch (en Turks/Turans) is zoals ik al hierboven had uitgelegd een andere taal dan Indo-Europeaans en Semitisch. Als je accepteerd dat Turks/Turans/Soemerisch de oer-taal is, zou dit dus betekenen dat Indo-Europese en Semitische talen geevolueerd moet zijn van deze oertaal. Dus bijv. Grieks, Romeins, Germaans en Engels moet in principe van deze oer-taal zijn ontstaan, nadar de talen werden verward.

Dit is gewoon lachwekkend ik weet het. Maar als je niet veel over het onderwerp hebt onderzocht lijkt dat zo. Dat dacht ik ook, totdat mijn lachen was vergaan toen ik dit allemaal zag:

Eerst woord is indo-Europeaans/semitisch (Grieks, Romeins, Engels, etc). 2e woord is oud Turks/Soemerisch, 3e woord betekenis in het Turks:

Culture -> Kul Töre -> Wetten/gebruiken/levenswijzen van zielen/mensen
Earth (komt van Eridu) of Erde -> Yerde -> Grond
Gaia -> Kaya -> Rock/steen (Oud Turken noemden aarde kaya)
Torah -> Töre -> wetten/gebruiken/levenswijzen
Babylon (Babil in het origineel) -> bab il -> father land (il betekent land/regio/streek in Turks)
Poseidon -> Apa Su Eden -> Water making God/Father/Lord
Sun -> Kun -> Day/light
Athene (Atinai in origineel) -> Adin Ay -> Your name is moon
Aphrodite -> Avrad idi -> Was wife
Asia -> As Iya -> One Peerless Home
Europa -> O Ra Apa -> House of sun god Ra
Theos -> Ata Eos -> Father Eye (god)
Genocide -> Gena kiydi -> He cut into peaces
Holocaust (Olo Kastu) -> Ulu kestu -> Man butchered it

Men zegt dat de regio die men 'Mesopotamia' noemt van de Grieken komt. Het woord dan. Hebreeuwers noemden het 'Aram-Naharaim'. Erg raar want 'Ara Naher' betekent 'tussen de rivieren' in het Turks/Soemerisch. Het woord 'Hebreeuwen' komt van Grieks 'HEBRAEUS'. In Turks/Soemerisch He Ber Aus betekent 'people of god'.

De -ism in Engels zoals Atheism is een aanhangsel van het woord 'ismi' van Turks wat 'de naam' betekent. Atheism is dus Ata Ismi in Turks, wat de naam van the vader betekent. Juist de tegenovergestelde betekenis.

Zo kan ik nog duizenden Indo-Europeaanse en Semitische woorden, grammatica hier schrijven en bewijzen dat het overgenomen of geevolueerd is van die ene oertaal (waarschijnlijk Turks/Turans/Soemerisch). Want als je de woorden afbreekt krijg je Turkse woorden en zinnen die we nog steeds gebruiken.

Ok dit is mischien lachwekkend (en klijkt mischien nationalistisch). Maar als die woorden dan ook precies hetzelfde betekenis hebben, kan dit toch geen toeval zijn? Herinner het verhaal in de bijbel dat de mensheid 1 taal sprak en dat de goden dit hebben verward.

Als je dit allemaal begrijpt en als waarheid aanneemt, dan lees je hele andere dingen in de Soemerische tabletten die mensen als Sitchin willen verbergen.

Het woord/aanhangsel 'el' zou god of goddelijk betekenen. Bijv. Daniel of Azrael. In oud Turks/Turans en Soemerisch betekent el 'vreemde/buren/buitenstaander'. Als ik naar azrael kijk zie ik 2 woorden 'azar el' wat 'gevaarlijke/maniac/stormachtige vreemde' betekent. Dus weer wat de betekenis ongeveer hetzelfde is. In Israel zie ik 'Is Ar El' wat 'land van de vreemden' betekend.

In heel oude Perzische mythen lees je dat de aarde eens bevolkt werd door 1 soort ras en men sprak 1 taal. Toen kwamen de goden (die op mensen leken) en konden niet neerdalen omdat zij 'anders' waren. De goden hadden toen besloten om de taal van de mensen te verwarren en elkaar laten vergeten, zodat ze neer konden dalen en tussen hen konden leven. En mede-eigenaar van deze planeet konden worden. (Door de oorspronkelijke inwoners alles te laten vergeten en te verdoezelen dat zij niet van deze aarde zijn).
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:36:52 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35413308
quote:
voor de sumeriers ging de zon boven europa onder.....dus het huis van de zon

eire in het iers is hier nog een duidelijk voorbeeeld van.....en dan zijn er verschillende verhalen vanwaar dit celtische volk vandaan kwam
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:16:53 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35416297
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef delapoko het volgende:
Het zal ....
Zeer interessant. Open anders een nieuw topic hierover, en kopieer deze tekst. Ik denk dat hier nog veel over gediscussieërd kan worden.

Maar mijn vraag is dan.. wat staat er volgens jou dan op die tabletten? Want zoals ik het goed begrijp, ben je het dus wel eens dat de "goden/kosmonauten" ooit onder de mensen geleefd hebben. Of is heel de 12e planeet een fabel?
Ik denk trouwens niet dat iemand als Sitchin dit expres verzint, want als hij zoiets als dit zou weten zou hij grote eer krijgen in wetenschappelijke kringen, of heb ik dit mis?

mail hem anders eens hierover, gewoon kijken wat hij hierop te reageren heeft. Wie niet waagt...

En kan je namen noemen van wetenschappers o.i.d. die dit verder hebben onderzocht, zodat ik wat meer hierover kan lezen, want ik heb nu geen aanknopings punt of trefwoord om op te zoeken?

Ik heb trouwens wel al deze site gevonden en hier de index. Die beschrijft als het ware wat jij zegt, alleen viel mij dit toch vooral op:
quote:
The term "TA ETHNE" seems to have been anagrammatized from Turkic "aTA ETHEN" ("ATA ADIN") which would have two meanings: a) "Your father's name" (person's father name); b) "Your Sky-God (ATA) Tribal Name". This second one was the name that each group would take as a tribal (nation) name after an attribute of the Sky-God in accordance with the ancient Turanian Turkic traditions. The so-called ethnic name of a group would come from the name of their ancestors who would have taken a Sky-God name for themselves. For example, the names TUR and TURK are the Sky-God "OGUS HAN" name of Turkic peoples. Therefore, they are Turkic people's "ATA ETHEN" (ATA ADIN) which come from the ancient Turkic names of ATA for the Sky-Father-God and UTU for the Sun-God (OGUS HAN) both of which are the creator gods. UTU is also one of the forms of the Turkish expressions "UT U", "OT O", "OD O" all meaning "It is fire" referring to the "SUN". UTU was also the Sun-God of Sumerians. It is revealing to note that when the name "Ogus Han" is rearranged, we get the Turkish expression "GUNASH O" (Günesh o) meaning "IT IS SUN". This again verifies that the name OGUZ represented the Sun-God.
Tevens laat ik niet vergeten, dat volgens de oude geschriften, Noach/Otonapshtem op de turkse berg (ararat als ik het goed zeg) weer te land kwam.

[ Bericht 40% gewijzigd door Ticker op 23-02-2006 19:50:30 ]
pi_35416909
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef delapoko het volgende:
Het zal nu raar klinken maar je moet wat Turks kennen om het te begrijpen.
Ik zal er niet veel op ingaan maar in het kort kan ik je het volgende uitleggen:

De Soemerische taal en Turkse taal hebben grote verwantschap. In de huidige wetenschap vertelt men dat de Soemerische taal een dode taal is en geen Indo-Europeaanse of Semitische taal was. Er zijn een aantal bewijzen waardoor men vermoed dat de Soemeriers afkomstig zijn van Centraal-Azie (of in ieder geval beinvloed door die regio, want de Soemerische taal lijkt veel op de Turaanse taal). Het woord 'Turk' is afkomstig van het woord 'Tur' dat weer afkomstig is van het woord 'Turan'. Turan is een regio in centraal Azie. In oud Perzische mythes kan je bijv. lezen dat de wereld verdeeld was in 2 groepen mensen: De Aryans en de Turan's.

Als je dus Turks kent, begrijp je Soemerisch ook een klein beetje. Dit klinkt raar, maar helaas heeft de wetenschap dit nooit onderzocht. Men nam het land Turkije altijd aan als een onbelangrijk land aan denk ik? Aryan betekent in het Turks 'Wanderer of searcher'. Men gebruikt het woord nog steeds 'ariyan'. Turan betekent in het Turks 'stayer'. Dus volgens de Perzische mythe waren er 2 groepen mensen: People that are wanderers on Earth en People that stay on the place. Volgens de huidige taalwetenschappers betekent 'aryan' nobel. Maar dat even terzijde.

Ik, als iemand van Turkse afkomst, ga nu Soemerisch en Turks vergelijken. Je moet namelijk eerst begrijpen dat Soemerisch en Turks hetzelfde zijn voordat ik kan uitleggen waarom Sitchin en de rest liegen.

Let goed op:

Het woord 'abba' betekent vader in Soemerisch. In oud Turks het woord 'appa' is vader. Het woord 'adda' betekent vader/lord in Soemerisch en in het Turks is dit 'ata'. Het woord 'abzu' is in Soemerisch 'waters under the earth' of 'lord of the whater'. In Turks 'appa su' betekent 'father water'. Zu betekent in Soemerisch water en in het Turks 'su'. Het woord 'adam' betekent in Soemerisch 'creature'. Het eerste gecreerde mens noemde men 'adamu'. De latere religies hebben dit woord overgenomen. Maar er klopt iets niet want wij Turken gebruiken dit woord nog als 'man'. Dus 'adam' betekent 'man' in het Turks. 'Zie daar een man!" is 'Bak orda bir adam!" in het Turks.

Crown, tiara betekent 'aga in Soemerisch.
Turks voor lord/kroon is 'aga'.

Moeder in Soemerisch is 'ama'
Moeder in Turks is 'ana'

A-NA betekent in Soemerisch "What?"
In Turks is dat "a na?" of "o ne?"

Tussenin betekent in Soemerisch 'ara'
In Turks is dat ook 'ara'

As betekent in Soemerisch 'een'
In oud Turks is dat ook 'as'.

To divide, portion out betekent in Soemerisch 'ba'
In Turks is dat 'bay'

Bellu betekent master, lord in Akkadian (opvolgers van Soemeriers)
In Turks master, loard betekent ook 'beylu'

In Akkadian 'bellumesh' betekent 'nobles'.
In Turks 'bey olmush' betekent 'has become noble'

In Soemerisch 'bal' betekent 'dig out'
In Turks dig out betekent 'bel'

Bar betekent 'to shine' in Soemerisch
In Turks is dat 'par'

Soemerisch voor 'old man' is 'bilga'
Turks voor old wise man is 'bilge'

Zo heb je nog honderden woorden, laat staan grammatica en spelling die precies hetzelfde is als Turks. Het is nog niet precies bewezen maar las ik Soemerisch bekijk kan ik gewoon zien dat het op Turks lijkt. Ik denk daarom ook dat Turks en Soemerisch waarschijnlijk afkomstig is van die ene wereldtaal voordat de tower van Babylon werd vernietigd (waar alle mensen 1 taal spraken voordat God de taal van de mensen verdeelde). Soemeriers en Turaniers waren afgezonderd van de andere volkeren op aarde toen zij in centraal Azie leefden, waardoor de oertaal niet is veranderd. Of heel weinig.

Als je dus Turks kent, begrijp je de Soemerische woorden en tabletten. Waardoor je dus tot de conclusie komt dat Sitchin het verkeerd heeft vertaald. Er staan namelijk hele andere dingen in. Er wordt niet gesproken over een 12e planeet. Na heel wat onderzoeken van mij (en door wetenschappers) kom je op heel anders uit.

Soemerisch (en Turks/Turans) is zoals ik al hierboven had uitgelegd een andere taal dan Indo-Europeaans en Semitisch. Als je accepteerd dat Turks/Turans/Soemerisch de oer-taal is, zou dit dus betekenen dat Indo-Europese en Semitische talen geevolueerd moet zijn van deze oertaal. Dus bijv. Grieks, Romeins, Germaans en Engels moet in principe van deze oer-taal zijn ontstaan, nadar de talen werden verward.

Dit is gewoon lachwekkend ik weet het. Maar als je niet veel over het onderwerp hebt onderzocht lijkt dat zo. Dat dacht ik ook, totdat mijn lachen was vergaan toen ik dit allemaal zag:

Eerst woord is indo-Europeaans/semitisch (Grieks, Romeins, Engels, etc). 2e woord is oud Turks/Soemerisch, 3e woord betekenis in het Turks:

Culture -> Kul Töre -> Wetten/gebruiken/levenswijzen van zielen/mensen
Earth (komt van Eridu) of Erde -> Yerde -> Grond
Gaia -> Kaya -> Rock/steen (Oud Turken noemden aarde kaya)
Torah -> Töre -> wetten/gebruiken/levenswijzen
Babylon (Babil in het origineel) -> bab il -> father land (il betekent land/regio/streek in Turks)
Poseidon -> Apa Su Eden -> Water making God/Father/Lord
Sun -> Kun -> Day/light
Athene (Atinai in origineel) -> Adin Ay -> Your name is moon
Aphrodite -> Avrad idi -> Was wife
Asia -> As Iya -> One Peerless Home
Theos -> Ata Eos -> Father Eye (god)
Genocide -> Gena kiydi -> He cut into peaces
Holocaust (Olo Kastu) -> Ulu kestu -> Man butchered it

Men zegt dat de regio die men 'Mesopotamia' noemt van de Grieken komt. Het woord dan. Hebreeuwers noemden het 'Aram-Naharaim'. Erg raar want 'Ara Naher' betekent 'tussen de rivieren' in het Turks/Soemerisch. Het woord 'Hebreeuwen' komt van Grieks 'HEBRAEUS'. In Turks/Soemerisch He Ber Aus betekent 'people of god'.

De -ism in Engels zoals Atheism is een aanhangsel van het woord 'ismi' van Turks wat 'de naam' betekent. Atheism is dus Ata Ismi in Turks, wat de naam van the vader betekent. Juist de tegenovergestelde betekenis.

Zo kan ik nog duizenden Indo-Europeaanse en Semitische woorden, grammatica hier schrijven en bewijzen dat het overgenomen of geevolueerd is van die ene oertaal (waarschijnlijk Turks/Turans/Soemerisch). Want als je de woorden afbreekt krijg je Turkse woorden en zinnen die we nog steeds gebruiken.

Ok dit is mischien lachwekkend (en klijkt mischien nationalistisch). Maar als die woorden dan ook precies hetzelfde betekenis hebben, kan dit toch geen toeval zijn? Herinner het verhaal in de bijbel dat de mensheid 1 taal sprak en dat de goden dit hebben verward.

Als je dit allemaal begrijpt en als waarheid aanneemt, dan lees je hele andere dingen in de Soemerische tabletten die mensen als Sitchin willen verbergen.

Het woord/aanhangsel 'el' zou god of goddelijk betekenen. Bijv. Daniel of Azrael. In oud Turks/Turans en Soemerisch betekent el 'vreemde/buren/buitenstaander'. Als ik naar azrael kijk zie ik 2 woorden 'azar el' wat 'gevaarlijke/maniac/stormachtige vreemde' betekent. Dus weer wat de betekenis ongeveer hetzelfde is. In Israel zie ik 'Is Ar El' wat 'land van de vreemden' betekend.

In heel oude Perzische mythen lees je dat de aarde eens bevolkt werd door 1 soort ras en men sprak 1 taal. Toen kwamen de goden (die op mensen leken) en konden niet neerdalen omdat zij 'anders' waren. De goden hadden toen besloten om de taal van de mensen te verwarren en elkaar laten vergeten, zodat ze neer konden dalen en tussen hen konden leven. En mede-eigenaar van deze planeet konden worden. (Door de oorspronkelijke inwoners alles te laten vergeten en te verdoezelen dat zij niet van deze aarde zijn).
ik ben geen taal expert , dus ik kan hier weinig mee.

wat ik wel weet is dat een tijd geleden een artikel in frontier magazine heeft gestaan waarin beweert wordt dat het sumerisch verwant was met het oud nederlands het zgn dietsch.

klinkt vergezocht, maar die schrijver kwam met dezelfde voorbeelden als jij, en kon elk woord vertalen.

in ieder geval zeer interessant allemaal
Benjamin Franklin
pi_35419161
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zeer interessant. Open anders een nieuw topic hierover, en kopieer deze tekst. Ik denk dat hier nog veel over gediscussieërd kan worden.

Maar mijn vraag is dan.. wat staat er volgens jou dan op die tabletten? Want zoals ik het goed begrijp, ben je het dus wel eens dat de "goden/kosmonauten" ooit onder de mensen geleefd hebben. Of is heel de 12e planeet een fabel?
Ik denk trouwens niet dat iemand als Sitchin dit expres verzint, want als hij zoiets als dit zou weten zou hij grote eer krijgen in wetenschappelijke kringen, of heb ik dit mis?
Er zijn veel oeroude midden-oosterse verhalen/saga's/mythen over dat de aarde werd bevolkt door mensen die 1 taal spraken. Deze mensen hadden 1 wereld hoofdstad. Men noemde het Baba il of bab il. Vaderland. Of il betekent eigenlijk ook streek/regio. Dit volk was verspreid over de hele aarde (volgens de mythen). De neolitische bouwwerken waren van hen. Ze zagen ook allemaal hetzelfde uit. Perzische verhalen noemt deze mensen Turaniers. Ze hadden een religie die de drie-eenheid was. Hun grootste god was het heelal god die midden in de melkweg was. Deze grootste god had 2 ogen. Zijn rechteroog was de zon. Zon was de 2e belangrijkste god. De zon zag alles en was 'the all seeing eye'. De maan was de linkeroog van god en was blind. In oud Turkse mythes lees je vaak 'Kor oguz' wat 'Dat blinde oog' betekend. Of 'Oguz' dat 'Dat oog' betekend. De Ottomanen zijn bijv. afkomstig van de Oguz Tribe.

En nu komt het: de wereldreligie van de mensen die dus 1 taal spraken beeldden deze drie-eenheid uit als een kruis.

Volgens een mythe gebeurde op een dag een grote ramp waardoor hun zonnegod uit de andere kant op kwam. In paniek probeerde men uit te vinden hoe dit kon gebeuren en heeft men de eeuwen daarna geprobeerd om de exacte data van de steeds terugkomende ramp te voorspellen. De neolitische bouwwerken zijn daarom gebouwd. Men vergaarde veel wetenschap. Maar op een gegeven moment zou deze mensen alles hebben vergeten en vielen terug in kennis en wetenschap. Millenia daarna zou er een groep goden (die hun eigen planeet hadden verwoest) op aarde willen leven. In het begin zouden de mensen op aarde hen lieten leven. Maar omdat de zogenaamde goden anders uitzagen dan henzelf, verscheen er vaak problemen. De groep 'goden' die niet meer weg konden gaan gingen steeds naar andere plekken om te leven. Daarom werden ze 'ariyans' genoemd. 'Zoekers, lopers, nomaden'.

Omdat dit gewoon niet meer lukte (en omdat de ariyans een hoger technologie hadden) namen ze de beslissing om de oorspronkelijke inwoners van aarde te verwarren. Men moest vergeten dat zij afkomstig waren van een ander planeet. Dus heeft men getracht de mensen te verdrijven naar verschillende uithoeken van de wereld. Zo viel men in primitivisme en vergat men het verleden (dat zij de ware eigenaren van aarde waren).

Mensen als Sitchin proberen juist deze kennis te wissen. Om te zorgen dat men niet achter het feit komt dat een gedeelte van de mensen hier op aarde eigenlijk van een ander wereld komen. De gegevens in de neolitische bouwwerken kan dit bewijzen en daarom wordt het steeds verborgen gehouden. In het verleden werd door deze zogenaamde goden religies opgestart om te zorgen dat de mensheid werd verward.
quote:
En kan je namen noemen van wetenschappers o.i.d. die dit verder hebben onderzocht, zodat ik wat meer hierover kan lezen, want ik heb nu geen aanknopings punt of trefwoord om op te zoeken?
Ik zal een zo topic openen met informatie en links.
De links die je gaf ken ik. De eigenaar van die site is een wetenschapper genaamd Polat Kaya. Hij is een wat controversieel persoon en gelooft er heilig in dat de verwarring van de talen gepland is.
Hij gelooft ook dat sommige dingen van de Soemerische tabletten expres verkeerd zijn vertaald. Zo is het woord TUR vervangen door MAR. En Gilgamesh is eigenlijk Bilgamesh. B is vervangen door een G. Want Bilgamesh betekent 'Bilgilenmish' in het Turks. Dat betekent 'iemand die veel kennis heeft'. En gilgamesh was zo'n persoon.
pi_35420139
dat van die zon die van de andere kant opkomt.komt in vele oude mythen voor, net als de grote ramp waarbij de mensheid opnieuw moest beginnen.(zondvloed)

zoiets kan gebeuren bij een pole shift

de laatste keer van zo'n ramp zou volgens sommigen in 9783 v.chr. hebben plaatsgevonden

ik geloof ook dat die neolithische bouwwerken van voor die grote ramp kwamen

als het een cyclisch gegeven is, dan is de oorzaak waarschijnlijk de stand van de sterren en kunnen we de volgende ramp voorspellen , 2012(??????)
Benjamin Franklin
pi_35420785
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:52 schreef huupia34 het volgende:
dat van die zon die van de andere kant opkomt.komt in vele oude mythen voor, net als de grote ramp waarbij de mensheid opnieuw moest beginnen.(zondvloed)

zoiets kan gebeuren bij een pole shift

de laatste keer van zo'n ramp zou volgens sommigen in 9783 v.chr. hebben plaatsgevonden

ik geloof ook dat die neolithische bouwwerken van voor die grote ramp kwamen

als het een cyclisch gegeven is, dan is de oorzaak waarschijnlijk de stand van de sterren en kunnen we de volgende ramp voorspellen , 2012(??????)
Onderzoekers zoals Polat Kaya geloven dat de ramp niet natuurlijk was maar veroorzaakt is door de zogenaamde goden en dat ze op heden daarom alles in de doofpot willen stoppen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:31:52 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35426583
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:30 schreef delapoko het volgende:

[..]

Er zijn veel oeroude midden-oosterse verhalen/saga's/mythen over dat de aarde werd bevolkt door mensen die 1 taal spraken. Deze mensen hadden 1 wereld hoofdstad. Men noemde het Baba il of bab il. Vaderland. Of il betekent eigenlijk ook streek/regio. Dit volk was verspreid over de hele aarde (volgens de mythen). De neolitische bouwwerken waren van hen. Ze zagen ook allemaal hetzelfde uit. Perzische verhalen noemt deze mensen Turaniers. Ze hadden een religie die de drie-eenheid was. Hun grootste god was het heelal god die midden in de melkweg was. Deze grootste god had 2 ogen. Zijn rechteroog was de zon. Zon was de 2e belangrijkste god. De zon zag alles en was 'the all seeing eye'. De maan was de linkeroog van god en was blind. In oud Turkse mythes lees je vaak 'Kor oguz' wat 'Dat blinde oog' betekend. Of 'Oguz' dat 'Dat oog' betekend. De Ottomanen zijn bijv. afkomstig van de Oguz Tribe.

En nu komt het: de wereldreligie van de mensen die dus 1 taal spraken beeldden deze drie-eenheid uit als een kruis.

Volgens een mythe gebeurde op een dag een grote ramp waardoor hun zonnegod uit de andere kant op kwam. In paniek probeerde men uit te vinden hoe dit kon gebeuren en heeft men de eeuwen daarna geprobeerd om de exacte data van de steeds terugkomende ramp te voorspellen. De neolitische bouwwerken zijn daarom gebouwd. Men vergaarde veel wetenschap. Maar op een gegeven moment zou deze mensen alles hebben vergeten en vielen terug in kennis en wetenschap. Millenia daarna zou er een groep goden (die hun eigen planeet hadden verwoest) op aarde willen leven. In het begin zouden de mensen op aarde hen lieten leven. Maar omdat de zogenaamde goden anders uitzagen dan henzelf, verscheen er vaak problemen. De groep 'goden' die niet meer weg konden gaan gingen steeds naar andere plekken om te leven. Daarom werden ze 'ariyans' genoemd. 'Zoekers, lopers, nomaden'.

Omdat dit gewoon niet meer lukte (en omdat de ariyans een hoger technologie hadden) namen ze de beslissing om de oorspronkelijke inwoners van aarde te verwarren. Men moest vergeten dat zij afkomstig waren van een ander planeet. Dus heeft men getracht de mensen te verdrijven naar verschillende uithoeken van de wereld. Zo viel men in primitivisme en vergat men het verleden (dat zij de ware eigenaren van aarde waren).

Mensen als Sitchin proberen juist deze kennis te wissen. Om te zorgen dat men niet achter het feit komt dat een gedeelte van de mensen hier op aarde eigenlijk van een ander wereld komen. De gegevens in de neolitische bouwwerken kan dit bewijzen en daarom wordt het steeds verborgen gehouden. In het verleden werd door deze zogenaamde goden religies opgestart om te zorgen dat de mensheid werd verward.
[..]

Ik zal een zo topic openen met informatie en links.
De links die je gaf ken ik. De eigenaar van die site is een wetenschapper genaamd Polat Kaya. Hij is een wat controversieel persoon en gelooft er heilig in dat de verwarring van de talen gepland is.
Hij gelooft ook dat sommige dingen van de Soemerische tabletten expres verkeerd zijn vertaald. Zo is het woord TUR vervangen door MAR. En Gilgamesh is eigenlijk Bilgamesh. B is vervangen door een G. Want Bilgamesh betekent 'Bilgilenmish' in het Turks. Dat betekent 'iemand die veel kennis heeft'. En gilgamesh was zo'n persoon.
Zeer interessant. Maar toch moet ik zeggen.. ik vind het verhaal niet "zoveel" verschillen dan het verhaal wat Sitchin verkondigt. Tevens moeten we niet vergeten dat Sitchin niet de enige is die de taal van Sumer beheerst. Er zijn vele studenten die samen met hem, of naast hem de tabletten vertaald hebben, en tot ongeveer dezelfde conclusie kwamen.

Maar is het zo dat al die woorden die jij opnoemde, vanuit het turks, dat Sitchin deze woorden expres verkeerd vertaald heeft? Dit zou iemand toch zo door hebben, als jij zelf dit al snel ziet.
Kijk Sitchin is iemand die zelf al zijn nek op het spel heeft gezet door tegen de kerk te zeggen "wat jullie zeggen is fout, het origineel komt hiervandaan". Waarom zou hij dan expres het ontkennen van wat jij zegt?
Ik weet trouwens dat Sitchin zelf o.a. heeft gezegd dat de Annunaki als het ware nog steeds onder ons zijn. Sommige hebben de aarde nooit verlaten, hij kon alleen natuurlijk niet bewijzen wie en waar dit zijn. Of dat misschien deze onder ons vermengt zijn (rassen). Ik denk dat je grote kans maak op een prachtige discussie als je deze bevindinen eens mailt naar hem. Tevens zie ik niet het grote verschil met Gilga.. en Bilgenmish als zij eigenlijk hetzelfde betekende. Sitchin zei ook dat hij iemand was met veel kennis. Een koning van het oude Sumer, die door de goden kennis verkreeg van de zondvloed.
Hoe is jouw visie dan op hem? Kreeg hij zijn informatie dus niet van de Goden?
En als de goden ons verdreven.. waarom zeggen de Soemariërs dan dat zij al hun kennis van die goden gekregen hadden. dit alles duid voor mij erop dat Sitchin (als het inderdaad is zoals jij beweert) eerder onwetend is, dan dat hij iets verbergt.

Nogmaals ik smul van zulke discussies, zo leer je nog wat over de geschiedenis, tenminste beter dan een adam en eva die een appel aten in het paradijs.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 02:12:55 #24
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35431197
delapoko ik dank je voor deze inzage ! eruug interesant...ik hoop dan ook dat je nog ff doorgaat met zaaien van info !

maar een vraagje "De Ottomanen zijn bijv. afkomstig van de Oguz Tribe.
" moet ik het ottomaanse rijk niet later zien aangezien het nomaden uit het oosten waren die waarschijnlijk deze taal hebben overgenomen ? en is dit niet directer in Kourdisch verband te zien ?
quote:
groep 'goden' die niet meer weg konden gaan gingen steeds naar andere plekken om te leven. Daarom werden ze 'ariyans' genoemd. 'Zoekers, lopers, nomaden'.
dit is wel een beetje naar Thule,Vril ! heb je die link gezien ? (viel me nml ook op dat je over ABSU praatte waar Abbys vandaan komt ...waren er ook rivier namen in die legende ? )

[ Bericht 32% gewijzigd door merlin693 op 24-02-2006 02:26:34 ]
pi_35431305
wat heeft the missing link nou met Niburu enzo te maken? we weten iets niet helemaal, dus we verzinnen er maar een planeet bij waar geen leven kan zijn omdat ie een keer in de 30.000 jaar om de zon cirkelt?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')