Dat zou ik ook graag willen weten...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:40 schreef mistah het volgende:
weet iemand iets tegen rodeplekjes? (oude acne plekjes) want ik merk dat tijdens mijn roa kuur, deze veel langzamer verdwijnen dan normaal.
greetsZ
Jep, ik heb dr ervaring mee. Heb eerst minocin gehad en toen klacid. Het werkte bij mij wel een beetje, maar dat verminderde al snel, en de puistjes verdwenen nooit helemaal. Dus daarom ben ik nu aan de roa. Het heeft wel lang geduurd, want ik ben al vanaf mn 14e bezig met die kuren en ben nu 20 en nu pas aan de roa. Maar beter laat dan nooit he!quote:Op zondag 19 maart 2006 09:02 schreef dewitteparel het volgende:
Hallo allemaal,
sinds vorige week dinsdag slik ik Klacid SR 500 mg icm Benzoylperoxide (5%) (dat slik ik natuurlijk niet). Ik krijg alleen echt een droge/rode huid van de laatste (ik had de dokter al gewaarschuwd, heb de benzoylper. al eerder gebruikt), maar hij zei dat dat wel overging... Over 3 weken heb ik een afspraak met hem, kijken of het beter geworden is en anders krijg ik zwaarder spul. Hij wilde nog geen 'Roa' geven, omdat ik net begon met de 'therapie'.
Heeft iemand anders ervaring met Klacid? Ik ben vooral benieuwd of het na de kuur ook resultaat bleef hebben (mijn dr. beweerd van wel) ? Tot nu toe heb ik nergens last van, al kan ik de alcohol beter laten staan (en dat doe ik dan ook maar)
De tip was: smeren, smeren, smeren. Dat heb ik namelijk van mn dermatoloog gehoord. Ze zei dat je er iets vets op moet smeren, vaseline, labello, als het maar vet is zeg maar. Bij mij is het nu biiijjna wegquote:
Volgens mij kunnen die alleen maar vanzelf wegtrekken. Dat is mij tenminste verteld. Ik heb er nu ook nog een paar (niet heel duidelijk zichtbaar) en dat terwijl ik al maanden gestopt ben met Roa. Het duurt dus wel een tijdje voordat ze weggaan, maar ik weet geen manier die dat proces versnelt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:40 schreef mistah het volgende:
weet iemand iets tegen rodeplekjes? (oude acne plekjes) want ik merk dat tijdens mijn roa kuur, deze veel langzamer verdwijnen dan normaal.
greetsZ
Wat een wereldidee! Ik heb nu een aantal foto's op mijn camera staan met zeer ernstige huidverschijnselenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:31 schreef wackiejacky het volgende:
[..]
Tip van Flip:
Maak volgende keer als je weer helemaal onderzit een aantal digitale foto's en neem die mee als je weer naar de derma moet.
Ik ben man en bijna 21, dus groeien doe ik niet echt meer (de hoogte in danquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:12 schreef Carolijn het volgende:
[..]
Jep, ik heb dr ervaring mee. Heb eerst minocin gehad en toen klacid. Het werkte bij mij wel een beetje, maar dat verminderde al snel, en de puistjes verdwenen nooit helemaal. Dus daarom ben ik nu aan de roa. Het heeft wel lang geduurd, want ik ben al vanaf mn 14e bezig met die kuren en ben nu 20 en nu pas aan de roa. Maar beter laat dan nooit he!![]()
Maar wie weet werkt het wel bij jou, die dokter zal het niet zomaar proberen. Mijn dermatoloog wilde ook eerst die kuren doen, dus blijkbaar zijn er mensen bij wie de antibiotica voldoende is.. En anders toch blijven vragen. Ik weet niet of je een jongen of meisje bent, maar bij meisjes zijn ze vaak wat terughoudender met Roaccutane, ivm zwangerschap en het feit dat je kleiner/lichter bent dan mannen (meestal dan). En t kan je groei beïnvloeden, mocht je nog niet uitgegroeid zijn. Maar tis wel een goed werkend middel tegen acné!
Mijn huid is superdun, m'n handen zitten vol met sneeen! (werk in een bouwmarkt.)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef flowermountain het volgende:
wordt je haar erg dun door de roa?? want ik heb van nature al dun haar (je ziet de hoofdhuid er heel goed doorheen) en als het dan nog dunner wordt lijkt het alsof ik geen haar meer overhou![]()
quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:31 schreef Roi het volgende:
[..]
Mijn huid is superdun, m'n handen zitten vol met sneeen! (werk in een bouwmarkt.)
Ik heb het nu ook. Maar hoe gebruik jij het precies? Gewoon 's ochtends en 's avonds smeren? Of als masker met een warme doek?quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:01 schreef anneloeke het volgende:
ik heb die oogcrème 21euro (en een beetje) betaald voor 30ml... en er is geen tussenkomst op voorzien...
ik heb daarnet al te horen gekregen dat mijn gezicht er veel beter uitziet tegenover het begin van de week. En dat nadat ik de voorbije weken telkens het omgekeerde te horen kreeg!!
De relatie tussen eten en pukkels is officieel nooit vasgesteld. Verschillende onderzoeken hebben verschillende resultaten. Een direct verband tussen eten - acné is echter nog nooit aangetoond...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:19 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik dacht dat ik, nu ik toch aan de roa was, ook wel een lading chocola kon gaan eten. Zonder nare bij-effecten.
Maar ik zeg nu: doe het niet!!Ik heb een hoofd vol gigantische pukkels, volgens mij nog wel erger dan toen ik met de roa begon!!
![]()
Nee maar nu is het verband toch wel héél erg duidelijk!! Moet ook wel zeggen dat ik ook echt veeel chocola heb gegeten...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:27 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
De relatie tussen eten en pukkels is officieel nooit vasgesteld. Verschillende onderzoeken hebben verschillende resultaten. Een direct verband tussen eten - acné is echter nog nooit aangetoond...
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:43 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Nee maar nu is het verband toch wel héél erg duidelijk!! Moet ook wel zeggen dat ik ook echt veeel chocola heb gegeten...![]()
Nou ja het was in ieder geval lekker...![]()
ik heb een dikke laag van deze crème aangebracht en ban dan een kwartiertje (kan een half uurtje zijn ook) in een warm bad gaan liggen... de crème is dan heel goed ingetrokken (poriën komen open door de warmte)quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:10 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik heb het nu ook. Maar hoe gebruik jij het precies? Gewoon 's ochtends en 's avonds smeren? Of als masker met een warme doek?
Ja, dat zei die man ook alquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:18 schreef Carolijn het volgende:
Ik heb zelf ook die variant, maar het is precies hetzelfde, alleen goedkoper!
tretinoine? In cremevorm, tabletvorm? Roaccutane is namelijk geen tretinoine, maar isotretinoine en dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:51 schreef Albert_12 het volgende:
met tretinoine krijg je toch schilvertjes.![]()
weet iemand hoe lang dat duurt voor dat je schilvertjes krijgt
Ja dat gebruik ik ook, op zich werkt het best goed. Ik gebruikte het eerst op me hele gezicht, maar me wangen vonden dat niet zo leuk, dus nu gebruik ik het alleen in de T-zone van me gezicht. Mijn wangen zijn namelijk niet echt probleem gebieden, dus is het ook niet echt nodig in die gebieden.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:50 schreef Albert_12 het volgende:
In cremevorm
4 tot 8 weken, dus je moet wel ff geduld hebben.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:48 schreef Albert_12 het volgende:
maar naar hoeveel dagen weken gaat get werken?![]()
En uit de zon blijven, je kan namelijk ZEER SNEL verbranden!quote:
Dat is slecht?quote:Op maandag 27 maart 2006 17:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En uit de zon blijven, je kan namelijk ZEER SNEL verbranden!
Heb je de bijsluiter wel gelezen? Daar staat het namelijk ook in, door de verminderde pigmentatie van de huid hebben UV-stralen een sterkere inwerking waardoor je sneller verbrand.quote:
Das wel snel ja, gewoon een creme erop smeren en 1 keer in de week mild scrubben met een scubgel. O ja, je kan die tretinoine-creme het beste voor het slapen gaan aanbrengen.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:11 schreef Albert_12 het volgende:
Nou een klein beetje,
heb schilvers![]()
Dat is snel zeg
Smeer je het ook op je lippen dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:01 schreef Albert_12 het volgende:
tretinoine werkt echt goed,
alleen mijn lippen zijn wel redelijk droog![]()
Hoop dat ze nu snel verdwijnen![]()
Je hoopt dat je lippen verdwijnen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:01 schreef Albert_12 het volgende:
tretinoine werkt echt goed,
alleen mijn lippen zijn wel redelijk droog![]()
Hoop dat ze nu snel verdwijnen![]()
Voor zover ik weet heeft sint janskruid een verminderende werking op de anti-conceptiepil. Dus daar zou jij geen problemen mee moeten hebbenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:53 schreef A_J_ het volgende:
Adapalene (Differin Gel 1 mg/g)
Ik kom net terug van de dermatoloog. Hij zei dat ik Roaccutane zou kunnen gaan gebruiken, maar ik twijfelde. Vooral omdat ik st Janskruid gebruik, en dit middel schijnbaar een wisselwerking met Roaccutane kan veroorzaken (zijn er overigens meer hier die hier ervaring mee hebben?). Hij vertelde dat sinds een paar maanden een nieuw middel op de Nederlandse markt is: Adapalene (Differin Gel 1 mg/g). Dit schijnt dezelfde werkzame stoffen als Roaccutane te hebben, je moet het echter niet in nemen maar op de huid aanbrengen (gedurende ongeveer een jaar). Het middel zou dan ook de talgkliertjes beinvloeden en verschrompelen (verkleinen) waardoor een permanent effect optreedt.
Heeft iemand al ervaring met dit middel? Ik ga in ieder geval maar wat pionieren en mijn ervaringen ermee hier plaatsen. I'll keep you posted!
Ik zou je haar altijd wassen voordat je gaat slapen, alle smerigheid die nog in je haar zit (gel,stof) gaat in je kussen zitten waar jij je gezicht de hele nacht in rolt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:30 schreef iris89 het volgende:
is en ik het dus niet meer elke dag/om de dag hoef te wassen.
Ik gebruik het nu bijna 6.5 maand, en krijg nog steeds nieuwe op mijn rug, en soms hier en daar in mijn nek...quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels....Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
![]()
Nee uitgeschoten, hehehe:Pquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Smeer je het ook op je lippen dan?![]()
Ik ben nu 3,5 maand bezig, het ziet er nu veel beter uit. Maar als reactie op jou, tot 2 maanden na de aanvang van mijn kuur had ik ook nog last van nieuwe pukkels. Daarna had ik nog wel eens last van een kleine pukkeltjes, maar die waren een dag daarna al weer verdwenen. Kortom, houd moedquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels....Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
![]()
Ik ben nu 6 weken bezig en heb nog nooit zoveel pukkels gehad als nu... en ja, ik had ook al het idee dat ik de enige was... niet dus!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
![]()
je begint wat te merken na 2 maanden (dat je acne minder word daarvoor merk je al dat je begint te vervellen als de tyfus) mij is nooit verteld dat ik geen vitamine A mocht.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef GijsXL het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben 20 jaar en heb alweer een jaar of vijf zes last van puisten! Ik heb een normale vorm, ook wel "Acne Vulgaris" maar des al niet te min zeer vervelend. Na veeschillende behandelingen waaronder de Benzoylperoxide wordt het toch tijd om er nu van af te komen! Daarom ben ik na de dermateloog doorverwezen en hij heeft me verteld van Roaccutane. (Na het doorspitten van alle Roa topics heb ik een aardig beeld gekregen, bedankt!)
Ik ben Maandag 13 Maart mee begonnen en ben ruim twee weken bezig! Ik slik 120 mg per dag!
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat mensen effect zien? Ik heb zelf het gevoel dat het al aardig help namelijk! Heb wel wat meer puisten gekregen maar toch zijn al veel "ondergronde puisten" verdwenen.
Ik heb tot heden geen amper last van bijwerkingen. Ik heb 's ochtends een wat droge huid op het gezicht maar dat is te verwerken met de zalf die ik meegekregen heb. Wel heb ik drogere lippen maar ook die zijn te verhelpen met vasaline!
Wel heb ik nog 1 vraag. Roa mag niet ingenomen worden met vitamine A.
betekend dit dat ik nu geen vitamine A meer mag? Ik gebruik nl. gewoon boter en eet bonen e.d
Wel is me door de arts verteld geen wortels te eten.
Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Ik hou jullie op de hoogte.
Gijs
Nou troost jezelf, ik kreeg er dit weekend ook weer 10 ofzo.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
![]()
Geduld is een schone zaak.quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:31 schreef Albert_12 het volgende:
Weet je waar ik nu zo'n schijt hekel een heb,
Dat er steeds weer nieuwe puistjes terugkomen.
Wat denken die puistjes wel niet, zomaar op mijn huid zitten. terwijl ik ze niet eens uitgenodigd heb
Hufters![]()
ik had het na ongeveer een week.quote:Op zondag 2 april 2006 20:32 schreef octopussy het volgende:
hey, wanneer zijn bij jullie de bijwerkingen (droge lippen enzo) opgekomen? Heb tot nu toe nog geen last, maar slik het ook pas een paar dagen.
komt welquote:Op donderdag 6 april 2006 11:41 schreef Laura 2000 het volgende:
UPDATE!
Ik ben precies twee maanden bezig!
Vanmorgen naar de dermatoloog geweest. Dit weekend zag ik er echt goed uit, ik kreeg ook complimentjes over m'n huid. Maar sinds maandag is het weer een verschrikking!!M'n linkerwang is bijna pukkelloos, maar de reschterkant bestaat uit concentraties rode bulten!! Zonder make-up lijkt het echt verschrikkelijk! Dus na twee maanden heb ik nog steeds actieve plekken...
![]()
Ik ga gewoon verder met de 60mg... In de hoop dat het spoedig beter wordt...![]()
Hoe is het met jou Carolijn?
Dit lijkt misschien een stomme vraag, maar welke make-up gebruik je???quote:Op donderdag 6 april 2006 11:41 schreef Laura 2000 het volgende:
... Zonder make-up lijkt het echt verschrikkelijk! Dus na twee maanden heb ik nog steeds actieve plekken........
is iets lichter en makkelijker aan te brengen dan een creme. 3 euro per flesje ofzo.quote:Amandelolie verzorgt en voedt de huid en dringt ook goed in de huid. Amandelolie is geschikt voor elk type huid, voor tere babyhuidjes tot en met de droge gerimpelde huid van de oude mens. Bovendien is amandelolie bijzonder goed voor de gevoelige, ruwe en droge huid.
Mijn dermatologe zegt dat het niet uitmaakt hoeveel per dag je neemt... je moet gewoon door een totale dosis door... Zij had zelfs liever dat ik een lagere dosis neem en er dan wat langer over doe...quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:58 schreef mistah het volgende:
.....
nu heb ik voorgesteld om op 30mg te gaan (weeg 65kg) maar dat vond mijn dermatoloog geen goed idee.
Hij zei dat als ik er vanaf wil komen dat ik echt door moet bijten en gewoon 40mg moet blijven slikken.
......
heeft iemand dit geprobeerd of meegemaakt?
Die zouden heel langzaam weg moeten trekken, al merk ik er zelf nog niet veel van.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:45 schreef FritsFluitketel het volgende:
Heb bijna niks meer op z'n gezicht.. af en toe een klein pukkeltje. Op het moment wel een hele droge en schilferige gezichtshuid maar niet storend ofzo. Wel nog allemaal vlekjes op delen van m'n gezicht. Trekken die weg of zijn dat soort van littekentjes?
Om de schilvers weg te krijgen gebruik ik altijd Diadermine Body Milk voor de droge tot normale huid. Als ik dat op mijn gezicht smeer heb ik geen enkele last meer van schilvers. Bovendien trekt dit snel in in de huid. Een echte aanrader wat mij betreft.quote:Op zondag 9 april 2006 11:36 schreef iris89 het volgende:
Hey
Ik heb het op dit moment echt even gehad met de ROA:(.
Ik zit na een dag staan of 2 a 3 uur actief doen helemaal onder de spierpijn(zelfs in mijn voeten!) en ik ben op de vreemdste plekken erg droog zoals in mijn nek en dat jeukt ook verschikkelijk.
Ook is mijn gezicht op een aantal plekken zo droog dat ik de schilvers niet wegkrijg met een dagcreme(happyderm) heeft iemand nog tips voor een goede creme voor op je gezicht die ook zorgt dat je gezicht niet rood word?
Ik zit nu op 60 mg per dag en ik moet dinsdag naar de dermatoloog, denk dat ik maar eens ga vragen of ik naar de 40 mg per dag toe mag.
Ben erg blij met al jullie verhalen , ben tenminste niet de enige denk ik dan:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |