abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2327776
Zonder Anky is Nederland toch een stuk minder sterk... maar toch:

Berlijn (nhp), 25-11-2001
Gonnelien Rothenberger is zondag tweede geworden in de wereldbekerwedstrijd in Berlijn. De Nederlandse dressuuramazone behaalde met Leonardo da Vinci een score van 75.69%. Isabell Werth was met Antony met 79.74 net even sterker. Nadine Capellmann nam met Amando de derde plaats in. In de tussenstand na twee wedstrijden staat Werth met 35 punten aan de leiding. Rothenberger staat tweede met 28 punten.

donderdag 29 november 2001 @ 14:30:29 #2
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_2327839
zonder Bonfire.. ze rijdt toch nu met een ander paard mee?
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_2328439
Yeps, maar ze heeft alleen nog maar jonge paarden tot haar beschikking. Dus we zullen het toch echt nog even zonder haar moeten doen.
Gelukkig is Ferro weer herstellende en zullen we die binnenkort ook weer in de topsport terugzien!
pi_2328455
Nederlanders zakken op ranglijst dressuur

(BIT)- Door het al dan niet tijdelijke verdwijnen van een aantal toppaarden wordt Nederland in de toptien van de FEI/BCM wereldranglijst voor dressuurruiters alleen nog vertegenwoordigd door Anky van Grunsven (vijfde) en Gonnelien Rothenberger- Gordijn (zevende).
De ranglijst wordt aangevoerd door de Duitse Ulla Slazgeber, gevolgd door de Deen Lars Petersen. Daarna komen weer twee Duitse amazones; Nadine Capellmann en Isabell Werth.
Ellen Bontje is twaalfde. Sonja Gademann valt nog net binnen de eerste 25, al zakte ze van de 24e naar de 25e plaats.

donderdag 29 november 2001 @ 22:56:44 #5
14889 sundae
pi_2333248
hmm jammer..

maar komt wel weer goed, zeker met anky

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_2339056
quote:
Op donderdag 29 november 2001 22:56 schreef sundae het volgende:
hmm jammer..

maar komt wel weer goed, zeker met anky

ja hoor, denk ik ook... ze heeft alleen een beetje veel geblesseerde paarden op dit moment, da's wel jammer..
pi_2339477
Zoeken ze nog een bondscoach met ervaring?
Barca staat tiende...damm
pi_2342328
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 14:43 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

ja hoor, denk ik ook... ze heeft alleen een beetje veel geblesseerde paarden op dit moment, da's wel jammer..

Inderdaad.
Maar goed, er is wel veel aankomend talent.
Qua paarden en ruiters
pi_2348044
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 21:05 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Inderdaad.
Maar goed, er is wel veel aankomend talent.
Qua paarden en ruiters

dat is waar

enne Louis, misschien dat het ponybal team nog een coach zoekt..

pi_2350002
Tijdens een groot feest in het NKB-Centrum in Wanroij (30-11-2001), met optredens van onder andere Anky van Grunsven, Piet Raymakers en theatergroep Locco, werd tijdens de Rabobank Talentenshow bekend gemaakt wie dit jaar zijn opgenomen in het Rabobank TalentenTeam.

Zes jonge talenten in de discipline springen en zes in de discipline dressuur worden een jaar lang begeleid in hun paardensportcarrière. Twee van hen kunnen zelfs rekenen op een jaar persoonlijke begeleiding van Anky van Grunsven en Piet Raymakers. De Talenten zullen in 2002 stallen bezoeken van topruiters en lessen volgen van bekende spring- en dressuurruiters. Ook staat een TalentenWeekend op het programma, waarin de jonge paardensporters bijvoorbeeld een mediatraining volgen.

Het nieuwe Rabobank TalentenTeam bestaat uit: Kirsten Beckers, Inge Coenen, Joyce Heuitink, Inge Verbeek, Wilmer Lanning, Thamar Zweistra, Dominique Greeve, Thijs Meulemeesters, Patrick van der Schans, Maikel van der Vleuten, Maurice van Vliet en Mark Voskes.

pi_2353961
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Tijdens een groot feest in het NKB-Centrum in Wanroij (30-11-2001), met optredens van onder andere Anky van Grunsven, Piet Raymakers en theatergroep Locco, werd tijdens de Rabobank Talentenshow bekend gemaakt wie dit jaar zijn opgenomen in het Rabobank TalentenTeam.

Zes jonge talenten in de discipline springen en zes in de discipline dressuur worden een jaar lang begeleid in hun paardensportcarrière. Twee van hen kunnen zelfs rekenen op een jaar persoonlijke begeleiding van Anky van Grunsven en Piet Raymakers. De Talenten zullen in 2002 stallen bezoeken van topruiters en lessen volgen van bekende spring- en dressuurruiters. Ook staat een TalentenWeekend op het
programma, waarin de jonge paardensporters bijvoorbeeld een mediatraining volgen.

Het nieuwe Rabobank TalentenTeam bestaat uit: Kirsten Beckers, Inge Coenen, Joyce Heuitink, Inge Verbeek, Wilmer Lanning, Thamar Zweistra, Dominique Greeve, Thijs Meulemeesters, Patrick van der Schans, Maikel van der Vleuten, Maurice van Vliet en Mark Voskes.

He sorry hoor, maar ikdacht dat het rabobank talentenplan bedoeld was voor ruiters die als het ware nog niet ontdekt zijn, maar door het plan de kans krijgen om zich te ontwikkelen...
de namen die hier genoemd zijn ken ik bijna allemaal, die hebben het imho dit talentenplan niet nodig, die redden het zo ook wel. Stom hoor, eigenlijk....
pi_2353998
quote:
Op zondag 02 december 2001 12:52 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

He sorry hoor, maar ikdacht dat het rabobank talentenplan bedoeld was voor ruiters die als het ware nog niet ontdekt zijn, maar door het plan de kans krijgen om zich te ontwikkelen...
de namen die hier genoemd zijn ken ik bijna allemaal, die hebben het imho dit talentenplan niet nodig, die redden het zo ook wel. Stom hoor, eigenlijk....

Daar was ik dus ook verbaasd over.
Ik twijfelde even of ik nog wel wist waarvoor het Rabobank Talentenplan voor was opgezet. Maar dat was toch idd. voor jonge talenten die nog moesten doorbreken.
Belachelijk dat mensen die eigenlijk zonder die extra begeleiding kunnen het winnen. Geef het aan mensen met talent die er het geld of de kansen nog niet voor hebben!
pi_2355916
quote:
Op zondag 02 december 2001 12:56 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Daar was ik dus ook verbaasd over.
Ik twijfelde even of ik nog wel wist waarvoor het Rabobank Talentenplan voor was opgezet. Maar dat was toch idd. voor jonge talenten die nog moesten doorbreken.
Belachelijk dat mensen die eigenlijk zonder die extra begeleiding kunnen het winnen. Geef het aan mensen met talent die er het geld of de kansen nog niet voor hebben!

idd die mensen met rijkere ouders die een duur paard kunnen kopen, redden het zo ook wel , zou je toch zeggen.... zo blijft er volgens mij een hele hoop talent 'liggen'
pi_2361701
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:05 schreef starbrotheryvette het volgende:

idd die mensen met rijkere ouders die een duur paard kunnen kopen, redden het zo ook wel , zou je toch zeggen.... zo blijft er volgens mij een hele hoop talent 'liggen'

Mensen met duur paard kunnen vaak ook dure lessen, dure trailer etc. veroorloven.

Ander nieuws:
---------------------
München (nhp), 02-12-2001

Isabell Werth heeft zaterdag tijdens het indoor concours in München de Grand Prix Special gewonnen. De Duitse amazone zag haar optreden met Apache beloond met 1612 punten.

De tweede stek was voor Ellen Schulten-Baumer, die met Gina Royal 1533 punten verzamelde. De Ierse Anna Steffens stuurde Fosbury naar de derde plaats. Zij behaalde 1509 punten

-------
Zij heeft dus wel al een goed paard die er echt alweer helemaal klaar voor is. Lijkt er dus toch op dat Anky te Bonfire georiënteerd was. Volgens mij moet zo'n topper een tweede paard op niveau hebben om gelijk door te gaan. What happend met al haar reservepaarden. Zij had er toch steeds genoeg reserve staan, zo ook voor de Olympische Spelen???

pi_2364261
Mensen zonder Geld maar met talent redden het niet in de paardensport...sorry tis nu eenmaal zo!
Of je oom,tante,broer zus enz zou eens leuk naar iemand op zoek moeten die jouw paardje wil sponseren een paardje vanaf een tonnetje orso
geloof me zonder geld...geen carierre in de SPORT.....helaas weet ik echt wel waar ik over praat..

Als je het tenminste over TOP sport hebt

Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
pi_2365268
quote:
Op maandag 03 december 2001 15:38 schreef MinX het volgende:
Mensen zonder Geld maar met talent redden het niet in de paardensport...sorry tis nu eenmaal zo!
Of je oom,tante,broer zus enz zou eens leuk naar iemand op zoek moeten die jouw paardje wil sponseren een paardje vanaf een tonnetje orso
geloof me zonder geld...geen carierre in de SPORT.....helaas weet ik echt wel waar ik over praat..

Als je het tenminste over TOP sport hebt

Ben het er helaas mee eens.
Maar daarbij vind ik ook dat mensen zonder geld ook niet aan een paard moeten beginnen. Je ziet zo vaak dat iemand al zijn geld bij elkaar schraapt om een paard te kunnen kopen. Maar dat zijn de kosten niet, het gaat om het maandelijkse en alle dingen die er benodigd zijn.

Zo heeft de eigenaar van mijn verzorgpaardje deze maand de keuze tussen hoefijzers kopen of een ander winterdek zonder scheur! ZUCHT! Ik blijf niet voorschieten, het is mijn beestje niet!

pi_2366519
quote:
Op maandag 03 december 2001 09:00 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Mensen met duur paard kunnen vaak ook dure lessen, dure trailer etc. veroorloven.

Ander nieuws:
---------------------

-------
Zij heeft dus wel al een goed paard die er echt alweer helemaal klaar voor is. Lijkt er dus toch op dat Anky te Bonfire georiënteerd was. Volgens mij moet zo'n topper een tweede paard op niveau hebben om gelijk door te gaan. What happend met al haar reservepaarden. Zij had er toch steeds genoeg reserve staan, zo ook voor de Olympische Spelen???

Ja, maar volgens mij is Gigolo al wat langer met pensioen dan Bonfire. Verder is Bonfire al vanaf zijn tweede van Anky en Gigolo is volgens mij geen echt van Isabell. Lijkt me toch logisch dat het voor Anky moeilijker was om te beseffen dat Bonfire met pensioen moest..
pi_2370002
quote:
Op maandag 03 december 2001 19:48 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij is Gigolo al wat langer met pensioen dan Bonfire. Verder is Bonfire al vanaf zijn tweede van Anky en Gigolo is volgens mij geen echt van Isabell. Lijkt me toch logisch dat het voor Anky moeilijker was om te beseffen dat Bonfire met pensioen moest..

Op de Olympische Spelen was Gigolo er toch ook nog?
Anky is na de OS gestopt. Dus Bonfire is al een jaar met pensioen.

Ik weet niet of Gigolo van Isabell is of niet. Maar goed, ze rijdt erg leuk en weet zich weer in the picture te rijden. Vind ik erg knap. Vaak hebben mensen maar 1 keer een toppaard in hun leven.
Denk aan Annemarie Sanders Keijzer met Amon.
Denk aan Nicole Uphoff met Rembrandt (leeft overigens sinds kort niet meer)
En zo zijn er meerdere voorbeelden!

pi_2381998
Stockholm (nhp), 04-12-2001
Lars Petersen heeft de derde kwalificatiewedstrijd van de wereldbeker dressuur in Stockholm gewonnen. De Deense ruiter zegevierde in het zadel van Cavan met een score van 82.71%. Petersen gaf daarmee de Russin Elena Sidnewa op Condor (79.51%) het nakijken. De Zweedse Louise Nathorst stuurde Guiness met 77.06% naar de derde plaats.
pi_2392722
Zijn er hier trouwens mensen die wedstrijden rijden (springen, dressuur, mennen, enduranche, sgw????)
Basissport of eventueel hoger?

Ik ga volgend jaar beginnen met mijn verzorgpaardje, basisbond.

pi_2410438
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:06 schreef Kleintje het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die wedstrijden rijden (springen, dressuur, mennen, enduranche, sgw????)

Leuk voor je en het is al bijna volgend jaar*)
Tot vorig jaar reed ik wedstrijden ZZ zwaar.Helaas kon mn paard niet verder,die staat nu nog te genieten van al dat zwaaaaaare werk. Hij viert nu Lekker zn oude dag veel in de wei
veel wortels van de borstel kiddies
Hoe heet je verzorgpaardje eigenlijk?
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
pi_2425033
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 20:14 schreef MinX het volgende:

[..]

Leuk voor je en het is al bijna volgend jaar*)
Tot vorig jaar reed ik wedstrijden ZZ zwaar.Helaas kon mn paard niet verder,die staat nu nog te genieten van al dat zwaaaaaare werk. Hij viert nu Lekker zn oude dag veel in de wei
veel wortels van de borstel kiddies
Hoe heet je verzorgpaardje eigenlijk?

Jee, ZZ zwaar is wel wat anders dan gewoon weer netjes bij de B beginnen
Maar goed, we hebben van de week wat L oefeningen doorgenomen, ik wil dat ze L klaar is voor ik ga starten, dan kan je tenminste in 1 keer doorgaan.

Ze heet Gracy en is een engels volbloed van 4,5 jaar.

Ga je niet meer met een ander paardje verder in de sport???

pi_2425037
Aken (nhp), 07-12-2001
Dressuurpaard Chacomo is toch ingeslapen. Dat heeft Ton de Ridder vrijdag bevestigd tegenover het Duitse persburo DPA.

De twaaljarige ruin kampte met een tumor achter de longen. Er waren al eerder geruchten dat het paard zou zijn ingeslapen, maar die bleken toen niet waar. Nu is het dan toch gebeurd. ,,Het had geen zin meer. Chacomo had gewoon al te veel geleden", aldus De Ridder. Onder Alexandra Simons-De Ridder maakte Chacomo deel uit van het gouden Olympische Duitse team.

maandag 10 december 2001 @ 22:16:37 #24
14889 sundae
pi_2444283
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:06 schreef Kleintje het volgende:

ik heb met m'n eerste verzorgpony L gereden, met m'n eigen pony tot afgelopen zomer Z1 en met nog een pony van iemand anders ook L.
nu met m'n paard weer in de B beginnen, was best wennen een paard dat nog zo goed als nix kan

Kleintje, heb jij eigenlijk wedstrijden gereden, en zo ja welke klasse(n)? ben ik wel erg nieuwsgierig naar

en hoe gaat het met je verzorgpaard, en het rijden?

pi_2450465
quote:
Op maandag 10 december 2001 22:16 schreef sundae het volgende:

[..]

ik heb met m'n eerste verzorgpony L gereden, met m'n eigen pony tot afgelopen zomer Z1 en met nog een pony van iemand anders ook L.
nu met m'n paard weer in de B beginnen, was best wennen een paard dat nog zo goed als nix kan

Kleintje, heb jij eigenlijk wedstrijden gereden, en zo ja welke klasse(n)? ben ik wel erg nieuwsgierig naar

en hoe gaat het met je verzorgpaard, en het rijden?

Ik heb met mijn eerste paard L2 dressuur gereden met winstpunten.
Met mijn tweede paard M1 dressuur maar nooit punten in behaald. Dit paard had ik overigens ook zelf ingereden. Hij was 6 toen ik hem verkocht.

Met mijn verzorgpaardje gaat het super. Ben nu wat kleine oefeningen uit de L1 aan het doornemen en dat gaat goed. Eigenlijk is het enige wat nog bizar slecht gaat het bij A afwenden, het halthouden en daarna weer recht voorwaarts gaan. Daar heeft ze echt nog veel moeite mee. En dat terwijl dit het belangrijkste onderdeel is.

Ik ga gelijk even kijken of er nog belangrijk dressuurnieuws is...
BRB

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')