In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Jamaar over welke dip hebben jullie het nu over dan?
Wij zijn keukens en interieur gaan kijken, maar om nou meteen
van een dip te praten![]()
Oh ja, Rene is nu naar Staphorst om houten gordingen op te halen voor de dakkapellen. Gelovige gordingen dus. Waren maar 30 euri, voor 24 meter 10cm x 20 cm hout
![]()
Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip wasquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:10 schreef sanger het volgende:
[..]
In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:45 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip was. Zijn toch meer off dagen, niet dat je er weken geen zin meer in hebt ofzo
.
Even lekker offtopic, maar wel leuk verhaal:
Rene was gisteren dus die balken aan het halen in Staphorst. Belt hij daar aan (bij een boerderij), doet er een dame volledig in klederdracht open. Zoiets:
[afbeelding]
Rene schoot bijna in de lach, kun je toch niet menen. Wel dus, en ze bleek onwijs aardig & vlot te zijn.
Haar man ging mee om de balken te laten zien. Die moesten worden verzaagd. Ze waren 7 meter lang, wij moeten ze van 3m20 hebben en zo zijn ze makkelijker te vervoeren. Biljkt dat zijn cirkelzaak het niet meer doet, dus moest het met het handje. Hij helpen...
Maar tijdens het zagen...vloeken.... Dus Rene toen helemaal van:![]()
![]()
Wel weer een leuk verhaal![]()
Wat van hout zijn dan? Die balken? ja. De kozijnen? Ja, ook.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef AnneX het volgende:
Keb even gemist of ze van hout zijn ! Heb wel gelezen dat je er ontzettend mee gemazzeld hebt via M'plaats.
Voor het buitenwerk hebben we Rubbol SB van Sikkens. Duur, maar je wilt het ook niet elk jaar doen. Het zit nu ook op het huis, en het is al 8 (bijna 9) jaar niet geschilderdquote:Op nieuw hout 2 x gronden én 2 x (dun) aflakken met onwijs dure Sikkens of zo.
Dat kan 5 jaar goed blijven. Scheelt uiteindelijk ook weer.
Tsja, 't is wat... 100 mijl verven...quote:Ontvetten/schoonmaken van de oude laklaag met St. Marc en daarna licht opschuren en 1 laag.
Ammonia(k) stinkt etc. en je moet er nog al wat ! alweer 100 km![]()
Onwijs gaafquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:29 schreef AnneX het volgende:
Maarreh...omdat ik toch nieuwsgierig ben.... ben jij nou degene die mij haar keuken wel eens heeft gemailed op mijn email adres? Die van Eggersman?
Ja inderdaad ! Wat vond je ervan ?
Ik had al een beetje meegelezen, maar nog niet gereplyedquote:En na wat drempelvrees - jullie zijn allemaal echt zelf bezig - heb ik ook een topic geopend: Strippen & Bouwen.
Daar zit ook een beetje zelfwerkzaamheid in, zoals de electriciteit.
Tijd voor geld principe noemen wij dat. Ja, het kost veel tijd, maar je verdient er zo wel meequote:OT : wow wat is een Marktplaats een goeie voor jullie !
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:31 schreef arithaterhorst het volgende:
Door de bomen zie je een rood dak. Dat is het huis van Syytön
[afbeelding]
Een kleine 130 m2 aan parket moet er op de vloer. En we hebben het al ookquote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:21 schreef AnneX het volgende:
En weten jullie al wat er op de vloeren gaat komen? Die zijn ook al bijna
aan de beurt...
Al iets leuks op M'plaats gezien ?![]()
Ik ben de tel kwijt ! hoeveel m2 is het nu...
Klopt, bamboe. Ligt onder andere in de vertrekhal in Schiphol. En ook in het gemeentehuis in Dronten (waar we het voor het eerst zagen). We waren er meteen weg van, en een paar weken later op marktplaats...Nieuwe partijquote:Op zondag 7 mei 2006 22:25 schreef AnneX het volgende:
.
Dat is inderdaad kicken, als jullie zó gaan - als een speer !
Goh, is het Bamboe parket ? Nog niet gezien in real life.
We zijn nog aan het dubbel. Ik zou het wel graag zelf leggen, omdat me dat een hele leuke klus lijkt. Schuren en lakken laten we in ieder geval doen. Zeker zo'n grote ruimte, moet het wel allemaal recht zijn.quote:Let me guess... jullie gaan het zelf leggen ???![]()
Op zich is het een vrij druk motief. Maar als je een hele ruimte ervan hebt, wordt het weer rustig. We zijn naar het gemeentehuis en naar schiphol gegaan om te kijken wat het met een ruimte deed. Echt heel druk was het niet.quote:Het bepaalt, denk ik, wel verdere kleuren en rustige vlakken - als een rode keuken![]()
quote:En die 130 m2 beneden is meer als ons hele huis ! War een feest![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 09:45 schreef AnneX het volgende:
.
Het is niet waar !!!!!!!!!!!!!!!! alle 130 m2 .![]()
Daar komt het ook liggen, op die kleinste kamerquote:Begin anders met de kleinste kamer - nee, niet die- als je meer dan genoeg hebt.
Geen ideequote:Dat zijn dus allemaal kleine latjes die met plakband aan elkaar getaped, zitten. Die matjes leg je neer, en lijm je vast. Vervolgens schuur je het plakband met het schuren weer weg.
[..]
Plakband weg schuren: verstopt dat niet de schuurschijf ? met heet worden.
Tsja, hier ook. Dat het daar ligt heb ik van 'horen zeggen'.... Staat op de plannign voor na de verbouwing. Over een paar jaar dusquote:Schiphol - is al een tijdje geleden ! Vakantie![]()
Het is ook eigenlijk vrij donkerbruin. Ik heb de keuken (deurtje dan) wel eens 'in real life' gezien.quote:Oh ja, en de kleur van de keuken wordt net als de jouwe: bruin met horizontale houtnerf
[..]
Afhankelijk van de lichtval: ook wel bruin/zwart !
Gaan we vanavond aftimmeren. Het plafond van de slaapkamer wordt doorgetrokken bij de dakkapel. Dus er komt een 'loze ruimte'. Een extra vliering hadden we niet echt nodig.quote:Goed zeg, die lage dakkapel. Ik vraag me af, hoe het puntdak verder loopt dan.
Is er een vliering of is het nu onwijs hoog tot de nok in zicht ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |