abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 17:40:06 #121
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37518506
Jamaar over welke dip hebben jullie het nu over dan?

Wij zijn keukens en interieur gaan kijken, maar om nou meteen
van een dip te praten

Oh ja, Rene is nu naar Staphorst om houten gordingen op te halen voor de dakkapellen. Gelovige gordingen dus . Waren maar 30 euri, voor 24 meter 10cm x 20 cm hout

[ Bericht 43% gewijzigd door arithaterhorst op 03-05-2006 19:04:14 (Geen gordijnen maar ...) ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:10:06 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37535405
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Jamaar over welke dip hebben jullie het nu over dan?

Wij zijn keukens en interieur gaan kijken, maar om nou meteen
van een dip te praten

Oh ja, Rene is nu naar Staphorst om houten gordingen op te halen voor de dakkapellen. Gelovige gordingen dus . Waren maar 30 euri, voor 24 meter 10cm x 20 cm hout
In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37543574
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:10 schreef sanger het volgende:

[..]

In de het SC topic bleek dat iedereen een beetje met een bouwdip zat. Die dip bedoelen ze!
Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip was . Zijn toch meer off dagen, niet dat je er weken geen zin meer in hebt ofzo .

Even lekker offtopic, maar wel leuk verhaal:

Rene was gisteren dus die balken aan het halen in Staphorst. Belt hij daar aan (bij een boerderij), doet er een dame volledig in klederdracht open. Zoiets:

Rene schoot bijna in de lach, kun je toch niet menen . Wel dus, en ze bleek onwijs aardig & vlot te zijn.
Haar man ging mee om de balken te laten zien. Die moesten worden verzaagd. Ze waren 7 meter lang, wij moeten ze van 3m20 hebben en zo zijn ze makkelijker te vervoeren. Biljkt dat zijn cirkelzaak het niet meer doet, dus moest het met het handje. Hij helpen...
Maar tijdens het zagen...vloeken.... Dus Rene toen helemaal van:

Wel weer een leuk verhaal
pi_37544019
Nog een vraagje... We gaan binnenkort beginnen met buitenwerk schilderen.

Nou hebben we nieuwe kozijnen en al bestaande kozijnen. Ik had als idee om over bestaande kozijnen 1 laag onderdund te doen, en over nieuwe kozijnen 1x verdund en 1x onverdund.

Zou dan 1 laag voldoende zijn op de al bestaande kozjinen (waar al 2 lagen verf op zit)?
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:06:02 #126
65960 sanger
pi_37544158
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:45 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Oh ja, maar of dat nou een echte bouwdip was . Zijn toch meer off dagen, niet dat je er weken geen zin meer in hebt ofzo .

Even lekker offtopic, maar wel leuk verhaal:

Rene was gisteren dus die balken aan het halen in Staphorst. Belt hij daar aan (bij een boerderij), doet er een dame volledig in klederdracht open. Zoiets:

[afbeelding]

Rene schoot bijna in de lach, kun je toch niet menen . Wel dus, en ze bleek onwijs aardig & vlot te zijn.
Haar man ging mee om de balken te laten zien. Die moesten worden verzaagd. Ze waren 7 meter lang, wij moeten ze van 3m20 hebben en zo zijn ze makkelijker te vervoeren. Biljkt dat zijn cirkelzaak het niet meer doet, dus moest het met het handje. Hij helpen...
Maar tijdens het zagen...vloeken.... Dus Rene toen helemaal van:

Wel weer een leuk verhaal

De nieuwe kozijnen eerst 2x in de grond zetten en dan aflakken met goede verf (Wijzonol, Sikkens of e.d.) eventueel 2x.

De oude kozijnen eerst ontvetten, opschuren en daarna aflakken eventueel 2x. Als de oude kozijnen in slechte staat zijn zou ik ze wat grover opschuren zodat de bestaande laag vervangen wordt ipv overschilderd.

[ Bericht 10% gewijzigd door sanger op 04-05-2006 15:10:05 ]
pi_37544351
Keb even gemist of ze van hout zijn ! Heb wel gelezen dat je er ontzettend mee gemazzeld hebt via M'plaats.

Op nieuw hout 2 x gronden én 2 x (dun) aflakken met onwijs dure Sikkens of zo.
Dat kan 5 jaar goed blijven. Scheelt uiteindelijk ook weer.

Ontvetten/schoonmaken van de oude laklaag met St. Marc en daarna licht opschuren en 1 laag.
Ammonia(k) stinkt etc. en je moet er nog al wat ! alweer 100 km

.
pi_37546376
Ik had laatst een lijstje gemaakt wat we allemaal van marktplaats in het huis hebben verwerkt. Best wel aanzieniljk.

• 22 zakken knauf
  • 2 Schuifpuien
  • 4 1/2 meter Helex schoorsteen
  • Flam haard
  • Hormann electr. garagedeur
  • 1 Kuub grijphout, overal in het huis verwekt
  • 40 Gipsplaten
  • 40 Verhuisdozen
  • Dichte steektrap
  • 9 nieuwe opdekdeuren
  • 5 Binnendeurkozijnen
  • 3 pakken Rockwool duopan isolatie
  • 6 velux dakramen
  • 55 noppenplaten voor vloerverwarming
  • 45 meter funderingskisten
  • 55 broodjes
  • 50 m2 Wapenings netten
  • Dakplaten (18 meter, niet alles)
  • 10cm x 20cm balken, 30 meter

Totaal hebben we hier nu zo'n 2500 euro aan uitgegeven (nieuwprijs ongeveer 15000 euro). Altijd leuk te zien dat je het ergens voor doet
  • pi_37546537
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef AnneX het volgende:

Keb even gemist of ze van hout zijn ! Heb wel gelezen dat je er ontzettend mee gemazzeld hebt via M'plaats.
    Wat van hout zijn dan? Die balken? ja. De kozijnen? Ja, ook.

Maarreh...omdat ik toch nieuwsgierig ben.... ben jij nou degene die mij haar keuken wel eens heeft gemailed op mijn email adres? Die van Eggersman?
    quote:
    Op nieuw hout 2 x gronden én 2 x (dun) aflakken met onwijs dure Sikkens of zo.
    Dat kan 5 jaar goed blijven. Scheelt uiteindelijk ook weer.
    Voor het buitenwerk hebben we Rubbol SB van Sikkens. Duur, maar je wilt het ook niet elk jaar doen. Het zit nu ook op het huis, en het is al 8 (bijna 9) jaar niet geschilderd wisten wij veel dat de vergunning zo op zich zou laten wachten.
    Enig daar waar de glaslatjes aan de raamkant niet waren gegrond, is er nergens verf gaan bladderen. Ook niet op de zonkant.
    quote:
    Ontvetten/schoonmaken van de oude laklaag met St. Marc en daarna licht opschuren en 1 laag.
    Ammonia(k) stinkt etc. en je moet er nog al wat ! alweer 100 km
    Tsja, 't is wat... 100 mijl verven...
    (maar het gaat in dit geval niet om de plinten, maar om de kozijnen ). Plinten staan in de grondverf, ga ik nog 1 keer een schuurpapiertje overheen doen, en dan kunnen ze aan het plafond worden gemaakt.
    Dan pas aflakken.
    pi_37555017

Maarreh...omdat ik toch nieuwsgierig ben.... ben jij nou degene die mij haar keuken wel eens heeft gemailed op mijn email adres? Die van Eggersman?

Ja inderdaad ! Wat vond je ervan ?

En na wat drempelvrees - jullie zijn allemaal echt zelf bezig - heb ik ook een topic geopend: Strippen & Bouwen.
    Daar zit ook een beetje zelfwerkzaamheid in, zoals de electriciteit.

OT : wow wat is een Marktplaats een goeie voor jullie !

.

pi_37566553
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 20:29 schreef AnneX het volgende:

Ja inderdaad ! Wat vond je ervan ?
    Onwijs gaaf . Helemaal de kleur die wij willen. En die plint die zo mooi rond loopt.

je had mijn meel toch ook wel ontvangen?
    quote:
    En na wat drempelvrees - jullie zijn allemaal echt zelf bezig - heb ik ook een topic geopend: Strippen & Bouwen.
    Daar zit ook een beetje zelfwerkzaamheid in, zoals de electriciteit.
    Ik had al een beetje meegelezen, maar nog niet gereplyed . (daarom wel mijn vraag).
    quote:
    OT : wow wat is een Marktplaats een goeie voor jullie !
    Tijd voor geld principe noemen wij dat. Ja, het kost veel tijd, maar je verdient er zo wel mee . En het is gewoon leuk.
    Allerlei verhalen (sommige van die dakramen hebben wij om 2 uur 's nachts opgehaald ).
    Of mensen die ons "Het schuifpui ophaal team" noemden
    pi_37570742
    Tussendoor zonder foto's:

De Vaillant CV is/was ongeveer 17 jaar oud.
    Ja, tóen pas kregen we gas hier in het dorp.

De keus voor douchegarnituur - de freehander van Grohe - was gemaakt.
    En het hing af van de waterdruk, dachten wij, met 2 koppen.
    Hele theoriën over dunne/dikke pijpen. Had ik ook nog op het forum kunnen vragen.

Gezien de leeftijd van de ketel had-ie al "bonusjaren" gedraaid, volgens kenners.
    En dan is het huis klaar en dan alsnog weer gehannes op de slaapkamer met installeren.
    Dus... er kwam een Nefit Econline en gelijk op een betere plaats.

De installateur had geen interesse in de oude ketel: die ging naar de oud ijzerboer.
    Daar had lief "problemen" mee en zette hem op - jawel - M'plaats. Vraagprijs 40 euro

Binnen 24 uur werden we al gebeld : engelstalig : I pay your price and come Monday ...met een accent van waar?

Bleek een joegaslaaf met broer-tje, die maakte een tournee door Nederland en laadde alleen Vaillants in de aanhanger en weer terug.

Ik was lief een paar uur kwijt. Hadden ze gevraagd naar het adres van de oud ijzerboer en daarna even bij MacDonalds kofie gedronken.
    En ik zat al te denken aan ontvoering/gijzeling; auto sleutels inleveren en lopen naar huis.

Het bleken reuze aardige mannen.
    En zo doen we dan ook nog aan ontwikkelingswerk. (?)

.
    pi_37573612
    Dakkapellen staan in de eerste laag aflak.
    Mooi geworden jôh!
    De tweede laag als ze erop liggen .

En de verkeerde ramen geschilderd... De ramen die in de dakkapel gaan die we morgen niet gaan plaatsen.

Vooral het schuren was veel werk, maar wel heel leuk. Foto's volgen, maar niet nu . Vanavond of anders morgen. Doei!
    pi_37595537
    ff snel een update

Allereerst de kozijnen: toch wel een beetje slecht op sommige punten:

En dan gisteren, de kozijnen geschilderd. Oud & nieuw:

En het andere dakkapel kozijn:

De ramen:

De balken die we hebben opgehaald:

Gisteren hebben we ook nog dakplaten opgehaald, maar (nog) geen foto van

De dakkapel
    En dan vandaag. Vroeg begonnen (6 uur). Eerst de kozijnen naar boven gehaald:

Toen de ramen erin (die waren nog niet geschilderd). Moest een stukje worden geschaafd

En een gat in het dak

Cabrio woning

Ondertussen heeft de man van de dakgoten, de eerste dakgoot al gemonteerd

En nog een keer ons gat

Ik moet snel weer verder. Volgende update snel
    pi_37595608
    Om 6 uur beginnen .... pff respect. Ik ehb al moeite om om 830 uur uit bed te komen. Mara mooi resultaat tot zover hoor!
    pi_37595909

Boffen met het weer én een cabrio woning

En weten jullie al wat er op de vloeren gaat komen? Die zijn ook al bijna
    aan de beurt...
    Al iets leuks op M'plaats gezien ?
    Ik ben de tel kwijt ! hoeveel m2 is het nu...

Ben benieuwd naar de update vandaag. Succes

pi_37597079
    Heyyy ik zie dat jullie bezig zijn... ik hoorde jullie al zagen vanochtend om 8 uur

Best wel grappig dat ik dit allemaal live kan zien vanuit de woonkamer
      zaterdag 6 mei 2006 @ 10:51:44 #138
    65960 sanger
    pi_37597159
    Schilderwerk ziet er goed uit hoor.

En je mazzelt ook nog een beetje met het weer
    pi_37601098
    Hoi, weer wat foto's .

Meer uitzicht . (op de buren aan de ooooverkant )

Zo groot wordt de dakkapel:

Kozijn zit erin:

En lekker laag, zodat je als je zito ok nog naar buiten kunt kijken.

Bij deze latjes komt glas later

En ook bij deze ;P

Where opstalan meets Unidek . Het plafond is waar je naar kijkt.

Door de bomen zie je een rood dak. Dat is het huis van Syytön

Dakkapel van buitenaf

En dit zijn de opstalan platen die we gisteren hebben opgehaald. Althans..een deel

pi_37611883
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 13:31 schreef arithaterhorst het volgende:

Door de bomen zie je een rood dak. Dat is het huis van Syytön

[afbeelding]

En hier het uitzicht van jullie huis vanaf onze oprijlaan. Die boom moeten jullie even kappen

Flink doorgewerkt trouwens!
      zaterdag 6 mei 2006 @ 21:21:28 #141
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37613023
    Leuk, elkaar zo bespieden!

Mooi hoor, die dakkapellen
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37634924
    Even weer een update .

Ik word gewoon te exited van dit soort dingen. Gisterenavond om een uur of 8 a 9 zijn we gestopt, maar ik was helemaal hyper. Ik vind het zo gaaf .
    Dit is voor het eerst dat we vanuit de eerste verdieping naar buiten aan de voorkant kunnen kijken . Konden we de 5 jaar dat we hier nu wonen niet
    En de andere dakkapel kunnen jullie daadwerkelijk zien omdat er geen boom voor staat . Hopelijk a.s zaterdag, als het weer meezit .

Dank jullie wel voor jullie reacties . Was een top drukke dag gisteren, echt onwijs leuk en super weer. Vandaag was ik er nog steeds hyper van.

Toen we begonnen wilde het vandaag niet echt lukken . We wilden de wanden beneden in de woonkamer in de voorstrijk gaan zetten. Daarvoor moesten de wanden eerst een beetje gladder worden geschuurd (er zat nog spack op van de spacker).
    Maar toen de de voorstrijk erop deden, blijkt dat de wanden wel heel erg zuigen. Dus 2 emmers voorstrijk voor 95 m2 gaan we dan zeker niet halen. Eerst maar overleggen met de mensen die het weten voor we verder gaan. Ze hadden het over grondeermiddel ofzo als de muren heel erg zouden zuigen.

Verder hebben we de kozijnen in de uitbouw geplamuurd en alle stelspijkers etc eruit gehaald. Ook voor de eerste maal geschuurd. En de groene schuifpui is ook geschuurd. Ik weet niet of iemand meer ook zo'n mouse met gel heeft, maar dat is echt super. Je voelt de trilling van het schuurapparaat vrijwel niet.

Verder hebben we boven opgeruimd. Het was een behoorlijke zooi geworden met overal stukjes hout en schaafsel en piepschuim van dakplaten. Nu is het weer redelijk netjes.

Uiteindelijk nog de dakkapel geisoleerd. Lekker werkje en nu hebben we allebei jeuk overal

Tot zover de update. Morgen gaan we de binnenkant van de dakkapel afwerken, zullen we weer foto's van plaatsen

[ Bericht 3% gewijzigd door arithaterhorst op 07-05-2006 18:52:36 ]
    pi_37635500
    quote:
    Op zaterdag 6 mei 2006 09:21 schreef AnneX het volgende:

En weten jullie al wat er op de vloeren gaat komen? Die zijn ook al bijna
    aan de beurt...
    Al iets leuks op M'plaats gezien ?
    Ik ben de tel kwijt ! hoeveel m2 is het nu...
    Een kleine 130 m2 aan parket moet er op de vloer. En we hebben het al ook .
    Dit komt er op de vloer:

(iets minder kil plaatje)
    pi_37640606
    Wat een prachtig huis arithaterhorst ! Ergens nog een oude sok met geld gevonden

Succes met de verbouwing
    Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
    pi_37643067
    .

Dat is inderdaad kicken, als jullie zó gaan - als een speer !

Goh, is het Bamboe parket ? Nog niet gezien in real life.
    Let me guess... jullie gaan het zelf leggen ???

Het bepaalt, denk ik, wel verdere kleuren en rustige vlakken - als een rode keuken

En die 130 m2 beneden is meer als ons hele huis ! War een feest

.
    pi_37644275
    Lekker aritha dat het allemaal wordt "lekker"gaat, ook de kluskleren weer gevonden zeg maar

Toppie
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_37649393
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 22:25 schreef AnneX het volgende:
    .

Dat is inderdaad kicken, als jullie zó gaan - als een speer !

Goh, is het Bamboe parket ? Nog niet gezien in real life.
    Klopt, bamboe. Ligt onder andere in de vertrekhal in Schiphol. En ook in het gemeentehuis in Dronten (waar we het voor het eerst zagen). We waren er meteen weg van, en een paar weken later op marktplaats...Nieuwe partij .

(had ik nog niet eens meegerekend met het marktplaats lijstje van laatst )
    quote:
    Let me guess... jullie gaan het zelf leggen ???
    We zijn nog aan het dubbel. Ik zou het wel graag zelf leggen, omdat me dat een hele leuke klus lijkt. Schuren en lakken laten we in ieder geval doen. Zeker zo'n grote ruimte, moet het wel allemaal recht zijn.

Maar leggen twijfelen we nog. Ook omdat het geen normaal parket is. Het wordt in matjes geleverd, zoals dit:

Dat zijn dus allemaal kleine latjes die met plakband aan elkaar getaped, zitten. Die matjes leg je neer, en lijm je vast. Vervolgens schuur je het plakband met het schuren weer weg.
    quote:
    Het bepaalt, denk ik, wel verdere kleuren en rustige vlakken - als een rode keuken
    Op zich is het een vrij druk motief. Maar als je een hele ruimte ervan hebt, wordt het weer rustig. We zijn naar het gemeentehuis en naar schiphol gegaan om te kijken wat het met een ruimte deed. Echt heel druk was het niet.

Oh ja, en de kleur van de keuken wordt net als de jouwe: bruin met horizontale houtnerf
    quote:
    En die 130 m2 beneden is meer als ons hele huis ! War een feest
    pi_37650127
    .
    Het is niet waar !!!!!!!!!!!!!!!! alle 130 m2 .

We zijn nog aan het dubbel. Ik zou het wel graag zelf leggen, omdat me dat een hele leuke klus lijkt. Schuren en lakken laten we in ieder geval doen. Zeker zo'n grote ruimte, moet het wel allemaal recht zijn.

Begin anders met de kleinste kamer - nee, niet die - als je meer dan genoeg hebt.

Maar leggen twijfelen we nog. Ook omdat het geen normaal parket is. Het wordt in matjes geleverd, zoals dit:

[afbeelding]

Dat zijn dus allemaal kleine latjes die met plakband aan elkaar getaped, zitten. Die matjes leg je neer, en lijm je vast. Vervolgens schuur je het plakband met het schuren weer weg.
    [..]

Plakband weg schuren: verstopt dat niet de schuurschijf ? met heet worden.

Op zich is het een vrij druk motief. Maar als je een hele ruimte ervan hebt, wordt het weer rustig. We zijn naar het gemeentehuis en naar schiphol gegaan om te kijken wat het met een ruimte deed. Echt heel druk was het niet.

Schiphol - is al een tijdje geleden ! Vakantie

Oh ja, en de kleur van de keuken wordt net als de jouwe: bruin met horizontale houtnerf
    [..]

Afhankelijk van de lichtval: ook wel bruin/zwart !

Goed zeg, die lage dakkapel. Ik vraag me af, hoe het puntdak verder loopt dan.
    Is er een vliering of is het nu onwijs hoog tot de nok in zicht
    ?

pi_37655245
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 09:45 schreef AnneX het volgende:
    .
    Het is niet waar !!!!!!!!!!!!!!!! alle 130 m2 .

Gaaf vind ik dat...hele benedenverdieping hetzelfde parket
    quote:
    Begin anders met de kleinste kamer - nee, niet die - als je meer dan genoeg hebt.
    Daar komt het ook liggen, op die kleinste kamer

Maar je moet bij de grootste lengte (overspanning) beginnen. Dus beginnen bij een klein kamertje zit er niet in, vrees ik. We overleggen met de parketlegger. Hij heeft ook aangeboden zelf de eerste rij te leggen (daar moet een heel raamwerk bij komen zodat het allemaal kaarsrecht komen te liggen). De volgende rijen sla je dan tegen de eerste rij aan.
    En dan moet je zorgen dat de naden tussen de rijen mooi recht zijn.
    quote:
    [..]

Plakband weg schuren: verstopt dat niet de schuurschijf ? met heet worden.
    Geen idee
    Hij zij dat het zo wordt gedaan. Ik ga maar van hem uit . Hij wordt betaald dat het goed geschuurd wordt
    quote:
    Schiphol - is al een tijdje geleden ! Vakantie
    Tsja, hier ook. Dat het daar ligt heb ik van 'horen zeggen'.... Staat op de plannign voor na de verbouwing. Over een paar jaar dus
    quote:
    [..]

Afhankelijk van de lichtval: ook wel bruin/zwart !
    Het is ook eigenlijk vrij donkerbruin. Ik heb de keuken (deurtje dan) wel eens 'in real life' gezien.
    quote:
    Goed zeg, die lage dakkapel. Ik vraag me af, hoe het puntdak verder loopt dan.
    Is er een vliering of is het nu onwijs hoog tot de nok in zicht
    ?
    Gaan we vanavond aftimmeren. Het plafond van de slaapkamer wordt doorgetrokken bij de dakkapel. Dus er komt een 'loze ruimte'. Een extra vliering hadden we niet echt nodig.

Over de hele breedte van het huis is al een vliering, da's 16,5 meter bij 4 meter.
      Moderator maandag 8 mei 2006 @ 17:09:39 #150
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_37662211
    Ik vind het nog steeds een hele knappe verbouwing
    Vooral de hoeveelheid werk en tijd die er in zit; dan te bedenken dat jullie beide ook nog dagelijks 8 uurtjes voor je werkgever aan het werk zijn...

Hulde
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')