abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2006 @ 09:25:19 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36698919
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:06 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.

Hoe is het bij jullie gedaan dan? Is er gevlinderd? Of is het handmatig gedaan?
Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.

Hij heeft ons aangeraden om er een vezel in te doen, ivm vloerverwarming/zwevende vloer/plavuizen. Na het smeren 3 dagen niet op gelopen en daarna knoerthard!

Volgens mij wordt vlinderen meer gebruikt bij betonvloeren ipv zandcementvloeren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36699316
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.

Hij heeft ons aangeraden om er een vezel in te doen, ivm vloerverwarming/zwevende vloer/plavuizen. Na het smeren 3 dagen niet op gelopen en daarna knoerthard!

Volgens mij wordt vlinderen meer gebruikt bij betonvloeren ipv zandcementvloeren.
Zo deed onze man het ook. Met een lange rij maakte hij alles waterpas. Daarna kwam een fase van vlinderen. Hij stond toen op een soort 'Donald Duck' schoenen (hele grote schoenen vanwege verdeling van het gewicht) en had dat apparaat met een ronddraaiende schijf.

Het 'uitlopen' gebeurt voornamelijk in de garage, waar geen vezels door de vloer zitten. Ik vraag me af of e.e.a. daarmee te maken heeft. 'k Zal het vandaag eens vragen.

Nu met die toplaag lijkt het helemaal goed te gaan, maar wij dachten van: "Zo, die vloer is klaar". (het aanbrengen van die laag nam best tijd in beslag vooral omdat je je vloer niet wil verknallen ).
pi_36708554
Oeh, dat gaat een mooie keuken worden als ik dat zo zie
pi_36711092
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:49 schreef Sjoem het volgende:
Oeh, dat gaat een mooie keuken worden als ik dat zo zie
Dank je wel Sjoem..
Wij zijn er een hele tijd mee bezig geweest om hierop uit te komen... (en dat was al heel leuk op zich)

Nu kijken of we dit kunnen doen zodat het binnen budget valt .

Maar ik zwijmel dus af en toe echt al weg en zie mezelf al helemaal koken in de keuken
(is ook de aanleiding van de hele verbouwing geweest dus het moet ook een beetje de eyecatcher worden )
pi_37302777
Updeet ;-)

Okay, na lange tijd is er weer wat nieuws te vertellen .

We zijn een hele tijd bezig geweest de keuken te besluiten. En stonden op het punt de keuken te bestellen....komt er een belastingaanslag binnen. Betekent nu dat we de keuken moeten uitstellen Bovendien heeft de site waar de de inbouwapparatuur wilden bestellen de prijzen met 25% verhoogd We willen wel ons originele idee voor de keuken aanhouden, maar gaan het nu later doen.

Leuk he, deze update, tot nu toe . Ook nog wel goed nieuws te vertellen...

• Het plafond is gespackt en ziet er fantastisch uit (foto's volgen).
  • De kozijnen van de dakkapellen zijn er.
  • Ik heb 150 meter plint in de grondverf gezet. 2x.

Verder hebben we een man langs gehad die de dakgoten erin zou komen zetten. Een hele discussie dat onze dakconstructie niet goed zou zijn en dat de goten dan zouden gaan wiebelen. Wat?!!?! ONZE constructie is WEL goed. Discussie liep steeds hoger op en uiteindelijk met ruzie uit elkaar gegaan. Onze adviseur-aannemer zei dat het een prutser was

Nu komt er morgenavond een andere dakgotenman langs om een prijsopgave te doen. Ondertussen hebben we ook de hwa gemaakt aangesloten.

Wat is de planning nu...
    We willen volgend weekend beginnen met de dakkapellen te plaatsen. Eigenlijk willen we kijken of we aan de zijkanten van de dakkapel ook ramen kunnen plaatsen (ipv dicht). Qua kosten maakt dat volgens ons niet zoveel uit (kozijnhout is 8 euro per meter, glas is 35 euro per m2). Maar wel heel leuk denk ik. Weet iemand of dat invloed heeft op de bouwvergunning? (daar staan nu twee dakkapellen op zonder ruiten aan de zijkant).

Zoiets:

(alleen de bovenkant dan niet van glas).

Voor die tijd willen we aan de muren van de woonkamer beginnen. Deze zijn origineel gespackt, en daaroverheen willen we korrelpleisteren, dus de muren moeten eerst dicht worden gestuuct. Dat is al een deel gedaan, maar moet nog ongeveer 10 meter worden gedaan. Dat wordt morgen gedaan.

En vandaag gaan we de kleur voor de korrelpleister uitzoeken. Dan kunnen de muren worden voorgestreken en dan kan er worden gekorrelpleisterd. Met een beetje geluk kunnen we dit weekende al aan het voorstrijken beginnen.
    (weet iemand waar je goedkoop strikolith kunt kopen?)

Tot de volgende update, die weer sneller gaan komen nu denk ik
  •   woensdag 26 april 2006 @ 09:57:48 #81
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37304228
    Ah toe, plaats nog eens wat foto's van hoe het nu is, met die muren en zo.

Mannen en Dudes zijn nu eenmaal nogal visueel ingesteld

Jammer van jullie keuken aritha, elders ook al even over gehad. Wel slim om te wachten, en niet met minder en goedkoper genoegen te nemen.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 26 april 2006 @ 10:16:04 #82
    65960 sanger
    pi_37304592
    Aritha, hadden jullie nog geen offerte liggen dan van de inbouwapparatuur? Dan zou je volgens mij nog recht hebben op de oude prijs. 25% is nogal wat trouwens

Enne, leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker gaat iig niet op voor de verbouwing.
    pi_37305057
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 09:57 schreef Duderinnetje het volgende:
    Ah toe, plaats nog eens wat foto's van hoe het nu is, met die muren en zo.

Mannen en Dudes zijn nu eenmaal nogal visueel ingesteld

Jammer van jullie keuken aritha, elders ook al even over gehad. Wel slim om te wachten, en niet met minder en goedkoper genoegen te nemen.
    Zal ik doen als ik thuis ben. Zit nu op werk te sparen voor 'n keuken .
    pi_37305145
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 10:16 schreef sanger het volgende:
    Aritha, hadden jullie nog geen offerte liggen dan van de inbouwapparatuur? Dan zou je volgens mij nog recht hebben op de oude prijs. 25% is nogal wat trouwens

Enne, leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker gaat iig niet op voor de verbouwing.
    Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig is
    Anders hadden we *nu* besteld . (alleen keukenapp kan er nog wel vanaf )

Het is raar, maar als ik op kieskeurig kijk zijn bijna al die online sites zoveel omhoog gegaan. Ik snap er nix van. Of al die sites zijn eigenlijk 1 bedrijf... Of het is een strategie.

Zo van: vlak voor het vakantiegeld wordt uitbetaald effe snel de prijzen opschroeven
      woensdag 26 april 2006 @ 10:56:04 #85
    65960 sanger
    pi_37305538
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 10:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig is
    Anders hadden we *nu* besteld . (alleen keukenapp kan er nog wel vanaf )

Het is raar, maar als ik op kieskeurig kijk zijn bijna al die online sites zoveel omhoog gegaan. Ik snap er nix van. Of al die sites zijn eigenlijk 1 bedrijf... Of het is een strategie.

Zo van: vlak voor het vakantiegeld wordt uitbetaald effe snel de prijzen opschroeven
    Kun je niet een beetje bluffen? Gewoon bestellen en bij opmerkingen zetten nav de offerte? Best kans dat je het nog voor de oude prijs krijgt.
    pi_37306277
    En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
      woensdag 26 april 2006 @ 11:54:27 #87
    65960 sanger
    pi_37307162
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
    En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
    koop op afstand
    pi_37313679
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
    Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?
    Het is toch geen colportage ofzo?

'k Ga het in ieder geval proberen. Eerst nog heel ff bedenken hoe ik dat slim aan ga
    pakken
      woensdag 26 april 2006 @ 15:44:09 #89
    65960 sanger
    pi_37313767
    Volgens de EU wetgeving koop op afstand kun je alle aankopen via internet, of postorderbedrijven gewoon terugsturen. Zonder echt een reden te moeten hebben. In WGR is er genoeg over terug te vinden.
      woensdag 26 april 2006 @ 15:45:01 #90
    65960 sanger
    pi_37313800
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 15:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?
    Het is toch geen colportage ofzo?

'k Ga het in ieder geval proberen. Eerst nog heel ff bedenken hoe ik dat slim aan ga
    pakken
    Gewoon bijdehand wezen en zeggen dat je akkoord gaat met de offerte en de bestelling wilt plaatsen.
    pi_37318658
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 15:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Gewoon bijdehand wezen en zeggen dat je akkoord gaat met de offerte en de bestelling wilt plaatsen.
    Ja, ben nog een beetje aan het twijfelen. Kijk, we kunnen alles nu kopen, en dan komt eind van het jaar financieel gezien de keuken ofzo.... wat als iets het niet doet of er een dikke kras op zit.. Of dat we weer de keuken willen veranderen... ik bedoel: het zou niet de eerste keer zijn

Aan de andere kant: nou ja, dan bouw je de keuken om die apparaten heen.
    Plus het het scheelt meer dan 1500 euro. Offerte is 5400, prijs nu is 7000... Dilemma...
    Zouden jullie dat doen?
    pi_37319718
    Foto's

Allereerst de keuken die we gratis hebben opgehaald (lang leve marktplaats).
    Op de keuken komt een werkblad, en de kastjes worden aan de muur gehangen.
    Dat wordt dan onze werkbank, met rechts daarvan een douche. (de chromen kraan
    die je ziet is de kraan van de uitstortgootsteen)

Meubels onder het stof vandaan halen. En wat een stof was dat. Alles lekker schoongemaakt en in het leervet gezet. Even een goede verzorging, en voor zover ik heb kunnen zien nu is er *helemaal niets* beschadigd ofzo

De gele strepen op de vloer gaan de nieuwe keuken vormen. Een kastenwand en een kookeiland ervoor.

Dan het spuitwerk

Eerst alle spullen klaarzetten. Op het plafond zie je nog de gipsplaten zitten.

Dan alles afplakken (ook hier nog een stukje van het oude plafond)

Hier was het stucwerk compleet kapot en dit hebben ze heel mooi aangewerkt. Ik dacht dat ik ook een foto van de erna situatie had gemaakt, maar die was niet gelukt.

Dan doen ze de eerste laag. Spuiten en dan egaliseren

En dan het resultaat:

En nog meer resultaat (aan de rechterkant zie je een van de muren die nog moet worden gladgestuuct):

Netjes gewerkt vind ik:

Dit zijn de kozijnen die de dakkapellen gaan vormen:

En nog een foto van de meubelen die anderhalve week geleden nog stofvrij waren

woensdag 26 april 2006 @ 19:16:58 #93
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37319872
    Netjes aritha!

Wat een zee van ruimte is het trouwens zeg!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37322728
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 18:33 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ja, ben nog een beetje aan het twijfelen. Kijk, we kunnen alles nu kopen, en dan komt eind van het jaar financieel gezien de keuken ofzo.... wat als iets het niet doet of er een dikke kras op zit.. Of dat we weer de keuken willen veranderen... ik bedoel: het zou niet de eerste keer zijn

Aan de andere kant: nou ja, dan bouw je de keuken om die apparaten heen.
    Plus het het scheelt meer dan 1500 euro. Offerte is 5400, prijs nu is 7000... Dilemma...
    Zouden jullie dat doen?
    Nee, ik zou het persoonlijk niet doen. Met een beetje mazzel zijn de prijzen straks weer gezakt, en zijn er nieuwe modellen met betere functies uit. Bovendien weet je nooit waar je tegenaan loopt de komende 6 maanden.
    pi_37322809
    Zo, dat knapt van het spuitwerk wel enorm op, en inderdaad wat een ruimte!
      Moderator woensdag 26 april 2006 @ 23:28:06 #96
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_37330141
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 20:28 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, ik zou het persoonlijk niet doen. Met een beetje mazzel zijn de prijzen straks weer gezakt, en zijn er nieuwe modellen met betere functies uit. Bovendien weet je nooit waar je tegenaan loopt de komende 6 maanden.
    Ik zou het nou weer wel doen, maar dan wel de goederen ergens anders opslaan en niet zomaar even een paar maand in de garage stallen.

* Denkt aan de bekende zelfstorage firma's waar je ruimte kunt huren voor onbepaalde tijd

Mits die kosten natuurlijk niet het voordeel wegnemen van nu kopen.
    Garantie op de meeste apparaten is toch echt wel een jaar of 3 en zolang zou de keuken wel niet opzich laten wachten dacht ik toch ?

Verder knappe verbouwing en een verschrikkelijke zee aan ruimte
    Vooral de vloertegels vind ik personelijk heel mooi
    pi_37334926
    Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik van de offerte gebruik wil maken . Ben benieuwd....
    Hopen dat ze niet dit forum lezen

enneh.., qua opslaan Vonk, zou ik ook die nieuwbakken zee van ruimte kunnen gebruiken.
    Wordt het een zeetje van ruimte . bedankt voor je compliment hoor
    Oh ja, en hier in de buurt is een boer die verwarmde ruimte verhuurt voor 2,50 per m3. (daar staat ons parket onder andere)

De garantie is 5 jaar. En we gaan proberen of het wel niet later kunnen laten leveren (als ze zoizo al accoord gaan).... nee hebben we, ja kunnen we krijgen....

enneh...de vloertegels... kopûh? Zitten mooie details van cement en roodband op. Als je er goed naar kijkt zie je er zelfs Jezus in.. (klik)
      donderdag 27 april 2006 @ 09:05:28 #98
    65960 sanger
    pi_37335682
    Inderdaad hebben jullie een ruimte waar je U tegen zegt

Persoonlijk zou ik de apparatuur bestellen indien je zeker weet dat je die specificatie wilt. Het opslaan lijkt me geen probleem zoals je al aangaf, en misschien dat je inderdaad de leverweek nog wat kan vertragen.

Spuitwerk ziet er inderdaad erg netjes uit. Knapt een stuk op he zo!
    pi_37371775
    Heel netjes allemaal. Inderdaad mooi groot geworden.
    pi_37372883

Die stoeltjes heb ik ook

Heb je de bijpassende voetbankjes? Ik niet iig.
    _Disruption by Design, by any means necessary_
    I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
    Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')