abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36715302
Het nieuwe album van Johannes Heil is uit op Klang
Johannes Heil - Freaks R us
De voorafgaande 12inch klonk niet zo overtuigend, deze fragmenten maken mij wel benieuwd. Eerst maar eens op zoek gaan naar langere fragmenten.

Dave Tarrida & Jesus Rodriguez - Chariots of vinyl(Christian Vogel remix)
De voorgaande releases op dit label van Christian Vogel waren mij wat te wazig. Deze plaat is IMHO een schot in de roos. Een aparte doch zeer prettige techno release die ook op de Duitse sites te vinden moet zijn.

Voor het recht toe recht aan werk dan nog deze:
Surgeon/Regis/Portion Reform - Backwards man EP
Het draait hier wat mij betreft om de bijdrage van Surgeon, de andere tracks klinken wel erg tooly, aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn die dat ook kunnen waarderen.

Tenslotte nog deze:
Arctic Hospital - Metropolis love
Weer een prettige 12inch op Narita, een techno offshoot van het IDM label Merck. Na de zeer sterke dubby opener doet de rest er eigenlijk al niet meer toe. Check deejay.de voor lange fragmenten.
pi_36715365
Mijn favoriete EP's van dit moment:

01. Alex Under - Collage
02. Ricardo Villalobos - Que Belle Epoque 2006
03. Tadeo - Granate Granada
04. Sleeparchive - Radio Transmission
05. Audiomontage - Fun Kit
06. Butane - Still Waiting
07. Fusiphorm - You Am I
08. Isolee - Western Store Edits
09. Mathias Kaden - Pentaton
10. Der Dritte Raum - Chido Wey Remixes
11. The Architect - Warm Soul
12. Troy Pierce - 25 Bitches!!!
13. Billy Dalessandro & John Gaiser - Come With Me
14. Dave Ellesmere - Standing In Line + Grid Variation
15. Phage & Daniel Dreier - Beeswax

Qua album raad ik het nieuwe album aan van Johannes Heil (zie hierboven)! .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36715467
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

[..]

.
Waar blijft dit album eigenlijk? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36771841
Kan iemand mij misschien wat artiesten aanraden die techno maken die ongeveer klinkt als de tracks op deze EP? Ik ben niet echt thuis in de techno en het is zo enorm breed... dus is het moeilijk om 12"s te vinden die ik echt heel vet vind.
pi_36829911
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:38 schreef spinor het volgende:
Kan iemand mij misschien wat artiesten aanraden die techno maken die ongeveer klinkt als de tracks op deze EP? Ik ben niet echt thuis in de techno en het is zo enorm breed... dus is het moeilijk om 12"s te vinden die ik echt heel vet vind.
Die ene referentie zegt niet zoveel behalve dat je waarschijnlijk meer in de loopjes techno kant zit en niet zozeer dingen als minimal (om maar iets te noemen).

Is dit wellicht interessant ?
Counterpart - The Martian Mystique
Lekkere loopy Jeff Mills achtige plaat. Het 6277/Axis Records label heeft wel meer van dit soort platen, soms wel erg DJ tool achtig en soms meer experimenteel zoals deze:
Ben Gibson - No signify EP
Deze 12 inch bevat een tweetal zeer duistere off-beat techno tracks. Een van de beste platen uit 2006 tot nog toe IMHO.
pi_36858237
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Die ene referentie zegt niet zoveel behalve dat je waarschijnlijk meer in de loopjes techno kant zit en niet zozeer dingen als minimal (om maar iets te noemen).

Lekkere loopy Jeff Mills achtige plaat. Het 6277/Axis Records label heeft wel meer van dit soort platen, soms wel erg DJ tool achtig en soms meer experimenteel zoals deze:
Deze 12 inch bevat een tweetal zeer duistere off-beat techno tracks. Een van de beste platen uit 2006 tot nog toe IMHO.
CB, ken jij deze plaat met die "Utrecht"-sample erin:

http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=27867929

Minuut 52. .
pi_36861199
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef teknomist het volgende:
[..]
CB, ken jij deze plaat met die "Utrecht"-sample erin:

http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=27867929

Minuut 52. .
Helaas zegt dat fragment me helemaal niets.
pi_36861772
.
pi_36869986
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook best vet... hoewel ik de drums hierbij dan weer zo slapjes vind. Ik hoor graag een lekkere dichtgesmeerde mixdown. Sorry, ik heb een slechte smaak, ik weet het.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:23:09 #35
110813 behAARD
dat ben ik
pi_37999479
Pascal feos - synaptic staat op luisterpaal:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
en dan doorklikken...
Tijdje geleden ook het album van Motor "Klunk"
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=23454555
pi_38027352
De nieuwe 12inch van Damon Wild - Wishbox is een echte aanrader. Opener "Dragon fly" gaat er in klassieke stijl vol in en grijpt je meteen. De laatste track is verrassend genoeg een soort bleepy Detroit achtige techno track. Een dergelijke plaat heb ik nog niet eerder van Damon Wild gehoord...

Vladislav Delay laat van zich spreken onder weer eens een ander alter-ego:
Uusitalo - Tulenkantaja vol 1
Geen donkere duistere ijzige muziek zoals "Demon tracks" of minimal/dub/ambient als in "Four seasons" maar meer de techno kant uit zoals zijn bekend Luomo alter ego. Gelukkig ontbreken danwel de vocalen.
  maandag 22 mei 2006 @ 19:21:38 #37
101852 kokos
mividaloca
pi_38095074
Techno . Waar vind ik veel en goede nummers voor dat ik ze kan kopen in de platenzaak?
Viva los Vatos Locos
pi_38100161
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:21 schreef kokos het volgende:
Techno . Waar vind ik veel en goede nummers voor dat ik ze kan kopen in de platenzaak?
www.beatport.com
c.decks.de
www.juno.co.uk
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:19:47 #39
101852 kokos
mividaloca
pi_38271583
Gisteren naar een feest geweest waar Luciën Foort een set van drie uur draaide. Vette avond
Viva los Vatos Locos
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:51:44 #40
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_38274674
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:09 schreef Circuitbreaker het volgende:
Vladislav Delay laat van zich spreken onder weer eens een ander alter-ego:
Uusitalo - Tulenkantaja vol 1
Geen donkere duistere ijzige muziek zoals "Demon tracks" of minimal/dub/ambient als in "Four seasons" maar meer de techno kant uit zoals zijn bekend Luomo alter ego. Gelukkig ontbreken danwel de vocalen.
Onder dit pseudoniem heeft hij trouwens al wel eens wat uitgebracht hoor, namelijk Vapaa Muurari Live

Niet geheel techno (ernaast electro'ish, minimale klanktapijten), ook niet helemaal nieuw (2005), maar wel een erg rauw en dik album, Confutatis - Built In Anger.

Staat trouwens op Ai Records, vet labeltje voor de liefhebber van de techno dat ietwat van de gebaande paden afwijkt. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_38276575
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef Detroit het volgende:
[..]
Niet geheel techno (ernaast electro'ish, minimale klanktapijten), ook niet helemaal nieuw (2005), maar wel een erg rauw en dik album, Confutatis - Built In Anger.
Die vocalen op dat album trek ik niet. Ik heb wel de nodige plakken vinyl op Ai, zoals die van Claro Intelecto, FZV, Jacen Solo en Dez Williams. Wat Ai Records betreft is de verkrijgbaarheid nogal ruk. Ik wilde vanmiddag deze scoren bij Clone, maar die was al uitverkocht
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:25:59 #42
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_38277898
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:50 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Die vocalen op dat album trek ik niet. Ik heb wel de nodige plakken vinyl op Ai, zoals die van Claro Intelecto, FZV, Jacen Solo en Dez Williams. Wat Ai Records betreft is de verkrijgbaarheid nogal ruk. Ik wilde vanmiddag deze scoren bij Clone, maar die was al uitverkocht
Ik heb het inderdaad gemerkt ja, dat het tegenvalt met de beschikbaarheid. Eigenlijk moet je wat relaties hebben her en der om er een beetje fatsoenlijk aan te kunnen komen. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 29 juni 2006 @ 01:27:34 #43
44906 merino
World of Sleepers
pi_39342348
wordt het niet eens tijd voor een Elektronische Albums Tournament?
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_39342381
Damon Wild . Echoplex .
pi_39520793
Ik heb van een maat van me wat oudere technoplaatjes overgekocht, moet zeggen dat het toch wel leuk is om te draaien. Ik heb ook een aantal nieuwere technoplaten van o.a. Hertz en Carl Falk (trommeltjestechno), maar af en toe een oudere, diepere technoplaat vind ik zeker ook vet!

Daarnaast heb ik laatst op Youtube een aantal vette filmpjes van Jeff Mills gevonden, natuurlijk zullen de meesten hier deze al lang gezien hebben, maar voor diegenen die ze nog niet gezien hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=Pf9Rr5Wrg_c
http://www.youtube.com/watch?v=tcegmXTfDw4
http://www.youtube.com/watch?v=aj3utHFMhA4

Heerlijke 3-deck mix, wat een techniek heeft die gozer toch
  woensdag 5 juli 2006 @ 04:13:08 #46
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39530116
Hertz!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:26:20 #47
87694 Robin__
letitredno
pi_39854961
Welke cd's moet ik absoluut meenemen op vakantie?

*kickje*
pi_39972151
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 04:13 schreef -Wolf- het volgende:
Hertz!
Hertz - Julia.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:18:52 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_39972368
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:26 schreef Robin__ het volgende:
Welke cd's moet ik absoluut meenemen op vakantie?

*kickje*
Johannes Heil - 20.000 leagues under the Skin
Marco Carola - Open system
Richie Hawtin - Sheetone
Speedy J - Loudboxer
DJ Rolando - The Aztec Mystic Mix
Surgeon - Balance.

etc. etc.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_39972379
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')