Reageer dan niet.quote:
quote:succes van 'Dorant' werd het meer dan tijd voor de eerste officiële langspeler van Mikkel Metal op Kompakt. Mikkel Meldgaard schrapte materiaal van eerdere e.p.'s en 12-inches bij elkaar, voegde daar enkele nieuwe tracks aan toe en klaar was Kees. Of Mikkel. Dit is echter geen snel door de Kompakt-moloch bij elkaar geraapt allegaartje om ook niet-vinyl kopers een product te kunnen aanbieden. Integendeel, het samenbrengen van tien verschillende Mikkel Metal tracks toont de rode draad die doorheen mans minimale house gewoven is en biedt een meerwaarde bovenop zijn eerdere vinylwerk. Victimizer is een housealbum geworden, en dat klinkt niet zo evident als u zou denken.
Hoewel minder omnipresent aanwezig dan op debuut-LP Close Selections staat dub nog altijd centraal in Mikkel Metals house. Mikkel Metal is een meester in het opbouwen van een langzame spanningsboog die nergens explodeert in een climax. Er schuilt dan ook enige waarheid in degenen die Victimizer brandmerken als het autistische neefje van Basic Channel. Tracks als 'Dorant' of 'Aligen' zijn als een loopband op revalidatietempo: snel gaat het niet, maar effectief is het wel. Victimizer is voornamelijk een grote dosis prozac-house: sloom, minimaal, verslavend en je krijgt er een warm gevoel van. Zelfs als je niet aan een depressie lijdt.
Voor recente releases zou je in ieder geval de nodige websites kunnen checken zoals:quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:23 schreef Rabieluh het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik weet niet eens wat de nieuwe releases zijn.
Neem aan dat er nog steeds kenners in deze topics komen die wel de leuke nieuwe platen kunnen vermelden wat zij zelf de moeite vinden.
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:40 schreef teknomist het volgende:
Voor de komende maand wordt het debuutalbum van Guido Schneider verwacht.. En in de maand daarna presenteert Steve Bug het tweede deel van Bugnology!
quote:Even within the minimal scene, it's difficult not to be infected with a collective sense of enthusiasm-- or perhaps that should be an enthusiastic sense of collectivism. A visit to Luciano's studio in Kreuzberg, a stone's throw from Hardwax, revealed a salon atmosphere: Thomas Melchior was there, collaborating on a new track; the guys from Mobilee/Lan Muzic act Exercise One, who inhabit the studio next door, wandered through every now and then, munching on bananas; Guido Schneider dropped by to test out six new tracks for Poker Flat on Luciano's brain-scramblingly massive speakers. (The tracks themselves were pretty brain-scrambling as well, deep and sprawling and relentlessly funky, bristling with tiny little hooks and formal trapdoors. At one point, when a track went scurrying off exactly where you'd least expect it to go, you could hear a sharp intake of breath, not to mention a dizzy laugh or two, from everyone in the room.) By the time Jackson, another new arrival to the city, traipsed in and everyone headed off to dinner, it felt like the freaking Super Friends Hall of Justice in there.
Waar blijft dit album eigenlijk?quote:
Die ene referentie zegt niet zoveel behalve dat je waarschijnlijk meer in de loopjes techno kant zit en niet zozeer dingen als minimal (om maar iets te noemen).quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:38 schreef spinor het volgende:
Kan iemand mij misschien wat artiesten aanraden die techno maken die ongeveer klinkt als de tracks op deze EP? Ik ben niet echt thuis in de techno en het is zo enorm breed... dus is het moeilijk om 12"s te vinden die ik echt heel vet vind.
CB, ken jij deze plaat met die "Utrecht"-sample erin:quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Die ene referentie zegt niet zoveel behalve dat je waarschijnlijk meer in de loopjes techno kant zit en niet zozeer dingen als minimal (om maar iets te noemen).
Is dit wellicht interessant ?
Counterpart - The Martian Mystique
Lekkere loopy Jeff Mills achtige plaat. Het 6277/Axis Records label heeft wel meer van dit soort platen, soms wel erg DJ tool achtig en soms meer experimenteel zoals deze:
Ben Gibson - No signify EP
Deze 12 inch bevat een tweetal zeer duistere off-beat techno tracks. Een van de beste platen uit 2006 tot nog toe IMHO.![]()
Helaas zegt dat fragment me helemaal niets.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef teknomist het volgende:
[..]
CB, ken jij deze plaat met die "Utrecht"-sample erin:
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=27867929
Minuut 52..
Ja, vind ik ook best vet... hoewel ik de drums hierbij dan weer zo slapjes vind. Ik hoor graag een lekkere dichtgesmeerde mixdown. Sorry, ik heb een slechte smaak, ik weet het.quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Die ene referentie zegt niet zoveel behalve dat je waarschijnlijk meer in de loopjes techno kant zit en niet zozeer dingen als minimal (om maar iets te noemen).
Is dit wellicht interessant ?
Counterpart - The Martian Mystique
Lekkere loopy Jeff Mills achtige plaat. Het 6277/Axis Records label heeft wel meer van dit soort platen, soms wel erg DJ tool achtig en soms meer experimenteel zoals deze:
Ben Gibson - No signify EP
Deze 12 inch bevat een tweetal zeer duistere off-beat techno tracks. Een van de beste platen uit 2006 tot nog toe IMHO.![]()
www.beatport.comquote:Op maandag 22 mei 2006 19:21 schreef kokos het volgende:
Techno. Waar vind ik veel en goede nummers voor dat ik ze kan kopen in de platenzaak?
Onder dit pseudoniem heeft hij trouwens al wel eens wat uitgebracht hoor, namelijk Vapaa Muurari Livequote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:09 schreef Circuitbreaker het volgende:
Vladislav Delay laat van zich spreken onder weer eens een ander alter-ego:
Uusitalo - Tulenkantaja vol 1
Geen donkere duistere ijzige muziek zoals "Demon tracks" of minimal/dub/ambient als in "Four seasons" maar meer de techno kant uit zoals zijn bekend Luomo alter ego. Gelukkig ontbreken danwel de vocalen.
Die vocalen op dat album trek ik niet. Ik heb wel de nodige plakken vinyl op Ai, zoals die van Claro Intelecto, FZV, Jacen Solo en Dez Williams. Wat Ai Records betreft is de verkrijgbaarheid nogal ruk. Ik wilde vanmiddag deze scoren bij Clone, maar die was al uitverkochtquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef Detroit het volgende:
[..]
Niet geheel techno (ernaast electro'ish, minimale klanktapijten), ook niet helemaal nieuw (2005), maar wel een erg rauw en dik album, Confutatis - Built In Anger.
Ik heb het inderdaad gemerkt ja, dat het tegenvalt met de beschikbaarheid. Eigenlijk moet je wat relaties hebben her en der om er een beetje fatsoenlijk aan te kunnen komen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Die vocalen op dat album trek ik niet. Ik heb wel de nodige plakken vinyl op Ai, zoals die van Claro Intelecto, FZV, Jacen Solo en Dez Williams. Wat Ai Records betreft is de verkrijgbaarheid nogal ruk. Ik wilde vanmiddag deze scoren bij Clone, maar die was al uitverkocht
Johannes Heil - 20.000 leagues under the Skinquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:26 schreef Robin__ het volgende:
Welke cd's moet ik absoluut meenemen op vakantie?
*kickje*
http://www.discogs.com/release/560447quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:26 schreef Robin__ het volgende:
Welke cd's moet ik absoluut meenemen op vakantie?
*kickje*
Dit is echt een topper. Ga 'm zo snel mogelijk bestellen.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:40 schreef teknomist het volgende:
Oeps, het vorige topic was dicht..
Duplex - Late Night Driving
[afbeelding]
Uitstekende detroit-techno van Nederlandse bodem afkomstig van het label van één van de beste platenzaken van Nederland: Clone te Rotterdam. Heerlijke muziek voor in de zomer of - je raad het al - tijdens een nachtelijk autorit. Het liefst met de lichtjes van Pernis op de achtergrond. Voer ook voor de liefhebbers van de melodieuze sound Joris Voorn.
quote:Not being anything like an expert on early techno (too busy dropping kerbendo's and saving the £4.99 required to buy my Streetsounds Electro albums) it was simply by chance that I picked up the blue vinyl 12" on Planet E in 1995 and even more by chance to find their alias EP on U-Trax as Utriod Machine Missions 'The Black Hole' some weeks after that.
Both records changed my life in a subtle way for the better, like only the best music can. For me the Connection Machine offer some of the deepest, most freestyle, soulful, and emotive Detroit-tinged techno I’ve heard. The sound samples will give you an idea as too why I rate this album so highly - forgetting the fact that the majority of this album dates from the early nineties and was rumoured to have been recorded for release on Planet E.
So what happened there and why has their been no sign of Natasja and Joroen for the last ten years? The mystery makes this album even more tempting. The near future will at long last deliver a 12" sampler with a Carl Craig remix and further still new material from this duo. I can't imagine a better future-retro techno album will be released in 2005 (unless Insync drops his rumoured new album) so I can't recommended this twelve track CD highly enough. Killer!
Heb 'm online geluisterd, dit is minder mijn smaakquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:08 schreef HAL9000S het volgende:
Ga dan voor échte obscure detroit van Vaderlandse bodem
The Connection Machine - Painless
[..]
Als je Frank Kvitta leuk vind, moet je het vooral zoeken in de hardtechno hoek, soms ook wel schranz genoemd. Enkele artiesten die zich in dit hoekje van de techno bevinden zijn:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:37 schreef Kindervriend het volgende:
Hallee.
Ik ben best een newbie op het gebied van techno... maar wat raden jullie mij nu aan als 'beginner'. Ik luister het wel regelmatig, maar dat zijn dan mixes en dergelijke dus weet ik eigenlijk nog geen namen waar ik naar luister.
Heb nu een setje van Frank Vitta opstaan (op Kashmir) en dat klinkt wel geil bijvoorbeeld.
Niemand?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:27 schreef Fendy het volgende:
Kan iemand deze track ID-en voor mij?
http://bender.newnewyork.nl/tmp/stuff/ID.mp3
Heb 'm inmiddels bij Plato gehaald en ben zeer tevreden over de cd. Doet me een beetje denken aan Netlabelreleases.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:03 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dit is echt een topper. Ga 'm zo snel mogelijk bestellen.
Welja.quote:
Thanks! Nu weet ik dankzij jou dat ik Many Reasons abusievelijk als MPX 309 in m'n collectie heb staan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:51 schreef Fendy het volgende:
[..]
Welja.
Hij staat op MPX_309 van Joris Voorn, track heet "MPX_309"
Edit: ze hebben een fout @ Beatport gemaakt. Die ik had is MPX 309. Die jij zocht heet Many Reasons.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:00 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Thanks! Nu weet ik dankzij jou dat ik Many Reasons abusievelijk als MPX 309 in m'n collectie heb staan.![]()
Nee, niet al te veel minimal inderdaad. Gewoon techno graag, stoomtreinen enzoquote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:56 schreef d.n3rd het volgende:
Zeg, luisteren we nog techno of bestaat er tegenwoordig niets anders dan minimal?
quote:
Depeche Mode - Sinner In Me (Ricardo Villalobos Bootleg Remix)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:15 schreef Dacide het volgende:
villalobos draait vaker die remix van the sinner in me van ik dacht depeche mode..
iemand enig idee hoe die remix heet? of is ie nog niet uit?
is tie al te vinden op lime/frostwire?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:06 schreef teknomist het volgende:
Weet iemand hoe die remake van LA Style's "James Brown is Dead" door Secret Cinema heet? Of moet die nog gereleased worden? Tering, wat een vette plaat.
Het is een soort van minimalversie. Ik hoorde de plaat tijdens een live PA van Secret Cinema.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:07 schreef Neurotica het volgende:
[..]
is tie al te vinden op lime/frostwire?
mailje toch ff naar secret cinema:Dquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is een soort van minimalversie. Ik hoorde de plaat tijdens een live PA van Secret Cinema.
Als ik wist hoe die heette dan had ik em wel gedownload..
Is dat die die Michel de Hey draaide op FYM?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:06 schreef teknomist het volgende:
Weet iemand hoe die remake van LA Style's "James Brown is Dead" door Secret Cinema heet? Of moet die nog gereleased worden? Tering, wat een vette plaat.
Zou best kunnen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:09 schreef d.n3rd het volgende:
[..]
Is dat die die Michel de Hey draaide op FYM?
Hij is redelijk richting stevige minimal dus niet de hardstyle-versie denk ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:45 schreef d.n3rd het volgende:
***** **** = Tekno mist? :p
Die remix die michel de heij draaide was overigens echt te slecht voor woordenleek wel hardstyle
Ik heb Joris Voorn er ook eens 1 horen draaien, die was op zich wel tof. Ik denk dat je het over die hebt.
Echt niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:46 schreef -Wolf- het volgende:
MdH moet dood!
Patstelling. Slotje.quote:
ik wil nietquote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:55 schreef d.n3rd het volgende:
Check hier dat stukje van michel de hey op fym, met die remix. Echt om te janken
Klinkt niet als de track die ik bedoel maar echt duidelijk is het niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:55 schreef d.n3rd het volgende:
Check hier dat stukje van michel de hey op fym, met die remix. Echt om te janken
Juist, ik doe het dan ook met een goede digicam.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:03 schreef d.n3rd het volgende:
Haha ja dat is dan ook weer zo. Met een cam trouwens. Ik heb een aversie tegen foto's maken met telefoons
Ja, Grooveyard is erg vet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:06 schreef d.n3rd het volgende:
Een van m'n allervetste vinyls is een bepaalde persing van grooveyard, mary go wild. Alle 3 tracks die daarop staan zijn echt ubervet.
Laten we Gung-Ho niet vergeten. Misschien wel de plaat waar ik het meest op uit mijn dak ben gegaan ever.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:09 schreef Omkron het volgende:
die van mij is mengs theme..
jaaaaaaaaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:05 schreef teknomist het volgende:
http://www.myspace.com/secretcinemasound
De minimal-remix van James is Brown is dead kun je hier luisteren..
ik geloof nieuwe. Ja ook scathead is meer richting electro. Als plaatje klinken ze lekker, maar ik mis de Umek stijl van een paar jaar geleden welquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:43 schreef da_rippah het volgende:
Posing as me... aardig plaatje inderdaad... Umek gaat wel een beetje teveel de electrokant op naar mijn mening. Komt die plaat uit op Jesus Loved You of wordt dat weer een nieuwe?
Nou ja, een paar jaar geleden heeft ie 3 electro-EP's onder de naam "Zeta Reticula" uitgebracht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:49 schreef P-azz het volgende:
[..]
ik geloof nieuwe. Ja ook scathead is meer richting electro. Als plaatje klinken ze lekker, maar ik mis de Umek stijl van een paar jaar geleden wel
Gatexquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:48 schreef da_rippah het volgende:
Heb hem nooit echt een hele goede producer gevonden... samen met kanzyani heeft ie wel wat leuke dingen gemaakt, en Lanicor is ook een klassieker natuurlijk.... ehgh.. En Gatex... Haha
link?quote:Op donderdag 21 september 2006 12:10 schreef Yorrit het volgende:
alle mensen uit dit topic zijn toch wel morgen @ todaysart?
www.todaysart.nlquote:
Je zou hem op rapidshare kunnen knallen, ik wil hem ook wel effe hosten voor je...moeten we straks effe contacten via msn ofzoquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:38 schreef da_rippah het volgende:
Heb laatst een technosetje opgenomen, is redelijk goed geworden vind ik. Heeft iemand een site waar ik dit kan uploaden? Hij is 104 mb groot. Het liefst geen site waar je eerst 80.000 banners moet doorklikken en jaren moet wachten voordat je het ding een keer kan downloaden...
Alvast de tracklist:
01. Kobaya - ID
02. Axel Karakasis - Point of no return
03. Carl Falk - ID
04. Kobaya - ID
05. Incognito Project - Dojoja
06. ID
07. Mona recordings ltd. - Knights
08. Carl Falk - ID
09. Kobaya - Douglas Track
10. Jan Liefhebber vs. Nimbuz - Falling Stars EP.
11. E-Craig - Home (212 dub mix)
12. Hertz - Julia (Kanzyani Remix)
13. Valentino Kanzyani - Learning how to do it
14. Boriqua Tribez - Roxana
Zitten een paar "ID's" tussen, dat is omdat ik geen zin meer heb om op te gaan zoeken welke EP cq. welk cd'tje ik toen aan het draaien was, laat staan welke track
Toegevoegdquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:52 schreef da_rippah het volgende:
is goed. m'n msn is joostalferdinck AT gmail punt com.
Geen idee of dat kan, ik heb geen Ipod, dus dat zou ik niet weten...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:29 schreef da_rippah het volgende:
Beetje dom, ik ben uitgerekend nu sinds een hele tijd weer bij mijn ouders voor het weekend, en ik heb die set alleen als .avi bestand op mijn iPod staan (had het hele gebeuren ook gefilmd met mn telefoon). Dus ik kan die ook wel aan je geven Fendy maar die is iets van 450 mb ofzo... Anders wordt t maandag voordat die set online staat.
Ik heb hem wel gewoon met iTunes op mijn ipod gezet zegmaar, maar dan kan ik hem er niet meer vanaf halen en op deze computer kopieren toch
Mooi. Ik kom wel effe online.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:02 schreef da_rippah het volgende:
Heb hem al, in mp3 that is. Inderdaad even een tooltje gedownload en ging prima! 104 mb.
Er zijn meer hondjes die Joost hetenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:17 schreef teknomist het volgende:
Joost?
Lekker setje man. Mooi werk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:31 schreef da_rippah het volgende:
dat ben ikHoop dat jullie t wat vinden...
lekkere set!!!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:09 schreef Neurotica het volgende:
owja heb ee nieuwe held gevonden
Alex Under.
te vinden op forum van livesets.com
de liveset op Mutek Festival Canada aldaar is een aanrader
rechtstreeks download: http://lix.in/1b8ac2![]()
(kies voor free download, wacht 100seconden en zoef)
album Dispositivos De Mi Granja is een aanraderquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:09 schreef Neurotica het volgende:
owja heb ee nieuwe held gevonden
Alex Under.
te vinden op forum van livesets.com
de liveset op Mutek Festival Canada aldaar is een aanrader
rechtstreeks download: http://lix.in/1b8ac2![]()
(kies voor free download, wacht 100seconden en zoef)
toch kan het onlijn zetten van een mix niet zo moeilijk zijn?quote:
Nee, ik was live aan het mixen. Als ik dan ophoud met mixen is er niet veel meer om naar te luisterenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:57 schreef FUFR het volgende:
[..]
toch kan het onlijn zetten van een mix niet zo moeilijk zijn?
heb het album al een tijdje, maar ben van mening dat het meer in het minimale segment pastquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
album Dispositivos De Mi Granja is een aanrader
http://www.discogs.com/artist/Alex+Under
Ja, is daar ook een plaat "Knights" op uitgekomen? Die heb ik, fijne plaat welquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:00 schreef Fendy het volgende:
Kent iemand hier het label Mona recordings ltd? Brengen echt goede techno uit, ik heb nu 4 releases van het label (ze hebben er tot nu toe 6 uitgebracht) en het is allemaal gewoon goed!
http://www.discogs.com/label/Mona+Recordings+Ltd.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:31 schreef da_rippah het volgende:
dat ben ikHoop dat jullie t wat vinden...
That's the one...quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:11 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Ja, is daar ook een plaat "Knights" op uitgekomen? Die heb ik, fijne plaat wel
Ja...quote:Op donderdag 2 november 2006 11:13 schreef da_rippah het volgende:
Is dat die track uit Nastic vs Milosavljevic?
Ik wil het echt graag weten lui, kom op!quote:Op donderdag 2 november 2006 07:56 schreef Fendy het volgende:
[..]
That's the one...
Kan iemand trouwens deze track voor me ID-en? Ik moet echt effe weten...
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
album Dispositivos De Mi Granja is een aanrader
http://www.discogs.com/artist/Alex+Under
nog eentje dan, iets rustiger maar erg lekker:quote:
Kanzyani had ik al op gezocht, Nastic ook al...Umek nog nietquote:Op donderdag 2 november 2006 19:08 schreef teknomist het volgende:
Zoals ik al eerder zei beetje funky trancetech a la Kanyzani, Umek ofzo...
zullen we het dan maar techhouse of melodieuze techno noemen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:36 schreef da_rippah het volgende:
Kanzyani gebruikt genoeg tracks die toch wel trance-achtige invloeden hebben, m.a.w. heel melodieus zjin. Trancetech zelf vind ik een beetje een rare benaming hiervoor, maar goed. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het zo noemen.
Techhouse is echt een genre apart en melodieuze techno is te breed en niet altijd toepasbaar. Veel trancetech klinkt alleen trancey door een trancey bassline.quote:Op maandag 6 november 2006 16:57 schreef FUFR het volgende:
[..]
zullen we het dan maar techhouse of melodieuze techno noemen?
Smaak...persoonlijk.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:23 schreef FUFR het volgende:
probleem is dat ik het woord trance niet wil gebruiken.
Respect voor alle stijlen hoor, maar trance is net zoiets als nederlandstalige blérliederen
ik hou van jou ik blijf je trouw, handjes omhoog, tromroffeltje afwachtenen daar gaan we weer...
Wat een prachtige setquote:Op maandag 27 november 2006 02:45 schreef d.n3rd het volgende:
Voor de mensen die vergeten zijn hoe mooi techno kan zijn
wat hij zeiquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |