Ik vind de hierboven staande quote een heel mooie en duidelijke uitspraak, Waarom hebben joden die positie? Waarom worden joden anders behandeld? Laat de Discussie losbarstenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:44 schreef lios het volgende:
Belachelijk dat je voor het ontkennen van de holocaust gestraft kan worden. Je mag wel 9/11 ontkennen, of de massamoorden op koerden in Turkije, etc., maar niet iets als het om Joden gaat... Net zoals het discriminatie heet voor alle rassen, maar anti-semitisme als het over Joden gaat. Moeten we die groep nou eeuwig als apart en sneu behandelen? Wordt het niet eens tijd dat er dezelfde regels gaan gelden voor Joden en niet-Joden? Wordt het niet eens tijd dat vrijheid van meningsuiting niet alleen geldt als ze pro-Joods is?
Holocaust ontkennen moet mogen! Je bent dom als je het doet, maar goed, als iemand er behoefte aan heeft, moet het kunnen.
Ik ben me bewust van het verdomhoekje waar "ze" graag inkruipenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:20 schreef Camplo het volgende:
Pas nou maar op anders gaan ze weer huilen.
Het is natuurlijk erg aannemelijk om alles te geloven wat wij allen van kinds af aan tijdens geschiedenis les hebben geleerd voor de waarheid aan te zien. Maar stel nou dat het niet waar is....al mag ik dat niet denken....quote:Op maandag 20 februari 2006 17:23 schreef Camplo het volgende:
Nou volgens mij willen al die mensen die dingen als 9/11 etc gaan ontkennen gewoon graag een reactie hebben om te sarren en om eventueel geweld aan te grijpen.
Maar de holocaust ontkennen hehe. Best knap als je zo'n fake kan opzetten, dus erg dom wie dat gelooft, of beweert natuurlijk.
En mensen die 9/11 of massamoord op Koerden ontkennen niet natuurlijkquote:Op maandag 20 februari 2006 17:23 schreef Camplo het volgende:
Maar de holocaust ontkennen hehe. Best knap als je zo'n fake kan opzetten, dus erg dom wie dat gelooft, of beweert natuurlijk.
Aangezien er geen onderzoek naar verricht mag worden, kan het ook moeilijk worden ontkrachtquote:Op maandag 20 februari 2006 17:28 schreef Camplo het volgende:
Als het niet waar was, was het nu ondertussen al wel bewezen denk ik zo. Dus de mensen die het niet willen geloven zijn dom
Hoe zouden we erover denken als het moslims waren?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:30 schreef Chriz2k het volgende:
De westerse wereld zal voor eeuwig boeten voor de holocaust!
De westerse wereld waarschijnlijk niet, maar duitsland zal altijd worden geassocieerd worden met de holocaust.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:30 schreef Chriz2k het volgende:
De westerse wereld zal voor eeuwig boeten voor de holocaust!
Dat worden ze ook niet .....quote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind de hierboven staande quote een heel mooie en duidelijke uitspraak, Waarom hebben joden die positie? Waarom worden joden anders behandeld? Laat de Discussie losbarsten
Dus ik zou iemand aan kunnen klagen vanwege bijv. beledeging jegens moslims?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat worden ze ook niet .....
In nederland wordt niet zozeer het ontkennen van de holocaust vervolgd, maar enkel belediging van een bevolkingsgroep op rassen- of geloofsgronden ....
Dat betekent dat een klager moet aantonen dat de uitlating bij voorbaat gericht is op het beleidgen van een bevolkinsgrgroep ...
Daarbij maakt het an sich niet uit of het daar over Joden of over Turken/moslims gaat... artikel 137 is niet specifiek op één bevolkinsggroep gericht ....
In Belgie is err een specifieke genocide-ontkenningswet, die het ontkennen van genocide strafbaar stelt, maar ook dze laat zich er niet over uit of het daar de genocide op de Joden betreft, of die op de armeniers door de turken
ja, artikel 137 D of E is erg breed, en daaronder kan ook het beledigen van moslims vallen ....quote:Op maandag 20 februari 2006 17:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus ik zou iemand aan kunnen klagen vanwege bijv. beledeging jegens moslims?
Die in de tijd van van 9/11 leven ook nog geloof ik.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
De holocaust is ook heel wat anders dan 9/11 of de Koerden. De holocaust was heel erg dicht bij en leeft nog steeds. Mensen die in die tijd leefden leven nu ook nog. Het is allemaal veel dichterbij en het blijft een gevoelig onderwerp daardoor.
Als mensen nu eens de moeite namen om dit soort basale informatie zelf te verzamelen, waren er al veel misverstanden uit de wereld.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In nederland wordt niet zozeer het ontkennen van de holocaust vervolgd, maar enkel belediging van een bevolkingsgroep op rassen- of geloofsgronden ....
Dat betekent dat een klager moet aantonen dat de uitlating bij voorbaat gericht is op het beleidgen van een bevolkinsgrgroep ...
Daarbij maakt het an sich niet uit of het daar over Joden of over Turken/moslims gaat... artikel 137 is niet specifiek op één bevolkinsggroep gericht ....
In Belgie is err een specifieke genocide-ontkenningswet, die het ontkennen van genocide strafbaar stelt, maar ook dze laat zich er niet over uit of het daar de genocide op de Joden betreft, of die op de armeniers door de turken.
In het geval van 9/11 zal het wel lastig worden om dat uit te leggen als een gerichte belediging aan een beolkingsgroep wegens hun geloof of ras (of sexe danwel sexuele voorkeur).
In duitslanden Oostenrijk zijn wel specifieke wetgevingen, die specifiek over de Holocaust gaan ... maar dat heeft een historische basis, omdat de holocaust juist in het duitstalige taalgebied uitgevoerd werd (alhoewel bv nederland ook opvallend veel medewerking toonde, 90% van de Joden in nederland zijn vermoord, dat is een hoger aantal dan de Joden in Duitsland of Oostenrijk)
Uiteraard, maar ik ben toch wel voor het bespreken en overdenken van alles,quote:Op maandag 20 februari 2006 17:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
De holocaust is ook heel wat anders dan 9/11 of de Koerden. De holocaust was heel erg dicht bij en leeft nog steeds. Mensen die in die tijd leefden leven nu ook nog. Het is allemaal veel dichterbij en het blijft een gevoelig onderwerp daardoor.
Ik heb niet zo zeer de behoefte het gehele wetboek uit mijn hoofd te leren, bedankt.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als mensen nu eens de moeite namen om dit soort basale informatie zelf te verzamelen, waren er al veel misverstanden uit de wereld.
Het is dan ook geen overhoring over fietsverlichting of notarieel recht en ik bedoelde het ook niet als een sneer in jouw richting.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb niet zo zeer de behoefte het gehele wetboek uit mijn hoofd te leren, bedankt.
ok, nu weer ontopic,quote:Op maandag 20 februari 2006 17:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is dan ook geen overhoring over fietsverlichting of notarieel recht en ik bedoelde het ook niet als een sneer in jouw richting.
Dank je. Ik moet helaas weg nu, ik hoop dat het nog open is als ik terugkom. RM-rf is een groot kenner van dit soort zaken.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ok, nu weer ontopic,
Johan waar blijft je bijdrage trouwens, op de Fp had je goede opmerkingen hoor![]()
Mja, de publieke opinie is wel een beetje anders, evenals de praktijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee maar dat is puur de simpliciteit van menig fokker,quote:Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, de publieke opinie is wel een beetje anders, evenals de praktijk.
Ik denk dat er wel aardig wat verschil is in het ontkennen van de Holocaust of het beledigen van moslims als puntje bij paaltje komt.
neem alleen al zoiets als FOK. Hier is het doodnormaal om moslims te beledigen maar ontkennen van de holocaust hoef je hier niet mee aan te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |