abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35293969
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:44 schreef lios het volgende:
Belachelijk dat je voor het ontkennen van de holocaust gestraft kan worden. Je mag wel 9/11 ontkennen, of de massamoorden op koerden in Turkije, etc., maar niet iets als het om Joden gaat... Net zoals het discriminatie heet voor alle rassen, maar anti-semitisme als het over Joden gaat. Moeten we die groep nou eeuwig als apart en sneu behandelen? Wordt het niet eens tijd dat er dezelfde regels gaan gelden voor Joden en niet-Joden? Wordt het niet eens tijd dat vrijheid van meningsuiting niet alleen geldt als ze pro-Joods is?

Holocaust ontkennen moet mogen! Je bent dom als je het doet, maar goed, als iemand er behoefte aan heeft, moet het kunnen.
Ik vind de hierboven staande quote een heel mooie en duidelijke uitspraak, Waarom hebben joden die positie? Waarom worden joden anders behandeld? Laat de Discussie losbarsten
pi_35293991
Pas nou maar op anders gaan ze weer huilen.
JOHNNY HEITINGA
pi_35294027
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:20 schreef Camplo het volgende:
Pas nou maar op anders gaan ze weer huilen.
Ik ben me bewust van het verdomhoekje waar "ze" graag inkruipen
pi_35294110
Nou volgens mij willen al die mensen die dingen als 9/11 etc gaan ontkennen gewoon graag een reactie hebben om te sarren en om eventueel geweld aan te grijpen.

Maar de holocaust ontkennen hehe. Best knap als je zo'n fake kan opzetten, dus erg dom wie dat gelooft, of beweert natuurlijk.
JOHNNY HEITINGA
pi_35294227
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:23 schreef Camplo het volgende:
Nou volgens mij willen al die mensen die dingen als 9/11 etc gaan ontkennen gewoon graag een reactie hebben om te sarren en om eventueel geweld aan te grijpen.

Maar de holocaust ontkennen hehe. Best knap als je zo'n fake kan opzetten, dus erg dom wie dat gelooft, of beweert natuurlijk.
Het is natuurlijk erg aannemelijk om alles te geloven wat wij allen van kinds af aan tijdens geschiedenis les hebben geleerd voor de waarheid aan te zien. Maar stel nou dat het niet waar is....al mag ik dat niet denken....
pi_35294273
Als het niet waar was, was het nu ondertussen al wel bewezen denk ik zo. Dus de mensen die het niet willen geloven zijn dom
JOHNNY HEITINGA
  maandag 20 februari 2006 @ 17:29:23 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35294300
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:23 schreef Camplo het volgende:

En mensen die 9/11 of massamoord op Koerden ontkennen niet natuurlijk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35294308
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:28 schreef Camplo het volgende:
Als het niet waar was, was het nu ondertussen al wel bewezen denk ik zo. Dus de mensen die het niet willen geloven zijn dom
Aangezien er geen onderzoek naar verricht mag worden, kan het ook moeilijk worden ontkracht
pi_35294343
De westerse wereld zal voor eeuwig boeten voor de holocaust!
pi_35294371
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:30 schreef Chriz2k het volgende:
Hoe zouden we erover denken als het moslims waren?
JOHNNY HEITINGA
pi_35294375
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:30 schreef Chriz2k het volgende:
De westerse wereld waarschijnlijk niet, maar duitsland zal altijd worden geassocieerd worden met de holocaust.
pi_35294447
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef Pizzakoppo het volgende:

Ik vind de hierboven staande quote een heel mooie en duidelijke uitspraak, Waarom hebben joden die positie? Waarom worden joden anders behandeld? Laat de Discussie losbarsten
Dat worden ze ook niet .....

In nederland wordt niet zozeer het ontkennen van de holocaust vervolgd, maar enkel belediging van een bevolkingsgroep op rassen- of geloofsgronden ....
Dat betekent dat een klager moet aantonen dat de uitlating bij voorbaat gericht is op het beleidgen van een bevolkinsgrgroep ...

Daarbij maakt het an sich niet uit of het daar over Joden of over Turken/moslims gaat... artikel 137 is niet specifiek op één bevolkinsggroep gericht ....
In Belgie is err een specifieke genocide-ontkenningswet, die het ontkennen van genocide strafbaar stelt, maar ook dze laat zich er niet over uit of het daar de genocide op de Joden betreft, of die op de armeniers door de turken.

In het geval van 9/11 zal het wel lastig worden om dat uit te leggen als een gerichte belediging aan een beolkingsgroep wegens hun geloof of ras (of sexe danwel sexuele voorkeur).

In duitslanden Oostenrijk zijn wel specifieke wetgevingen, die specifiek over de Holocaust gaan ... maar dat heeft een historische basis, omdat de holocaust juist in het duitstalige taalgebied uitgevoerd werd (alhoewel bv nederland ook opvallend veel medewerking toonde, 90% van de Joden in nederland zijn vermoord, dat is een hoger aantal dan de Joden in Duitsland of Oostenrijk)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35294497
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In nederland wordt niet zozeer het ontkennen van de holocaust vervolgd, maar enkel belediging van een bevolkingsgroep op rassen- of geloofsgronden ....
Dat betekent dat een klager moet aantonen dat de uitlating bij voorbaat gericht is op het beleidgen van een bevolkinsgrgroep ...

Daarbij maakt het an sich niet uit of het daar over Joden of over Turken/moslims gaat... artikel 137 is niet specifiek op één bevolkinsggroep gericht ....
In Belgie is err een specifieke genocide-ontkenningswet, die het ontkennen van genocide strafbaar stelt, maar ook dze laat zich er niet over uit of het daar de genocide op de Joden betreft, of die op de armeniers door de turken
Dus ik zou iemand aan kunnen klagen vanwege bijv. beledeging jegens moslims?
pi_35294598
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dus ik zou iemand aan kunnen klagen vanwege bijv. beledeging jegens moslims?
ja, artikel 137 D of E is erg breed, en daaronder kan ook het beledigen van moslims vallen ....
In theorie zou je bv de deense cartoons op basis daarvan ook kunnen aanklagen, als een belediging van een bevolkingsgroep die het moslim-geloof praktiseren (al zal een rechter dit mogelijk als een deense zaak beoordelen en er weigeren uitspraak over te doen, tenzij een duidelijke relatie tot het nederlandse gebied aangetoond kan worden, bv een publicist die die dingen binnen nederland publiceert)

Vervolging is echter tevens lastig, iemand als Theo van Gogh is meermaals vrijgesproken (van het beledigen van Joden), evenals Theodor Holman (wegens het beledigen van christenen) of de Imam El Moumni en Leen van Dijke, een christelijke politicus wegens het beledigen van Homosexuelen...

Er zijn meer vrijspraken dan veroordelingen, omdat de werking van artikel 137 erg beperkt is en ook verminderd wordt door bv de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid van de pers en andere vrijheden.

Het CDA eeft recentelijk een voorstel gedaan artikel 137 een stukje strenger en makkelijker toepasbaar te maken ..
Overigens, juist met de bedoeling de 'haat-Imams' te vervolgen ermee....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 20 februari 2006 @ 17:39:38 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35294623
Geef even een linkje.
http://www.yale.edu/lawweb/avalon/imt/imt.htm
Jammer voor iedereen maar de jodenmoord is een van de best gedocumenteerde misdaden uit de menselijke geschiedenis. Ontkennen heeft dus geen zin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35294627
De holocaust is ook heel wat anders dan 9/11 of de Koerden. De holocaust was heel erg dicht bij en leeft nog steeds. Mensen die in die tijd leefden leven nu ook nog. Het is allemaal veel dichterbij en het blijft een gevoelig onderwerp daardoor.
Signature
  maandag 20 februari 2006 @ 17:41:55 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35294685
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
De holocaust is ook heel wat anders dan 9/11 of de Koerden. De holocaust was heel erg dicht bij en leeft nog steeds. Mensen die in die tijd leefden leven nu ook nog. Het is allemaal veel dichterbij en het blijft een gevoelig onderwerp daardoor.
Die in de tijd van van 9/11 leven ook nog geloof ik.
pi_35294808
quote:

[..]

In Belgie is err een specifieke genocide-ontkenningswet, die het ontkennen van genocide strafbaar stelt, maar ook dze laat zich er niet over uit of het daar de genocide op de Joden betreft, of die op de armeniers door de turken.

In het geval van 9/11 zal het wel lastig worden om dat uit te leggen als een gerichte belediging aan een beolkingsgroep wegens hun geloof of ras (of sexe danwel sexuele voorkeur).

In duitslanden Oostenrijk zijn wel specifieke wetgevingen, die specifiek over de Holocaust gaan ... maar dat heeft een historische basis, omdat de holocaust juist in het duitstalige taalgebied uitgevoerd werd (alhoewel bv nederland ook opvallend veel medewerking toonde, 90% van de Joden in nederland zijn vermoord, dat is een hoger aantal dan de Joden in Duitsland of Oostenrijk)
Als mensen nu eens de moeite namen om dit soort basale informatie zelf te verzamelen, waren er al veel misverstanden uit de wereld.
pi_35294824
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
Uiteraard, maar ik ben toch wel voor het bespreken en overdenken van alles,
laat de ontkenners maar onderzoek plegen, Of ze zullen tot de conclusie komen dat het allemaal waar gebeurt is, Of ze zullen tot de conclusie komen dat het een hoax is. (mits het eerlijk gebeurt allemaal). Het zal ons allemaal niet meer schaden, het zal alleen het geloof in de holocaust versterken.
pi_35294924
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als mensen nu eens de moeite namen om dit soort basale informatie zelf te verzamelen, waren er al veel misverstanden uit de wereld.
Ik heb niet zo zeer de behoefte het gehele wetboek uit mijn hoofd te leren, bedankt.
pi_35294994
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:48 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik heb niet zo zeer de behoefte het gehele wetboek uit mijn hoofd te leren, bedankt.
Het is dan ook geen overhoring over fietsverlichting of notarieel recht en ik bedoelde het ook niet als een sneer in jouw richting.
pi_35295052
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:50 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is dan ook geen overhoring over fietsverlichting of notarieel recht en ik bedoelde het ook niet als een sneer in jouw richting.
ok, nu weer ontopic,

Johan waar blijft je bijdrage trouwens, op de Fp had je goede opmerkingen hoor
pi_35295116
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

ok, nu weer ontopic,

Johan waar blijft je bijdrage trouwens, op de Fp had je goede opmerkingen hoor
Dank je. Ik moet helaas weg nu, ik hoop dat het nog open is als ik terugkom. RM-rf is een groot kenner van dit soort zaken.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:54:52 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35295165
quote:

[..]

Mja, de publieke opinie is wel een beetje anders, evenals de praktijk.

Ik denk dat er wel aardig wat verschil is in het ontkennen van de Holocaust of het beledigen van moslims als puntje bij paaltje komt.

neem alleen al zoiets als FOK. Hier is het doodnormaal om moslims te beledigen maar ontkennen van de holocaust hoef je hier niet mee aan te komen.
pi_35295302
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mja, de publieke opinie is wel een beetje anders, evenals de praktijk.

Ik denk dat er wel aardig wat verschil is in het ontkennen van de Holocaust of het beledigen van moslims als puntje bij paaltje komt.

neem alleen al zoiets als FOK. Hier is het doodnormaal om moslims te beledigen maar ontkennen van de holocaust hoef je hier niet mee aan te komen.
Nee maar dat is puur de simpliciteit van menig fokker,

als ik kijk in mijn omgeving, haaksbergen is er een groot aantal mensen,10 tot 80 grofweg wat rascistisch spreekt over moslims. Maar over joden hoef je niet te beginnen, vandaar ook dit topic, waarom hebben joden die behandeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')