Sja meneer de inbreker, had een ander beroep gekozenquote:Inbreker komt om bij vechtpartij met bewoners
ENSCHEDE - Een 26-jarige inbreker is zondagavond in een woning in Enschede overleden tijdens een vechtpartij met de bewoners van het pand. De bewoners, twee mannen van 32 en 63 jaar, zijn door de politie aangehouden. Dat liet de politie maandag weten.
Volgens de politie is een vechtpartij ontstaan, toen de inbreker werd betrapt. Bij die vechtpartij kwam de inbreker om het leven. Het is nog niet duidelijk wat de mannen ten laste wordt gelegd.
ze worden gewoon voor doodslag vervolgd ... dat is het nl. ook, doodslag, daarop staat een paar jaar gevangenisstraf hoogstens ... hooguit dat de verdediger het kan gooien op 'dood door schuld', maar dan moet men een flink noodweer-exces kunnen pleiten.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:37 schreef ioor het volgende:
Zul je zien dat die mannen weer zwaar gestraft worden.
- edit -quote:Op maandag 20 februari 2006 15:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze worden gewoon voor doodslag vervolgd ... dat is het nl. ook, doodslag, daarop staat een paar jaar gevangenisstraf hoogstens ... hooguit dat de verdediger het kan gooien op 'dood door schuld', maar dan moet men een flink noodweer-exces kunnen pleiten.
Ik dacht dat men altijd beweerden dat de straffen te laag waren
Ja joh, ga jij maar weer op de bres springen voor de inbreker, niet te geloven zeg.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze worden gewoon voor doodslag vervolgd ... dat is het nl. ook, doodslag, daarop staat een paar jaar gevangenisstraf hoogstens ... hooguit dat de verdediger het kan gooien op 'dood door schuld', maar dan moet men een flink noodweer-exces kunnen pleiten.
Daar is toch het Prins Bernhard fonds voor opgericht?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Prins Bernhard zal die boete wel weer betalen.
Oh nee, jammer...
Ja valt idd nogal veel te voorspellen en die post van jou hebben we ook veel aan!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:45 schreef Overlast het volgende:
Lekker voorbarig en voorspelbaar weer al die reacties.
tuurlijk, de dood is een goede straf voor een inbraak...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:43 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Ja joh, ga jij maar weer op de bres springen voor de inbreker, niet te geloven zeg.
Die gasten verdienen een lintje, weer een crimineel individu minder hier, hulde!![]()
wat is dan een gepaste straf voor inbraak? 2 maandjes brommen?? en het vervolgens nog een keer doen.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
tuurlijk, de dood is een goede straf voor een inbraak...
eigen rechter spelen
Dus jij bent voor de doodstraf zonder enige vorm van rechtszaak?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:43 schreef Darth.Vader het volgende:
Die gasten verdienen een lintje, weer een crimineel individu minder hier, hulde!![]()
Heb ik in dit geval geen enkel probleem mee, wat moet je anders doen? De inbreker helpen met de spulletjes in zijn auto laden? Misschien een kopje koffie aanbieden aan de beste man?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
eigen rechter spelen
hiermee wil je zeggen dat je het normaal vindt om vermoord te worden omdat je een inbraak hebt gepleegd?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef PostSven het volgende:
[..]
wat is dan een gepaste straf voor inbraak? 2 maandjes brommen?? en het vervolgens nog een keer doen.![]()
Je hebt toch politie/justitie om die man te straffen, dat doe je niet zelf.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:49 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Heb ik in dit geval geen enkel probleem mee, wat moet je anders doen? De inbreker helpen met de spulletjes in zijn auto laden? Misschien een kopje koffie aanbieden aan de beste man?![]()
Laat ik het zo stellen: ik kan geen traantje laten om een inbreker die omkomt tijdens het beoefenen van zijn beroep.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dus jij bent voor de doodstraf zonder enige vorm van rechtszaak?
Het risico nemen om doodgestoken of geschoten te worden.... dat is slimquote:Op maandag 20 februari 2006 15:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
eigen rechter spelen
Die zijn er ja. Maar wat zou JIJ doen dan als je oog in oog stond met een inbreker???quote:Op maandag 20 februari 2006 15:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je hebt toch politie/justitie om die man te straffen, dat doe je niet zelf.
ik kan geen traantje laten om elke mens die omkomt die ik niet ken. Daarom is het nog niet normaal dat zoiets gebeurt.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: ik kan geen traantje laten om een inbreker die omkomt tijdens het beoefenen van zijn beroep.
Dat zijn ze dan ook. Ze hebben iemand vermoord.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:50 schreef JosvG het volgende:
Het probleem is alleen dat de bewoners waarschijnlijk als moordenaars berecht gaan worden, terwijl ze in mijn ogen goed hebben gehandeld.
Nee ze hebben hun eigen huis verdedigd verdomme, loop niet de zaak hier om te draaienquote:Op maandag 20 februari 2006 15:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan ook. Ze hebben iemand vermoord.
tuurlijk mag je een inbreker wel neermeppen ofzo, maar vermoorden gaat gewoon te ver. Deze mensen hebben waarschijnlijk deze man even een lesje willen leren of hun frustraties willen uiten ofzo, tja dat moet je niet doen. Je moet weten wanneer het genoeg is.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:51 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Die zijn er ja. Maar wat zou JIJ doen dan als je oog in oog stond met een inbreker???
Net zolang doorslaan totdat hij dood isquote:Op maandag 20 februari 2006 15:51 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Die zijn er ja. Maar wat zou JIJ doen dan als je oog in oog stond met een inbreker???
of hem 1x goed geraakt hard op zijn slaap en is hij toen gaan liggen, tsjahquote:Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
tuurlijk mag je een inbreker wel neermeppen ofzo, maar vermoorden gaat gewoon te ver. Deze mensen hebben waarschijnlijk deze man even een lesje willen leren of hun frustraties willen uiten ofzo, tja dat moet je niet doen. Je moet weten wanneer het genoeg is.
Gek idee van verdediging heb jij.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Nee ze hebben hun eigen huis verdedigd verdomme, loop niet de zaak hier om te draaien![]()
Of misschien kietelen, zodat hij snel wegrentquote:Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Net zolang doorslaan totdat hij dood is![]()
Nee, want een moord is als volgende gedefinieerd:quote:Op maandag 20 februari 2006 15:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat zijn ze dan ook. Ze hebben iemand vermoord.
dan ga ik voortaan ook mensen die voor mn deur fout parkeren doodslaan met een schep. Weet ik zeker dat ze niet meer op mn plek zullen gaan parkeren.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:51 schreef PostSven het volgende:
Repeat je zegt het zelf al, Politie/Justitie, 2 maandjes zitten dus of een tuintje harken, mensen die aan spullen komen die niet van hunzelf zijn mag je van mijn part dood slaan ja, wees blij, die inbreker komt nu in iedergeval niet meer jou spulletjes uit je huis weghalen
Ja dat is echt een hele goede vergelijking! Echt briljant!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan ga ik voortaan ook mensen die voor mn deur fout parkeren doodslaan met een schep. Weet ik zeker dat ze niet meer op mn plek zullen gaan parkeren.
De voorbedachte rade ontbreekt, maar de crimineel is alsnog vermoord. Ondanks het verschil in strafmaat zijn het nog steeds moordenaars imo.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, want een moord is als volgende gedefinieerd:
moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag
Dus
in beide gevallen is de reactie buitensporig.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:54 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Ja dat is echt een hele goede vergelijking! Echt briljant!
en als die parkeerplek nou wel van mij zou zijn? Dan zou je het dus goedvinden als ik iedereen die daar zou parkeren helemaal kapot mogen slaan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:55 schreef PostSven het volgende:
een parkeer plek is niet jou eigendom ofwel? in je huis moet je je veilig voelen, ook al staat mijn deur 24.7 wagenweid open dat geeft NIEMAND het recht om mijn huis te betreden zonder mijn toesteming en al helemaal niet mijn spullen stelen, dan vind ik dat je het recht hebt om je te verdedigen en als je hem dan wel perongelukj een doodslag geeft so be it
als jij een modaal inkomen hebt een een mooie plasma tv waar je lang voor hebt moeten sparen en veel dingen voor hebt moeten laten, en er komt zo'n pauper die hem mee wil nemen, houdt jij je dan in? denk je dan bij jezelf ja laat het hem maar menemen anders is het ook zo'n buitensporige reactie??quote:Op maandag 20 februari 2006 15:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
in beide gevallen is de reactie buitensporig.
Nou openbaar de wereld eens wat JIJ (= Repeat) zou doen als je een inbreker tegenkomt in je huis? Kom vertel het ons!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
in beide gevallen is de reactie buitensporig.
een parkeer plaats kan je moeilijk meenemen hequote:Op maandag 20 februari 2006 15:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
en als die parkeerplek nou wel van mij zou zijn? Dan zou je het dus goedvinden als ik iedereen die daar zou parkeren helemaal kapot mogen slaan?
Je kan hem ook zonder buitensporig geweld proberen tegen te houden. Daarvoor hoeft ie nog niet dood.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:56 schreef PostSven het volgende:
[..]
als jij een modaal inkomen hebt een een mooie plasma tv waar je lang voor hebt moeten sparen en veel dingen voor hebt moeten laten, en er komt zo'n pauper die hem mee wil nemen, houdt jij je dan in? denk je dan bij jezelf ja laat het hem maar menemen anders is het ook zo'n buitensporige reactie??
Wat dacht je van hem tegen te houden zonder geweld of met gepast geweld?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:56 schreef PostSven het volgende:
[..]
als jij een modaal inkomen hebt een een mooie plasma tv waar je lang voor hebt moeten sparen en veel dingen voor hebt moeten laten, en er komt zo'n pauper die hem mee wil nemen, houdt jij je dan in? denk je dan bij jezelf ja laat het hem maar menemen anders is het ook zo'n buitensporige reactie??
kun je wel nederlands lezen?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:43 schreef Darth.Vader het volgende:
[..]
Ja joh, ga jij maar weer op de bres springen voor de inbreker, niet te geloven zeg.
als je iemand 1 goede tik geeft kan hij al liggen, en wat als die inbreker nu 2x zo groot en breed als jou is. hij valt je aan jij slaat hem op zijn slaap of iets dergelijks, en hij valt levenloos neer.. vind je dan dat jij het gevang in moetquote:Op maandag 20 februari 2006 15:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je kan hem ook zonder buitensporig geweld proberen tegen te houden. Daarvoor hoeft ie nog niet dood.
en ik heb geen modaal inkomen
Dan bedoelt men de straffen die MISDADIGERS worden opgelegd.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:40 schreef RM-rf het volgende:
Dat is wel heel ongelukkig dan, maar dat is dan aan de rechter om te beslissen. Maar als je besluit die aanvaller eens een lesje te leren en hij gaat dood, dan mag je van mij de gevangenis in ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:59 schreef PostSven het volgende:
[..]
als je iemand 1 goede tik geeft kan hij al liggen, en wat als die inbreker nu 2x zo groot en breed als jou is. hij valt je aan jij slaat hem op zijn slaap of iets dergelijks, en hij valt levenloos neer.. vind je dan dat jij het gevang in moet
Levenloos kan niet want dan zou hij nooit geleefd hebbenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:59 schreef PostSven het volgende:
[..]
als je iemand 1 goede tik geeft kan hij al liggen, en wat als die inbreker nu 2x zo groot en breed als jou is. hij valt je aan jij slaat hem op zijn slaap of iets dergelijks, en hij valt levenloos neer.. vind je dan dat jij het gevang in moet
ja laat die maar een tuintje harken, dat is de straf die de inbreker ook had gehad als hij niet dood zou zijn. gok ikquote:Op maandag 20 februari 2006 16:00 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat het niet mag, maar inbreken mag dus ook niet. Breek je niet in, wordt je niet vermoord. Het is nogal simpel.
Maar goed, zo werkt het dus niet in Nederland, en dat is opzich ook wel goed. Maar ik heb geen medelijden met de inbreker natuurlijk, das van de gekke.
Ik hoop dat de "daders" al zie ik ze meer als slachtoffers, er mild vanaf komen.
en wat als je in een wijk woont waar veel ingebroken word.. en dit niet de eerste keer is dat je spullen weggeroofd worden, zou jij dan niet zo iemand een lesje willen leren??quote:Op maandag 20 februari 2006 16:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is wel heel ongelukkig dan, maar dat is dan aan de rechter om te beslissen. Maar als je besluit die aanvaller eens een lesje te leren en hij gaat dood, dan mag je van mij de gevangenis in ja.
Ja wat voor geweld? Geweld die je gebruikt om iemand vast te houden tot de politie komt. Geweld uit verdediging of geweld uit pure wraak en frustratie?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef PostSven het volgende:
[..]
en wat als je in een wijk woont waar veel ingebroken word.. en dit niet de eerste keer is dat je spullen weggeroofd worden, zou jij dan niet zo iemand een lesje willen leren??
ik vind het nogsteeds gepast dat je iemand toe mag takelen als ze je huis betreden en je spulletje willen meenemen.![]()
volgens mij hoor jij in een achterstandswijk thuis als je zo denkt. Alleen kampers en mafia lossen zo hun problemen op.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:02 schreef PostSven het volgende:
[..]
en wat als je in een wijk woont waar veel ingebroken word.. en dit niet de eerste keer is dat je spullen weggeroofd worden, zou jij dan niet zo iemand een lesje willen leren??
ik vind het nogsteeds gepast dat je iemand toe mag takelen als ze je huis betreden en je spulletje willen meenemen.![]()
Doe niet zo simpel!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:03 schreef Darth.Vader het volgende:
Zeg Repeat, waar woon jij eigenlijk? Ik ga maar eens bij jou inbreken denk ik![]()
doodstraf opgelegd door degenen waarvan gestolen wordt is niet de juiste strafmaat ... Of wil je liever in Sharija-landen wonen waar een zulke strafmaat en wetgeving normaal is?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:59 schreef deedeetee het volgende:
Maar in dit geval heeft de misdadiger IMO wél voldoende straf gekregen
voorlopig is er weinig bekend over de omstandigheden waarin die inbreker de dood vond ...quote:Ik vind niet dat zijn SLACHTOFFERS zwaar gestraft moeten worden omdat ze huis en haard verdedigd hebben.![]()
je moet niet frauderen, je mag zoveel niet. Die mensen hoeven toch ook niet dood?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind er dus ook gewoon wel iets voor te zeggen.
Je moet gewoon UIT iemands huis blijven, is het nou ECHT zo moeilijk om dat als beginsel te zien?
Soms wel ja. Als je soms ziet wat voor strafmaat iemand krijgt voor het doodrijden van een kind ofzo......quote:Op maandag 20 februari 2006 16:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
doodstraf opgelegd door degenen waarvan gestolen wordt is niet de juiste strafmaat ... Of wil je liever in Sharija-landen wonen waar een zulke strafmaat en wetgeving normaal is?
[..]
Als je het verschil niet inziet dan ben je al opgegevenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
je moet niet frauderen, je mag zoveel niet. Die mensen hoeven toch ook niet dood?
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Soms wel ja. Als je soms ziet wat voor strafmaat iemand krijgt voor het doodrijden van een kind ofzo......
Maar ik SNAP je punt wel hoor, alleen vertik ik het om aan de kant van dat inbrekende tuig te gaan staan.
Dus dan is het maar aan jou om te besluiten wat je een passende straf vindt? Mooi dat je zo justitie overbodig maaktquote:Op maandag 20 februari 2006 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je het verschil niet inziet dan ben je al opgegeven.
Uitkeringsfraude mag idd niet, maar dan staat er dus niet midden in de nacht een fraudeur naast jouw bed, of bij je kind in de slaapkamer..
Ach het hoeft niet, nee, maar als het gebeurt, risico van het vak, hè.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
je moet niet frauderen, je mag zoveel niet. Die mensen hoeven toch ook niet dood?
Het is niet zo moeilijk om een mening te vormen over zo'n simpele situatie, maar wordt het niet iets lastiger om te beseffen dat wij helemaal niet weten wat er nu precies gebeurd is?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je het verschil niet inziet dan ben je al opgegeven.
Uitkeringsfraude mag idd niet, maar dan staat er dus niet midden in de nacht een fraudeur naast jouw bed, of bij je kind in de slaapkamer..
Dat staat los van een eventuele 'doodslag' of 'dood door schuld' aanklacht .... ook als jijneen verkeersovertreding maakt, bv geen voorrang verleend, mag je niet doodgeschoten worden ... als een aanvaller daarop vervolgd wordt, is dat geen 'goedkeuring' van de verkeersovertreding ....quote:Op maandag 20 februari 2006 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Je moet gewoon UIT iemands huis blijven, is het nou ECHT zo moeilijk om dat als beginsel te zien?
Je weet niet precies wat er is gebeurd. Misschien is hij wel geslagen en geduwd en is hij op een vreemde manier op z'n hoofd gevallen en daaraan overleden...quote:Op maandag 20 februari 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee hoor, zo simpel is het niet. En je mag ook niet iemand doodslaan. En ik ben er ook niet voor ofzo. Alleen is dit wel gewoon een kwestie van gevoel. Die inbreker had gewoon lekker moeten gaan werken, dat moet ik namelijk ook gewoon.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus dan is het maar aan jou om te besluiten wat je een passende straf vindt? Mooi dat je zo justitie overbodig maaktKunnen we daar op bezuinigen.
Ja inderdaad normale Baan, Dood is gewoon een Risico van het vak zullen we maar zeggen he, netzoals in Italie waar je een inbreker dood mag schietenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je weet niet precies wat er is gebeurd. Misschien is hij wel geslagen en geduwd en is hij op een vreemde manier op z'n hoofd gevallen en daaraan overleden...
Het is wettelijk niet toegestaan om iemand te doden, maar bij een dergelijk geval kan ik er niet mee zitten. De inbreker was nog levend geweest als hij een normale baan had gehad.
jou vergelijkingen slaan werkelijk als een schaap op een hoopstront..quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
Ik zal het trouwens onthouden voor morgen als iemand mn nietmachine meeneemt zonder het te vragen. Schiet ik hem door zn kop! Net goed hehehehe! Had ie maar van mn spullen af moeten blijven die vuile dief!
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, zo simpel is het niet. En je mag ook niet iemand doodslaan. En ik ben er ook niet voor ofzo. Alleen is dit wel gewoon een kwestie van gevoel. Die inbreker had gewoon lekker moeten gaan werken, dat moet ik namelijk ook gewoon.
En dus NIET iemand in zijn eigenhuis een beetje lopen bestelen.
Hoe zou JIJ het vinden (even schets) je ligt lekker naast je partner in bed, je kindje ligt lekker te slapen in de kamer ernaast. En opeens is er dus een vreemde in je huis, met het doel om wat te jatten WAARSCHIJNLIJK... of misschien komt ie toch voor je kind.....
Het idee van een ongewenste vreemdeling in je huis met onbekende motieven. Denk daar nou eens GOED over na. Hoe zou JIJ je voelen als je vannacht wakker wordt daardoor, en wat er door je heen gaat......
Dan wil ik nog wel zien waar de sympathie voor de inbreker is...
Repeat, jij snapt het echt niet he???quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
Ik zal het trouwens onthouden voor morgen als iemand mn nietmachine meeneemt zonder het te vragen. Schiet ik hem door zn kop! Net goed hehehehe! Had ie maar van mn spullen af moeten blijven die vuile dief!
sympathie? Nergens, maar dan hoeft ie nog niet dood. Ik praat het hele inbreken toch niet goed, ik neem het niet voor die man op, wat ie deed was fout, maar dan nog hoeft ie daarvoor nog niet dood.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, zo simpel is het niet. En je mag ook niet iemand doodslaan. En ik ben er ook niet voor ofzo. Alleen is dit wel gewoon een kwestie van gevoel. Die inbreker had gewoon lekker moeten gaan werken, dat moet ik namelijk ook gewoon.
En dus NIET iemand in zijn eigenhuis een beetje lopen bestelen.
Hoe zou JIJ het vinden (even schets) je ligt lekker naast je partner in bed, je kindje ligt lekker te slapen in de kamer ernaast. En opeens is er dus een vreemde in je huis, met het doel om wat te jatten WAARSCHIJNLIJK... of misschien komt ie toch voor je kind.....
Het idee van een ongewenste vreemdeling in je huis met onbekende motieven. Denk daar nou eens GOED over na. Hoe zou JIJ je voelen als je vannacht wakker wordt daardoor, en wat er door je heen gaat......
Dan wil ik nog wel zien waar de sympathie voor de inbreker is...
Tis allemaal zo makkelijk he? Politiek correct zijn als je lekker achter je PCtje zit..quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
Wat maak jij een vreemde vergelijkingen...quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
Hij HOEFT ook niet dood nee.. Maar hij MAG niet inbreken.... dat je dan dood kan gaan, tja, spijtig hoor, moet je lekker niet inbreken.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
sympathie? Nergens, maar dan hoeft ie nog niet dood. Ik praat het hele inbreken toch niet goed, ik neem het niet voor die man op, wat ie deed was fout, maar dan nog hoeft ie daarvoor nog niet dood.
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:15 schreef RM-rf het volgende:
Heatwave , je doet nu wel heel makkelijk alsof diegenen die aangeven dat de dood van een inbreker ook iets is waarvoor de verantwoordelijken daarvoor vervolgd kunnen worden ... gelijk een 'goedkeuring' van het inbreken zou zijn .....
Nee, als er een dudanige bedreifgende situatie was dat de reactie van die bewoners correct was, worden ze niet zwaar bestrafd ... maar dat is aan een rechter om te beoordelen ...
Het is dus niet de bedoeling dat mensen bij een inbreker opeens 'vrij baan' hebben die persoon neer te leggen en te doden ...
dat dat niet mag kan wel degelijk ook voor jezelf als rechtschapen persoon van voordeel zijn ...
Als dat nl. opeens toegestaan is, is de kans voornamelijk groter dat die inbreker zelf als eerste een pistool of honbalknuppel meeneemt bij het inbreken en misschien alvorend ontdekt te worden, bij jou al de schedel ingeslagen heeft .... dat krijg je van dat 'recht-van-de-sterkste' justitiesysteem.
Al zou ik het doen in een vlaag van verstandsverbijstering; die dief erg toetakelen en dat ie daardoor per ongeluk dood zou gaan, dan zou ik daar echt niet blij mee zijn hoor. Dan zou ik dat echt niet "net goed" vinden hoor...quote:Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis allemaal zo makkelijk he? Politiek correct zijn als je lekker achter je PCtje zit..
Wacht maar (ik gun het je niet hoor) tot JIJ tot de slachtoffer behoort, nog eens kijken of je "je" inbreken zo zal verdedigen... of toch gewoon die hond met het eerste de beste wapen je eigen huis uit rost.....
simpleton.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
Ik weet dat ie aan Repeat was maar dat zou ik wel doen maar niet doden (niet opzettelijk anyway en je weet ook niet hoe dat zit in deze zaak)quote:Op maandag 20 februari 2006 16:17 schreef ScienceFriction het volgende:
@Repeat: Een inbreker in je huis, hij verkracht je vrouw en je dochter en wil daarnaast nog heel wat spullen meenemen... wat doe jij? Probeer jij hem met "krachtige bewoordingen" te vermanen? Of toch wat geweld gebruiken om ervoor te zorgen dat hij niet vlucht? oh nee... want jij gebruikt geen geweld, want dat mag niet...
ik zat al te wachten op de persoonlijke aanvallenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:15 schreef Darth.Vader het volgende:
[afbeelding]
Zoek Repeat op dit plaatje....
(Je zal hem niet vinden hoor want hij zit achter die grote PLAAT voor zijn kop)
Kom op hee, die knakker is dood. Daar is best wat voor nodig. Niks mis met gepast geweld om iemand te overmeesteren.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:17 schreef ScienceFriction het volgende:
@Repeat: Een inbreker in je huis, hij verkracht je vrouw en je dochter en wil daarnaast nog heel wat spullen meenemen... wat doe jij? Probeer jij hem met "krachtige bewoordingen" te vermanen? Of toch wat geweld gebruiken om ervoor te zorgen dat hij niet vlucht? oh nee... want jij gebruikt geen geweld, want dat mag niet...
en dat is nu net het domme ... omdat er nav dit bericht zo keihard geschreeuwd wordt 'dat je helemaal niks mag' gaan veel mensen dit ook geloven ....quote:Op maandag 20 februari 2006 16:16 schreef HeatWave het volgende:
het gaat om het gevoel dat ik hierbij krijg, je mag niets doen om jezelf te verdedigen. Nou kan ik me daar opzich op straat nog beter in vinden, dan is het maar de vraag wie er begonnen is etc etc.
Maar een inbreker in je eigen huis... ik zou hem BIJNA wettelijk vogelvrij willen verklaren ja..
Als je iemand goed raakt op de goede plek en goed hard, is 1 klap genoeg dusja als je iemand met een honkbalknuppel goed op zijn kop raakt kan die ook in 1x liggen, dusja dat kan je ook verstaan onder gepast geweldquote:Op maandag 20 februari 2006 16:19 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Kom op hee, die knakker is dood. Daar is best wat voor nodig. Niks mis met gepast geweld om iemand te overmeesteren.
Ik ben iig blij dat het rechtssysteem in NL niet de wensen van de meeste users hier volgt.
Dusja, meppen met een honkbalknuppel is geen gepast geweld, dusja.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:21 schreef PostSven het volgende:
[..]
Als je iemand goed raakt op de goede plek en goed hard, is 1 klap genoeg dusja als je iemand met een honkbalknuppel goed op zijn kop raakt kan die ook in 1x liggen, dusja dat kan je ook verstaan onder gepast geweld![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |