Ik wilde eerst voor d-foto's gaan, maar daar kun je kiezen uit twee (klein-)formaten. Bij Kruidvat krijg je niet te zien, als er evt iets van je foto wordt afgesneden, en AH leek me erg duur, maar die ga ik nu toch proberen.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:49 schreef pea4fun het volgende:
maar probeer het eens bij de AH bij mij zit ie nog dichter in de buurt als de hema ook, en qua kwaliteit en prijs erg vergelijkbaar. Ze hebben ook zo'n makkelijk dingetje dat je meteen vanaf je mapje afbeeldingen kan bestellen
Daar heb ik ook aan gedacht, maar voor ik er 65 bestel, wil ik dat wel zeker weten. Plus dat wanneer ik iets veranderd heb, springen alle formaten weer terug naar 9x13. Om gek van te worden. Ik ga het ergens anders proberen.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:18 schreef Elefes het volgende:
[...].
Ik heb ook nooit last gehad van terugspringende instellingen enzo? Soms lijkt het wel zo dat de uitsnede die je bij 2:3 foto's hebt ingesteld, weer staat zoals hij standaard is, maar dat is dan niet zo.
Ik heb dat volgens mij ook wel eens gehad, dat die formaten terug springen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:03 schreef furore het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht, maar voor ik er 65 bestel, wil ik dat wel zeker weten. Plus dat wanneer ik iets veranderd heb, springen alle formaten weer terug naar 9x13. Om gek van te worden. Ik ga het ergens anders proberen.
Ja, als ik op de foto klik, staat die nog op het goede formaat (niet altijd op de juist uitsnede!), maar als ik dan weer terug ga naar de lijst, staat-ie weer verkeerd. Ik ga het niet riskeren. Het is niet zo dat het om 15 foto's gaat, maar "ietsje" meer...quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik heb dat volgens mij ook wel eens gehad, dat die formaten terug springen.
Verder kun je dan even ter controle op de foto klikken (wat je ook doet bij het bewerken van de uitsnede) en dan zie je of het nog goed is of niet
In de algemene lijst staat ie altijd hetzelfde, in het venstertje waar je de uitsnede kunt bewerken staat ie wel goed? Heb ik erg vaak (volgens mij altijd zelfs) en altijd gewoon af laten drukken. Geen probleemquote:Op maandag 20 februari 2006 19:55 schreef furore het volgende:
[..]
Ja, als ik op de foto klik, staat die nog op het goede formaat (niet altijd op de juist uitsnede!), maar als ik dan weer terug ga naar de lijst, staat-ie weer verkeerd. Ik ga het niet riskeren. Het is niet zo dat het om 15 foto's gaat, maar "ietsje" meer...
Wat voor formaat kies je dan? 11,4 /15 ? (digitaal formaat)quote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik heb prima ervaringen met de Hema anders. Als ik je OP goed lees, zit het probleem vooral in het online bestellen en dan vooral nog in het online bewerken. Ik bewerk altijd in PS en ga dan met het kaartje naar de Hema. Kaartje in de masjien, selecteren. Klaar. En prima afdrukken imho.
met 1 uur-service kunnen wij nog spelen met kleurbalans op de machine he. Dus als er een foto niet zo uitkomt zoals hij zou moeten zijn dan kan je gewoon naar de medewerker stappen. Wij (op zaterdag) gaan dan kijken of we hem er beter naar de klant zijn zin uit kunnen laten komen. Klant is koningquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:46 schreef Nikonnijntje het volgende:
Ehm, HEMA vind ik qua fotoafdrukken niet echt super. Met heel licht verlopende kleurvlakken gaat het de mist in...vlekken...ondanks dat de jpg's in allerhoogste kwaliteit zijn gesaved.
Bijv. blauwe lucht, Ferrari rode motorkappen...
Iets waar Fuji of Kodak geen enkele moeite mee hebben. (Camex rules), kost wat meer qua afdruk maar het is het wel waard.
Misschien een stomme vraag, maar waarom ga je voor bijzonder kritische afdrukken naar een consumentenafdrukker als de Hema en niet naar een vaklab zoals bijvoorbeeld Kleurgamma?quote:Op maandag 27 februari 2006 08:55 schreef Nikonnijntje het volgende:
Ik laat niet zoveel foto's afdrukken maar die ik laat afdrukken moeten wel perfect zijn, heb ook niet voor niets een perfecte camera.
Nou HEMA is goedkopen en sneller. Maar goed, doordat ze nog wel eens de mist in kunnen gaan ben ik overgestapt naar Camex.quote:Misschien een stomme vraag, maar waarom ga je voor bijzonder kritische afdrukken naar een consumentenafdrukker als de Hema en niet naar een vaklab zoals bijvoorbeeld Kleurgamma?
En de perfecte camera bestaat niet
Het simpele antwoord is natuurlijk: de Hema is goedkoper.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:27 schreef Gizz het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar waarom ga je voor bijzonder kritische afdrukken naar een consumentenafdrukker als de Hema en niet naar een vaklab zoals bijvoorbeeld Kleurgamma?
bij profotonet kan datquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:44 schreef veldmuis het volgende:
Bij welke fotoboer kan je gewoon een kleurprofiel downloaden?
Tja ... ik bestel m'n foto's echt altijd bij de hema. Ik neem bijna altijd 10x15 en soms zitten daar wat 13x18 of 20x30 tussen en alles gaat gewoon goed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het simpele antwoord is natuurlijk: de Hema is goedkoper.
Maar in je vraag ligt besloten dat je denkt of vind dat de Hema slechte kwaliteit zou leveren. Dat hoor ik vaker. Maar gezien heb ik het nog nooit. Daarom ben ik tot de hypothese gekomen dat het erg fashionable is om te zeggen of suggereren dat de Hema slechte kwaliteit zou leveren. Dat kan voortkomen uit napraterij of misschien is het ooit waar geweest. Misschien is het nog wel waar, en heb ik tot nu toe steeds geluk gehad. Dat maakt eigenlijk niet uit. Mijn ervaring is dat de Hema een kwaliteit levert die slechts met de grootste moeite is te onderscheiden van die van een vaklab. Ik heb ook meegemaakt dat mensen die niets dan negatiefs wisten te melden over de Hema ondertussen wel de mijn afdrukken (yep, Hema) mooi vonden.
Gelukkig doen ze meestal niet moeilijk over terugbrengen. Je kan een paar foto's met de 1 uursservice af laten drukken, om het verschil te zien.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:11 schreef dutchie het volgende:
Meerdere dagen idd. Ik vind het zo jammer, vooral omdat het om echt heel veel foto's gaat. O.a. van de geboorte van mijn jongste kindje.
Dan toch maar even terug gaan ermee.
De meerdaagse is slechter dan de 1 uursservice. De kwaliteit van de meerdagen wil ook nog wel eens verschillen. Je kan een keertje dezelfde foto met de 1 uur doen voor het verschil.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:48 schreef Bright het volgende:
Freud, sinds wanneer is die meerdaagse slecht qua kwaliteit? Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's besteld heb, maar het wordt wel weer eens tijd, dus wil ik graag weten of ik al die 'slechte kwaliteit' foto's heb gehad of niet.
Dit is idd waarquote:Op maandag 20 februari 2006 14:37 schreef furore het volgende:
Ik ben de afgelopen twee uur bezig geweest een aantal digitale foto's bij HEMA-online te gaan laten afdrukken.
En ik geef het op.
Wat een gekut, zeg: formaat en uitsnede verandert voortdurend, als "bekijk en bewerk"; en dus niet alleen van de foto waar ik mee bezig ben, maar van allemaal.
Kan ik bij HEMA alleen maar in één formaat en in één uitsnede bestellen soms? Dacht het niet.
Waardeloos.
*vloek*![]()
heb zelf 6 jaar bij de hema parttime gewerkt waarvan 2 jaar fotoservice. Er komen zoveel klachten over die meerdagse-service aan de balie. Lab is kennelijk niet goed afgesteld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:48 schreef Bright het volgende:
Freud, sinds wanneer is die meerdaagse slecht qua kwaliteit? Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's besteld heb, maar het wordt wel weer eens tijd, dus wil ik graag weten of ik al die 'slechte kwaliteit' foto's heb gehad of niet.
Huh? Geld terug moet gewoon kunnen! Klacht richting hema landelijk moet het een en ander oplossen lijkt me.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:42 schreef Ynske het volgende:
bij de upload paste de foto's precies, ook klopte het formaat in photoshop... ga je vervolgens die dingen ophalen, blijkt de bovenkant afgesneden te zijn, en opnieuw afdrukken doen ze niet, want de data staat niet meer op de pc bij hun.
geld terug doen ze ook niet, dus maak ik eerst stennis dat ik ze will zien, dat mocht de vorige keer niet
Ze reageren helemaal niet op klachten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:04 schreef freud het volgende:
[..]
Huh? Geld terug moet gewoon kunnen! Klacht richting hema landelijk moet het een en ander oplossen lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |