Inderdaad! Viel mij ookal op! Hangt er maar net vanaf wat ze meerekenen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:40 schreef Duracell het volgende:
Het valt me op dat veel mensen weinig geld uitgeven aan eten? Hoe kan dat
Ik zie bedragen van 70/80 euro? Is dat per maand?
918 p/m aan school? wat is dat voor opleiding die 12000 euro per jaar kost?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:51 schreef innepin het volgende:
Ik kom niet rond![]()
Grootste lening + stufi is zo'n 730 euro...
Plus een ge-wel-dig ruime 70 euro ouderlijke bijdrage..
Plus wat werk, vorig semester zo'n 350 euro p/m, momenteel zo'n 100 () p/m..
maar ik moet 918 euro p/m betalen aan school. Ugh.
geen gas water en licht?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:33 schreef danos het volgende:
Eens even kijken:
Inkomen = 1450 netto
Uitgaven = 200 (huur), 200 (boodschappen), 15 (internet), 35 (telefoon), 100 (verzekeringen)
Hopelijk vanaf vanavond autootje, dan komt er nog eens 53 pm (verz) , 22 pm (wegenbelasting), 10pm (parkeervergunning), 200 pm (benzine).
Waar kom ik dan op uit, ¤285.
daarnaast nog 200 euro 'zakgeld' voor uitgaan etc.
1450 - 550-285-200 = 415 over om te sparen voor vakantie, autoreparatie etc.
dat zit al bij de huur in, maar ik woon samen met mijn vriendin dus de huur van ons appartement is 400 inclquote:
Schoolgeld + campus. Dus ik heb voor dat geld een gemeubileerde kamer, gedeelde badkamer + keuken + woonkamer + wasmachine + wc's + wasdroger. En theoretisch 3x per dag eten ophalen in DIning Hall, hoewel dat zo erg niet te vreten is dat je nog vaak staat te koken. Maar je betaalt er toch voor. En ik betaal 9x918 euro, niet 12x, thank godquote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:56 schreef danos het volgende:
[..]
918 p/m aan school? wat is dat voor opleiding die 12000 euro per jaar kost?
groot inkopen en geen dure dingen. Het kan makkelijk. Ga maar na een paar grote zakken aardappelen/rijst kun je al zo een maand van eten, wat groenten erbij, niet elke dag vlees en je zit er zelfs ruim onder en toch gezond. Je kan gewoon water uit de kraan drinken en ranja/fris bij de aldi. Wijn/chips heb je ook heel goedkoop bij de aldi. Ik moet zeggen dat ik het niet zo doe, maar ken wel mensen die het zo doen, 70-80 euro p/m is echt ruim voldoende voor een maand boodschappen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:30 schreef ennuik het volgende:
[..]
Inderdaad! Viel mij ookal op! Hangt er maar net vanaf wat ze meerekenen.
Mijn vriend en ik betalen zo'n 300 euro in de maand aan boodschappen en "uit eten". Hier zit eigenlijk alles in - een flesje wijn, eten en kattebakzand voor de kat, een kop koffie op het station, buiten de deur lunchen, een keer naar de kroeg.
Als ik alleen de boodschappen bij de supermarkt reken, kom ik nog niet aan 70 euro per maand! Hoe doet men dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |