Niet als je aan het begin van je (ahum) carierre staat. Heb alleen HAVO diploma, ben bezig (in de avonduurtjes) met een SPD opleiding. En ben dan ook "pas" 24.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:25 schreef Devilnl het volgende:
[..]
ik meende altijd dat een boekhouder veel meer vediende?¿
majah ik woon thuis. hoef niks te betalen verder.
dus kan ik niet mee doen
Jij hebt makkelijk praten zegquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:30 schreef Breukink het volgende:
ik zie hier bijna alleen maar bijdrage ouders..... tja je moet toch een keer op eigen benen staan....
Laat maar zien hoe jij het doet dan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:30 schreef Breukink het volgende:
ik zie hier bijna alleen maar bijdrage ouders..... tja je moet toch een keer op eigen benen staan....
Ik heb het een paar jaar geleden zonder enige bijdrage ouders gedaan. Was lang niet altijd makkelijk, en uitgaan bijv. was er simpelweg niet bij, en kleding kopen alleen in de opruiming van Mexx, Esprit e.d.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:30 schreef Breukink het volgende:
Ja, zou fijn zijn als nu net mijn pc dik gecrasht is. Dus nieuwe hdd's, had al geld uitgegeven voor raid controller, monitor, vidcard en mem.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:34 schreef danos het volgende:
[..]
Lol damn, hou dat een jaar vol en je hebt een dikke vette spaarrekening
doe es ff niet zo uit de hoogte plz!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten zeg![]()
Als je studeert is de stufi niet erg ruim, zelfs niet met bijbaan. Dan kan je misschien net je huur en vaste lasten betalen, maar kom je om van de honger bij wijze van spreken.
Jep, daar ben ik er ook een van geweest. Ik kreeg 580 aan stufie en niets van mijn moeder. Vader heb ik niet. Daar moest alles dus van betaald worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef vinnyb het volgende:
[..]
doe es ff niet zo uit de hoogte plz!
er zijn hier studenten die ouders hebben die ook weinig verdienen, en dus geen bijdrage kunnen leveren. oplossing: blijf thuis wonen of dop je eigen boontjes (=niet veel uitgaan, geen dure kleren, etc...)
Ok, maar dan kreeg je behoorlijk stufi. Ik kreeg weliswaar 200 euro per maand van mijn ouders, maar dat is samen met de stufi bijelkaar nog geen 430 euro per maaand... Maar goed, bijbaantjes zijn geen ramp en de mijne betaalde altijd goed. Nu ik gestopt ben is het onmogelijk, dus teer ik flink in...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:04 schreef MissCleo het volgende:
[..]
Jep, daar ben ik er ook een van geweest. Ik kreeg 580 aan stufie en niets van mijn moeder. Vader heb ik niet. Daar moest alles dus van betaald worden.
Hee flippo, als je ouders niet veel verdienen krijg je aanvullende beurs. Als je ouders wel genoeg verdienen krijg je een ouderbijdrage. Sim-pel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef vinnyb het volgende:
[..]
doe es ff niet zo uit de hoogte plz!
er zijn hier studenten die ouders hebben die ook weinig verdienen, en dus geen bijdrage kunnen leveren. oplossing: blijf thuis wonen of dop je eigen boontjes (=niet veel uitgaan, geen dure kleren, etc...)
Het feit is gewoon, wie een bijdrag krijgt van zijn ouders....tja dan had je nooit op jezelf moeten gaan wonen.....want je kan niet eens voor je zelf zorgen. En je studiefina. is meer dan genoeg..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:33 schreef Undergod het volgende:
[..]
Laat maar zien hoe jij het doet dan.
Zwaar mee oneens.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:53 schreef Breukink het volgende:
[..]
Het feit is gewoon, wie een bijdrag krijgt van zijn ouders....tja dan had je nooit op jezelf moeten gaan wonen.....want je kan niet eens voor je zelf zorgen. En je studiefina. is meer dan genoeg..
OF je ouders wilde je gewoon zo snel mogelijk de deur uit hebben...desnoods een bedrag als zoetmakertje...
Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik een 1e jaars student (op hbo).quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Zwaar mee oneens.
De basisbeurs is niet genoeg om op jezelf te kunnen wonen. Terwijl het voor jongeren erg belangrijk is om zeg, na je 18de, het huis uit te gaan. Belangrijk voor de zelfstandigheid (koken, schoonmaken, (financieel) plannen als voor de persoonlijke ontwikkeling. En als je hier met je ouders afspraken over kunt maken, prima toch?
Ik krijg de indruk dat jouw mening vooral gebaseerd is op een jaloezie.
Haha dan blijf je toch nog ff een jaartje in mama's nest, gewoon een jaartje als kluizenaar door het leven en de big spender is geborenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Ja, zou fijn zijn als nu net mijn pc dik gecrasht is. Dus nieuwe hdd's, had al geld uitgegeven voor raid controller, monitor, vidcard en mem.
ben al naar schotland geweest, in maart naar zwitserland (op kostn van de zaak wel), in mei op vakantie en dan nog een keer of 2 later in het jaar (heb nog 6 weken over).
Blijft niet veel geld over
Ik kreeg het maximale inderdaad. Zonder lening was dat ook 433 euro per maand en dan was school al betaald. Maar goed, daar komen boeken bij, huur en andere vaste lasten, boodschappen.... Dan is het toch ook al heel snel op hoor!!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ok, maar dan kreeg je behoorlijk stufi. Ik kreeg weliswaar 200 euro per maand van mijn ouders, maar dat is samen met de stufi bijelkaar nog geen 430 euro per maaand... Maar goed, bijbaantjes zijn geen ramp en de mijne betaalde altijd goed. Nu ik gestopt ben is het onmogelijk, dus teer ik flink in...
800 euro brutoquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:25 schreef fr0x het volgende:
Ik zie allemaal vrij dikke salarissen hierzo, misschien is het handig om ook de leeftijd erbij te plaatsen?
Baan: 800 Bruto (full time)
Verzekering auto: 120,- euro
Verzekering voor mezelf: 100,- euro
Kostgeld: 100,- euro
wegenbelastig: 28,- euro
nog wat andere kosten ruim genomen: 100,-
Oh, en tanken, 50 euro per week.. 200,-
Blijft niet zoveel over hè
ohja 19 jaar, en bedrijfsleider in een klein winkeltje..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |