abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35286214
Kan iemand mij adviseren in de aanschaf van een fotoscanner met automatische invoer?
Daar ben ik dus naar op zoek.
Het doel is om automatisch ansichtkaarten in te kunnen scannen.

Thanks alvast.
-= You don't get a second chance to make the first move =-
  maandag 20 februari 2006 @ 13:39:33 #2
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_35286286
elegancez,

zoek eens op een scanner met sheetfeeder.. die zijn er genoeg?
-- ViPeRII --
  maandag 20 februari 2006 @ 13:41:35 #3
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_35286362
Ik zie het al.. sheetfeeders moet je los voor je scanner kopen. zie b.v. hier...
http://www.ciao-shopping.nl/HP__321552
-- ViPeRII --
pi_35287085
Die is niet meer te koop bij HP.
Zoiets moet het worden: http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256DA0005F8C3F.htm
Die krijgt alleen zeer slechte recencies.
-= You don't get a second chance to make the first move =-
pi_35287660
Ik zou ansichtkaarten toch niet door een sheetfeeder willen gooien. Dat lijkt me de kwaliteit van de kaart niet ten goede komen als je de originelen ook wilt bewaren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 20 februari 2006 @ 15:08:38 #6
43927 MDfreak
beetje MiniDisc-gek!
pi_35289139
.... dubbelpost ....
  maandag 20 februari 2006 @ 15:09:19 #7
43927 MDfreak
beetje MiniDisc-gek!
pi_35289164
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:25 schreef Deetch het volgende:
Ik zou ansichtkaarten toch niet door een sheetfeeder willen gooien. Dat lijkt me de kwaliteit van de kaart niet ten goede komen als je de originelen ook wilt bewaren.
Waarschijnlijk werkt dat ook niet eens aangezien een sheetfeeder bedoeld is voor dunne vellen papier en deze worden meestal net als in een printer over één of meerdere rollen gehaald om ze over het scanoppervlak te halen. Bij dik papier als bij ansichtkaarten is er grote kans dat de kaarten verbogen raken of niet eens door het mechanisme komen omdat ze te stijf zijn. Dit probleem heb je trouwens zover ik weet bij elk type scanner/kopieerapparaat e.d. met sheetfeeder. Deze zijn bedoeld voor losse vellen papier en niet voor dik karton.

Oplossing: gewoon de kaarten met de hand onder een scanner leggen (meer in één keer levert ook een besparing op in het aantal scans dat je moet uitvoeren).
pi_35295001
Bij mij op de universiteit (Technische Scheikunde, Groningen) hadden ze dacht ik een scanner met insteeksjablonen die je onder de glasplaat stak en waarin je bijvoorbeeld 4 stuks 10x15 fotos (of ansichtkaarten) of 12 dias oid in kon stoppen en dan via het scan programma alle items apart gescand kreeg.
Volgens mij was dat een agfa scanner maar meer weet ik er niet van.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop