abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 22:05:13 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35270795
In het FOT topic Meimaand Modellen Maand - 2e helft mei zijn we op zoek naar ideeën voor de FOT mei-maand-modelmaand. Eén van de gebruiksters kwam op het idee om eens in OUD te vragen of hier geen interesse was om eens aan zo'n modelmeet mee te doen.

• Het plan:
    FOT doet elke zomer een paar modelmeets, en meestal vragen we de gebruikers van US daarvoor te poseren. Dit keer willen we naast US eens wat anders doen, en op zoek naar ideeën kwamen we bij dit subforum. We willen foto's maken van een aantal kinderen, eventueel vergezeld van hun ouder(s). Daarvoor hebben we natuurlijk wel "slachtoffers" nodig, dus zie dit maar als de uitnodiging.

• Wat bieden we aan?
    We zijn amateurfotografen, en kinderen zijn door hun beweeglijkheid en ongedurigheid wat lastiger om te fotograferen dan (jonge) volwassenen. Dus we kunnen jullie niets garanderen. Maar de bedoeling is om van de kinderen een behoorlijk aantal leuke foto's te maken.

• Waar en wanneer moet dit gebeuren?
    Dat is nog niet helemaal zeker, en hangt onder andere van jullie input af. Het idee is om op een zondag eind mei een fotosessie te houden, in en bij de speeltuin die bij de Pyramide van Austerlitz ligt . We denken dan aan ouders met kinderen van 2 jaar tot een jaar of 8-9 (al is die leeftijd geen harde eis). De kosten: zo gek als je het zelf wilt maken. De speeltuin zelf is gratis, al zijn er wel een paar toestellen waarvoor betaald moet worden. Bij de speeltuin is een restaurant, waar je koffie, koek en snoep kunt krijgen. De enige kosten die niet te vermijden zijn zijn die voor transport.

• Wat gebeurt er met de foto's?
    De foto's werden in het verleden gepost in een topic op FOT. Via MSN en mail werden grotere versies aan de modellen gestuurd. Dezelfde setup willen we dit keer weer gebruiken. Er is maar één ding waar jullie rekening mee moeten houden: de fotografen hebben bijna allemaal een on-line portfolio, en ze willen aan aantal plaatjes uit deze shoot daarin gebruiken. Als je bezwaar hebt tegen publicatie van foto's van jou en/of je kind op Fok, of in de portfolio van de fotograaf, kun je beter niet meedoen.

• Hoe doe je mee?
    Meldt even dat je wilt meedoen in het topic op Fok, de link staat hierboven. Hou dat en dit topic in de gaten (let ook op vervolgtopics!) voor updates en wijzigingen. Zorg dat in je gebruikersinfo een geldig e-mail adres of MSN adres staat zodat we je kunnen terugvinden, en dan zou alles goed moeten komen.

• Meer vragen?
    Stel ze! De grootste kans op een antwoord krijg je op FOT, de meeste FOTters komen zelden of nooit hier.
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      Jubileum moderator zondag 19 februari 2006 @ 22:07:42 #2
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_35270871
    Ik plak hem even vast
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zondag 19 februari 2006 @ 22:08:41 #3
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35270922
    Dank
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      zondag 19 februari 2006 @ 22:08:48 #4
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_35270929
    Leuk idee!

Voor de ouders die evt. nieuwsgierig zijn naar wat fotografische resultaten van kinderfoto's van mij kunnen op de onderstaande link klikken.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      zondag 19 februari 2006 @ 22:09:50 #5
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_35270972
    Ik heb sinds kort ook wat kinderfoto's op mijn site staan en ben ook vast van plan om leuke plaatjes te maken
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
      zondag 19 februari 2006 @ 22:17:04 #6
    124373 Ireth
    #sjongejongejonge
    pi_35271273
    Het lijkt me een onwijs leuk idee, alleen heb ik zelf geen vervoer en Utrecht - Austerlitz is me ietwat te ver fietsen.. Dus als ik daarmee iets kan regelen willen wij (mama en dochterlief van dan exact 2 en half jaar) aanwezig zijn!
    Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
      maandag 20 februari 2006 @ 08:11:48 #7
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_35278689
    jaaaa Ik heb me al opgegeven!
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_35279033
    Ik oooooooooook

W ~ H ~ T
      maandag 20 februari 2006 @ 12:31:30 #9
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_35284028
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 22:08 schreef Puckzzz het volgende:
    Leuk idee!

Voor de ouders die evt. nieuwsgierig zijn naar wat fotografische resultaten van kinderfoto's van mij kunnen op de onderstaande link klikken.
    Wat een gave foto's joh!
    Ik doe niet mee, omdat ik Léon ook hier niet meer plaats. Maar ik denk dat wij zeker nog eens contact moeten hebben. Ik wil nl. best echte foto's van mijn muiter, maar dan niet in een kistje of iets anders standaards. Doe je dat ook?
    Als je niet lacht, ben je dood.
      maandag 20 februari 2006 @ 12:58:04 #10
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_35284911
    Mooie foto's!

Ik zou zo graag eens leuke foto's van Kai hebben waar ik zelf ook leuk opsta maar dan inderdaad niet in sepia of met kind in een kistje. Kunnen jullie daar ook iets mee?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 13:22:10 #11
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_35285706
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 08:47 schreef Jonnetje het volgende:
    Ik oooooooooook

Ik mijn DNA ook Dan willen we wel een krullenkopjes look a like foto he jonnetje
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_35285845
    Ja! ja! ja! ja!

(alhoewel het nu meer een vlekkerige, verkouden pluizebol ipv een krullebol is)

[ Bericht 50% gewijzigd door Jonnetje op 20-02-2006 13:34:50 ]
    W ~ H ~ T
      maandag 20 februari 2006 @ 13:52:50 #13
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35286732
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 12:58 schreef m@x het volgende:
    Mooie foto's!

Ik zou zo graag eens leuke foto's van Kai hebben waar ik zelf ook leuk opsta maar dan inderdaad niet in sepia of met kind in een kistje. Kunnen jullie daar ook iets mee?
    Ik vrees dat ik even niet begrijp wat jullie bedoelen met "in een kistje"
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Privacy Matters
      maandag 20 februari 2006 @ 13:56:36 #14
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_35286843
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 13:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik even niet begrijp wat jullie bedoelen met "in een kistje"
    Daarmee bedoelen ze dat er onderhand een overkill aan Anne Geddes foto's zijn gemaakt, dat iedereen tegenwoordig zijn kind in een sinaasappelkistje met een blaadje uit zijn / haar derriere (dat laatste dan figuurlijk ) fotografeert.

Het valt helaas niet mee om nog origineel te zijn op de kinderfotomarkt, maar je moet naar de klant luisteren...geen Anne Geddes taferelen, okee! Dan iets anders, mogelijkheden genoeg

ik zou de uitdaging niet uit de weg gaan, mensen die geinteresseerd zijn in een 1 op 1 shoot weten me te bereiken, er valt altijd over te praten.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_35286891
    De welbekende foto's (vaak) gemaakt door een fotograaf die in de supermarkt staat..

Bell Photo is een bekend fenomeen hierin
    W ~ H ~ T
      maandag 20 februari 2006 @ 13:59:32 #16
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_35286914
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 13:58 schreef Jonnetje het volgende:
    De welbekende foto's (vaak) gemaakt door een fotograaf die in de supermarkt staat..

Bell Photo is een bekend fenomeen hierin
    ahhh het aloude schapevachtje doet het nog steeds goed
    pi_35287006
    quote:
    In een hoekje van de winkel vindt u de knusse, professionele kinder-fotostudio van Bell Photo. Elke studio heeft diverse unieke achtergronden en talloze attributen. Een antiek hobbelpaardje of een strandstoel, een rieten mand of retro zetel, een houten kruiwagen of een grote pluchen beer. De foto's van uw kleintjes zijn elke keer weer verrassend anders.
    W ~ H ~ T
      maandag 20 februari 2006 @ 14:04:25 #18
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35287063
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 13:56 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Daarmee bedoelen ze dat er onderhand een overkill aan Anne Geddes foto's zijn gemaakt, dat iedereen tegenwoordig zijn kind in een sinaasappelkistje met een blaadje uit zijn / haar derriere (dat laatste dan figuurlijk ) fotografeert.

Het valt helaas niet mee om nog origineel te zijn op de kinderfotomarkt, maar je moet naar de klant luisteren...geen Anne Geddes taferelen, okee! Dan iets anders, mogelijkheden genoeg

ik zou de uitdaging niet uit de weg gaan, mensen die geinteresseerd zijn in een 1 op 1 shoot weten me te bereiken, er valt altijd over te praten.
    Ik moet maar eens gaan Googlen dan, want ik heb dus geen idee waar jullie het over hebben.

Wat is er mis met kinderen die aan het ravotten zijn?

Ik had meer zoiets in gedachten: deze zijn een paar jaar geleden van mijn dochter gemaakt door mijn zus. Ik laat kinderen liever zien zoals ze zijn, het zijn nooit modelkinderen.
    - Privacy Matters
      maandag 20 februari 2006 @ 14:13:44 #19
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_35287343
    helemaal niets Ron

mijn twee jongste vlegels:

zo genoeg gespammed...
      maandag 20 februari 2006 @ 14:14:30 #20
    52657 pea4fun
    pi_35287363
    Het leuke van zo'n meet met verschillende fotografen is dat er ook verschillende soorten foto's gemaakt worden. Bij de ene komen ze er misschien wat meer geposeerd uit, bij de ander spontaner of juist met een artistiek tintje. Ik denk dat er in elk geval wel van ieder kind foto's bij zullen zitten die de ouders erg leuk vinden.
    pi_35287469
    Die zijn leuk! Vooral die eerste.

Maar even een voorbeeld van 'kind-in-een-kistje'

Let niet op het sippe gezicht.. de troela-fotograaf roste in één keer het achtergrond-rolgordijntje omhoog waar slachtoffer in kwestie ontzettend van schrok en het toen op een brullen zette.
    (tot groot ongenoegen van de fotograaf-troela)

Zoals op de site te vinden staat heeft Bell het liefst kinderen van 0 tot 5 jaar..

[edit] als eens ziet hoe zoiets te werk gaat.. Het lijkt bijna wel lopende band werk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jonnetje op 20-02-2006 14:24:59 ]
    W ~ H ~ T
    pi_35287497
    Die van Puckzzz zijn ook gaaaaaaaf!
    W ~ H ~ T
      maandag 20 februari 2006 @ 14:27:37 #23
    52657 pea4fun
    pi_35287735
    Ook wat spontane foto's spamt

maandag 20 februari 2006 @ 14:51:20 #24
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_35288515
    Kijk zo hoort het, kinderen lekker zoals ze zijn.

Maar Puckzz, die foto's van jou springen er echt uit.
    Maar genoeg off-topic, ik ga zeker contact met je zoeken.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_35288876
    Puckzz wow die foto's vind ik echt helemaal super Ik vind het met foto's toch mooier dat alles erop staat van het lichaampje

Ik had er graag bij willen zijn, want zelf zou ik ook graag leren om zo super mooi te kunnen fotograferen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')