Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nooit gezien, zoals jij het bedoelt. Maar waarom niet, het zou best eens kunnen
En waarom die?
![]()
Geen idee..Bestaat lucifer dan ?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe zit het met de gevallen Engel. Die wordt toch de duivel genoemd of niet?
Of heb ik het hele verhaal verkeerd begrepen?
Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.
Maar dan is het gewoon een verhaal.
Weet ik nietquote:
De Bijbel noemt hen opstandig tegenover God, hun maker. Het zijn pure rebellen. Ze worden beschreven als gevallen engelen, die leugenaars, misleiders en moordenaars geworden zijn. Het zijn machten die de mens van het echte LEVEN willen afleiden, naar de afgrond van de eeuwige eenzaamheid en ellende.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.
Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
een kat is ook duivels?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
Die beschrijving doet mij denken aan het Vaticaanquote:Op zondag 19 februari 2006 20:26 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.
Dat is het eerste wat de Bijbel zegt over de geestelijke wereld. Zoals ik beschreef is het niet bepaald verstandig om de Bijbel zomaar als een onzin af te doen, als je weet dat het door alle eeuwen heen het Boek der boeken is.
Mensen, dieren en entiteiten (o.a. engelen) bestaan uit energie. Dus why not?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:02 schreef -Why- het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
enlighten mequote:Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef P8 het volgende:
de bijbelse engelen bestaan iig niet. door logisch te beredeneren kan je die conclusie trekken
Interessant...het verhaal achter Lucifer wist ik niet! Zo leren we van elkaarquote:Op zondag 19 februari 2006 23:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
Lucifer was een Aartsengel (de hoogste "rang"), net zoals Michael en Gabriel etc.. maar Lucifer werd jaloers dat God wel aanbeden werd en hij niet.. en dus werd hij (na een conflict) uit de hemel gemieterd...
erg korte samenvatting natuurlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |