abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 18:50:14 #1
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35262872
Altijd de vraag of god bestaat
Ik vraag me dus af, of er engelen bestaan ?

Iemand ooit een engel gezien

[ Bericht 3% gewijzigd door -Why- op 19-02-2006 19:33:20 ]
Hoge bomen vangen veel wind......
pi_35264440
Nooit gezien, zoals jij het bedoelt. Maar waarom niet, het zou best eens kunnen

En waarom die ?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  zondag 19 februari 2006 @ 20:02:28 #3
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35265703
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nooit gezien, zoals jij het bedoelt. Maar waarom niet, het zou best eens kunnen

En waarom die ?
Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?
  zondag 19 februari 2006 @ 20:02:56 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35265720
Er zijn 9 engelen kreeg ik gisteren binnen via email. Moet alleen vragen of dat nog klopt.

9 hoofd-engelen misschien

Maar ik weet het niet. Ieder mens is een soort engel als je het mij vraagt.

Iedere baby wordt engel genoemd vaker.

Dat zeggen ze toch vaker : " Je bent mijn engel"
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35265752
Die gedachte is net zo debiel als de gedachte dat god bestaat.
pi_35265775
de bijbelse engelen bestaan iig niet. door logisch te beredeneren kan je die conclusie trekken
Extremistisch gematigd.
pi_35265882
Volgens Ron B. iig niet
  zondag 19 februari 2006 @ 20:18:14 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35266405
Hoe zit het met de gevallen Engel. Die wordt toch de duivel genoemd of niet?

Of heb ik het hele verhaal verkeerd begrepen?

Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.

Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:19:23 #9
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35266453
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:

Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.

Maar dan is het gewoon een verhaal.
Geen idee..Bestaat lucifer dan ?
  zondag 19 februari 2006 @ 20:20:02 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35266481
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:19 schreef -Why- het volgende:

[..]

Geen idee..Bestaat lucifer dan ?
Weet ik niet

Het verhaal bestaat wel
pi_35266519
Lucifer is toch een kat?
  zondag 19 februari 2006 @ 20:21:18 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35266544
Jah

Waar komt dat vandaan

Uit welk verhaal dus
  zondag 19 februari 2006 @ 20:24:24 #13
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35266686
quote:

Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
De Bijbel noemt hen opstandig tegenover God, hun maker. Het zijn pure rebellen. Ze worden beschreven als gevallen engelen, die leugenaars, misleiders en moordenaars geworden zijn. Het zijn machten die de mens van het echte LEVEN willen afleiden, naar de afgrond van de eeuwige eenzaamheid en ellende.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:25:41 #14
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35266739
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
een kat is ook duivels?
  zondag 19 februari 2006 @ 20:26:45 #15
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35266781
quote:

Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.

Dat is het eerste wat de Bijbel zegt over de geestelijke wereld. Zoals ik beschreef is het niet bepaald verstandig om de Bijbel zomaar als een onzin af te doen, als je weet dat het door alle eeuwen heen het Boek der boeken is.
pi_35267017
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:26 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.

Dat is het eerste wat de Bijbel zegt over de geestelijke wereld. Zoals ik beschreef is het niet bepaald verstandig om de Bijbel zomaar als een onzin af te doen, als je weet dat het door alle eeuwen heen het Boek der boeken is.
Die beschrijving doet mij denken aan het Vaticaan
  zondag 19 februari 2006 @ 20:41:38 #17
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35267422
Ten tweede zijn er de vele duizenden engelenverhalen die wereldwijd door de geschiedenis heen verzameld werden. Onderzoekers die erop uittrekken om dit soort verhalen te vinden, staan er verbaasd van hoeveel mensen een bijzondere ervaring hebben gehad met engelen. In heel wat gevallen houden mensen deze ervaringen jarenlang geheim, uit angst dat ze voor gek worden verklaard.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:42:00 #18
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35267430
Hannie Hennink-Legters

schreef in een brief aan een vriend over een bijzondere ervaring aan het sterfbed van haar moeder: ‘Mijn moeder kreeg op 17 december 1997 een zware hersenbloeding. Diezelfde avond bleek in het ziekenhuis dat er geen behandeling meer mogelijk was. De volgende dag ging haar situatie zienderogen achteruit. Die avond, toen ik met mijn man en kinderen in het ziekenhuis kwam, ging ik aan mijn moeders bed zitten en fluisterde haar toe dat ze met een gerust hart naar papa kon gaan, want wij zouden elkaar steunen. (Mijn vader was al enkele jaren daarvoor overleden.) Op een gegeven moment ademde mijn moeder bijna niet meer en we dachten dan ook dat ze overleden was. Maar ineens begon ze toch weer duidelijker te ademen. Kort daarna leek het lichter te worden in het ziekenhuiskamertje en er kwam een gevoel van zachtheid en rust over mij heen. Toen zag ik dat uit het plafond, in een hoek van de kamer, twee gedaantes naar beneden kwamen, aan iedere kant van het bed één. Ze namen mijn moeder bij de armen en gingen met z’n drieën dezelfde weg terug als waar ze vandaan gekomen waren. Ik keek naar de anderen, maar alleen ik had iets gemerkt.

Voor mij was dit een fantastische ervaring, wonderbaarlijk en bemoedigend. Ik had zo’n vredig gevoel. Voor mij was dit Gods manier om mij te laten zien dat alles goed was met mijn moeder.’
  zondag 19 februari 2006 @ 20:42:57 #19
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35267475
Je zou toch haast denken vanwel
pi_35267604
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:02 schreef -Why- het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?
Mensen, dieren en entiteiten (o.a. engelen) bestaan uit energie. Dus why not?
pi_35267751
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
jij kijkt dus teveel naar Assepoester

het valt me trouwens op, dat wanneer mensen een 'grappige' (onder voorbehoud) nickname hebben gekozen, zij niet echt serieus tegenover de paranormale wereld (die heel normaal is) staan en het allemaal maar onzin vinden. Of ze weten niet goed wat ze ermee moeten.....

sommige namen stralen een soort verwaandheid of zelfs arrogantie uit. Ook het onderschrift speelt daarin een grote rol. Dit zijn vaak de betwetertjes, die keiharde bewijzen willen hebben, overal voor.

Dit was dan weer mijn psycho analyse voor vandaag

goh, ik denk dat ik de tekst maar kopieer en er een topic van maak
  zondag 19 februari 2006 @ 23:06:01 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35272941
quote:

Lucifer was een Aartsengel (de hoogste "rang"), net zoals Michael en Gabriel etc.. maar Lucifer werd jaloers dat God wel aanbeden werd en hij niet.. en dus werd hij (na een conflict) uit de hemel gemieterd...
erg korte samenvatting natuurlijk..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 19 februari 2006 @ 23:07:14 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35272970
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef P8 het volgende:
de bijbelse engelen bestaan iig niet. door logisch te beredeneren kan je die conclusie trekken
enlighten me
en liefst niet door het verklaren dat God niet bestaat...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35273036
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

Lucifer was een Aartsengel (de hoogste "rang"), net zoals Michael en Gabriel etc.. maar Lucifer werd jaloers dat God wel aanbeden werd en hij niet.. en dus werd hij (na een conflict) uit de hemel gemieterd...
erg korte samenvatting natuurlijk..
Interessant...het verhaal achter Lucifer wist ik niet! Zo leren we van elkaar
  zondag 19 februari 2006 @ 23:10:29 #25
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35273070
Als ik denk aan engelen.. denk ik gelijk weer aan de geschiedenis. Zo ook met het wordt GOD. Engelen is als ik het goed heb de latere vertaling, van wat vroeger "de wachters" werden genoemd. God, is degene die ons geschapen zou hebben. Dit waar het oorspronkelijke verhaal van het woord Goden, de Annunaki bedoeld werden. Kosmonauten. Dit alles is in de bijbel zo verbasterd tot het verhaal met sprookjes achtige taferelen, om zo de mensen onder de duim te houden, van oorspronkelijke normen en waarden die wij nu ook in een samenleving hebben. Alleen werden toen die "normen en waarden" vast gesteld door die zogenaamde goden, die er net zoals de mens uitzag. (geschapen naar het beeld van GOD, niet te vergeten).
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')