abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60838934
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:51 schreef JeMoederAanDePoeder het volgende:
als je een puntige kaak hebt prik je der zo een briefje aan
Noot noot.
pi_60863257
Vest aan ... voor de helft open.. briefje aan de binnenkant plakken ... en je bent er
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60906513
handig om al deze trucs te lezen... zal er nog veel aan hebben
bedankt allemaal !
..
pi_60908117
Meh in de tijd dat je al die spiek dingen bedenkt kan je ook gewoon leren en een voldoende halen
pi_60914364
uitgeprint in lettertype 4, in de pauzes mooi uitscheuren en dan gewoon tussen je toetsblaadjes stoppen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 03:20:22 #231
194015 kaakaa
Met godverdomme dubbel K
pi_60971440
Ik heb ook eens een keer een toets op school gekregen, dat was op de computer via internet.

Je kon 300 punten krijgen, voor iedere 30 punten kreeg je 1 punt als cijfer (dus 250/30 = 8.3).

Wat was het leuke van die website, alles werkte met javascript. Alle punten werden via de adresbalk doorgegeven.

Er stond dus in de adresbalk:
quote:
http://www.blabla.nl/vragen/?vraag=8&punten=140
Ik heb nog nooit zo makkelijk een 10 gehad.
I'm going to become rich and famous after I invent a device that allows you to stab people in the face over the internet!
pi_60971628
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 03:20 schreef kaakaa het volgende:
Wat was het leuke van die website, alles werkte met javascript. Alle punten werden via de adresbalk doorgegeven.

Er stond dus in de adresbalk:
[..]

Ik heb nog nooit zo makkelijk een 10 gehad.
Haha, geniaal. Jammer dat het bij mij altijd wat beter beveiligd was.

Heb zelf in m'n hele middelbare school tijd ook maar heel weinig gespiekt eigenlijk. Achteraf heb ik er wel spijt van dat ik bijvoorbeeld mn GR niet beter gebruikt heb... Pas bij de eindexamens ben ik echt shitloads aan informatie in m'n rekenmachine gaan zetten voor wiskunde, economie en M&O. Ik had toen de complete samenvattingen van alle boeken erin staan, inclusief inhoudsopgaven en een zoekmachine... Heb nog nooit zulke hoge cijfers gehaald als met m'n eindexamens.

Dat moest ook wel overigens, want ik stond er redelijk slecht voor en moest ze echt goed gaan maken om te kunnen slagen. Achteraf bedacht ik me dat ik al die samenvattingen er al drie jaar eerder in had moeten zetten, dan was m'n gemiddelde nog aardig indrukwekkend geweest.

Spiekbriefjes zijn me nooit bevallen... Denk dat ik tijdens m'n hele middelbare school hooguit 3 of 4 keer een spiekbriefje heb gebruikt, alleen bij de meest cruciale toetsen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:49:31 #233
192928 BananaSplitje
Met slagroom enzo...
pi_60974165
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:55 schreef 8wen het volgende:
uitgeprint in lettertype 4, in de pauzes mooi uitscheuren en dan gewoon tussen je toetsblaadjes stoppen.
Wij deden het een beetje op dezelfde manier, alleen verkleinde het met het kopieerapparaat wat in de hal stond.
Totdat we in de pauze voor een repetitie vocabulaire van Frans druk aan het kopiëren waren. We stonden met zo'n man of 6 rondom dat apparaat (wat naast de trap staat) en opeens komt onze leraar Frans naar beneden lopen.
Hij zag natuurlijk alle groene franse boeken en briefje daar bij dat kopieerapparaat liggen Die repetitie hebben we maar niet gespiekt, hij zat namelijk de hele tijd precies onze kant op te kijken tijdens de toets
Een B. is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de B.plant. Een B.plant of B.boom is in werkelijkheid `s werelds grootste kruid. Volgens de tuinbouwkundige is de B. een groente, volgens de culinaire is het een vrucht.
pi_60976892
Paar keer de beruchte "ABCD-Tafelhoek-methode" toegepast. Hierbij vormt elke tafelhoek een letter, en door middel van het vasthouden van de tafelhoek geef je aan welke antwoord goed is. Het werkte altijd wel

En iemand uit de klas had regelmatig het proefwerk van tevoren al in handen, die het vervolgens voor de hele klas kopieerde.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:34:25 #235
224798 superXmacho
Hou je bek! Ken je plek!
pi_61171822
laaste paar keer schreef ik het op me zij onder aan.

Me bjorn borg een beetje hoog.

En soms tijdens de toets zat ik ff aan me bjorn borg kon ik het lezen.

En de leraar mag niet kijken wat daar staat want dat is sexsuele intimidatie.
Don't hate me because I am a blonde!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:57:05 #236
221026 angle
als ik graag vlieg
pi_61172309
ZAL EENS ZEGGE BEN NOG NOOIT BETRAPT GEWEEST MET SPIEKEN VOORAL MET BASISKENNIS VAN NOEKHOUDEN GEWOON MET POTLOOD IN MIJN REKENMACHINE GESCHREVEN DAN KUNNEN ZE NIET LEZE!!!!!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:53:17 #237
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_61175542
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:34 schreef superXmacho het volgende:

Me bjorn borg
quote:
geslacht: Vrouw
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_61176202
de titel heeft trouwens een vage grammatica:'Hoe doe jij altijd spieken' ...:P lijkt wel een mocro
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_61201681
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:18 schreef matjuhhh007 het volgende:
de titel heeft trouwens een vage grammatica:'Hoe doe jij altijd spieken' ...:P lijkt wel een mocro
Komt omdat TS toen nog niet wist hoe hij moest spieken...
Don't hurry, be crappy!
pi_61207185
Hangt van het vak af he... Luistertoetsen zijn het makkelijkst, 1/2/3 vingers tegen de wang houden voor A/B/C of voor kortst/middel/langst. Multiple choice leestoetsen moet je een leraar hebben die makkelijk/dom/half blind is en dan is het gewoon een kwestie van je blaadje op de hoek van je tafel leggen en over laten schrijven (ik weet nog een frans-toets waarbij de cijfers in mijn rij afliepen van 9.4 naar 7.5 of zoiets omdat iedereen steeds twee antwoorden expres fout deed). Voor de rest... Lastig spieken. Of je moet heel brutaal zijn.
pi_61231597
Ik had ooit een pen van de NS. Die had een uitrolbaar papiertje die eraan bevestigd was, waarop alle reistijden stonden. Aangezien daar veel lege ruimte was, kon je daar makkelijk met een potlood spiekbriefjes op schrijven.

Mijn leraar wiskunde van vorig jaar kende helaas de GR van onder tot boven. Hij ging gewoon zoeken in bestanden, en als hij die met een wachtwoord moest openen, wist hij dat je iets te verbergen had. Een vriend van mij dacht toen slim te zijn door een bestand "Liefdesbrief" te noemen... Helaas voor hem, was dit voor de leraar te verdacht, dus kreeg hij een 1...
pi_61237842
met S.O's van duits en frans etc was je nadat je klaar was deed je de blaadje op de hoek van de tafel en dan pak je je boek en kijkt erin voor antwoorden en als de leraar eff niet kijkt schrijf je het gewoon snel op het blaadje:) zo heb ik het vaak gedaan
pi_61238910
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:30 schreef TBully het volgende:
Mijn leraar wiskunde van vorig jaar kende helaas de GR van onder tot boven. Hij ging gewoon zoeken in bestanden, en als hij die met een wachtwoord moest openen, wist hij dat je iets te verbergen had. Een vriend van mij dacht toen slim te zijn door een bestand "Liefdesbrief" te noemen... Helaas voor hem, was dit voor de leraar te verdacht, dus kreeg hij een 1...
What the fuck?

Mijn wiskundedocent heeft juist altijd gezegd dat het volledig toegestaan is om informatie in je GR op te slaan, zelfs bij examens. En dat is ook zo.

Voor zover ik weet mogen ze die GR helemaal niet doorzoeken en ze mogen zeker het geheugen niet wissen o.i.d... Dus met info in je GR zit je bij een vak als wiskunde, economie of M&O altijd goed. (bij eco en M&O sowieso, omdat die docenten meestal toch geen reet van de GR snappen)
pi_61242990
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

What the fuck?

Mijn wiskundedocent heeft juist altijd gezegd dat het volledig toegestaan is om informatie in je GR op te slaan, zelfs bij examens. En dat is ook zo.

Voor zover ik weet mogen ze die GR helemaal niet doorzoeken en ze mogen zeker het geheugen niet wissen o.i.d... Dus met info in je GR zit je bij een vak als wiskunde, economie of M&O altijd goed. (bij eco en M&O sowieso, omdat die docenten meestal toch geen reet van de GR snappen)
Hij is daarom ook erg gestoord.
pi_61255363
In mijn tijd (*voelt zich ineens erg oud*) hadden we geen GR's...

Het maaktte niet uit welke rekenmachine je had, zolang hij maar een aantal functies had (zoals sin,cos,tan enz.). Ik had dus van het geld wat ik verdiende met mijn 3 krantenwijkjes een iets duurdere gekocht die wat meer functies had. Een Casio fx-115s. Dat gekke ding heeft mij op het nippertje gered met mijn wiskunde-examen waar de laatste grote serie vragen ging over het omrekenen van talstelsels (2, 7, 10 en 16). Dat is geen probleem als je rekenmachine om kan rekenen tussen binair, octaal, decimaal en hexadecimaal . Die hele serie vragen ramde ik er dus in 2 minuten doorheen, waar anderen druk bezig waren met kladblaadjes en tabelletjes.

Die rekenmachine is het enige studieobject wat ik nog van de middelbare school over heb. Passer, geo, tekenpotloden, enz. zijn allemaal tot stof vergaan, maar de rekenmachine heb ik nog steeds. En toen hij een paar maanden geleden overleed heb ik hem voor het eerst gereanimeerd met een welverdiend batterijtje... Ik gebruik dat gekke ding nog steeds.
Don't hurry, be crappy!
pi_61255453
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

What the fuck?

Hmm, de nieuwe serie TI's krijgen allemaal ledjes die oplichten zodra je het geheugen aanspreekt, zodat de docent kan zien dat je aan het spieken bent. Het wachtten is op die gastjes die handig zijn met een soldeerbout en voor een paar euro dat ledje voor iedereen omzeilen. Of tot een of andere computerfreak de firmware in dat ding hacked dat je het met een instructie aan of uit kunt zetten.
Don't hurry, be crappy!
  zondag 31 augustus 2008 @ 10:28:54 #247
122997 zquing
Drama Junk
pi_61260723
Mensen die moeten spieken om toetsen te halen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61260818
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 10:28 schreef zquing het volgende:
Mensen die moeten spieken om toetsen te halen
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
  woensdag 3 september 2008 @ 15:59:44 #249
194015 kaakaa
Met godverdomme dubbel K
pi_61349653
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:07 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Hmm, de nieuwe serie TI's krijgen allemaal ledjes die oplichten zodra je het geheugen aanspreekt, zodat de docent kan zien dat je aan het spieken bent. Het wachtten is op die gastjes die handig zijn met een soldeerbout en voor een paar euro dat ledje voor iedereen omzeilen. Of tot een of andere computerfreak de firmware in dat ding hacked dat je het met een instructie aan of uit kunt zetten.
Dat LEDje valt idd makkelijk te omzeilen.. Gewoon doorknippen of doorlussen.
I'm going to become rich and famous after I invent a device that allows you to stab people in the face over the internet!
pi_61415346
Morse, maar dat duurde wel eens lang en heb ik ook niet echt helemaal begrepen omdat het teveel moeite kostte

En bij multiple choice vragen waren er verschillende versies. Onze oplossing daarvoor was dat we onze pen ofzo voor, midden of achter op de tafel legden, afhankelijk van de lengte van de zin, als je vrij zeker was van een bepaald antwoord. Dus bijvoorbeeld, als je dacht dat het antwoord het langste antwoord was die je kon kiezen legde je pen aan de rechtsboven op je tafel ofzo -.-?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')