abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 10:46:33 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35247970
Stoiber wil verbod Turkse film

De Beierse premier Stoiber wil een
verbod van de Turkse film De Vallei van
de Wolven.Volgens Stoiber zaait de film
haat en wantrouwen tegen het Westen.Hij
vraagt exploitanten de "anti-Westerse,
racistische film" niet meer te tonen.

In de film neemt een Turkse geheim
agent wraak voor een -waar gebeurde-
Amerikaanse overval op het militair
hoofdkwartier van de Turken in Irak.
Daarnaast voeren de Amerikanen in de
film handel met organen uit de Iraakse
Abu Ghraib-gevangenis,waarbij ook een
joodse arts een rol speelt.

De film trekt in Duitsland steeds volle
zalen voor een geestdriftig publiek.

Bron: NOS Teletekst

---

Waar maakt Stoiber zich druk om? We zijn allemaal volwassen mensen, en we herkennen de film heus wel als zijnde een subjectieve boodschap, en niet als zijnde de absolute waarheid.

Toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35248024
tuurlijk, nu moet er een Turkse film verboden worden. Ik ben niet geweest naar die film, ik word wel benieuwd naar zo.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_35248026
In plaats dat Stoiber nu elke Duitser oproept om die film te gaan bekijken.. weten ze in ieder geval waarmee ze van doen hebben
  zondag 19 februari 2006 @ 10:53:46 #4
110101 adidas
welcome back Mr. Anderson
pi_35248070
Blablabla. Met al de gruwellijkheden die tot nu toe aan het licht zijn gekomen zou het me nix verbazen dat deze film akelig dicht bij de waarheid staat. (iig dichterbij dan de " waarheid" die amerika ons probeert op te dringen.)
Nondum amabam, et amare amabam
Ik had niet lief, zelfs niet wanneer ik verlangde lief te hebben
pi_35248128
De reden dat deze film volle zalen trekt in Turkije is omdat "Kurtlar Vadisi" in Turkije een populaire Mafia-serie is...
pi_35248152
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:57 schreef DjDev het volgende:
De reden dat deze film volle zalen trekt in Turkije is omdat "Kurtlar Vadisi" in Turkije een populaire Mafia-serie is...
precies
pi_35248343
Een joodse arts die voor amerikanan organen van moslim gevangen weigerd...

ja dat staat ook erg dicht bij de waarheid. IK verwacht dan altijd nog dat het eerder amerikaans dan joods is... maar ach, dat komt hun weer beter uit he.
/0
pi_35248406
Misschien is het wel een flauwe antwoord op de spotprentjeshysterie. Maar hij gaat niet zo ver om verbod in de islamitische landen te eisen.
pi_35248416
quote:
Turken verzot op anti-Amerikaanse film

In Turkije draait sinds begin deze maand voor bomvolle zalen de film Kurtlar Vadisi Irak (De vallei van de wolven: Irak), waarin de Verenigde Staten er, op zijn zachtst gezegd, niet goed vanaf komen. Nog pijnlijker is het feit dat ook in regeringskringen de film als een meesterwerk wordt afgeschilderd.
Het was de voorzitter van het Turks parlement, Bülent Arinc, die de film als een meesterwerk kwalificeerde. Premier Erdogan was bovendien prominent aanwezig bij de eerste voorstelling.
De oorlog tegen Irak heeft Amerika een slecht imago bezorgd bij de Turkse bevolking, maar in de bioscoopzalen wordt het anti-Amerikanisme nu wel erg zichtbaar.

De Amerikaanse soldaten in de speelfilm, die zich geheel in Irak afspeelt, moorden en martelen dat het een lust is. De enige waargebeurde episode in de film is de gevangenneming door Amerikaanse soldaten van elf Turkse geheimagenten in Noord-Irak Ze werden geboeid, kregen kappen op het hoofd en werden vernederd voor de ogen van lokale Koerden. De Amerikanen zagen hen aan voor Iraakse guerrillastrijders, een blunder die de Turken nog niet zijn vergeten.
bron
pi_35248451
Als een dergelijke film over minderheden zou gaan, dan wil iedereen hem verboden zien.
Dan is het discriminatie, nu het westen zo wordt behandeld zou het normaal zijn?

Turkije is nota bene lid van de NAVO en wil lid van de EU worden.
Dan kunnen dit soort dingen niet.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_35248533
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:19 schreef Balthar het volgende:
Als een dergelijke film over minderheden zou gaan, dan wil iedereen hem verboden zien.
Dan is het discriminatie, nu het westen zo wordt behandeld zou het normaal zijn?

Turkije is nota bene lid van de NAVO en wil lid van de EU worden.
Dan kunnen dit soort dingen niet.
discriminatie?
waarom mag een Turkse film over minderheden niet?
pi_35248844
Ik heb de film gezien maar vond het niet echt interessant. Weet niet waar die Premier zich druk om maakt. Waarschijnlijk alleen omdat die (christelijke) Amerikaanse bevelhebber word afgemaakt.
pi_35249022
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:12 schreef wierdo6 het volgende:
Een joodse arts die voor amerikanan organen van moslim gevangen weigerd...

ja dat staat ook erg dicht bij de waarheid. IK verwacht dan altijd nog dat het eerder amerikaans dan joods is... maar ach, dat komt hun weer beter uit he.
Dat de arts joods is word niet echt keihard geschreeuwen hoor
Door een aantal gesprekken te volgen kan je eruitmaken dat de arts joods is
  zondag 19 februari 2006 @ 11:50:30 #15
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35249061
Rambo, True Lies, The Peacemaker, enz, enz ook maar verbieden?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35249239
Joden en de link met orgaanhandel zie je wel vaker in bepaalde soort films. Ik noem een Zahra's ogen.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:01:58 #17
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35249283
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:50 schreef Knarf het volgende:
Rambo, True Lies, The Peacemaker, enz, enz ook maar verbieden?
De X-Files zijn pas anti-westers, westerse regeringen die burgers ontvoert om daar testen mee te doen..
  zondag 19 februari 2006 @ 12:05:37 #18
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35249371
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:00 schreef schatje het volgende:
Joden en de link met orgaanhandel zie je wel vaker in bepaalde soort films. Ik noem een Zahra's ogen.
Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.
pi_35249888
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:05 schreef Knarf het volgende:

[..]

Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.
Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:37:42 #20
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35250289
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.
Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!
  zondag 19 februari 2006 @ 12:42:44 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35250438
gewoon uitzenden die troep.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35250526
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Monus het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!
Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
pi_35250531
Anders moeten we ook The Siege gaan verbieden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:22 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35250652
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
dat komt omdat dat het ergste is dat je kan doen bij een dode. vanuit islamitische oogpunt gezien. je weet toch dat ze geen organen mogen doneren maar wel ontvangen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:28 #25
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35250656
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Net als dat duitsers en arabieren vaak fout zijn in westerse films. Dat is toch ook een vooroordeel. Ik zie het verschil niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')