preciesquote:Op zondag 19 februari 2006 10:57 schreef DjDev het volgende:
De reden dat deze film volle zalen trekt in Turkije is omdat "Kurtlar Vadisi" in Turkije een populaire Mafia-serie is...![]()
![]()
bronquote:Turken verzot op anti-Amerikaanse film
In Turkije draait sinds begin deze maand voor bomvolle zalen de film Kurtlar Vadisi Irak (De vallei van de wolven: Irak), waarin de Verenigde Staten er, op zijn zachtst gezegd, niet goed vanaf komen. Nog pijnlijker is het feit dat ook in regeringskringen de film als een meesterwerk wordt afgeschilderd.
Het was de voorzitter van het Turks parlement, Bülent Arinc, die de film als een meesterwerk kwalificeerde. Premier Erdogan was bovendien prominent aanwezig bij de eerste voorstelling. De oorlog tegen Irak heeft Amerika een slecht imago bezorgd bij de Turkse bevolking, maar in de bioscoopzalen wordt het anti-Amerikanisme nu wel erg zichtbaar.
De Amerikaanse soldaten in de speelfilm, die zich geheel in Irak afspeelt, moorden en martelen dat het een lust is. De enige waargebeurde episode in de film is de gevangenneming door Amerikaanse soldaten van elf Turkse geheimagenten in Noord-Irak Ze werden geboeid, kregen kappen op het hoofd en werden vernederd voor de ogen van lokale Koerden. De Amerikanen zagen hen aan voor Iraakse guerrillastrijders, een blunder die de Turken nog niet zijn vergeten.
discriminatie?quote:Op zondag 19 februari 2006 11:19 schreef Balthar het volgende:
Als een dergelijke film over minderheden zou gaan, dan wil iedereen hem verboden zien.
Dan is het discriminatie, nu het westen zo wordt behandeld zou het normaal zijn?
Turkije is nota bene lid van de NAVO en wil lid van de EU worden.
Dan kunnen dit soort dingen niet.
Dat de arts joods is word niet echt keihard geschreeuwen hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 11:12 schreef wierdo6 het volgende:
Een joodse arts die voor amerikanan organen van moslim gevangen weigerd...
ja dat staat ook erg dicht bij de waarheid. IK verwacht dan altijd nog dat het eerder amerikaans dan joods is... maar ach, dat komt hun weer beter uit he.![]()
De X-Files zijn pas anti-westers, westerse regeringen die burgers ontvoert om daar testen mee te doen..quote:Op zondag 19 februari 2006 11:50 schreef Knarf het volgende:
Rambo, True Lies, The Peacemaker, enz, enz ook maar verbieden?
Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:00 schreef schatje het volgende:
Joden en de link met orgaanhandel zie je wel vaker in bepaalde soort films. Ik noem een Zahra's ogen.
Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:05 schreef Knarf het volgende:
[..]
Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.
Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.
Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Monus het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!
dat komt omdat dat het ergste is dat je kan doen bij een dode. vanuit islamitische oogpunt gezien. je weet toch dat ze geen organen mogen doneren maar wel ontvangen?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
Net als dat duitsers en arabieren vaak fout zijn in westerse films. Dat is toch ook een vooroordeel. Ik zie het verschil niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |